Usenet a bramki WWW - jak to wkoncu jest?

110 wyświetleń

AZ

nieprzeczytany,
2 lip 2012, 08:48:212.07.2012
do
Jedyne co znalazlem to:

http://www.usenet.pl/doc/news-pl-faq.2.html

---
Bramki www-news Obecnie nie jest dozwolone tworzenie zadnych bramek
www-news pozwalajacych na wysylanie artykulow do systemu usenet news.
Z reguly bramki takie nie umozliwiaja zadnej autoryzacji dostepu,
albo maja ja zaimplementowana w sposob trywialny do obejscia, staja
sie wiec szybko zrodlem spamow i innych naduzyc. Sa tez zrodlem
mnostwa innych problemow, takich jak niepoprawnie formatowane
naglowki, brak w naglowkach informacji pozwalajacych na identyfikacje
nadawcy (jego adresu IP, nazwy konta, itp.), czy wrecz petle
wysylajace do newsow artykuly pochodzace z newsow, zwrotow o
niemoznosci dostarczenia jakichs listow, czy calej masy innego
smiecia. Aby uruchomic taka bramke, wymagane byloby zmudne
przetestowanie, czy spelnia ona wszystkie wymagania zwiazane ze
wspolpraca z serwerami news, a nawet i wtedy podlaczenie newsow do
serwera WWW powoduje z reguly zalew grup dyskusyjnych nowymi
"newbie", nie zdajacymi sobie sprawy z tego, czym sa grupy dyskusyjne,
jakie w nich obowiazuja zasady i ze kazda grupa ma swoja scisle
okreslona tematyke, a nie jest kolejna ikonka na pulpicie, sluzaca
za miejsce do gadania o wszystkim.
---

Czy ten akapit jest nadal aktualny? Bo jest sobie taki portal
jak scigacz.pl, a na nim http://grupy.scigacz.pl , nie jest tam
napisane ze to w ogole bramka usenet-www, ani jaka to jest grupa.
Powoduje to na grupie wysyp nastolatkow zajaranych motocyklami
nie potrafiacych sklecic prostego zdania o interpunkcji i
ortografi nie wspominajac, no i nie wiedzacych gdzie w ogole
pisza.

Moze admini wypowiedza sie czy takie cos jest legalne i zgodne
z przyjetymi zasadami?

--
Artur

Arni

nieprzeczytany,
2 lip 2012, 09:30:052.07.2012
do
W dniu 02.07.2012 14:48, AZ pisze:

> [...]
> pisza.
>
> Moze admini wypowiedza sie czy takie cos jest legalne i zgodne

admini Atmana nie widzą problemu, bo dostep do bramki na scigacz.pl
wymaga logowania. Nie widzą tez problemu, że ktos stawia sobie
komercyjny serwis, podpina sie do newsów i generuje sobie sztuczne
statystyki. Nie widzą tez problemu w tym, że grupa jest zatruwana przez
analfabetycznych małolatów i zawiera coraz mniej merytorycznej dyskusji.
Jest ok bo dostęp wymaga autoryzacji. A że nie spełnia żadnego z
pozostałych warunków... Przeciez usenet zaraz i tak umrze.

PS zabrakło info o braku respektowania canceli.
--
Arni Toruń

Usenet

nieprzeczytany,
2 lip 2012, 12:16:532.07.2012
do
W dniu 02.07.2012 15:30, Arni pisze:

> admini Atmana nie widzą problemu ...

Sprawa bramek www w Atman przedstawia się następująco:
- Jeśli istnieje bramka i nie sprawia problemów ( autoryzuje klientów, nie śmieci, poprawnie formatuje itp ),
niech sobie istnieje i generuje ruch na grupach ( im nas więcej tym szczęśliwej .. czy jakoś tak ;) ) .
- Każdy post, który jest generowny przez nasz serwer zawiera w nagłówku :

W przypadku wykrycia naruszenia, prosimy o kontakt na powyższy adres (najlepiej z przykładami).

Serwery NEWS ATMAN są dostępne tylko dla klientów ATMAN, i z tego prostego powodu,
w przypadku nadużycia możemy szybko dotrzeć do szkodnika poprzez
jego operatora/dostawcę, ewentualnie całkowicie odciąć od newsów.

