Będzie naprawa odcinka Kłodzko Nowe podg. - Duszniki

33 wyświetlenia

Mateusz Penkala

nieprzeczytany,
7 maj 2011, 10:23:337.05.2011
do
Na stronie PLK (link do warunków zamówienia)

http://tiny.pl/hfqjm

pojawiła się informacja o przetargu na:

"Opracowanie dokumentacji wykonawczej wraz z realizacją zadania naprawy
linii kolejowej nr 309 na odcinku Kłodzko Nowe – Duszniki Zdrój przy
użyciu materiałów nowych wraz z robotami towarzyszącymi.”

Poniżej kilka fragmentów z warunków zamówienia:

"1. Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi opracowanie dokumentacji
wykonawczej wraz z realizacją zadania „Naprawy linii kolejowej nr 309 na
odcinku Kłodzko Nowe – Duszniki Zdrój przy użyciu materiałów nowych wraz
z robotami towarzyszącymi” w następujących lokalizacjach:
- Szlak Kłodzko Nowe tor nr 1 w km 0,040 – 0,755 oraz p.o. Kłodzko Nowe
tor nr 1 w km 0,755 – 0,880;

- Szlak Kłodzko Nowe – Kłodzko Zagórze tor nr 1 w km 0,880 – 2,700 oraz
p.o. Kłodzko Zagórze tor nr 1 w km 2,700 – 2,902;

- Szlak Kłodzko Zagórze – Stary Wielisław tor nr 1 w km 2,902 – 5,530
oraz p.o. Stary Wielisław tor nr 1 w km 5,530 - 5,749;

- Szlak Stary Wielisław – Polanica Zdrój tor nr 1 w km 5,749 – 9,888
oraz stacja Polanica Zdrój tor nr 1 w km 9,888 - 10,927;

- Szlak Polanica Zdrój – Szczytna Śląska tor nr 1 w km 10,927 – 15,378
oraz p.o. Szczytna Śląska tor nr 1 w km 15,378 - 16,567;

- Szlak Szczytna Śląska – Duszniki Zdrój tor nr 1 w km 16,567 – 21,289."

i jeszcze zakres robót:

"Zadanie – odcinek Kłodzko Nowe – Duszniki Zdrój - zakres robót:

Tor:
1. Pojedyncza wymiana podkładów drewnianych/betonowych na betonowe
(staro-użyteczne typu INBK7d):
w km 7,885 – 7,900 – 20 szt.
w km 9,450 – 9,500 – 15 szt.
Łącznie - 35 szt.

2. Pojedyncza wymiana podkładów drewnianych na drewniane (dwustronnie
zbrojone z drewna miękkiego):
w km 2,000 – 2,200 – 90 szt.
w km 2,650 – 2,720 – 30 szt.
w km 2,950 – 3,110 – 64 szt.
w km 10,150 – 10,190 – 32 szt.
Łącznie - 216 szt.

3. Wymiana podkładów podzłączowych (dwustronnie zbrojone z drewna
miękkiego):
w km 1,360 – 2,060.
w km 3,210 – 8,460.
w km 9,120 – 10,020.
Łącznie - 120 szt.

4. Wymiana ciągła podkładów drewnianych na drewniane (jednostronnie
zbrojone z drewna twardego):
w km 10,750 – 10,900;
w km 11,191 – 12,093;
w km 14,866 – 15,228 (w tym przejazd kolejowy w km 15,020);
w km 15,600 – 15,700;
w km 18,686 – 19,137;
w km 20,300 – 20,529;
Łącznie – 2184 mb (3220 szt. + 74 kpl. podkłady podzłączowe, dwustronnie
zbrojone z drewna miękkiego,).

5. Wymiana pojedynczych szyn S49 L=30m:
w km 2,260 – 2,440 – tok zewnętrzny 180 mb.
w km 3,020 – 3,110 – tok zewnętrzny 90 mb.
w km 11,200 – 11,350 – tok zewnętrzny – 150 mb.
w km 14,860 – 15,250 – oba toki (2 x 390 mb) – 780 mb (w tym przejazd
kolejowy w km 15,020).
w km 20,300 – 21,110 – tok zewnętrzny 810 mb.
w km 21,169 – 21,289 – tok zewnętrzny 120 mb.
Łącznie – 2130 mb = 71 szt. szyn L=30m.
Szyny jednostronnie nawiercane (2 otwory – 13 szt. ze względu na skróty
w toku wewnętrznym.
Szyny dwustronnie nawiercane (2 x 2 otwory) – 58 szt.

