[PolNet] Awaria serwisów.

Mateusz Szczyrzyca

Komunikat techniczny:

Dzisiaj (tj 22 sierpnia) serwisy były niedostępne w nocy oraz w
godzinach 9-14. Przyczyną awarii są kanały z bardzo niekonwencjonalnymi
znakami w nazwie, które zostały przekonwertowane z baz starych serwisów
i teraz powodują wykładanie się nowych.

Wskutek tego serwisy działają teraz w trybie, który nieodrejestrowuje
kanałów. Będzie to tak działać dopóki usterka z bazami nie zostanie
naprawiona.

Na godzine 14:30 istnieją jeszcze problemy z łączem serwera
krakow.ircnet.pl, w tej chwili jest on niedostępny.

Za powyższe problemy przepraszam.

--
A.

Adam Wysocki

Mateusz Szczyrzyca <annih...@ircnet.pl> wrote:

> Komunikat techniczny:

Nie macie do takich komunikatów własnych sposobów informowania (grup,
forów, ostatecznie massnotice)? Jak kogoś to interesuje to przeczyta
u was.

--
Adam Wysocki * Warszawa, Centrum * www.gophi.net * #tygryski @ efnet
GG 1234 * GSM +48508878856 * go...@linux.net.pl * go...@gadu-gadu.pl

Mateusz Szczyrzyca

Adam Wysocki w <gophi...@news.gophi.net> pisze:

> Nie macie do takich komunikatów własnych sposobów informowania (grup,
> forów, ostatecznie massnotice)? Jak kogoś to interesuje to przeczyta
> u was.

Jak Ciebie _nie_ interesuje to nie czytaj może. To jest takie trudne do
załapania czy może ja robie jakiś błąd?

--
A.

Adam Wysocki

Mateusz Szczyrzyca <annih...@ircnet.pl> wrote:

> Jak Ciebie _nie_ interesuje to nie czytaj może. To jest takie trudne
> do załapania czy może ja robie jakiś błąd?

To pl.irc a nie pl.irc.polnet. Wiesz co by było gdyby każda sieć
zgłaszała tutaj swoje awarie? Nie macie strony www?

--
Adam Wysocki * Warszawa, Centrum * www.gophi.net * #tygryski @ efnet
GG 1234 * GSM +48508878856 * go...@linux.net.pl * go...@gadu-gadu.pl

Porządek to jedna z nieskończenie wielu wersja chaosu (C) Beiru 2003

Stanisław Halik

Adam Wysocki <go...@studio.tpi.pl> wrote:

> Nie macie do takich komunikatów własnych sposobów informowania (grup,
> forów, ostatecznie massnotice)? Jak kogoś to interesuje to przeczyta
> u was.

przeciez ta grupa to nie pl.ircnet.

--
Stanisław Halik, http://weirdo.drzwi.org

Piotr KUCHARSKI

Adam Wysocki <go...@studio.tpi.pl> wrote:
> To pl.irc a nie pl.irc.polnet.

Nie ma pl.irc.polnet, a grupa pl.irc wydaje się być bardzo dobrym
miejscem na takie rzeczowe komunikaty. Zwłaszcza, że są bardzo
uprzejmi i dopisują [polnet] w temacie.

> Wiesz co by było gdyby każda sieć zgłaszała tutaj swoje awarie?

Byłoby więcej postów zgodnych z tematyką grupy?

p.

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Agnieszka Wysocka

Użytkownik "Stanisław Halik" <wei...@blindfold.no-ip.org> napisał w
wiadomości news:cga80d$ntf$1...@achot.icm.edu.pl...

> przeciez ta grupa to nie pl.ircnet.

...ale ta grupa to PL.IRC.

Jarek Armada (Yoplait)

Dokładny opis znalezionych błędów został przeze mnie przekazany do działu
zajmującego się wykrywaniem usterek w serwisach, jakkolwiek, rozwiązanie
polegające na wyłączeniu funkcji automatycznego odrejestrowywania kanałów
sprawdza się doskonale.

Pozdrawiam
Yoplait

Użytkownik "Mateusz Szczyrzyca" <annih...@ircnet.pl> napisał w wiadomości

Piotr Konieczny

"Agnieszka Wysocka" <agnieszk...@praca.gov.pl> 's told us
news:cgab1o$5il$1...@nemesis.news.tpi.pl :

> ...ale ta grupa to PL.IRC.

,,Ensic-pensic, pensic-ensic... i mozna tak w nieskonczonosc...''
(c) ...kabaret.

Filtruj, jesli Ci sie nie chcesz czytac. Osobiscie nie korzystam z
PolNetu, ale lubie wiedziec ,,co w trawie piszczy'' -- dlatego MSZ
informacje PolNetu powinny sie dalej tutaj pojawiac.

Sowja droga, ladne - ,,PL.IRC'' - Juz nawet nazwa krzyczy...

--
.::piko::.. .........................
:GG: 2147700. |..http://www.piko.tk::

DOSik

Agnieszka Wysocka wrote:

> Użytkownik "Stanisław Halik" <wei...@blindfold.no-ip.org> napisał w
> wiadomości news:cga80d$ntf$1...@achot.icm.edu.pl...

> ....ale ta grupa to PL.IRC.

No właśnie. IMHO nie zrozumiałaś.

--
dosik (małpa) o2 (kropa) pl
http://PLONA.art.pl

Jarek Armada (Yoplait)

Użytkownik "Jarek Armada (Yoplait)" <yop...@op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> polegające na wyłączeniu funkcji automatycznego odrejestrowywania kanałów

Nie wiem jak to się stało, że moja odpowiedź znalazła się NAD postem
Annihilatora, wszystkich purystów lingwistyczno-netycznych serdecznie
przepraszam :)

Yoplait

Krzywy

Użytkownik Mateusz Szczyrzyca napisał:
> Komunikat techniczny:

> Na godzine 14:30 istnieją jeszcze problemy z łączem serwera
> krakow.ircnet.pl, w tej chwili jest on niedostępny.

Wróciło do normy po 15 minutach. Awaria węzła BDI Netii.

Pozdr,
K.

Jakub Zukowski

Witam,

> Na godzine 14:30 istnieją jeszcze problemy z łączem serwera
> krakow.ircnet.pl, w tej chwili jest on niedostępny.
Sorry za OT, ale musze zapytac: Dlaczego posiadacie serwery w domenie
ircnet.pl skoro jest to siec polnet, a ircnet to irc.pl? Czy to nie jest
troche mylace?

--
Jakub 'Venom' Żukowski
mobile: (+48 880) 229 318

Krzywy

Użytkownik Jakub Zukowski napisał:

> Sorry za OT, ale musze zapytac: Dlaczego posiadacie serwery w domenie
> ircnet.pl skoro jest to siec polnet, a ircnet to irc.pl? Czy to nie jest
> troche mylace?

Kiedyś już była mowa o tym, wygoogluj sobie w
historii. ;-))
Jakub nie zaczynaj wątku bo znowu będą smęcić na
kilkaset postów. ;-)))

K.

Jakub Zukowski

Witam,

> Jakub nie zaczynaj wątku bo znowu będą smęcić na
> kilkaset postów. ;-)))
Od tego mamy moderacje :)

Mateusz Szczyrzyca

Jakub Zukowski w <cgajm0$aeo$1...@korweta.task.gda.pl> pisze:

> Sorry za OT, ale musze zapytac: Dlaczego posiadacie serwery w domenie
> ircnet.pl skoro jest to siec polnet, a ircnet to irc.pl? Czy to nie jest
> troche mylace?

Poszukaj w archiwum grupy dyskusji na ten temat, a oficjalne
uzasadnienie jest takie, że z racji prowadzenia ircowej działalności,
taka domena nie dość, że pasowała do PolNetu to jeszcze była wolna w
przeciwieństwie do choćby polnet.pl i tak już to zostało. Zresztą,
użytkownicy identyfikują sieć zwykle nie po jej nazwie, a po adresach
serwerów (imo).

--
A.

Łukasz Orzeł

Adam Wysocki wrote:

> To pl.irc a nie pl.irc.polnet. Wiesz co by było gdyby każda sieć
> zgłaszała tutaj swoje awarie? Nie macie strony www?

W takim razie dlaczego Pan Piotr Kucharski ze swoimi fumflami tutaj
pisze na temat IRCnet'u? Toz to nie pl.irc.ircnet.

Jakub Zukowski

Witam,

> Zresztą, użytkownicy identyfikują sieć zwykle nie po jej nazwie, a po
adresach
> serwerów (imo).
Jesli dobrze rozumiem, to uzytkownik widzac serwery:
- warszawa.irc.pl
- warszawa.ircnet.pl
wiec, ze w pierwszym przypadku chodzi o ircnet, a w drugim o polnet?

Adam Wysocki

Mateusz Szczyrzyca <annih...@ircnet.pl> wrote:

> użytkownicy identyfikują sieć zwykle nie po jej nazwie, a po adresach
> serwerów (imo).

Masz jakieś statystyki? Bo IMO jest odwrotnie.