Marek Grzybowski - Zespół Wsparcia Systemów i Aplikacji
ATM S.A., ul. Grochowska 21a, 04-186 Warszawa, POLAND

Arni

nieprzeczytany,
2 lip 2012, 13:29:482.07.2012
do
W dniu 02.07.2012 18:16, Usenet pisze:

> [...]
> - Każdy post, który jest generowny przez nasz serwer zawiera w nagłówku :

bramka sprawia problemy o czym wielokrotnie informowali uzytkownicy
pl.rec.motocykle. Głownie poprzez śmieciową zawartośc jaką generują
12-13 latkowie nie potrafiący poprawnie napisac zdania po polsku. Dopóki
bramki scigacz.pl nie było uzytkownicy p.r.m sami dbali o edukacje
nowych, od wielu lat funkcjonuje FAQ, który jest rozsyłany cyklicznie do
wszystkich. Grupa p.r.m ma swoją tradycję i zasady.
Własciciel portalu ścigacz.pl utowrzył tą bramkę nie pytając nikogo o
zgodę i od wielu lat takiej zgody nie ma, nie reaguje na argumenty, że
użytkownicy p.r.m zawartosci jego serwera sobie po prostu nie życzą.
Kiedyś skonfigurowanie czytnika news było pewnego rodzaju testem na
inteligencje odsiewajacym "dzieci neostrady" czy własnie takich
małolatów jeżdzacych na skuterach i pytajacych w kółko jaki wiekszy
cylinder mozna załozyc do ich "scigacza".
W dodatku bardzo czesto odpowiadają na posty sprzed 2-3 lat a nawet
sprzed 6 bo takie archiwum scigacz.pl posiada ale wyglada ono jak
bieżące posty.
Użytkownicy scigacz.pl nie mają zielonego pojęcia czym są grupy newsowe,
nie wiedzą też, ze na taką grupę ich posty idą.
Żeby było ciekawiej, scigacz.pl posiada osobne własne forum do ktorego
nie mamy zastrzeżen. Jesli chce sie tam zapisac, to zrobie to świadomie,
tak jak świadomie jeszcze w zeszłym stuleciu zapisałem sie na
pl.rec.motocykle.

Powtarzam:
-scigacz.pl NIE jest mile widziany na pl.rec.motocykle bo jest dopięty
do niego na siłę i wbrew uzytkownikom.

- scigacz.pl maskuje IP piszacego: "Sa tez zrodlem
[...]

- scigacz.pl generuje smieci i nie formatuje poprawnie nagłowka

- scigacz.pl nie obsługuje canceli

- scigacz.pl jest serwisem komercyjnym, ktory posługuje się zawartoscią
p.r.m do czerpania prywatnych korzyści.

Właściciel scigacz.pl zaprzecza, że ma z tego korzyści, ze nie podnosimy
mu statystyk jednoczesnie nie uznaje tego za argument, żeby bramke zamknąć.

I sprawy nie załatwi zadecydowanie za użytkowników powiedzenie "niech
sobie istnieje" bo to uzytkownicy piszący na pl.rec.motocykle decydują o
istnieniu tej grupy a nie uzytkownicy scigacz.pl ani admini usenetu,
ktorzy maja pilnowac przestrzegania zasad kiedys jasno okreslonych a nie
naginac je do własnego widzimisie.
Zdaje sobie sprawę, że scigacz.pl jako serwis komercyjny generuje
przychodzy dla firmy Atman, stąd opór przez postawieniem sprawy jasno.

--
Arni Toruń

Usenet

nieprzeczytany,
3 lip 2012, 08:12:323.07.2012
do
W dniu 02.07.2012 19:29, Arni pisze:

[ciach]

> -scigacz.pl NIE jest mile widziany na pl.rec.motocykle bo jest dopięty
> do niego na siłę i wbrew uzytkownikom.

Osobiście zawsze byłem przeciwny wszelkiego rodzaju cenzurze/ograniczeniom/naciskom.
Usenet uczy jak się "dystanoswać" i robić kill file ;). Jeśli jednak jest tak jak piszesz, że
pl.rec.motocykle ma zżytą społeczność, to może warto pomyśleć o grupie moderowanej.
Pewnie ochotnik do mederacji by się znalazł i grupa moderowana była by czyściutka.

> - scigacz.pl maskuje IP piszacego

Z tym argumentem patrząc w nagłówek postów z grupy.scigacz.pl
nie mogę się zgodzić, bo dodają X-HTTP-Posting-Host,
więc jakiś ślad po wysyłającym dla naszych (daj im bozia trochę kompetencji) stróżów prawa pozostaje.

> - scigacz.pl generuje smieci i nie formatuje poprawnie nagłowka

Jakoś nie widzę problemów z z tym nagłówkiem. Może coś przeoczyłem ?

> - scigacz.pl nie obsługuje canceli

Wiele serwerów usenet nie przyjmuje canceli, za wyjątkiem tych podpisanych PGP,
bo łatwo mogą być stosowane do nadużyć.
Jeśli zrobić cancel na news.atman.pl, to i tak spora część serwerów na świecie go zignoruje,
zatem post dla potomnych pozostanie.

> - scigacz.pl jest serwisem komercyjnym, ktory posługuje się zawartoscią
> p.r.m do czerpania prywatnych korzyści.

Bardzo możliwe, tylko czy to jest powód do zamknięcia dostępu ?
Bo np z tego samego powodu trzeba by zamknąć nasze rodzime największe portale i googla :P.

