Synchronizacja zegara z internetem

75 wyświetleń

ikov

nieprzeczytany,
2 kwi 2009, 09:53:302.04.2009
do
Pada mi bateria na płycie głównej... i za każdym odłączeniem od prądu
zegarek głupieje - tzn zatrzymuje się i przy włączeniu kontynuuje od
godziny, w której został wyłączony komputer. Czas synchronizuje się z
internetem, ale gdy jest kilka godzin różnicy, nie chce sie
zsynchronizować - trzeba 'ręcznie' wybrać przybliżony czas i dopiero
wtedy pozwala na ustawienie wg serwera. Jest to z lekka upierdliwe...
Można to zautomatyzować aby ustawiał się sam przy starcie? Próbowałem z
różnymi programami, ale po kilku godzinach rozbieżności nic z tego nie
wychodziło...
Na linuksie (Debian) po włączeniu komputera, demon ntpd sam
synchronizuje czas, nawet jeśli jest do tyłu o cały dzień (w obu
systemach biorą czas z gdańskiego serwera TASK), tak samo z konsoli nie
ma problemu...

--
http://ikov.bikestats.pl

Jacek Maciejewski

nieprzeczytany,
2 kwi 2009, 10:02:462.04.2009
do
Dnia Thu, 02 Apr 2009 15:53:30 +0200, ikov napisał(a):

> [...]
> wtedy pozwala na ustawienie wg serwera. Jest to z lekka upierdliwe...
> Można to zautomatyzować aby ustawiał się sam przy starcie?

Ja używam TClock'a (http://homepage1.nifty.com/kazubon/) ale nie wiem czy
będzie działał przy dużych odchyłkach. jeszcze nie miałem okazji
wypróbować. Tym niemniej, fajny to programik, wypróbuj.
--
Jacek

Piotr Palusiński

nieprzeczytany,
2 kwi 2009, 10:15:032.04.2009
do
In news:gr2g4f$gvr$1...@atlantis.news.neostrada.pl,
*ikov* <ikov1_@_t-l-e-n.pl> typed:

Wybierz inny serwer np. pl.pool.ntp.org i będze aktualizowal, jeśli ustawisz
cykl synchronizacji
Z lini poleceń wydaj
net start w32time
W kluczu
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\W32Time\TimeProviders\NtpClient
wartość "SpecialPollInterval" określa częstotliwość aktualizacji w
sekundach
np. 3600 dla synchronizowania co godzinę
--
Piotr Palusiński [Microsoft MVP - Desktop Experience]

Grzegorz Niemirowski

nieprzeczytany,
2 kwi 2009, 10:51:322.04.2009
do
Piotr Palusiński <perfe...@invalid.wp.pl> napisał(a):

> [...]
> s\NtpClient wartość "SpecialPollInterval" określa częstotliwość
> aktualizacji w sekundach
> np. 3600 dla synchronizowania co godzinę

Ale on ma dobry serwer, tylko Windows nie pozwala synchronizować jak jest
zbyt duża różnica czasu.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Grzegorz Niemirowski

nieprzeczytany,
2 kwi 2009, 10:51:582.04.2009
do
ikov <ikov1_@_t-l-e-n.pl> napisał(a):

> Pada mi bateria na płycie głównej...

Czemu jej nie wymienisz?

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/
OE PowerTool i aktualności ze świata Outlook Express: grzegorz.net/oe

Uptime: 1 day, 6 hours, 37 minutes and 37 seconds

Piotr Palusiński

nieprzeczytany,
2 kwi 2009, 11:00:102.04.2009
do
In news:gr2jee$18n3$1...@opal.icpnet.pl,
*Grzegorz Niemirowski* <gnthe...@poczta.onet.pl> typed:

> Czemu jej nie wymienisz?

Może to nie być bateria.
Uszkodzenie na plycie glownej ukladu odpowiedzialnego za zliczanie
czasu.Ze wzgledu na na budowe wspolczesnych plyt glownych ,ktore
integruja wiele roznych funkcji w jednym ukladzie scalonym

Piotr Palusiński

nieprzeczytany,
2 kwi 2009, 11:01:302.04.2009
do
In news:gr2jdl$18mk$1...@opal.icpnet.pl,
*Grzegorz Niemirowski* <gnthe...@poczta.onet.pl> typed:

> Ale on ma dobry serwer, tylko Windows nie pozwala synchronizować jak jest
> zbyt duża różnica czasu.

Byłem i jestem przeklonany, ż jeśli mu padła bateria, to ją wymienił? ;-)

Jacek Kalinski

nieprzeczytany,
2 kwi 2009, 12:14:502.04.2009
do
W artykule <gr2jdl$18mk$1...@opal.icpnet.pl>, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

> Ale on ma dobry serwer, tylko Windows nie pozwala synchronizować jak jest
> zbyt duża różnica czasu.