--

Improwizajca poparta inteligencją jest hackerstwem (C) y0shi @ apcoh

Maciej Łebkowski

On Sun, 22 Aug 2004 14:15:40 +0000 (UTC), Adam Wysocki <go...@studio.tpi.pl> wrote:

> To pl.irc a nie pl.irc.polnet. Wiesz co by było gdyby każda sieć
> zgłaszała tutaj swoje awarie? Nie macie strony www?

Jak do tej pory inne sieci z powodzeniem ogłaszają tu komunikaty
techniczne dot. działania serwerów (ostatnio krakow.irc.pl, wcześniej
irc.efnet.pl), więc nie widzę powodu, dla którego sieć PolNet miałaby
tego zaprzestać.

--
.: http://domowa.xp.pl :.: [IRCnet] !sig Matthies!pu...@apcoh.org :.

Mateusz Szczyrzyca

Jakub Zukowski w <cgalq2$dvm$1...@korweta.task.gda.pl> pisze:

> Jesli dobrze rozumiem, to uzytkownik widzac serwery:
> - warszawa.irc.pl
> - warszawa.ircnet.pl
> wiec, ze w pierwszym przypadku chodzi o ircnet, a w drugim o polnet?

Można tak przyjąć, chociaż Ci absolutnie nowi nie rozróżnią. PolNet ma
już swoje lata z tą domeną (5) więc już to jest kojarzone. Ale pomyłki
się zdarzają czasami. ;-)

--
A.

Mateusz Szczyrzyca

Adam Wysocki w <gophi...@news.gophi.net> pisze:

> Masz jakieś statystyki? Bo IMO jest odwrotnie.

Nie. Podpieram się swoim własnym doświadczeniem.

--
A.

Jakub Zukowski

Witam,

> Można tak przyjąć, chociaż Ci absolutnie nowi nie rozróżnią.
Rozroznia, rozroznia... wchodzac na popularny kanal, na ktorym okaze sie, ze
albo jest jego zalozycielem, albo znajduje sie kilka osob :)

DooMiniK

achus Na grupy dyskusyjne pisze prywatnie, nie reprezentuje zadnej firmy, instytucji

Adam Wysocki <go...@studio.tpi.pl> zapodał(a):

> To pl.irc a nie pl.irc.polnet. Wiesz co by było gdyby każda sieć
> zgłaszała tutaj swoje awarie? Nie macie strony www?

Gophi - co Ty pierdzielisz? ;-)
IRC - to nazwa _usługi_ a nie _sieci_
To tak samo, gdyby na liście pl.serwery.http miał ktoś problem, bo
tam pisze się o tomcat....

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(@)irc(.)pl

Mariusz Mazur

Mateusz Szczyrzyca wrote:

Wycyckać od obecnego dysponenta domeny wydelegowanie polnet.irc.pl, poustawiać
serwery także pod tym i tego używać na stronie (analogicznie zrobić z
ircnetem). Problem się rozwiąże.

- jedynie mechanicznie reagujesz. { Osho }

Piotr KUCHARSKI

Mariusz Mazur <mma...@nospam-kernel.pl> wrote:
> Wycyckać od obecnego dysponenta domeny wydelegowanie polnet.irc.pl,
> poustawiać serwery także pod tym i tego używać na stronie

Czyli warszawa.polnet.irc.pl?

> (analogicznie zrobić z ircnetem).

Czyli warszawa.ircnet.pl czy warszawa.ircnet.ircnet.pl? Bo ten pierwszy
to zdaje się jest używany.

p.

--
Bo zaburza naturalną kolejność czytania.
Dlaczego?

Adam Wysocki

Mariusz Mazur <mma...@nospam-kernel.pl> wrote:

> (analogicznie zrobić z ircnetem).

ircnet.ircnet.pl? ;P

--
Adam Wysocki * Warszawa, Centrum * www.gophi.net * #tygryski @ efnet
GG 1234 * GSM +48508878856 * go...@linux.net.pl * go...@gadu-gadu.pl

Dookoła wiosna, ptaki drą ryje, kwiaty czuć, a oni nic! (C) Amor 2k3

Mariusz Mazur

Piotr KUCHARSKI wrote:

> Czyli warszawa.polnet.irc.pl?

Tak.

> Czyli warszawa.ircnet.pl czy warszawa.ircnet.ircnet.pl? Bo ten pierwszy
> to zdaje się jest używany.

Hehe. Serwery $miasto.ircnet.pl i $miasto.irc.pl zostawić jako legacy, ale
'uoficjalnić' $miasto.$siec.irc.pl, czyli np. warszawa.ircnet.irc.pl i
warszawa.polnet.irc.pl.

Obie domeny (ircnet.pl i irc.pl) są popsute przy obecnym zastosowaniu, bo
pierwsza się myli z IRCnetem, a druga się myli... erm... a druga to spisek
paru wrednych typów mający na celu przekonać niezorientowanych w temacie do
myślenia, że jest jeden irc w Polsce (a imię jego IRCnet). Ruszać pierwszej
domeny nie ma sensu, a z drugiej można by zrobić coś bardziej generic (tak
jak np. art.pl).

Paweł Tyll

"Piotr KUCHARSKI" <cho...@sgh.waw.pl> wrote:

> Czyli warszawa.polnet.irc.pl?

> Czyli warszawa.ircnet.pl czy warszawa.ircnet.ircnet.pl? Bo ten pierwszy
> to zdaje się jest używany.
Raczej chodziło o warszawa.ircnet.irc.pl.

Zdrówko.

PS. Oczywiście jedno i drugie jest (IMHO) bez sensu.

Piotr KUCHARSKI

> [...]
> Serwery $miasto.ircnet.pl i $miasto.irc.pl zostawić jako legacy, ale
> 'uoficjalnić' $miasto.$siec.irc.pl, czyli np. warszawa.ircnet.irc.pl i

Czyli warszawa.ircnet.pl to by był polnet, a warszawa.ircnet.irc.pl
to ircnet, zaś warszawa.irc.pl to ircnet, a warszawa.polnet.irc.pl
to polnet. Brakuje do kompletu warszawa.ircnet.ircnet.pl, które by
wskazywało na ircnet.

Ale chyba już wolę, jak jest. Z ewentualnym tłumaczeniem co jakiś
czas użytkownikom, że nie wiemy, dlaczego polnet bez sensu wybrał
sobie domenę ircnet.pl, zamiast polnet.costam.

p.

PS Istnieje efnet.irc.pl, ale i tak korzysta się z irc.efnet.pl.

--
It is a book about a Spanish guy called Manual. You should read it.
-- Dilbert

Bogdan Baraszkiewicz

Piotr KUCHARSKI <cho...@sgh.waw.pl> wrote:

> Czyli warszawa.polnet.irc.pl?

> Czyli warszawa.ircnet.pl czy warszawa.ircnet.ircnet.pl? Bo ten pierwszy
> to zdaje się jest używany.

Ja zrozumiałem Mariusza w ten sposób, że w rezultacie by chciał:
warszawa.ircnet.irc.pl
warszawa.polnet.irc.pl

bogi

--
The price to be paid for (this) freedom is to honour (the) obligation.
The reward for honouring this obligation is freedom.

Mateusz Szczyrzyca

Mariusz Mazur w <cgb6g5$kkg$1...@news2.ipartners.pl> pisze:

> Hehe. Serwery $miasto.ircnet.pl i $miasto.irc.pl zostawić jako legacy, ale
> 'uoficjalnić' $miasto.$siec.irc.pl, czyli np. warszawa.ircnet.irc.pl i
> warszawa.polnet.irc.pl.

Broń nas Panie Boże przed czymś takim.

> [...]
> domeny nie ma sensu, a z drugiej można by zrobić coś bardziej generic (tak

Obie mają już swoją renome, a nam wcale nie przeszkadza, że IRCnet ma
irc.pl. Zarejestrowana została wcześniej i niech tak zostanie.

--
A.

Mateusz Szczyrzyca

Piotr KUCHARSKI w <cgbb2a$nsm$5...@absolut.sgh.waw.pl> pisze:

> Ale chyba już wolę, jak jest. Z ewentualnym tłumaczeniem co jakiś
> czas użytkownikom, że nie wiemy, dlaczego polnet bez sensu wybrał
> sobie domenę ircnet.pl, zamiast polnet.costam.

No właśnie o tym w poprzednim poście wspomniałem, że domeny, które
najlepiej by się do tego nadawały czyli:

polnet.pl
polnet.org
pol.net

Były już zajęte w przeciwieństwie do ircnet.pl.

> PS Istnieje efnet.irc.pl, ale i tak korzysta się z irc.efnet.pl.

Ładnie.

--
A.

Użytkownik "Adam Wysocki" <go...@studio.tpi.pl> napisał w wiadomości

> To pl.irc a nie pl.irc.polnet. Wiesz co by było gdyby każda sieć
> zgłaszała tutaj swoje awarie? Nie macie strony www?

Ta grupa dyskusyjna traktuje o wszystkich sieciach IRC, chyba juz kiedys
przerabialismy ten temat!.

Mateusz Szczyrzyca

Mateusz Szczyrzyca w <cga481$4rg$1...@news.onet.pl> pisze:

> [...]
>
> Wskutek tego serwisy działają teraz w trybie, który nieodrejestrowuje
> kanałów. Będzie to tak działać dopóki usterka z bazami nie zostanie

Dzisiaj (czyli 23 sierpnia) o godzinie 11:00 awaria baz została
usunięta.