6. Podbijanie mechaniczne podbijarką typu PLM:
w km 0,040 – 21,289 – 5,5 kmt. wg wskazań ISE Kłodzko

Na podkładach drewnianych przytwierdzenie typu K.
Przed i za rozjazdami na podrozjazdnicach drewnianych ułożyć odcinki
toru o minimalnej długości 15 m na podkładach drewnianych twardych.
W uzasadnionych technicznie przypadkach dopuszcza się zastosowanie
podkładów drewnianych twardych w obrębie obiektów inżynieryjnych .
Podkłady drewniane twarde typu IIB zbrojone Pm49 z przekładkami
podszynowymi poliuretanowymi D49, z przytwierdzeniem typu K.
Regulacja toru w planie i profilu wraz z dostosowaniem przechyłki do
projektowanej prędkości i promieni łuków do V=50 km/h.
Uzupełnienie tłucznia w torze w niezbędnej ilości (grubość podsypki
tłuczniowej zgodnie z wymogami Standardów Konstrukcyjnych Nawierzchni
określonych w Załączniku Nr 2 do Instrukcji Id-1), jak dla klasy torów 4
w miejscach wymiany ciągłej podkładów oraz wskazań przez ISE Kłodzko.
Prace na ławach i międzytorzu wykonać mechanicznie, a w strefach
zbieżności międzytorza ręcznie. Niedopuszczalne jest wypychanie lub
wysypywanie uzyskanego urobku na skarpie nasypu lub na międzytorze.

Rozjazdy:
p.o. Kłodzko Zagórze
1. Wymiana doborów podrozjazdnic (sosnowych):
rozjazd nr 1 – Rzl S49 R300 1:9 sd km 2,460 – 2,493.
rozjazd nr 4 – Rzp S49 R190 1:9 ssd km 2,931 – 2,958.
2. Likwidacja rozjazdu:
rozjazd nr 2 – Rzp S49 R190 1:9 ssd km 2,581 – 2,608. Zabudowa torem
likwidowanego rozjazdu – 27mbt, na podkładach drewnianych miękkich.
p.o. Szczytna Śląska
1. Wymiana doborów podrozjazdnic (sosnowych):
rozjazd nr 1 - Rzl S49 R190 1:9 ssd km 15,581 – 15,608.
rozjazd nr 9 - Rzp S49 R300 1:9 cd km 16,100 – 16,133.
2. Wymiana rozjazdu:
rozjazd nr 4/5 – Rpd l/p S49 R190 1:9 cd w km 15,720 – 15,757 na RzL S49
R190 1:9 ssd w km 15,720 – 15,747. Zabudowa torem brakującego odcinka
za nowym rozjazdem w km 15,747 – 15,757 – 10 mbt, na podkładach
drewnianych miękkich.

W/w rozjazdy powinny być ułożone na podrozjazdnicach z drewna miękkiego
typ IIB z wymianą podsypki. W razie konieczności dokonać wymiany warstwy
filtracyjnej z odwodnieniem rozjazdu. Podbicie mechaniczne głowic
rozjazdowych z dojazdami na długości 50 mb.
Rozjazdy z zamknięciami niewrażliwymi na wzajemne ruchy termiczne iglic
i opornic.

Przejazdy kolejowe:
1. Naprawa przejazdów kolejowych:
km 3,128 kat. D - wymiana nawierzchni na CBP 2 kpl;
km 5,752 kat. D - wymiana nawierzchni na CBP 2 kpl;
km 8,909 kat. D - wymiana pomostu drewnianego 1 kpl;
km 9,858 kat. D - wymiana nawierzchni na CBP 2 kpl;
km 10,699 kat. A - wymiana nawierzchni na CBP 2 kpl;
km 12,788 kat. F - wymiana pomostu drewnianego 1 kpl;
km 13,100 kat. C:
wymiana podkładów na długości 30 mb w km 13,085 – 13,115 - 48 szt.
(twardych);
wymiana podsypki 30 m³;
wykonanie podlewek asfaltowych (strona prawa na zewnątrz – 2*13m²,
strona lewa – 2*13m², w wewnątrz 1,2*13m²) łącznie 67,6m²;
wykonanie żłobków z kątowników w wewnątrz przejazdu (2*13mb) łącznie
26mb, (tok wewnętrzny jako prowadnica);
demontaż i ponowny montaż szyn (2*30mb) łącznie 60 mb;
projekt organizacji ruchu.
km 14,129 kat. C:
wymiana podkładów na długości 30 mb w km 14,114 – 14,144 - 48 szt.
(twardych);
wymiana podsypki 30 m³;
wykonanie podlewek asfaltowych (strona prawa na zewnątrz – 2*13m², strona
lewa – 3*13m², w wewnątrz 1,2*13m²) łącznie 80,6m²;
wykonanie żłobków z kątowników w wewnątrz przejazdu (2*13mb) łącznie
26mb (tok wewnętrzny jako prowadnica);
demontaż i ponowny montaż szyn (2*30mb) łącznie 60 mb, projekt organizacji
ruchu.
km 14,653 kat. C - wymiana nawierzchni na CBP 2 kpl (tylko płyty
zewnętrzne);
km 15,020 kat. C:
wymiana podkładów na długości 30 mb – 48 szt. ujęte w wymianie ciągłej
podkładów;
wymiana podsypki 30 m³;
wykonanie podlewek asfaltowych (strona prawa na zewnątrz – 3*13m², strona
lewa – 6*13m², w wewnątrz 1,2*13m²) łącznie 132,6m²;
wykonanie żłobków z kątowników w wewnątrz przejazdu (2*13mb) łącznie
26mb, (tok wewnętrzny jako prowadnica);
wymiana szyn - (2*30mb) łącznie 60 mb ujęte w wymianie pojedynczej szyn,
projekt organizacji ruchu.
km 19,817 kat. D - wymiana nawierzchni na CBP 1 szt. (tylko płyta
wewnętrzna);
km 20,492 kat. C - wymiana pomostu drewnianego 1 kpl.

