Houston? Aster?! Mamy problem! Nie potrafimy czytać ze zrozumieniem!

xbartx

[lekko długie ale chyba śmieszne]

Nie wiem, czy to jest teraz taki najnowszy trend, aby tak długo męczyć
klienta, aż w końcu uwierzy, że to jednak on jest wielbłądem. O co idzie
sprawa? Ano o dwa takie maile wysłane do mnie i raportowane na mordpliku:

A wszystko zaczęło się od tego, że wysłałem pytanie techniczne o serwery
DNS, swego czasu strasznie muliły i lepiej było korzystać z openDNS.
Odpowiedź jakąś tam dostałem jak serwery już działały dobrze. A potem ni
z tego ni z owego reklamy.
No to zaczynamy tę apokaliptyczną konwersację ;)

Ja:
Chciałbym uzyskać od Państwa informację na jakiej podstawie wysyłają do
mnie Państwo niezamówione informacje handlowe (reklamy) czyli spam, na
mój adres mailowy? Proszę przedstawić mi moją zgodę albo zaprzestać
takich praktyk.

Aster:
Witam,

dziękujemy za kontakt i przekazane uwagi. Prosimy o podanie danych
Abonenta, ułatwi to proces weryfikacji Pana zgłoszenia.

podpis konsultant-1

Tutaj już mnie tknęło, że coś jest chyba nie tak, bo wysłałem zgłoszenie
techniczne przez www a odpowiedź dostałem z adresu Opinie@. No ale twardo
jadę dalej.

Ja:
Ale po co Państwu moje dane osobowe? I do tego jeszcze mail z działu
opinie? To nie jest żadna opinia tylko prośba o zaprzestanie
przesyłania reklam na mój adres email, z którego do Państwa właśnie piszę
> xbartx@

Aster:
Witam,

Dziękujemy za kontakt.
Wyjaśniamy, że nie ingerujemy w konta założone w obcych serwisach.

Odpowiednie zabezpieczenie komputera pozostaje w gestii użytkownika.
Szczegółowe informacje znajdują się tutaj:
http://www.aster.pl/waw/pomoc/internet_bezpieczenstwo

podpis konsultant-2

No przeczytałem ze dwa razy i się zacząłem zastanawiać, kto tu gra i w
co? i czy aby mi ktoś coś do drinka nie dosypał mimo, że nie piję ;)

Ja:
Przepraszam bardzo, ale chyba się nie rozumiemy. Ja dostaję spam od
Państwa (Aster) działu marketingu! Dlatego chciałbym uzyskać
wyjaśnienie na jakiej podstawie wysyłają państwo do mnie niezamówione
informacje handlowe?

W ostatnim czasie otrzymałem od Państwa dwie informacje o tematach:
1) Internet Mobilny od 9zł miesięcznie!
2) Rozmawiaj za grosze

których na pewno nie zamawiałem. Dlatego chciałby uzyskać informację
na jakiej podstawie je Państwo do mnie przesyłają?

Aster loop:
Prosimy o informację czy jest Pan naszym Abonentem.
Jeśli tak prosimy ponownie o podanie adresu instalacji usług w celu
weryfikacji Pana zgłoszenia.

podpis konsultant-2

Ja (już lekko zmęczony, ale walczę dalej):
*podaje swoje dane imię, nazwisko,adres*

Z tego co widzę w systemie wilga to jest napisane przez państwa:

"Ważne: Wybrany adres email będzie wykorzystywany jako "adres konta
systemowego poczty elektronicznej" zgodnie z pkt. 2.10 Regulaminu
szczegółowego świadczenia usług dostępu do Internetu przez ASTER Sp. Z
o.o. z siedzibą w Warszawie). Będzie to jedyny adres mailowy
wykorzystywany do przesyłania komunikatów związanych ze świadczeniem
usług na rzecz Abonenta, a także do wysyłania powiadomień o
eFakturze."

więc jeżeli zwrot "przesyłania komunikatów związanych ze świadczeniem
usług" traktujecie Państwo jako przyzwolenie na wysyłanie reklam to
jestem totalnie zażenowany Państwa poziomem!

Aster:
Witam,

wyjaśniamy, że prosiliśmy Pana o dane abonenta nie zaś o dane osobowe.
Jeżeli nie jest Pan abonentem Aster prosimy o zgłoszenie opisywanego
przez Pana problemu do administratora serwera pocztowego, z którego Pan
korzysta.
Dodatkowo wyjaśniamy, że kontaktując się z adresem email opi...@aster.pl
koresponduje Pan z pracownikami Zespołu Korespondencji i Reklamacji ASTER.

podpis konsultant-1

Już dalej nie komentuje, bo mi słów brak, tylko po prostu wklejam resztę
jak leci.

Ja:
Nie mam pojęcia, dlaczego dla Państwa, to jest tak zawiłe i niepojęte,
więc postaram się to wyjaśnić jak najbardziej prosto, na tyle na ile
potrafię.

Jestem Państwa abonentem skoro napisałem, że mam dostęp do systemu
wilga - to jest chyba oczywiste a może nie?
Jeżeli chodzi o dane abonenta a dane osobowe - kompletnie nie mam
pojęcia czym się mogą różnić, więc proszę zdefiniować co to są dane
abonenta, według Państwa, skoro po adresie, imieniu i nazwisku nie
potrafią Państwo mnie odszukać.