Na prośbę jednego z użytkowników p.r.m ATMAN wysłał informację do klienta,
na którego adresacji działają grupy.scigacz.pl, o podjęcie stosownych działań tj:
- Jasną i wyraźną informację na forum, że jest to grupa dyskusyjna usenet ( nie lokalne forum ), obowiązuje netykieta i tematyka grupy.
- Pełną informację o tematyce grupy ( http://www.usenet.pl/opisy/pl.rec.motocykle ) i przestrzegania tematyki grupy
- Dodanie linku lub zaleceń netykiety

bartek....@gmail.com

nieprzeczytany,
3 lip 2012, 15:03:343.07.2012
do
On Tuesday, July 3, 2012 2:12:32 PM UTC+2, Usenet wrote:
Witam

Pozwole sobie na wtracenie sie do tej dyskusji.

> [...]
> Pewnie ochotnik do mederacji by się znalazł i grupa moderowana była by czyściutka.
To nie jest proba cenzurowania, to jest proba zablokowania pisania "na grupe" przez ludzi nie majacych pojecia gdzie sie ich posty pojawiaja.
Na grupie pl.rec.motocykle przewinelo sie mnostwo ludzi i nikt nie probowal ich cenzurowac. Na osobnikow takich zawsze wystarczal KF. Grupa ta nie ma byc moderowana, ma byc dostepna dla wszystkich, ktorzy swiadomie sie na niej znalezli.

> Z tym argumentem patrząc w nagłówek postów z grupy.scigacz.pl
> nie mogę się zgodzić, bo dodają X-HTTP-Posting-Host,
> więc jakiś ślad po wysyłającym dla naszych (daj im bozia trochę kompetencji) stróżów prawa pozostaje.
I to jest argument aby utrzymac ta bramke? :)

> Jakoś nie widzę problemów z z tym nagłówkiem. Może coś przeoczyłem ?
Ale problem "smieci" jest na prawde dokuczliwy, odpowiadanie na maila z ilus lat wstecz, posty w stylu co kupic/zrobic zeby skuter 50 przerobic na 1l motocykl itp. itd.

> Bardzo możliwe, tylko czy to jest powód do zamknięcia dostępu ?
> Bo np z tego samego powodu trzeba by zamknąć nasze rodzime największe portale i googla :P.
Zdecydowanie tak, skoro ilosc postow na scigaczu jest tak duza, to nie potrzeba posilkowac sie archiwum stworzonym przez uzytkownikow pl.rec.mot.
Jesli portalowi zalezy na tych danych niech utworzy sobie wyszukiwarke bez mozliwosci pisania na grupe.

> [...]
> - Jasną i wyraźną informację na forum, że jest to grupa dyskusyjna usenet ( nie lokalne forum ), obowiązuje netykieta i tematyka grupy.
I niczego to nie zmieni. Dalej portal bedzie wysylal posty na grupe.
Szkoda, ze prosba poparta przez zdecydowana wiekszosc uzytkownikow grupy zostaje przez Was zignorowania.

pozdrawiam
Bartlomiej Kacprzak

Arni

nieprzeczytany,
3 lip 2012, 15:04:363.07.2012
do
W dniu 03.07.2012 14:12, Usenet pisze:

> [...]
> Pewnie ochotnik do mederacji by się znalazł i grupa moderowana była by czyściutka.

to nie jest cenzura. To jest wejście ze swoim prywatnym interesem do
czyjegoś klubu. Z interesem, który tylko z tematu jest zbieżny z
tematyka grupy. Interesem, który przez użytkowników klubu nie jest mile
widziany. A stróże prawa uważają, że dopóki tylko sra się nam na środek
dywanu mamy udawać, że go nie zauważamy.
I dopóki nie znieważy stróża prawa my - klubowicze - nie mamy prawa
decydować o tym, że dla przedszkolaków są jednak inne kluby?
Czy mamy opuścić grupę, przenieść sie na jakieś alt.pl (bo nikt nowej
grupy motocyklowej w pl. już nie założy) a p.r.m ma umrzeć zanim umrze
cały usenet? A może mam założyć własny serwer nntp i zabrać wszystkich
użytkowników p.r.m ? Już kiedyś taki prowadziłem i jeśli nie będę
wyjścia to mogę go obudzić. Jako prywatny.
Dopóki nie było bramki na sikaczu nikt nawet nie myślał o moderowaniu.
Moderowanie zabija spontaniczność dyskusji a na p.r.m to podstawa. Bo to
nie jest tylko zbiór tematów technicznych tylko wieloletnie znajomości,
zloty i przyjaźnie, spontaniczne akcje, takze dobroczynne. Każdy może
dołączyć pod warunkiem, że do tego dojrzał.Nie chcemy tu ani
przedszkolaków ani czyjejś nahalnej komercji i kłamliwych tłumaczeń.
Jedna komercyjna instytucja pozwala wciskać nam na siłę druga komercję.
Nie do tego służy usenet.
Tak trudno to zrozumieć?