--
A.

Maciej Łebkowski

On Sun, 22 Aug 2004 23:45:44 +0000 (UTC), Piotr KUCHARSKI <cho...@sgh.waw.pl> wrote:

> [...]
> to ircnet, zaś warszawa.irc.pl to ircnet, a warszawa.polnet.irc.pl
> to polnet. Brakuje do kompletu warszawa.ircnet.ircnet.pl, które by

Jak równiez:
bialystok-lomza-warszawa.ircnet.irc.pl, dla klientów łączących sie
z Bstoku przez Łomże oraz: efnet.ircnet.polnet.irc.pl (dla zmyły)
no i oczywiście: lubie.zapamietywac.dlugie.adresy.serwerow.irc.pl

> PS Istnieje efnet.irc.pl, ale i tak korzysta się z irc.efnet.pl.

Może dobrym pomysłem byłoby wprowadzenie aliasów podobnych do
polska.irc.pl?

ircnet.irc.pl => polska.irc.pl;
polnet.irc.pl => serwery polnetu;
efnet, quakenet czy inne, zgłoszone przez użytkowników.
Przecież sieci IRC nie biorą udziału w wyściugu szczurów, aby
wszystkich użytkowników zagarnąć do siebie, prawda? Każdy i tak
się dowie o alternatywnych sieciach. Dlatego byłbym nawet za
umieszczeniem informacji na www.irc.pl o alternatywnych sieciach.
--
.: http://domowa.xp.pl :.: To jest miejsce na twój banner :.

Piotr KUCHARSKI

Maciej Łebkowski <usene...@dx.one.pl.invalid> wrote:
> [...]
> ircnet.irc.pl => polska.irc.pl;
> polnet.irc.pl => serwery polnetu;
> efnet, quakenet czy inne, zgłoszone przez użytkowników.

Jak dla mnie OK. Tylko nie chciałbym, żeby to się skończyło
na próbach rejestrowania każdej wymyślonej sieci, dwa serwery
na krzyż tylko po to, żeby mieć adres costam.irc.pl.

> Przecież sieci IRC nie biorą udziału w wyściugu szczurów, aby
> wszystkich użytkowników zagarnąć do siebie, prawda?

Jak to nie? To czemu polnet zarejestrował domenę ircnet.pl? ;-)

p.

--
Seks jest potrzebny do życia tak, jak krew. Zostań honorowym dawcą.

Sławomir 'Krzywy' Flaga

Dnia 08/23/2004 03:07 PM, Piotr KUCHARSKI napisał :

> Jak dla mnie OK. Tylko nie chciałbym, żeby to się skończyło
> na próbach rejestrowania każdej wymyślonej sieci, dwa serwery
> na krzyż tylko po to, żeby mieć adres costam.irc.pl.

A kto każe Ci zakładać aliasy na każdą sieć ? lub tym podobne?

> Jak to nie? To czemu polnet zarejestrował domenę ircnet.pl? ;-)

;-) już to kiedyś było, nie wiem czemu sądzisz, że zrobiliśmy to
specjalnie ;-). Trzeba było rejestrować ;-).

K.

Mariusz Mazur

Piotr KUCHARSKI wrote:

> Jak dla mnie OK. Tylko nie chciałbym, żeby to się skończyło
> na próbach rejestrowania każdej wymyślonej sieci, dwa serwery
> na krzyż tylko po to, żeby mieć adres costam.irc.pl.

Skończy. I właściciel domeny będzie oskarżany o stronniczość, mściwość,
przynależność do ciemnej strony mocy i w ogóle TWA. Hey, what else is new.

A z kwestii technicznych - żeby było łatwiej tym zarządzać (w sensie - żeby
właściciele danej sieci mieli do tego łatwiejszy dostęp), to zapewne będzie
istniała po prostu możliwość wydelegowania danej domeny, niech się dana sieć
sama martwi co z tym dalej zrobić. A od tego już tylko krok do rozwiązania,
które opisałem.

Maciej Łebkowski

On Mon, 23 Aug 2004 13:32:53 +0000 (UTC), Sławomir 'Krzywy' Flaga <krzywy@_no_spam_irc.pl> wrote:

> A kto każe Ci zakładać aliasy na każdą sieć ? lub tym podobne?

"Dlaczego oni dostali a my nie???"
Prawdopodobnie trzeba by było wprowadzic jakieś głupie zasady
(np minimalna ilość osób w sieci itp), co mijałoby się z celem.

Jakub Zukowski

Witam,

> A kto każe Ci zakładać aliasy na każdą sieć ? lub tym podobne?
Piotr wspomnial o _probach_ rejestrowania czyli, ze ludzie beda przysylac req
o asias to kazdej pierwszej leprzej sieci.

> ;-) już to kiedyś było, nie wiem czemu sądzisz, że zrobiliśmy to
> specjalnie ;-). Trzeba było rejestrować ;-).

Trzeba bylo rejestrowac... To tak jakbym zarejestrowal sobie domene
microsoft.pl i powiedzial do Microsoft Corp "Trzeba bylo rejestrowac". IRCnet
to IRCnet, PolNet to PolNet, wiele pisze sie o IRCnecie jako o najwiekszej
sieci ble ble, wiec szary user gdy zobaczy ircnet.pl co sobie pomysli? Nie
odpowiadajcie na to pytanie.

Maciej Łebkowski

Mateusz Szczyrzyca

Piotr KUCHARSKI w <cgcq3k$5mo$2...@absolut.sgh.waw.pl> pisze:

> Jak dla mnie OK. Tylko nie chciałbym, żeby to się skończyło
> na próbach rejestrowania każdej wymyślonej sieci, dwa serwery
> na krzyż tylko po to, żeby mieć adres costam.irc.pl.

Z ciekawości: jeśli my, poprosilibyśmy o alias polnet.irc.pl to
dostalibyśmy go, czy coś wzamian byś sobie zażyczył?

--
A.

Piotr KUCHARSKI

> A kto każe Ci zakładać aliasy na każdą sieć ? lub tym podobne?

Kazać oczywiście nikt mi nie każe. Ale to jakby nie o to chodzi, prawda?

> ;-) już to kiedyś było, nie wiem czemu sądzisz, że zrobiliśmy to
> specjalnie ;-).

Rozumiem. Losowo wam się taki ciąg znaków wystukał we wniosku do NASK.
I tak bywa.

EOT.

p.

--
What matters is not the length of the wand, but the magic in the stick.

Bartosz 'Beerman' Mierzwiak

On Mon, 23 Aug 2004 19:42:33 +0000 (UTC), Piotr KUCHARSKI <cho...@sgh.waw.pl> wrote(a):

[...]

> Rozumiem. Losowo wam się taki ciąg znaków wystukał we wniosku do NASK.
> I tak bywa.

Wygląda na to, że dokładnie w taki sam sposób irc.pl zostało
zarejestrowane dla IRCnetu. I tak bywa.

pozdrawiam, B.

PS. Temat był już wałkowany w przeszłości, jest w archiwum. Istnieje
jakiś konkretny powód nie przyjmowania tłumaczeń do wiadomości ?

Piotr KUCHARSKI

Bartosz 'Beerman' Mierzwiak <barm...@wytnij-to-post.pl> wrote:
> Wygląda na to, że dokładnie w taki sam sposób irc.pl zostało
> zarejestrowane dla IRCnetu. I tak bywa.

Nie, całkiem celowo "irc.pl". Wtedy nie było żadnych innych sieci.
Już o tym pisałem.

> PS. Temat był już wałkowany w przeszłości, jest w archiwum. Istnieje
> jakiś konkretny powód nie przyjmowania tłumaczeń do wiadomości ?

Pozwól, że zachowam trochę dłużej wasz obraz jako ludzi inteligentnych,
choć trochę kombinatorów, a nie głupków, jak by mogły wskazywać wasze
publiczne tłumaczenia.

p.

--
<decay> wonder if beeth is some kind of 'Superstar' in .pl :>
<kirma_> winner of Unix Admin Idols competition probably

XMAX

Użytkownik Maciej Łebkowski napisał:

[...]

> [...]
> Przecież sieci IRC nie biorą udziału w wyściugu szczurów, aby
> wszystkich użytkowników zagarnąć do siebie, prawda? Każdy i tak

Co do Quakenetu to bym sie klocil. To nie jest polska siec ani nie ma
tez 'polskiej czesci' quakenetu

Adam Wysocki

Piotr KUCHARSKI <cho...@sgh.waw.pl> wrote:

> PS Istnieje efnet.irc.pl, ale i tak korzysta się z irc.efnet.pl.

Czasem korzysta się też z beeth.efnet.pl. *grin*

--

ciezko wsunac pinezke pod kogos juz siedzacego (C) megan @ afhmm 2k3

Piotr KUCHARSKI

> Czasem korzysta się też z beeth.efnet.pl. *grin*

O, jaki honor. Aż mi miło. I nie wygląda na *.