Wymiana nawierzchni na przejeździe wraz z regulacją osi niwelety i
przechyłki toru oraz doprowadzeniem trójkątów widzialności do parametrów
przepisowych.
Wykonanie dokumentacji wykonawczej zawierającej zakres rzeczowy jak niżej:
wymianę podbudowy (podsypka i warstwa ochronna)
wykonanie prowadnicy w przejeździe, zgodnie z projektem wykonawczym
naprawę nawierzchni drogowej z zabudową nowych płyt przejazdowych CBP,
przystosowanych do nawierzchni kolejowej z szyn 49E1
wykonanie nawierzchni z mieszanek bitumicznych na dojazdach do płyt
betonowych z obu stron i w wewnątrz (około 280m2).
rodzaj nawierzchni drogowej zgodny z klasą drogi i kategoria ruchu, ma
odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących aktach prawnych i
instrukcjach kolejowych.
PODTORZE
Podsypka:
1. Uzupełnienie podsypki:
w km 0,046 – 21,289 – lokalnie 1400 t

Urządzenia odwadniające:
1. Oczyszczenie rowu bocznego:
w km 4,200 – 4,500 – lokalnie 300 mb (przed i za przepustem w km 4,275)

Przekroje rowów trapezowe – według wytycznych zgodnie z Instrukcją o
utrzymaniu podtorza kolejowego Id3.

OBIEKTY INŻYNIERYJNE
Mosty:
1. Naprawa mostu stalowego w km 11.876, dł. eksploatacyjna = 65,90 m,
kratownica z jazdą górą, 2 przęsła w łuku
Wymiana zabezpieczenia przeciwwykolejeniowego z kątowników 2 x 66mb
(łącznie 132mb) na odbojnice z szyn typu S49 staro-użytecznych – 2 x
96mb (łącznie192 mb), zgodnie z Warunkami technicznymi Id-2 część III
dział 2 pkt 16;
Demontaż i ponowny montaż po robotach toru na moście – 65,90 mb;
Wymiana mostownic typ II o dł. 2,70 m – 108 szt. = 18,90 m3
Uzupełnienie śrub mocujących mostownice – 78 szt.;
Uzupełnienie dyliny pomostów roboczych – 1,20 x 65,90 x 0,05 m x 2 str.
= 7,908 m3
Wymiana belek podchodnikowych – 0,10 x 0,10 x 65,90 m x 2 szt. x 2 str.
= 2,636 m3
Uzupełnienie brakujących blach p.poż. = 0,90 x 21,00 m = 18,9 m2
Oczyszczenie i konserwacja łożysk – 8 szt.
Oczyszczenie i wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego pasów górnych i
węzłów jezdni, węzłów dolnych dźwigarów głównych – 90,00 m2
Oczyszczenie z mchu i zarośli przyczółków i skrzydeł – 180 m2
Spoinowanie ciosów kamiennych przyczółków i skrzydeł – 75 m2
Oczyszczenie ław podłożyskowych – 20 m2
Przemurowanie parapetów ścian czołowych – 2,10 m3
Karczowanie korzeni na skarpach – 8 szt. o śr. do 25 cm;
Spawanie termitowe szyn w km 11,840 – 11,975 – 7 szt (likwidacja styków
szynowych na obiekcie oraz w jego obrębie – konieczność wbudowania
wstawek szynowych o długościach minimum 6mb).