> Z tym argumentem patrząc w nagłówek postów z grupy.scigacz.pl
> nie mogę się zgodzić, bo dodają X-HTTP-Posting-Host,
> więc jakiś ślad po wysyłającym dla naszych (daj im bozia trochę kompetencji) stróżów prawa pozostaje.

no to pierwsze naciaganie prawa, "no bo jakoś działa"

> Jakoś nie widzę problemów z z tym nagłówkiem. Może coś przeoczyłem ?

a ze śmieciami?

> [...]
> bo łatwo mogą być stosowane do nadużyć.
> Jeśli zrobić cancel na news.atman.pl, to i tak spora część serwerów na świecie go zignoruje,

skoro inni nie stosują zasad to po co mamy je egzekwowac tam, gdzie
powinnismy?
drugie naciaganie prawa.

> Bardzo możliwe, tylko czy to jest powód do zamknięcia dostępu ?
> Bo np z tego samego powodu trzeba by zamknąć nasze rodzime największe portale i googla :P.

nie wiem na jakich zasadach są podłaczone duze portale i google. Na
googla mamy niewielki wpływ i też jest przyczyną śmieci. To znaczy, ze
mamy sie na to godzić?

> [...]
> - Jasną i wyraźną informację na forum, że jest to grupa dyskusyjna usenet ( nie lokalne forum ), obowiązuje netykieta i tematyka grupy.

a on poprzez umieszczenie odpowiednich opisów nagle wpłynie na poziom
merytoryczny nastolatków na motorowerach? Nagle nauczą się pisać po
polsku, nagle zainteresują się czym są grupy dyskusyjne, co to jest FAQ
a możne nawet dadzą rade go przeczytać i zrozumieć? Przecież oni umieją
tylko na forum się zalogować i do głowy im nie przyjdzie, że można inaczej.
Polecam poczytac sobie argumentacje uzytkownika Lovtza czyli własciciela
scigacz.pl. Łatwo znależć, gdyz odzywa sie tylko wtedy, kiedy sie go
krytykuje. Jest odporny na argumenty i po prostu kpi z nas bo sie czuje
bezkarny. To on trzyma wyłącznik od bramki w reku. I jak widac nie ma
zamiaru go użyc. Jest zwykłym pasozytem.

Po co w takim razie jest osobne forum na scigacz.pl?

--
Arni Toruń

Bartek Kacprzak

nieprzeczytany,
3 lip 2012, 15:05:453.07.2012
do

Użytkownik "Usenet" <use...@atman.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> moderowanej.
> Pewnie ochotnik do mederacji by się znalazł i grupa moderowana była by
Ale to nie jest cenzura :)
Przez grupe przewinelo sie tyle roznych osob i nikt nigdy nie blokowal
mozliwosci pisania na nia. problem dotyczy ludzi , ktorzy pisza tam nie
majac pojecia, ze nie jest to grupa scigacza tylko niezalezna grupa
dyskusyjna ze swoimi regulami.
BTW nie ma potrzeby zakladania grupy moderowanej. "Precle" ma byc szeroko
dostepna ale skoro ma swoje reguly to kazdy musi sie do nich stosowac.

> Z tym argumentem patrząc w nagłówek postów z grupy.scigacz.pl
> nie mogę się zgodzić, bo dodają X-HTTP-Posting-Host,
> więc jakiś ślad po wysyłającym dla naszych (daj im bozia trochę
> kompetencji) stróżów prawa pozostaje.
I to ma byc argument zeby ta bramke pozostawic? :)

> Bardzo możliwe, tylko czy to jest powód do zamknięcia dostępu ?
> Bo np z tego samego powodu trzeba by zamknąć nasze rodzime największe
> portale i googla :P.
Tak, to jest powod do zamkniecia bramki, zdaniem tworcy portalu ilosc postow
na scigaczu jest tak ogromna, ze nie ma potrzeby dolaczac dodatkowych z
pl.rec.motocykle.
Z drugiej jednak strony scigacz korzysta z archiwum grupy nie mowiac
szukajacym skad sa posty w nim zawarte.

> [...]
> - Jasną i wyraźną informację na forum, że jest to grupa dyskusyjna usenet
> ( nie lokalne forum ), obowiązuje netykieta i tematyka grupy.
I to cos zmieni? Dalej scigacz bedzie zsylal tu "smieci". Posty w odpowiedzi
na pytania z przed 3 lat, pytania, ktore powinny byc skierowane zupelnie w
inne miejsce.
Tak jak napisal Arni to jest pl.rec.motocykle grupa ze swoimi zasadami, co
do ktorych wszyscy uzytkujacy sie zgodzili.

Bartek Kacprzak
EL ZXBlue9'99 Ave 1,8
May the Force be with You

Ivam

nieprzeczytany,
3 lip 2012, 18:27:213.07.2012
do
Użytkownik "Usenet" napisał w wiadomości grup
> pl.rec.motocykle ma zżytą społeczność,
> to może warto pomyśleć o grupie moderowanej.