Jakub Zukowski

Witam,

> Pozwól, że zachowam trochę dłużej wasz obraz jako ludzi inteligentnych,
> choć trochę kombinatorów, a nie głupków, jak by mogły wskazywać wasze
> publiczne tłumaczenia.
OK, oni Wam oddaja ircnet.pl, a ja im zalatwiam polnet.pl i wszyscy sa
zadowoleni :)

Maciej Łebkowski

On Mon, 23 Aug 2004 13:07:15 +0000 (UTC), Piotr KUCHARSKI <cho...@sgh.waw.pl> wrote:

> Jak dla mnie OK. Tylko nie chciałbym, żeby to się skończyło
> na próbach rejestrowania każdej wymyślonej sieci, dwa serwery
> na krzyż tylko po to, żeby mieć adres costam.irc.pl.

Kurde. ;->

> Jak to nie? To czemu polnet zarejestrował domenę ircnet.pl? ;-)

Dywersji polnetu nie należy liczyć, bo powszechnie wiadomo, że
to sieć IRCnet specjalnie korzysta z mylącej domeny, rejestrując
wcześniej polnet.pl, zmuszając tą drugą do w/w kroku. ;-)

Jony Bravo

Pamiętnego dnia 22-08-2004 19:30, ktoś znany(a) jako Mateusz Szczyrzyca
raczył(a) napisać:
> (...)z racji prowadzenia ircowej działalności,
> taka domena nie dość, że pasowała do PolNetu to jeszcze była wolna w
> przeciwieństwie do choćby polnet.pl i tak już to zostało.

Witam
Ja sie pewnie nie znam ale z ciekawosic sprawdzilem w whois NASKu

nazwa domeny: polnet.pl
typ: FIRMOWA
id abonenta: nsk35903
serwery nazw: dns.polnet.wroc.pl.
ns1.ikp.pl.[157.25.5.3]
utworzona: *2002.10.22*
ostatnia modyfikacja: 2003.11.19
registrar: nask

nazwa domeny: ircnet.pl
typ: FIRMOWA
id abonenta: nsk34348
serwery nazw: chopin.man.bialystok.pl.[212.33.66.233]
dns.intelcom.pl.[212.160.195.195]
utworzona: *1999.11.19*
ostatnia modyfikacja: 2003.11.24
registrar: nask

I z tego co widze, to domena ircnet.pl byla zarejestrowana duzo
wczesniej niz polnet.pl. Rok 1999 byl chyba przed 2002?
Wiec to jest w sprzecznosci ze slowami "to jeszcze była wolna w
przeciwieństwie do choćby polnet.pl".

No chyba, ze wystapila sytuacja, ze ktos polnet zarejestrowal (przed
Wami) i przestal oplacac, wiec domena sie zwolnila ale Wy ja olaliscie i
pozostawili wlasnemu losowi.

W odpowiedzi pewnie zostane wyslany do archiwum ;)

Neas

Bartosz 'Beerman' Mierzwiak pisze:

> Wygląda na to, że dokładnie w taki sam sposób irc.pl zostało
> zarejestrowane dla IRCnetu. I tak bywa.

Ciężko zrozumiec, dlaczego niektórzy nie potrafią skojarzyć prostych
faktów, ale ok, jeszcze raz:

- 'irc' to nazwa ogólna, dlatego nie dziwi fakt, że każda sieć irc
zapewne zarejestrowałaby domenę irc.tld gdyby była wolna
- 'ircnet' takze może być uznawana za nazwę ogólną (przy sporej dozie
dobrej woli), jednak w przypadku gdy istnieje sieć o nazwie 'IRCnet' i
rejestrujący o niej wie - już zdecydowanie nie
- Mieliście prawo zarejestrować tę domenę (była wolna), nikt Wam tego
prawa nie odbiera, jednak było to zagranie częściowo nie w porzadku, a
częściowo po prostu głupie. Teraz, gdy do czegoś doszliście
wolelibyście zapewne mieć domenę niekojarzącą się z inną siecią.

Zamiast głupio się tłumaczyć, lepiej byłoby najzwyczajniej w świecie
przyznać się do błędu, kupić inną domenę i zacząć promować pod
nią sieć (ircnet.pl mogłoby przeciez przez jakiś czas równolegle
funkcjonować, więc użytkownicy by na sieć trafili).

Piotr KUCHARSKI

Mateusz Szczyrzyca <annih...@ircnet.pl> wrote:
> Z ciekawości: jeśli my, poprosilibyśmy o alias polnet.irc.pl to
> dostalibyśmy go, czy coś wzamian byś sobie zażyczył?

Nie wygląda, byście mieli coś, co bym sobie mógł życzyć.

Zresztą przypomina mi się, co pisaliście niecały rok temu, zarówno
tutaj, jak i na waszym forum (wątek "parę pytań" bodaj). Nawet
gdyby się okazało, że macie coś, co bym sobie mógł życzyć, to nie
mam ochoty wchodzić z wami w jakieś układy, a gesty dobrej woli
z waszej strony będą dla mnie podszyte grubą hipokryzją.

senior Beeth z Olimpu pl.irc

--
I'm really easy to get along with once you people learn to worship me.

Mateusz Szczyrzyca

Neas w <pan.2004.08.23....@neas.ws> pisze:

> [...]
> nią sieć (ircnet.pl mogłoby przeciez przez jakiś czas równolegle
> funkcjonować, więc użytkownicy by na sieć trafili).

Znowu dochodzi do wniosku, że PolNetowcy to głupcy, kombinatorzy i co
jeszcze? Lepiej byłoby gdyby Neas z takimi propozycjami poszedł do sejmu
RP, tam będzie mógł promować lepsze absurdy niż to co teraz tutaj
opowiada.

Ale, idąc tokiem rozumowania Neasa można mu zadać takie pytanie jakby
widział sprawe, żeby to PolNet miał irc.pl a IRCnet ircnet.pl.

A ja mam jeszcze takie pytanie do Piotra Kucharskiego z racji tego,
że jemu to najbardziej wadzi (ta nasza domena).

Pytanie: Dlaczego _nie_ zarejestrowałeś tej domeny wcześniej? Otóż
miałeś dokładnie 3 lata na to (licze od momentu rejestracji irc.pl). Nie
zrobiłeś tego. A w ciągu tych 3 lat chyba wiedziałeś jak nazywa się Twoja
sieć? A może nie wiedziałeś i nagle Cie olśniło po 1999 jak już domena
przepadła?

PolNet posiada ircnet.pl, pod taką domeną się rozwinął i taką domene już
będzie miał. Ten, który pierwszy mógł zmienić tę sytuacje (5 lat) tego
nie zrobił, a teraz najwidoczniej pluje sobie w brode.

EOT.
--
A.

Piotr KUCHARSKI

Mateusz Szczyrzyca <annih...@ircnet.pl> wrote:
> A ja mam jeszcze takie pytanie do Piotra Kucharskiego z racji tego,
> że jemu to najbardziej wadzi (ta nasza domena).

Nie wadzi. Już kiedyś chyba tłumaczyłem.

> Pytanie: Dlaczego _nie_ zarejestrowałeś tej domeny wcześniej?

Nie było takiej potrzeby.

> PolNet posiada ircnet.pl, pod taką domeną się rozwinął i taką domene już
> będzie miał.

Jak słusznie napisałeś, to nie IRCnet ma domenę polnet.pl, tylko PolNet
ma domenę ircnet.pl. Ja bym nawet nie chciał rejestrować "ircnet.pl" dla
sieci "PolNet", gdybym taką miał.

> Ten, który pierwszy mógł zmienić tę sytuacje (5 lat) tego
> nie zrobił, a teraz najwidoczniej pluje sobie w brode.

OK, skończmy na tym, że mnie dalej będzie bawić wasze tłumaczenie, że
ircnet.pl pochodzi od "sieć irc", a wy dalej będziecie uważać, że mogłem
wcześniej zarejestrować ircnet.pl, a skoro tego nie zrobiłem, to nikomu
się nie będzie mylić, że ircnet.pl to nie IRCnet (i że z tego powodu
w dodatku pluję sobie w brodę). :)

"PS. dodam, bo mnie szlag trafia PolNet to nie IrcNet, wiec nie zglaszac
nam, ze dostaliscie k-line jezeli to bylo na innej sieci niz nasza!"
z pewnego forum zapewne zupełnie bez związku.

p.

--
<iwo> if my junk mail filter would delete all of my mail... it'd had a hit
rate of 100% at 0.1% false positives

Bartosz 'Beerman' Mierzwiak

On Mon, 23 Aug 2004 21:17:04 +0000 (UTC),
> [...]

> Pozwól, że zachowam trochę dłużej wasz obraz jako ludzi inteligentnych,
> choć trochę kombinatorów, a nie głupków, jak by mogły wskazywać wasze

Szkoda jedynie, iż trudy Twego poznawania będziemy musieli trawić
wszyscy. ;> Niedobrze się dzieje, gdy moderatorem zostaje osoba
nie mogąca pozostać bezstronna i czynnie biorąca udział w grupowych
"wojenkach".

Przyjdzie zatem nam, subskrynentom grupy, przyzwyczaić się do tego
tematu odświeżanego w regularnych odstępach czasu. Oczywiste
jest chyba, jaki zachowamy "wasz obraz" po tej operacji. ;)

EOT.

pozdrawiam, B - gorący zwolennik moderacji pl.irc.