Wiadukty:
1. Naprawa wiaduktu w km 16.507, dł. eksploatacyjna = 15,50 m, blachownica
Wymiana dyliny pomostów roboczych – 1,00 x 15,50 x 0,05 m x 2 str. =
1,55 m³"

Bardzo dobra informacja dla tej linii. W połączeniu z remontem od
Dusznik do Kudowy będzie poprawa warunków jazdy na całej linii :)

--
Pozdr!
MP

Tomasz Ozon

nieprzeczytany,
8 maj 2011, 05:35:568.05.2011
do
> Bardzo dobra informacja dla tej linii.

To prawda :)

> W połączeniu z remontem od
> Dusznik do Kudowy będzie poprawa warunków jazdy na całej linii :)

A taki remont jest planowany lub trwa?

pozdr
TO3

Toporek

nieprzeczytany,
8 maj 2011, 06:39:008.05.2011
do
On 8 Maj, 11:35, Tomasz Ozon <z...@reklame.dziekuje.pl> wrote:

> A taki remont jest planowany lub trwa?

Miesiąc temu rozstrzygnięto przetarg na: "Wykonanie dokumentacji
projektowych oraz dokumentacji przetargowej dla zadania "Modernizacja
regionalnej linii kolejowej nr 309 Kłodzko Nowe - Kudowa Zdrój na
odcinku Duszniki Zdrój - Kudowa Zdrój""
Wygrało BPK Poznań.

Zapewne zaraz po tym, gdy PLK dostanie dokumenty to ogłoszą przetarg
na roboty.

leśny dziadek

nieprzeczytany,
8 maj 2011, 06:55:488.05.2011
do

> Wygrało BPK Poznań.

I ostro działa w terenie.

Odwrócona

nieprzeczytany,
8 maj 2011, 13:28:368.05.2011
do
Użytkownik "leśny dziadek" <aupairW...@proweb.pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:524f.000001...@newsgate.onet.pl...

> I ostro działa w terenie.

Moze i działa, ale lacznik TLK Sudety mozna by bylo z Polanicy Zdrój
prowadzić na Wrocław.
Jedyny mankament to brak IR w Kłodzku, bo moznaby pociagnac Polanicę pod IR.

jasiu

nieprzeczytany,
8 maj 2011, 14:03:108.05.2011
do
On 8 Maj, 19:28, Odwrócona <141...@op.pl> wrote:
> Użytkownik "leśny dziadek" <aupairWYTNI...@proweb.pl> napisał w wiadomości
> grup dyskusyjnych:524f.000001e9.4dc67...@newsgate.onet.pl...

> Moze i działa, ale lacznik TLK Sudety mozna by bylo z Polanicy Zdrój
> prowadzić na Wrocław.
> Jedyny mankament to brak IR w Kłodzku, bo moznaby pociagnac Polanicę pod IR.

z Polanicy to jakiś kadłubek będzie, poczekajmy aż skończy się ten
remont (a także remont dworca w Wrocławiu) i dopiero wtedy można
zacząć kombinować.

> [...]

> I ostro działa w terenie.

Moze i działa, ale lacznik TLK Sudety mozna by bylo z Polanicy Zdrój

8 maj 2011, 14:45:208.05.2011
do
Tylko jestem ciekawy, czy ta linia bedzie miec bezstykowe szyny... Oby, ale
to bylaby wtedy modernizacja, a jak wiadomo modernizacja to dla predkosci 80
km/h...

jasiu

nieprzeczytany,
8 maj 2011, 15:07:048.05.2011
do

Michał Mackiewicz

nieprzeczytany,
8 maj 2011, 15:18:168.05.2011
do
On 8 Maj, 20:45, Odwrócona <141...@op.pl> wrote:

Wymiana pojedynczych szyn zwiastuje raczej stykowy. Poza tym, nie jest
ta linia za kręta na 80 km/h?

Mateusz Oziębłowski

nieprzeczytany,
21 maj 2011, 07:41:1821.05.2011
do
Z tego co wiem to przyjdą normalne stykowe S49 o dł. 30m. Cały ten
remont od Kłodzka do Dusznik jest po to, żeby chociaż trochę podnieść
prędkość. Remont od Dusznik do Kudowy ma być zrobiony kompleksowo, ale
tam prędkość będzie wynosić 45 km/h ze względu na łuki. Największa
prędkość jaka byłaby możliwa to 65 km/h na odcinku Stary Wielisław -
Polanica-Zdrój (ok. 5 km) za wyjątkiem jednego łuku, na którym byłoby
50 km/h.
Swoją drogą, ciekawe, czy szynobusom wprowadzą wyższe prędkości. Wie
ktoś może jak działa cała ta procedura ustalania odrębnej prędkości
dla szynobusów?