Od wielu lat koronnym argumentem roznicy miedzy pl.rec.motocykle a
wszelakimi forami byl fakt, ze grupa nie jest moderowana, a osoby niemile
widziane sa ignorowane - potem same odchodza.

Tymaczasem problemem scigacza jest to, ze pojawiaja sie osoby, ktore juz
nigdy wiecej nie wroca na p.r.m.

Za to te osoby potrafia sporo nasmiecic.

> Pewnie ochotnik do mederacji by się znalazł i
> grupa moderowana była by czyściutka.

I martwa?

> - Jasną i wyraźną informację na forum, że jest to grupa dyskusyjna
> usenet ( nie lokalne forum ), obowiązuje netykieta i tematyka grupy.

To juz mieli na stronie. A i tak posty typu:
http://grupy.scigacz.pl/R1,2,236300,2012_07.html

sie pojawialy.

> - Dodanie linku lub zaleceń netykiety

Wiekszosc uzytkownikow scigacza i tak nie przeczyta. 2 dni temu pojawil sie
post na p.r.m. z zapytaniem "jak usunac konto na scigacz.pl?"

Tak BTW to scigacz.pl nie ma regulaminu zawierajacego opis jak usunac konto
ani kto jest administratorem wszelakich danych.

Jesli macie jakis uklad, albo po prostu lubicie scigacza i nie chcecie
odcinac to nie odcinajcie - ale zablokujcie wysylanie. Portal nie mialby
opcji "nowy temat" za to moglaby byc opcja "pomoz w konfiguracji serwera
news".

Mlodzi nauczyliby sie co jest co, scigacz mialby archiwum, a my porzadek na
p.r.m.

--
pzdr:
Ivam

Adam Wysocki

nieprzeczytany,
3 lip 2012, 18:28:513.07.2012
do
Usenet <use...@atman.pl> wrote:

> - Jeśli istnieje bramka i nie sprawia problemów ( autoryzuje klientów, nie
> śmieci, poprawnie formatuje itp ), niech sobie istnieje i generuje ruch na
> grupach ( im nas więcej tym szczęśliwej .. czy jakoś tak ;) ) .

Niestety w tym przypadku ilość nie przekłada się na jakość :(

Pozdrawiam.

--
Gof
http://www.chmurka.net/

__Maciek

nieprzeczytany,
3 lip 2012, 18:29:483.07.2012
do
Tue, 3 Jul 2012 14:12:32 +0200 (CEST) Usenet <use...@atman.pl>
napisał:

>pl.rec.motocykle ma zżytą społeczność, to może warto pomyśleć o grupie moderowanej.
>Pewnie ochotnik do mederacji by się znalazł i grupa moderowana była by czyściutka.

To nie jest żadne rozwiązanie. Zresztą dlaczego jak ktoś z zewnątrz
robi gnój na grupie to mamy wprowadzać utrudnienia dla normalnych
użytkowników? Utrudnienia zniechęcające do pisania czegokolwiek.
Moderacja zabija grupy. Chyba że moderatorem będzie bot który odrzuci
wszystkie posty ze ścigacza, a pozostałe będzie od razu akceptował,
tylko po co takie rozwiązanie? Grupa doskonale obejdzie się bez
moderacji jeżeli nie będzie postów ze ścigacza. Wystarczyłoby odciąć
feeda. No ale rozumiem że to ścigacz to wasz klient i nie będziecie mu
robić takich kłopotów, bo przecież płaci. A że dzieci korzystające z
jego portalu robią śmietnik na grupie to was nie obchodzi :-(

J_K_K

nieprzeczytany,
5 lip 2012, 13:25:565.07.2012
do
W dniu 2012-07-02 14:48, AZ pisze:
> [...]
> jak scigacz.pl, a na nim http://grupy.scigacz.pl , nie jest tam
> napisane ze to w ogole bramka usenet-www, ani jaka to jest grupa.

Od siebie dopiszę i powtórzę:

- ścigacz nie jest mile widziany na pl.rec motocykle
(co wielokrotnie było podnoszone).

- jego działalność (przynajmniej - jak dla mnie),
nosi znamiona kradzieży własności intelektualnej grupy
i wykorzystywania wpisów osób, które tego sobie nie życzą,
do uatrakcyjniania prywatnego portalu.

- piszemy na pl.rec.motocykle, a nie na prywatnym portalu osobnika,
który wykorzystuje naszą wiedzę, bez naszej zgody i przy naszym wyraźnym
sprzeciwie.

--

Pzdr

J_K_K

Usenet

nieprzeczytany,
5 lip 2012, 13:26:235.07.2012
do
W dniu 04.07.2012 00:27, Ivam pisze:

[ciach]

> I martwa?

Zauważ, że grupa pl.news.admin jest moderowana
( Podziękowania dla Tych tajemniczych rączek co niestrudzenie klikają "zatwierdzam" ).
Jak widać grupa martwa nie jest, za to czyściutka.