Stanisław Halik

> [...]

> zrobiłeś tego. A w ciągu tych 3 lat chyba wiedziałeś jak nazywa się Twoja
> sieć? A może nie wiedziałeś i nagle Cie olśniło po 1999 jak już domena

czy ty naprawde jestes gluchy na argumenty? powtarzano juz wielokrotnie, ze
kiedy ksztaltowal sie *.irc.pl, byla to jedyna siec, nie istnieli zadni
'odszczepiency', nie bylo alternatywnych sieci.

irc.pl to dzialalnosc w zupelnosci niekomercyjna, nie musza przeciez
rejestrowac kazdej domeny, ktora moze sie kojarzyc z ich siecia, wydawac na
to kilkadziesiat/set zlotych rocznie, zupelnie niepotrzebnie...

rownie dobrze moglbys miec pretensje do beetha, ze nie zajal domeny
beeth.pl, w koncu to jego wina, ze ktos uzywa nazwy z nim sie kojarzacej.

*sigh*

> Ten, który pierwszy mógł zmienić tę sytuacje (5 lat) tego nie zrobił, a
> teraz najwidoczniej pluje sobie w brode.

bezczelnosc zawsze byla twoja mocna strona.

--
Stanisław Halik, http://weirdo.drzwi.org

Piotr KUCHARSKI

> Szkoda jedynie, iż trudy Twego poznawania

Jakiego poznawania?

> Niedobrze się dzieje, gdy moderatorem zostaje osoba
> nie mogąca pozostać bezstronna

Jeśli masz jakieś zastrzeżenia, to możesz je zgłosić na odpowiednim forum.

> Przyjdzie zatem nam, subskrynentom grupy, przyzwyczaić się do tego
> tematu odświeżanego w regularnych odstępach czasu. Oczywiste
> jest chyba, jaki zachowamy "wasz obraz" po tej operacji. ;)

Możesz nie próbować zwiększać wartości swoich wypowiedzi przez
(nieuprawnione) wypowiadanie się w imieniu subskrybentów grupy?

p.

--
grep -i platyna IrcLog.MSG | nl -nln | grep ^$((RANDOM*700/32768))

Krzysztof Kowalewski

XMAX <xm...@canpol.pl> wrote:
> Co do Quakenetu to bym sie klocil. To nie jest polska siec ani nie ma
> tez 'polskiej czesci' quakenetu

AFAIK chłopaki od quakenet mają dość "spore" wymogi jak na przeciętnego
gracza jakiejś gry które tam są, a nawet jeśli któryś jest w stanie im
sprostać, to po co? Aktualnie łącza polski z europą są na tyle dobre, że
mogą sobie nasi spokojnie pozwolić na korzystanie z serverów w Niemczech,
Szwecji, Norwegii, Finlandii itp.

Krzysztof Kowalewski.

Bartosz 'Beerman' Mierzwiak

On Tue, 24 Aug 2004 06:22:03 +0000 (UTC), Neas <ne...@neas.ws> wrote(a):

> Ciężko zrozumiec, dlaczego niektórzy nie potrafią skojarzyć prostych
> faktów, ale ok, jeszcze raz:

To była prafraza argumentacji przepiścy. Masz racje, że mało
trafna. ;)

> - 'irc' to nazwa ogólna, dlatego nie dziwi fakt, że każda sieć irc
> zapewne zarejestrowałaby domenę irc.tld gdyby była wolna

Owszem nie dziwi.

> - 'ircnet' takze może być uznawana za nazwę ogólną (przy sporej dozie
> dobrej woli), jednak w przypadku gdy istnieje sieć o nazwie 'IRCnet' i
> rejestrujący o niej wie - już zdecydowanie nie

A to jednak nie jest prawda: nie wymagana jest duża doza dobrej woli
aby uznać ircnet za nazwę ogólna, albowiem w żadnym wypadku uznać
jej nie można, za nazwę własną.

> [...]
> częściowo po prostu głupie. Teraz, gdy do czegoś doszliście
> wolelibyście zapewne mieć domenę niekojarzącą się z inną siecią.

Trochę racji masz, troche nie masz. Argumentów za byciem nie w porządku
czy głupotą nie podałeś. Posiadasz jakieś informacje na temat tego ile
osób pomyliło domeny i nie trafiło na tą sieć na którą chciało ?
Z moich obserwacji wynika że jest to liczba znikoma, oscylujaca w
pobliżu zera.
Zapewniam Cię także, że _nikt_ nie myślał o tym rejestrując
domenę. I słusznie że nie myślał - jak praktyka wskazuje uzytkowników
na PolNecie nie przybywa na skutek pomyłki adresowej (nie ubywa zresztą
także) - użytkownicy się nie mylą. O co zatem chodzi ? Przypuszczam
że o burze w szklance wody na pl.irc.

> [...]
> nią sieć (ircnet.pl mogłoby przeciez przez jakiś czas równolegle
> funkcjonować, więc użytkownicy by na sieć trafili).

Użytkownicy się nie mylą. A wprowadzanie takiej rewolucji
dla kilku czytelników tej grupy nie ma żadnego sensu.
Chyba ze zdarzyło Ci się pomylić serwery? ;)

pozdrawiam, B.

Piotr KUCHARSKI

> A to jednak nie jest prawda: nie wymagana jest duża doza dobrej woli
> aby uznać ircnet za nazwę ogólna, albowiem w żadnym wypadku uznać
> jej nie można, za nazwę własną.

Z takiego samego powodu, dla którego "efnet", "dalnet" czy "undernet"
nie można uznać za nazwę własną? Bo trochę się zgubiłem. Możesz zatem
mi podpowiedzieć, jaką nazwę określasz sieć, w której są m.in. serwery
warszawa.irc.pl, lublin.irc.pl, poznan.irc.pl i krakow.irc.pl?

p.

--
<MrJiNks> Beeth: ssiesz troche i jesteś arogancki :(
<BxX3> czemu obrazasz Beetha?

Mateusz Szczyrzyca

Stanisław Halik w <cgf10d$28q$1...@opal.icpnet.pl> pisze:

> [...]
>
> rownie dobrze moglbys miec pretensje do beetha, ze nie zajal domeny
> beeth.pl, w koncu to jego wina, ze ktos uzywa nazwy z nim sie kojarzacej.

Oczywiście. Jasne. Początki PolNetu sięgają roku 1997, ale w 1999 wciąż
polska część IRCnetu jest tą jedną, jedyną siecią polską. Że nie wspomne
już o istnieniu ircx także w 1999 roku (a nawet wcześniej).

Zastanawia mnie tutaj jak długo ta jednostronna bezmyślność będzie trwać na
tej grupie? Oczywiście, wiem, to my jesteśmy pewnie tu najgłupsi, reszta nas
naprowadza. Zawsze nas naprowadza, ech te dzieci z PolNetu z sumą wieku
15 lat, jak oni mogą tacy być. Przecież to niedopuszczalne!

> bezczelnosc zawsze byla twoja mocna strona.

Nie wiem na jakiej podstawie mnie tak osądziłeś, ale to Twoja sprawa.
Obrażaj się dalej.

--
A.

Neas

Mateusz Szczyrzyca pisze:

> Ale, idąc tokiem rozumowania Neasa można mu zadać takie pytanie jakby
> widział sprawe, żeby to PolNet miał irc.pl a IRCnet ircnet.pl.

Jeśli zarejestrowalibyście irc.pl jako pierwsi to byłoby to zupełnie
naturalne.

> [...]
> zrobiłeś tego. A w ciągu tych 3 lat chyba wiedziałeś jak nazywa się Twoja
> sieć? A może nie wiedziałeś i nagle Cie olśniło po 1999 jak już domena

Nie zarejestrował pewnie jeszcze kilku innych, np. ircnet.org.pl,
ircnet.net.pl itd., czy nie rozumiesz, że nie o to tu chodzi? Rzecz w tym,
że tworząc nową sieć zarejestrowaliście domenę o nazwie sieci już
istniejącej i dużo większej, a teraz nie potraficie się do tego przyznać
tylko wymyślacie głupoty.

Maciej Wierzbicki

Bartosz 'Beerman' Mierzwiak wrote on 2004-08-24 12:37:

> A to jednak nie jest prawda: nie wymagana jest duża doza dobrej woli
> aby uznać ircnet za nazwę ogólna, albowiem w żadnym wypadku uznać
> jej nie można, za nazwę własną.

Nazwą własną ircnet zaiste jest o tyle, o ile nazwami własnymi są efnet,
napster, polnet czy bittorrent.

--
* Maciej Wierzbicki * At paranoia's poison door *
* VOO1-RIPE VOO1-6BONE *

Użytkownik "Stanisław Halik" <wei...@blindfold.no-ip.org> napisał w
wiadomości news:cgf10d$28q$1...@opal.icpnet.pl...

> [...]
> kiedy ksztaltowal sie *.irc.pl, byla to jedyna siec, nie istnieli zadni
> 'odszczepiency', nie bylo alternatywnych sieci.

Odszczepieńcy? chcesz nas obrazić ... i siebie także bo też siedzisz na
polnecie.