Co do reklam z Aster - napiszę to jeszcze raz - dostaję na swój adres
mailowy, z którego właśnie piszę, dla jasności ten adres to
xbartx@ - reklamy usług od Państwa mimo, że ich nie
zamawiałem a jestem Państwa abonentem. Te reklamy to:

1) Internet Mobilny od 9zł miesięcznie! (Message-ID:
<klfigg5lo37bpqqgsgcgcgocw8g8...@aster.com.pl>)
2) Rozmawiaj za grosze (Message-ID:
<ki9mqv3k9eq90ovu4gww8044g40s...@aster.com.pl>)

Posiadacie Państwo mój adres z racji tego iż jestem abonentem Aster,
jednak nie upoważnia Was to bynajmniej do tego aby zaśmiecać moją
skrzynkę reklamami.

No i tutaj AK (apokaliptyczna konwersacja) się urywa i następuje krótka
pauza, a ja głupi myślę, że w końcu to jakoś rozsądnie i logicznie
wyłożyłem, więc przestanę dostawać reklamy od swojego ISP. Któregoś dnia
zaglądam do skrzynki a tu:

http://img218.imageshack.us/img218/8371/asterb.jpg

I powiedzcie mi co ja mam teraz zrobić? Jak ja mam to im wytłumaczyć
najlepiej w jednym zdaniu ;)

PS Acha, jakby tego było mało, po mailu papierowym dostałem znowu na
emaila > "HBO i BasicPlus od 26 zł miesięcznie!"

Xenocide

Marcin Kulas

xbartx wrote:
> I powiedzcie mi co ja mam teraz zrobić? Jak ja mam to im wytłumaczyć
> najlepiej w jednym zdaniu ;)

Może napisz do postmastera i módl się, żeby nie był to alias
do marketoidów. Chyba jeszcze mają co najmniej jednego admina?
Jeśli nie, odfiltruj ich na dobre, a wszelkie maile, które
od nich przychodzą forwarduj na adres zarządu z komentarzem,
że jeśli pisali w sprawie związanej ze świadczeniem usługi
lub płatnościami, niech kontaktuja się telefonicznie, gdyż
korespondencja z nimi przypomina rozmowę głuchego z niemym.

--
[ Marcin Kulas jid: h...@jabbed.org ]
[ "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

xbartx

Dnia Thu, 06 Aug 2009 10:16:52 +0200, Marcin Kulas napisał(a):

> Może napisz do postmastera i módl się, żeby nie był to alias do
> marketoidów. Chyba jeszcze mają co najmniej jednego admina?

Tak też zrobiłem, ale w tej desperacji wysłałem do postmastera i arbuza
na aster.pl i aster.com.pl czyli zwiększyłem swoje szanse do czterech :)
Znaczy tak myślałem, bo:

Delivery to the following recipients failed.

ab...@aster.com.pl

Także zostało tylko trzech.

Lemat

xbartx wrote:

> http://img218.imageshack.us/img218/8371/asterb.jpg
>
> I powiedzcie mi co ja mam teraz zrobić? Jak ja mam to im wytłumaczyć
> najlepiej w jednym zdaniu ;)

zapytaj w jaki sposób dodać do ich filtrów antyspamowych reklamy z nadawcą
@aster

Lemat
easyISP jest spam friendly - utrzymuje notorycznego spamera polandexport /
ipeik / netex-sterling, pomóżcie ich przekonać nie wykupując u nich
hostingu.

bo...@nano.pl

xbartx napisał(a):

> [...]
>
> PS Acha, jakby tego było mało, po mailu papierowym dostałem znowu na
> emaila > "HBO i BasicPlus od 26 zł miesięcznie!"

Jednym zdaniem? A chcesz używać brzydkich wyrazów? Jeśli nie to będzie
ciężko. Możesz spróbować tak:

Niech ktoś odpowiedzialny w waszej firmie za mailingi wbije sobie do
pustej łepetyny, że nie udzielałem żadnej zgody na maile reklamujące
waszą spamerską firmę. Więc łaskawie przestańcie mi wysyłać wasze
śmieci, bo mnie to nie interesuje. Następną prośbę o zaprzestanie
spamowania skieruję do was przez odpiednie urzędy.

Bez poważania

wer

P.S. Może zainteresuj rzecznika konsumentów tą korespondencją.

Paweł Kierski

Raczej psychiatrę, albo nauczycieli, którzy uczyli tych "pracowników"
w podstawówce.

--
Paweł Kierski
ne...@pkierski.net

xbartx

Dnia Thu, 06 Aug 2009 11:54:11 +0200, bo...@nano.pl napisał(a):

> P.S. Może zainteresuj rzecznika konsumentów tą korespondencją.

Po przejściach z asterem, do urzędu uderzać? Miejcie dla mnie litość
chłopaki, lato jest ;)

Andrzej Adam Filip

xbartx <ba...@hashzero.net> pisze:

> Po przejściach z asterem, do urzędu uderzać? Miejcie dla mnie litość
> chłopaki, lato jest ;)

A ja myślałem że po "przejściach" z Aster już jesteś rozgrzany ;-)

--
Andrzej Adam Filip : an...@onet.eu : Andrze...@gmail.com
Umiłowani bogów umierają młodo.

xbartx

W dniu 8/6/09 5:07 PM, Andrzej Adam Filip pisze:

> A ja myślałem że po "przejściach" z Aster już jesteś rozgrzany ;-)

No przez tę pogodę - to już raczej przegrzany ;)
Dzisiaj znowu temat Software Wydawnictwa powrócił jak bumerang mimo, że
ostatnio dzwoniłem (jak to mi nasz kochany cert poradził - pozdrawiam) i
Pan mnie zapewnił, że mail zostanie usunięty z ich wszystkich baz. Spam
przychodzi, cert pewnie rozłoży ręce a mi zostanie chyba tam pojechać i
się wysadzić, na nocniku oczywiście, razem z cały wydawnictwem ;)

--
xbartx