[ciach]

> [...]
> odcinac to nie odcinajcie - ale zablokujcie wysylanie. Portal nie mialby
> opcji "nowy temat" za to moglaby byc opcja "pomoz w konfiguracji serwera

Podejrzenie o "układ" zabolało ... :P . Podzielam zdanie użytkowników grup dyskusyjnych,
że śmiecenie jest złem i należy je tępić, jednak usenet jest dla każdego,
nawet 13 letniego smarkacza, należy go edukować, a nie odcinać.

Jeśli w ciągu najbliższych dni grupy.scigacz.pl dostosują się do naszych wymagań,
to wysyłanie z nich pozostanie. W przeciwnym wypadku zostaną zablokowani.

PS.
Dzienna ilość postów z grupy.scigacz.pl wacha się od 0 do 3 , z przewagą 0 w większość dni.
największe piki w obecnym roku:
2012.01.04 - około 19 postów
2012.05.23 - około 15 postów.

Arni

nieprzeczytany,
5 lip 2012, 16:13:265.07.2012
do
W dniu 05.07.2012 19:26, Usenet pisze:

> Zauważ, że grupa pl.news.admin jest moderowana
> ( Podziękowania dla Tych tajemniczych rączek co niestrudzenie klikają "zatwierdzam" ).
> Jak widać grupa martwa nie jest, za to czyściutka.

a dyskusja tak żywa, że trudno potem zasnąć

> [...]
> że śmiecenie jest złem i należy je tępić, jednak usenet jest dla każdego,
> nawet 13 letniego smarkacza, należy go edukować, a nie odcinać.

a podział na grupy jest po to, zeby każdy trafił tam, gdzie potrzebuje
Post trafiający nie tam gdzie trzeba jest śmieciem. 13 -letni smarkacz
nie jest użytkownikiem usenetu. On jest użytkownikiem forum. A jeko
radosna twórczość trafia do usenetu w sposób niekontrolowany, on sam o
tym nawet nie wie i nie rozumie, czym jest usenet. I nie bedzie chciał
wiedziec bo to za trudne, archaiczne i w ogóle. A treść usenetu trafia
na forum i je zasila. Skoro (z informacji niżej) grupy.scigacz.pl
generuje 1-2 posty na 3 dni to oznacza, ze pl.rec.motocykle stanowi
prawie 100% kontentu tego "forum". A to sie przeklada na statystyki a
tym samym na kase. To się nazywa zdaje sie przywłaszczenie a może nawet
kradzież?
Kiedys koniecznosc skonfigurowania czytnika news była pewnym progiem,
testem na inteligencję i naturalnym filtrem.
Dlatego nie było dzieciaków uznajacych klepanie bzdur za dobrą zabawę.
Potem pojawiły sie szkolne pracownie z dziećmi napadającymi grupy w
ramach lekcji demonstracyjnej ale dało sie z tym życ. A potem to juz
samowolka i zatruwanie newsów przez dzieci neostrady czy domorosłych
"hakerów". Dla ludzi wymagających nieco wyższych standardów newsy
przestały być ostoją spokoju. I dlatego umrą, bo dołącza się na siłę
jakies bramki i wszystko sprowadzi sie do facebooka.

a propos innych bramek komercyjnych: jakos nie zauwazyłem, zeby posty
uzytkowników newsów przez google czy wp.pl były na tak niskim poziomie
co ze scigacz.pl. Przynajmniej nie na p.r.m

> Jeśli w ciągu najbliższych dni grupy.scigacz.pl dostosują się do naszych wymagań,
> to wysyłanie z nich pozostanie. W przeciwnym wypadku zostaną zablokowani.

oczywiście że umieszczą taka informacje. Pare linijek kodu zapewni im
przychylność adminów i dalszą bezkarność. Też bym tak zrobił.
Weźcie dla przyzwoitości chociaż FAQ (od którego sie zaczęło) zmieńcie
bo wstyd Wam przynosi.

> PS.
> Dzienna ilość postów z grupy.scigacz.pl wacha się od 0 do 3 , z przewagą 0 w większość dni.
> [...]

a wywołują największe burze. Teraz to juz nie chodzi o ilość ale o
zasady. A te jak widać sa bardzo elastyczne. Ale w zasadzie to po
wieloletnim braku reakcji na działalność anonimizerów i zabicie przez
ich użytkowników paru grup to czego się należało spodziewać?

PS w tym kraju wszystko powoli staje sie czyimś prywatnym folwarkiem.

--
Arni

PanAdol

nieprzeczytany,
5 lip 2012, 19:24:515.07.2012
do
> [...]
> wymagań,
> to wysyłanie z nich pozostanie. W przeciwnym wypadku zostaną zablokowani.