> [...]
na
> to kilkadziesiat/set zlotych rocznie, zupelnie niepotrzebnie...

Dlatego nie mogą teraz mieć pretensjy, że ktoś inny zarejestrował tą
domenę.
(widocznie im nie zależy)

> [...]
>
> *sigh*

> bezczelnosc zawsze byla twoja mocna strona.

Ee tu już sobie zaczynacie dogryzać N/C

Mateusz Szczyrzyca

Neas w <pan.2004.08.24....@neas.ws> pisze:

> Jeśli zarejestrowalibyście irc.pl jako pierwsi to byłoby to zupełnie
> naturalne.

Ale zarejestrowaliśmy ircnet.pl jako pierwsi i to też jest zupełnie
naturalne. I przypominam, że nie zarejestrowaliśmy dla zmylenia nikogo,
tylko pewna grupa użytkowników tutaj sobie to ciągle wmawia i cóż moge
powiedzieć, jest to wciąż bardzo zabawne. Czekam, aż ktoś będzie miał
złe sny przez to, bo niewiele już niektórym brakuje.

> [...]
> że tworząc nową sieć zarejestrowaliście domenę o nazwie sieci już
> istniejącej i dużo większej, a teraz nie potraficie się do tego przyznać

Aha, czyli prawa do nazwy ircnet może mieć tylko jedna sieć na świecie, a
reszta to są już sieci rybackie. Dobrze.

--
A.

Stanisław Halik

C <noad...@noadress.no> wrote:

> Dlatego nie mogą teraz mieć pretensjy, że ktoś inny zarejestrował tą
> domenę.
> (widocznie im nie zależy)

a ty nie mialbys pretensji, gdyby ktos zarejestrowal domene z nazwa
organizacji, ktora bys prowadzil?

> Ee tu już sobie zaczynacie dogryzać N/C

smiesznie to brzmi z ust naczelnego trolla grupy.

Piotr KUCHARSKI

Mateusz Szczyrzyca <annih...@ircnet.pl> wrote:
> I przypominam, że nie zarejestrowaliśmy dla zmylenia nikogo,

No właśnie w to niezwykle trudno uwierzyć. I nie bardzo macie
argumenty, żeby to usprawiedliwić czy przekonać niedowiarków.

> Aha, czyli prawa do nazwy ircnet może mieć tylko jedna sieć na świecie

Przecież nie nazwaliście się "ircnet", tylko "polnet".

p.

--
<logix> hurgh, just heard two loud bangs outside (gunshots?)
<inof> Maybe someone shot his PC 'cause Windows crashed again.

Mateusz Szczyrzyca

Stanisław Halik w <cgf8es$epe$1...@opal.icpnet.pl> pisze:

> a ty nie mialbys pretensji, gdyby ktos zarejestrowal domene z nazwa
> organizacji, ktora bys prowadzil?

Jakby miał organizacje o nazwie "Organizacja" to pewnie by miał
pretensje.

--
A.

Bartosz 'Beerman' Mierzwiak

On Tue, 24 Aug 2004 10:43:07 +0000 (UTC), Piotr KUCHARSKI <cho...@sgh.waw.pl> wrote(a):

> Z takiego samego powodu, dla którego "efnet", "dalnet" czy "undernet"

Nie. Ircnet to po prostu siec irc.

> nie można uznać za nazwę własną? Bo trochę się zgubiłem. Możesz zatem
> mi podpowiedzieć, jaką nazwę określasz sieć, w której są m.in. serwery
> warszawa.irc.pl, lublin.irc.pl, poznan.irc.pl i krakow.irc.pl?

Na codzien ? Lagnet. ;)

pozdrawiam, B.

Mateusz Szczyrzyca

Piotr KUCHARSKI w <cgf8tg$nc7$2...@absolut.sgh.waw.pl> pisze:

> No właśnie w to niezwykle trudno uwierzyć. I nie bardzo macie
> argumenty, żeby to usprawiedliwić czy przekonać niedowiarków.

No i jest to problem tych niedowiarków, bo my nie mamy się zamiaru przed
nikim usprawiedliwać. Nasze tłumaczenie jest tylko naszą dobra wolą.

> Przecież nie nazwaliście się "ircnet", tylko "polnet".

Oczywiście. Tyle, że ,,ircnet'' znaczy po angielsku ,,sieć IRC''. A my
jak mówiłem musimy być pewnie siecią rybacką, albo hipermarketów, skoro
domena ircnet.pl do nas nie pasuje.

--
A.

Stanisław Halik

Mateusz Szczyrzyca <annih...@ircnet.pl> wrote:

> Jakby miał organizacje o nazwie "Organizacja" to pewnie by miał
> pretensje.

...a gdyby nazwa byla dyscyplina, w ktorej ta organizacja jest prekursorem?

kya

On Tue, 24 Aug 2004 11:46:53 +0000 (UTC), Mateusz Szczyrzyca wrote:
> No i jest to problem tych niedowiarków, bo my nie mamy się zamiaru przed
> nikim usprawiedliwać. Nasze tłumaczenie jest tylko naszą dobra wolą.

Jak na to, że nie macie zamiaru, zaskakująco się telepiecie, a jak na to,
że to problem niedowiarków, a nie Wasz, to niedowiarków jest coraz więcej
zamiast coraz mniej...

> Oczywiście. Tyle, że ,,ircnet'' znaczy po angielsku ,,sieć IRC''.
> A my jak mówiłem musimy być pewnie siecią rybacką, albo hipermarketów,
> skoro domena ircnet.pl do nas nie pasuje.

Takie tłumaczenie miałoby może sens, gdybyście byli _jedyną_ siecią IRC
-- a tak nie jest.

Lepiej -- jesteście _polską_ siecią IRC, więc tłumaczenie się
angielską nazwą jest po prostu słabe.

Albo tego nie rozumiecie (i jesteście głupi), albo udajecie, że
nie rozumiecie (i jesteście głupi hipokryci). Nie lepiej raz na
zawsze przyznać, że parę lat temu przekombinowaliście i skrewiliście,
a nie ciągle się podkładać i circa raz na rok kompromitować
idiotycznymi tłumaczeniami?

--
////))) You don't know me well enough to label me :
//|-O-O ) [Pink] :

Miros/law L. Baran

> Nie. Ircnet to po prostu siec irc.

Wiecie co, to jest raczej żałosne. Tyle lat minęło, a ze szczeniactwa
dalej nie jesteście w stanie wyleźć...

Jubal

--
[ Miros/law L Baran, baran-at-knm-org-pl, neg IQ, cert AI ] [ 0101010 is ]
[ BOF2510053411, makabra.knm.org.pl/~baran/, alchemy pany ] [ The Answer ]

We are the knights who say, ''NIE!''

Adam Wysocki

Stanisław Halik <wei...@blindfold.no-ip.org> wrote:

> czy ty naprawde jestes gluchy na argumenty? powtarzano juz wielokrotnie,
> ze kiedy ksztaltowal sie *.irc.pl, byla to jedyna siec, nie istnieli zadni
> 'odszczepiency', nie bylo alternatywnych sieci.

Kiedy kształtował się irc.pl była to sieć efnet, która później odszczepiła
się od macierzystej struktury :-)

--
Adam Wysocki * Warszawa, Centrum * www.gophi.net * #tygryski @ efnet
GG 1234 * GSM +48508878856 * go...@linux.net.pl * go...@gadu-gadu.pl
niedawno wróciłam z imprezy i przytomnieję sobie w pracy (C) meganka

Neas

Mateusz Szczyrzyca pisze:

> [...]
> powiedzieć, jest to wciąż bardzo zabawne. Czekam, aż ktoś będzie miał
> złe sny przez to, bo niewiele już niektórym brakuje.

Mniej więcej tak samo naturalne, jak gdyby ktoś zarejestrował teraz
'polnet.pl' (gdyby była wolna) dla nowej sieci irc i przekonywał, że to
zupełnie w porzadku, bo polnet to skrót od 'polish network'.

> Aha, czyli prawa do nazwy ircnet może mieć tylko jedna sieć na świecie, a
> reszta to są już sieci rybackie. Dobrze.

Nie prawa, Tofiku, nie prawa. Po prostu zwykla przyzwoitość nakazuje,
żeby np. nie tworzyć nowej sieci irc posługując się domeną o nazwie
już istniejącej. Widzę jednak, że nie potraficie tego zrozumieć (albo
nie chcecie), więc z mojej strony EOT.

Piotr Konieczny

kya <k...@mail.here.invalid> 's told us
news:slrncimcg...@hell.hell.pl :

[cut]

> Lepiej -- jesteście _polską_ siecią IRC, więc tłumaczenie się
> angielską nazwą jest po prostu słabe.

Z tym nie moge sie zgodzic. W takim razie, kiepska jest nazwa:
sejm.gov.pl oraz inne z *GOV*, *COM*, bo - idac tokiem Twojego
myslenia, sa to polskie ogranizacje uzywajace skadinad obcojezycznych
nazw w domenie.

BTW: moze zmienic te dziwolagi domenowe, gov.pl na trzyliterowe rza.pl?
ew. inny dobor trzch literek: zad.pl? ;-) OIDP, kom.pl istnieje i jest
nawet darmowe.