Dołączam się do prośby o całkowite odcięcie. Za takie OSZUSTWO ze strony
komercyjnej firmy scigacz.pl ktora wykorzystuje grupe należy się czerwona
kartka.
Uzytkownicy tego portalu nie maja pojecia ze pisza na grupe dyskusyjną
pl.rec.motocykle.
Nawet teraz jesli gdzies tam malymi literkami scigacz.pl napisze ze jest to
pl.rec.motocykle - nic to nie zmieni.
Grupowicze pl.rec.motocykle sa na tyle zirytowani tym portalem iz nie ma
szans na zmiane stosunku do autorow nowych watkow "plynacych" z tego
portalu.
Mysle ze trzeba potraktowac ten przypadek jako wyjatkowy i pomyslec kto co
zyska utrzymujac "bramke" ze scigacza :
- nastolatkowkie ?
Nie ma szans - nawet jesli dowiedza sie ze to usenet - jeszcze bardziej sie
do tego automatycznie zniechęcą po reakcjach ze strony grupowiczow - po
wypowiedziach "autora" bramki z scigacz.pl na pl.rec.motocykle mysle ze nie
jest mozliwa zmiana stosunku grupowiczow do autorow nowych postow z owej
bramki.
- grupowicze stali ?
Wiecej ich odejdzie po tym co ostatnio sie dzieje
- Scigacz.pl
Mysle ze tylko i wylacznie zyska ten ostatni.
Pozdarawiam
Adam Piłat
--

RoMan Mandziejewicz

nieprzeczytany,
5 lip 2012, 22:21:445.07.2012
do
Hello PanAdol,

Friday, July 6, 2012, 1:24:51 AM, you wrote:

[................]

Tak bez deklaracji charsetu? Na tej grupie?

--
Best regards,
RoMan

Mirek Ptak

nieprzeczytany,
6 lip 2012, 16:29:596.07.2012
do
Dnia 2012-07-05 22:13, *Arni* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

> a wywołują największe burze.

To są chyba żarty - myślałem (bo motocykli nie subskrybuję), że dają wam
w kość jak nie przymierzając mkarwan, czy inny Rolicki a tu parę postów,
które bez trudu można zignorować. Godności trochę.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Arni

nieprzeczytany,
7 lip 2012, 22:47:557.07.2012
do
W dniu 06.07.2012 22:29, Mirek Ptak pisze:

> To są chyba żarty - myślałem (bo motocykli nie subskrybuję), że dają wam
> w kość jak nie przymierzając mkarwan, czy inny Rolicki a tu parę postów,
> które bez trudu można zignorować. Godności trochę.

rozumiem, że poczytałes sobie tak ze cztery lata do tyłu?

gdybyś nie zrozumiał: to nie jest jedyny argument. Chodzi o zasady (a
raczej ich ignorowanie)

--
Arni Toruń

Michał V-R

nieprzeczytany,
8 lip 2012, 20:21:148.07.2012
do
W dniu 2012-07-05 19:26, Usenet pisze:

> Jeśli w ciągu najbliższych dni grupy.scigacz.pl dostosują się do naszych wymagań,
> to wysyłanie z nich pozostanie. W przeciwnym wypadku zostaną zablokowani.

Zrozumcie, nikt nie chce scigacza na pl.rec.motocykle.
Z tego co piszesz, to sam masz w dupie wszystkie faq, nawet te co sami
stworzyliscie.
Zadaj sobie pytanie, jak ma sie to co napisales do tego?

[...]

Jak dla mnie robisz dokladnie odwrotnie i sam nie przestrzegasz
powyzszych regol, ktore sami stworzyliscie.
Myslalem, ze jest ktos odpowiedzialny za przestrzeganie tego w usenecie,
ale widze, ze sa rowni i rowniejsi.
Jak dla mnie zenada, robimy to co chcemy, a reszte mamy w dupie.
Tego co robicie to sie nawet nie da tak naciagnac, by choc odrobine
pasowalo do faq i zasad panujacy w usenecie
Michal V-R

żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

Usenet ATMAN

nieprzeczytany,
9 lip 2012, 08:18:189.07.2012
do
W dniu 09.07.2012 02:21, Michał V-R pisze:

> http://www.usenet.pl/doc/news-pl-faq.2.html

Ten FAQ był aktualizowany ostatni raz 9 lat temu.
Wiele rzeczy jest tam "przeterminowanych".

> Jak dla mnie robisz dokladnie odwrotnie i sam nie przestrzegasz
> powyzszych regol, ktore sami stworzyliscie.

Pewnie mnie na świecie nie było, jak te reguły powstawały. Ale jest tak jak piszesz,
każdy odpowiada za własny serwer news. Mój zespół akurat odpowiada za serwery news ATMAN.
Jeśli ktoś uważa, że posty wysłane przez ten serwer są niepoprawne wpisuje
go do ignorowanych ( np ATMAN na dzień dzisiejszy ignoruje anomizery:
aioe.org,nym.alias.net,news.navix.net,vj.ibu.edu.si,motzarella.org,news.albasani.net,news.usenetcompany.com,x-privat.org),
i na naszym serwerze postów wysłanych z tych site'ów nie uświadczysz.

Sytuacja na pl.rec.motocykle jest bacznie obserwowana.
Widać że, pretensje użytkowników grupy mają swoje podstawy,
ale widać też wysiłki (np by Magic (Maciek)) na rzecz wydedukowania grupowiczów.
Zobaczymy jak sytuacja w najbliższym czasie się rozwinie i na tej podstawie
zdecydujemy co dalej.

mkarwan

nieprzeczytany,
9 lip 2012, 08:35:359.07.2012
> [...]

> "zatwierdzam" ).
> Jak widać grupa martwa nie jest, za to czyściutka.

Dziwne, że nie wiesz kto moderuje te grupę.
Problem polega na tym, że moderator z zasady jest carem i bogiem, więc jeśli
chce wykorzystać swoją władzę to może cenzurować grupę.
Co widać wyraźnie w pl.sci.historia.
Moderatorzy sami decydują o tym kogo dobiorą do swojego grona.
Uważają, że dyskusja ich temat nie jest możliwa w grupie.
Pozostali poza moderatorami nie mają nic do powiedzenia.
Jednym słowem grupa moderowana potrafi się wynaturzyć w system podobny do
totalitarnego.
Moim zdaniem w przypadku powstania grupy moderowanej automatycznie powinna
powstawać równoległa niemoderowana.
Jeśli grupa niemoderowana nie powinna być przekształcana w moderowaną ale
tworzona nowa równoległa grupa moderowana.
To ludzie ( jak w gospodarce rynek) zadecydują gdzie chcą pisać.

Wiadomość została usunięta

Jasio

nieprzeczytany,
10 lip 2012, 15:43:0410.07.2012
do
Użytkownik "Arni" <ar...@spam.pl> napisał w wiadomości

> gdybyś nie zrozumiał: to nie jest jedyny argument. Chodzi o zasady
> (a raczej ich ignorowanie)

To może ja przypomnę wątek komercji, jaka przyświeca właścicielom
ścigacza.

Wpisując w google hasło "torba bagster" (akurat dziś potrzebowałem)
wyskakuje mi:
http://www.google.pl/search?q=bagster&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a#hl=pl&client=firefox-a&hs=t2g&rls=org.mozilla:pl%3Aofficial&sclient=psy-ab&q=torba+bagster&oq=torba+bagster&gs_l=serp.3..0j0i8i30l2.40652.41415.0.41789.6.6.0.0.0.4.404.1263.0j4j1j0j1.6.0...0.0.rRQiK8DEv0Q&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=9d9b00b495d9405c&biw=1296&bih=634

Na pierwszym miejscu właśnie archiwum grupy "udostępniane" przez
przedmiotowy portal. Wiele innych słów związanych z motocyklami i to
tych najpopularniejszych działa na googlu tak samo.

Popatrzcie na to obiektywnie, proszę:
pl.rec.motocykle służy jako farma słów kluczowych dla portalu
ścigacz.pl i kropka.

--
Jasio

RoMan Mandziejewicz

nieprzeczytany,
4 sie 2012, 14:24:434.08.2012
do
Hello Usenet,

Monday, July 2, 2012, 6:16:53 PM, you wrote:

> Sprawa bramek www w Atman przedstawia si� nast�puj�co:
> - Je�li istnieje bramka i nie sprawia problem�w ( autoryzuje
> klient�w, nie �mieci, poprawnie formatuje itp ),
> niech sobie istnieje i generuje ruch na grupach ( im nas wi�cej tym
> szcz�liwej .. czy jako� tak ;) ) .

Jest sobie bramka, kt�ra NIE autoryzuje klient�w i �mieci od wczoraj
na pl.misc.samochody. Forwarda pu�ci�em tutaj wczoraj - nikt si� nie
zainteresowa�. Tyle na temat czujno�ci admiralicji ATMANa co do bramek.

Best regards,
RoMan

Adam Wysocki

nieprzeczytany,
5 sie 2012, 19:27:525.08.2012
do
RoMan Mandziejewicz <ro...@pik-net.pl.invalid> wrote:

> Jest sobie bramka, która NIE autoryzuje klientów i śmieci od wczoraj
> na pl.misc.samochody. Forwarda puściłem tutaj wczoraj - nikt się nie
> zainteresował. Tyle na temat czujności admiralicji ATMANa co do bramek.

Jest weekend, poczekajmy do poniedziałku.

--
Gof
http://www.chmurka.net/

RoMan Mandziejewicz

nieprzeczytany,
6 sie 2012, 15:11:526.08.2012
do
Hello Adam,

Monday, August 6, 2012, 1:27:52 AM, you wrote:

> Jest weekend, poczekajmy do poniedzia�ku.

To, �e by� weekend, to jedna sprawa. To, �e admiralicja ATMANa broni
bramek u swoich klient�w jak niepodleg�o�ci to sprawa inna. I to jest
problem.

--
Best regards,
RoMan