Chcialbym zauwazyc, ze wiele czerpiemy z angielskiego, jest on
popularny i stosowany na szeroka skale, dlatego
nacjonalistyczne/patriotyczne argumenty w powyzszej dyskusji nie
powinny miec miejsca.

> Albo tego nie rozumiecie (i jesteście głupi), albo udajecie, że
> nie rozumiecie (i jesteście głupi hipokryci).

To tez brzmi obcojezycznie ;-)

> Nie lepiej raz na
> zawsze przyznać, że parę lat temu przekombinowaliście i
> skrewiliście, a nie ciągle się podkładać i circa raz na rok
> kompromitować idiotycznymi tłumaczeniami?

Poza tym, oddaje glos na wpisy sieci IRC w polsce w domenach *.irc.pl
Drzewka sa popularne. Nawet na olimpiadach :-)

--
.::piko::.. .........................
:GG: 2147700. |..http://www.piko.tk::

Mateusz Szczyrzyca

kya w <slrncimcg...@hell.hell.pl> pisze:

> Jak na to, że nie macie zamiaru, zaskakująco się telepiecie, a jak na to,
> że to problem niedowiarków, a nie Wasz, to niedowiarków jest coraz więcej
> zamiast coraz mniej...

Bo jak niedowiarki psychoze robią to i fanatycy muszą dojść do głosu.

> Takie tłumaczenie miałoby może sens, gdybyście byli _jedyną_ siecią IRC
> -- a tak nie jest.

No, ale IRCnet nie jest jedyną, a ma taką nazwe. Myśle, że argumenty na
ciekawe oskarżenia Wam się kończą, ale czego nie robi się dla
ideologii... ;->

> [...]
> zawsze przyznać, że parę lat temu przekombinowaliście i skrewiliście,
> a nie ciągle się podkładać i circa raz na rok kompromitować

Przykro mi, nie przyznamy się do czegoś, czego _nie_ zrobiliśmy. To jest
tylko i wyłącznie Wasz wymysł (ale musze przyznać bardzo zabawny, bo dawno
się tak nie uśmialiśmy jak po przeczytaniu tutaj paru postów, niektórych
fanatycznych wyznawców czystości IRCnetu).

--
A.

Mateusz Szczyrzyca

Stanisław Halik w <cgfb0g$j4e$1...@opal.icpnet.pl> pisze:

> ...a gdyby nazwa byla dyscyplina, w ktorej ta organizacja jest prekursorem?

Czytając archiwum grupy doczytałem się, że IRCnet był pierwszą siecią,
ale w tamtych czasach _jedyną_. Więc to chyba nie dziwne, że się tak
nazywała. Nikt nie miałby prawa używać tej nazwy, gdyby owa sieć IRC
sobie ją wtedy zastrzegła (albo opatentowała jak kto woli). Tak się
jednak nie stało.
I nawet określenie ,,IRC net'' w odniesieniu do każdej sieci irc ogólnie
jest zastosowane w dokumencie RFC1459.

--
A.

Jakub Zukowski

Witam,

> No, ale IRCnet nie jest jedyną, a ma taką nazwe. Myśle, że argumenty na
> ciekawe oskarżenia Wam się kończą, ale czego nie robi się dla
> ideologii... ;->
Czy nazwa IRCnet wskazuje na to, ze jest jedyna siecia IRC? Czy jesli
zarejestrowalbym domene MobileNet oznaczaloby to, ze jest to jedyna siec
mobilna? Nie, ale gdy firma/serwis/usluga wystepowalaby pod nazwa domeny
mobile.net, a konkurencja pod mobilenet.pl to czy byloby to fair? "Poniewaz
nie jest to jedyna siec mobilna"? Nie bartdzo, taka jest nazwa i tego trzeba
sie trzymac.

> [...]
> się tak nie uśmialiśmy jak po przeczytaniu tutaj paru postów, niektórych
> fanatycznych wyznawców czystości IRCnetu).

Czystosci IRCnetu? Czy My pietnujemy PolNet? Jesli cos pietnujemy to to, ze
wykonaliscie ruch ktory nigdy nie powinien miec miejsca. Jest to tzw. chłyt
materkidowy czyli nic innego jak chwyt marketingowy... podszywanie sie w celu
zwiekszenia liczby userow. A co do ilosci pomylek... na jakiej podstawie
wnioskujecie, ze ich liczba jest bliska zeru?

--
Jakub 'Venom' Żukowski
mobile: (+48 880) 229 318

XMAX

Użytkownik Neas napisał:

> [...]
> że tworząc nową sieć zarejestrowaliście domenę o nazwie sieci już
> istniejącej i dużo większej, a teraz nie potraficie się do tego przyznać

Irc Net to, jak sama, angielksa nazwa wskazuje, Siec Irc. Sieci Irc jest
wiele, wiec kazda z nich ma prawo rejestrowania i uzywania domeny ircnet.*

Adam Wysocki

Mateusz Szczyrzyca <annih...@ircnet.pl> wrote:

> Nikt nie miałby prawa używać tej nazwy, gdyby owa sieć IRC sobie
> ją wtedy zastrzegła (albo opatentowała jak kto woli).

Musisz się aż tak kompromitować?

--
Adam Wysocki * Warszawa, Centrum * www.gophi.net * #tygryski @ efnet
GG 1234 * GSM +48508878856 * go...@linux.net.pl * go...@gadu-gadu.pl

gophi nie jest gejem, a szkoda, bo by był dobry przykład ;) (C) Madi

Jakub Zukowski

Witam,

> No i jest to problem tych niedowiarków, bo my nie mamy się zamiaru przed
> nikim usprawiedliwać. Nasze tłumaczenie jest tylko naszą dobra wolą.
O dziekuejmy Ci Panie, ze przemawiasz do Nas. Jestes laskawy, pelen
milosierdzia. Sorry, ale od pewnego czasu obserwuje u niektorych proby
nasladowania osoby Beeth'a (w sensie pozytywnym, chyab kazdy wie o co
chodzi) - Jestes jedna z tych osob.

> Oczywiście. Tyle, że ,,ircnet'' znaczy po angielsku ,,sieć IRC''.

No i co z tego? Zgadza sie... siec nazwala sie IRCnet co w tlumaczeniu na j.
polski oznacza siec irc. Ile podac ci tlumaczen firm/organizacji ktorych
nazwy zostaly zaczerpniete z jezyka angielskiego?

Mateusz Szczyrzyca

Jakub Zukowski w <cgfpf0$mch$1...@korweta.task.gda.pl> pisze:

> [...]
> nie jest to jedyna siec mobilna"? Nie bartdzo, taka jest nazwa i tego trzeba

Podaj mi przykład adekwatny do tej sytuacji, nad którą dyskutujemy w
innej dziedzinie.

> [...]
> zwiekszenia liczby userow. A co do ilosci pomylek... na jakiej podstawie
> wnioskujecie, ze ich liczba jest bliska zeru?

Następny. Chwyt marketingowy. Podszywanie się. Doprawdy nie wiem jak
możemy się podszywać jeśli jesteśmy siecią IRC z całkowicie innymi
założeniami i filozofią. A przyznać to my się i tak nie przyznamy, bo
nie mamy do czego. Przykro mi, że wciąż to do niektórych nie dociera.
Ale to w końcu my jesteśmy dzieci, głupki, hipokryci, ale za to cała
mądra reszta tutaj z takimi jak my dyskutuje. To też źle świadczy, nie? ;-)

Prędzej bym powiedział, że ta dyskusja toczy się o ten drobny fakt, że
PolNet ze swoim tempem rozwoju może w niedługim czasie stać się poważną
alternatywą (albo zagrożeniem w języku niektórych z tej grupy) w
stosunku do polskiej części IRCnetu jeśli chodzi o liczbe użytkowników.
Gdyby tak się stało, to te ciekawe, jednostronne, oczerniające dyskusje
mogą być dowodem jaki to ten PolNet jest nie fair, jaki on obłudny, i jaki
on ... (dopisz).

--
A.

Jakub Zukowski

Witam,

> [...]
> nazywała. Nikt nie miałby prawa używać tej nazwy, gdyby owa sieć IRC
> sobie ją wtedy zastrzegła (albo opatentowała jak kto woli). Tak się
Ok, jutro zakladamy siec o nazwie PolNet, sprawdzalem - nazwa nie jest
zastrzezona, dogadamy sie z wlascicielem domeny polnet.pl aby uzyczyl nam
kilka subdomen. I oczywiscie ktokolwiek bedzie mogl nam kupe zrobic, poniewaz
nigdzie nie ma zadnego copyright'a na ten temat.

Mateusz Szczyrzyca

Jakub Zukowski w <cgfqed$oob$1...@korweta.task.gda.pl> pisze:

> [...]
> kilka subdomen. I oczywiscie ktokolwiek bedzie mogl nam kupe zrobic, poniewaz
> nigdzie nie ma zadnego copyright'a na ten temat.

To się dogadaj i sobie załóż. Ktoś Ci broni?

--
A.

Mateusz Szczyrzyca

Adam Wysocki w <gophi...@news.gophi.net> pisze:

> Musisz się aż tak kompromitować?

Wystarczy, że Ty się niekompromitujesz.

--
A.

Jakub Jankowski

On Tue, 24 Aug 2004 17:02:37 +0000, XMAX wrote:

> Irc Net to, jak sama, angielksa nazwa wskazuje, Siec Irc.

Idąc dalej tym tropem można dowieść, że Tarpan to połączenie
czytnika news i narzędzia do archiwizacji? :-)

--
Jakub Jankowski
shasta AT spam DOT atn DOT pl

Miros/law L. Baran

Mateusz Szczyrzyca pisze:

> [...]
> poważną alternatywą (albo zagrożeniem w języku niektórych z tej
> grupy) w stosunku do polskiej części IRCnetu jeśli chodzi o liczbe

Człowieku, masz manię prześladowczą. Naprawdę wydaje ci się, że tu
chodzi o to, kto ma więcej użytkowników?

> Gdyby tak się stało, to te ciekawe, jednostronne, oczerniające
> dyskusje mogą być dowodem jaki to ten PolNet jest nie fair, jaki on
> obłudny, i jaki on ... (dopisz).

Na litość, skrewienie w wyborze nazwy domeny to nie jest grzech i
doprawdy nie ma powodu się tego wypierać. W końcu to Ty ciągle piszesz
o konkurencji z IRCnetem.

Jubal

--
[ Miros/law L Baran, baran-at-knm-org-pl, neg IQ, cert AI ] [ 0101010 is ]
[ BOF2510053411, makabra.knm.org.pl/~baran/, alchemy pany ] [ The Answer ]

Every absurdity has a champion who will defend it.

Adam Wysocki

> Wystarczy, że Ty się niekompromitujesz.

"Nie kompromitujesz" piszemy rozdzielnie. Polecam lekcje języka
polskiego (tak właśnie, polskiego, nie Polskiego). Tegoroczny
maturzysta powinien posługiwać się raczej poprawną polszczyzną.

Nie, ja się nie kompromituję. Nie ja zarejestrowałem dla swojej
sieci domenę będącą nazwą innej sieci i nie ja robię z siebie
głupka wmawiając innym, że "ta nazwa to sieć irc", a przyparty
do muru, że "nie opatentowaliście nazwy ircnet". Owszem, nie
opatentowali, co nie zmienia faktu że wykorzystując tą nazwę
po prostu się kompromitujecie, jak widać nie tylko w moich
subiektywnych oczach.

Swoją drogą, drogi (jak wynika z sygnaturki sprzed kilku miesięcy)
Debian/GNU Linux Administratorze, jeśli to co napisałem nie jest
prawdą, to dlaczego tak obficie się tłumaczysz?

--
Adam Wysocki * Warszawa, Centrum * www.gophi.net * #tygryski @ efnet
GG 1234 * GSM +48508878856 * go...@linux.net.pl * go...@gadu-gadu.pl

Jesteś emocjonalnie wykolejony. I to bardziej niż futszaK. (C) Bylin

Mateusz Szczyrzyca

> [...]

> opatentowali, co nie zmienia faktu że wykorzystując tą nazwę
> po prostu się kompromitujecie, jak widać nie tylko w moich

/me jak zawsze ucieszony (ah jak dobrze być dzieckiem) ;-)

> Swoją drogą, drogi (jak wynika z sygnaturki sprzed kilku miesięcy)
> Debian/GNU Linux Administratorze, jeśli to co napisałem nie jest
> prawdą, to dlaczego tak obficie się tłumaczysz?

Bo mnie to bawi jak Wam żyłki pękają. ;-)

PS Nie wypominaj mi błędów w pisowni, bo sam ich nie robisz mniej i ja
Ci tego nie wypominam z pianą na ustach.
--
A.

Konrad Kraszewski

Użytkownik "Jakub Zukowski" <jakub.z...@NOSPAM.venomski.com> napisał w
wiadomości news:cgajm0$aeo$1...@korweta.task.gda.pl...
> Sorry za OT, ale musze zapytac: Dlaczego posiadacie serwery w domenie
> ircnet.pl skoro jest to siec polnet, a ircnet to irc.pl? Czy to nie jest
> troche mylace?

Heh, z wielkim trudem, ale jednak przeczytałem wiekszość postów w tym
temacie. I sam nie wiem, czy mam się cieszyć, czy płakać, ponieważ z racji
tego, że jestem właścicielem domeny ircnet.pl na mnie ciąży
"odpowiedzialność" za wszystkie dyskusje pt "Dlaczego zarejestrowaliście tą
domenę"
Powód jest praktycznie jeden. Wtedy tak jak i teraz uważam tą domenę za
najbardziej po irc.pl atrakcyjną domenę internetową, jaką mogła by mieć sieć
IRC w Polsce.
Śmieszą mnie argumenty w stylu, że żerujemy na dobrej opini sieci irc.pl i
te 1700 użytkowników, którzy w tej chwili siedzą na naszej sieci, to
wyłącznie zasługa tej CUDO-Domeny. Takie teorie mogą głosić tylko ludzie,
którzy nie obserwowali rozwoju PolNetu.
Jestem bardzo ciekaw, jak wypadłaby prosta ankieta, w której losowo wybraną
część użytkowników zapytalibyśmy, czy wiedzą, jak się nazywa sieć, na której
właśnie siedzą. Mam wrażenie, że większość z nich rozłożyłaby ręce.
Bo niby skąd miałaby wiedzieć ? w MOTD serwerów irc.pl nie ma słowa na temat
tej nazwy. Na stronie sieci irc.pl w <TITEL> mamy tylko www.irc.pl Sam
kontent strony zawiera może 3 razy słowo IRCNet gdzieś między komunikatami.
Ale to już szczegóły, w które nie chciałbym wchodzić.

Żeby uciąć już zbędną dyskusję pozwolę sobie na krótkie oświadczenie. Domena
ircnet.pl została zarejestrowana przez firmę Intelcom Sp. z o.o. w 1999 roku
z pobudek czysto komercyjnych. Gdybym wtedy mógł, zarejestrowałbym również
domeny sex.pl, gsm.pl, sms.pl itd... itp...
To, że została wykorzystana do celów niekomercyjnych, to zwykły zbieg
okoliczności :)

Konrad "Lordzik" Kraszewski

Łukasz Orzeł

> [...]

> osób pomyliło domeny i nie trafiło na tą sieć na którą chciało ?
> Z moich obserwacji wynika że jest to liczba znikoma, oscylujaca w

Czy ja wiem czy w pobliżu zera.. Ostatnio kilka (moze nawet kilkanaście)
spotkałem się z rozmową na temat IRCnet'u i niektórzy niepoinformowani
użytkownicy myśleli że mowa jest o PolNecie.

ameel

Bartosz 'Beerman' Mierzwiak rzecze:

> [...]
> osób pomyliło domeny i nie trafiło na tą sieć na którą chciało ?
> Z moich obserwacji wynika że jest to liczba znikoma, oscylujaca w

E tam. Ja, choć nie PolNecie nie bywam, spotkałem się z kilkoma
przypadkami mylenia sieci. Pierwszy z brzegu, który pamiętam:

O więcej wystarczy zapytać google'a. Minuta szukania i przykładów na
pęczki:
http://f.heh.pl/ftopic919-15.html
http://42.pl/url/8jb
http://webcity.pl/forum/index.php?act=ST&f=1&t=2721
http://djek.toya.net.pl/~pc0/Serwery.htm

Dalej mi się nie chciało. Wiele osób zresztą pisze po prostu ,,sieć
ircnet.pl'', a nie PolNet. Domena ma zatem spore znaczenie.
Wg mnie nazwa jest myląca dla większości początkujących. Sądzę, że
wielu, którzy się pierwszy raz z PolNetem stykają, zadaje sobie pytanie:
,,dlaczego >ircnet.pl<?''.

--
ameel

Piotr KUCHARSKI

> Skończy. I właściciel domeny będzie oskarżany o stronniczość, mściwość,
> przynależność do ciemnej strony mocy i w ogóle TWA. Hey, what else is new.

No teraz nie dopisuję. :)

Mogę obiecać, że dam delegację do nazwy sieci, jeśli będzie w top10
na irc.netsplit.de. Reszta uznaniowa i raczej na nie.

> A z kwestii technicznych - żeby było łatwiej tym zarządzać (w sensie - żeby
> właściciele danej sieci mieli do tego łatwiejszy dostęp), to zapewne będzie
> istniała po prostu możliwość wydelegowania danej domeny

Dzięki za hinta, że też z efnet.irc.pl o tym nie pomyślałem. ;p

p.

januszek

Piotr KUCHARSKI napisał(a):

> Mogę obiecać, że dam delegację do nazwy sieci, jeśli będzie w top10
> na irc.netsplit.de. Reszta uznaniowa i raczej na nie.

No to jeszcze brakuje jakis 11 tys userow ;)

j.

Piotr KUCHARSKI

> Nie. Ircnet to po prostu siec irc.

Patrzę na to raz dziennie przez już czas jakiś i nieodmiennie mnie bawi.

> Na codzien ? Lagnet. ;)

Osobiście możesz zwać i wacuśnet.

Chodziło mi o nazwę wg Ciebie wyróżniającą, skoro własnej nie akceptujesz.

p.

--

It is loading more messages.