I wówczas synchronizuje się czas z innym komputerem w sieci lokalnej
przez: net time \\adres_serwera /set /yes
i dopiero uruchamia usługę w32time :)

Jacek

Marek Kutyla

nieprzeczytany,
2 kwi 2009, 12:26:572.04.2009
do
W dniu: 2009-04-02 15:53, użytkownik ikov napisał::

> Pada mi bateria na płycie głównej...

A jaki jest problem zeby ja wymienic???

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

Radosław Sokół

nieprzeczytany,
2 kwi 2009, 14:59:312.04.2009
do
W dniu 02.04.2009 15:53, ikov pisze:

> Pada mi bateria na płycie głównej... i za każdym odłączeniem od prądu
> zegarek głupieje - tzn zatrzymuje się i przy włączeniu kontynuuje od
> godziny, w której został wyłączony komputer. Czas synchronizuje się z

To wymień baterię.

> Można to zautomatyzować aby ustawiał się sam przy starcie? Próbowałem z

To jest *synchronizacja*, a nie ustawianie zegara. Przez
cały start systemu masz niepoprawną datę ustawioną, a więc
logi są poprzekłamywane. Dlatego synchronizacja może doko-
nywać tylko drobnych korekt, by nie było straszliwych nie-
ciągłości w logach (i by nie głupiały aplikacje zależne od
aktualnej daty).

| | Politechnika Śląska |

Sempiterna

nieprzeczytany,
2 kwi 2009, 15:12:392.04.2009
do

Użytkownik "ikov" <ikov1_@_t-l-e-n.pl> napisał w wiadomości

> Można to zautomatyzować aby ustawiał się sam przy starcie? Próbowałem
> z różnymi programami, ale po kilku godzinach rozbieżności nic z tego
> nie wychodziło...

Jak to było w socjaliźmie? To ustrój bohatersko walczący z problemami
nieznanymi gdzie indziej.
Bateria CR2025 kosztuje dwa złote... nie rozbrajaj mnie :DDD Raz na rok
można zrezygnować z jednego piwa... :PP

--
Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
Wśród serdecznych przyjaciół psy zająca zjadły.

Piotr Palusiński

nieprzeczytany,
2 kwi 2009, 15:24:242.04.2009
do
In news:49d50e2c$1...@news.home.net.pl,
*Sempiterna* <rz...@amorki.pl> typed:

> [...]
> nieznanymi gdzie indziej.
> Bateria CR2025 kosztuje dwa złote... nie rozbrajaj mnie :DDD Raz na rok

Co zrobić jak ktoś piwa nie pije? ;-)

Sempiterna

nieprzeczytany,
2 kwi 2009, 15:59:202.04.2009
do

Użytkownik "Piotr Palusiński" <perfe...@invalid.wp.pl> napisał w
wiadomości news:gr33ui$bag$1...@nemesis.news.neostrada.pl...

> In news:49d50e2c$1...@news.home.net.pl,
> *Sempiterna* <rz...@amorki.pl> typed:

> Co zrobić jak ktoś piwa nie pije? ;-)

Przychodzi facet do baru:
- Schabowego proszę, tylko bez ziemniaków!
- Przepraszamy, ale nie mamy ziemniaków... czy może być bez buraków?
:))

ikov

nieprzeczytany,
2 kwi 2009, 16:02:112.04.2009
do

> Co zrobić jak ktoś piwa nie pije? ;-)

To jest całkiem dobry pomysł z tą wymianą baterii, więc pewnie to
zrobię, ale skoro nie resetuje mi ustawień BIOSu na defaultowe i nawet
zegar się nie zeruje, tylko zatrzymuje i rusza od tego samego miejsca, w
którym był wyłączony komputer, to może faktycznie być uszkodzenie czegoś
na MB (jak Pa sugeruje w innej odpowiedzi).
Już kilkukrotnie spotkałem się z padniętą baterią, ale zawsze było to
równoznaczne z przywracaniem domyślnych ustawień BIOSu i często już POST
przy uruchamianiu się maszyny oznajmiał, żę ćóś jest nie tak.
A z tym piwem się zastanowię, bo rocznie może wypijam kilkanaście i to
pewnie jest za dużo :)

--
http://ikov.bikestats.pl

Sempiterna

nieprzeczytany,
2 kwi 2009, 17:01:162.04.2009
do

Użytkownik "ikov" <ikov1...@zecie.pl> napisał w wiadomości

> To jest całkiem dobry pomysł z tą wymianą baterii, więc pewnie to
> zrobię, ale skoro nie resetuje mi ustawień BIOSu na defaultowe i nawet
> zegar się nie zeruje, tylko zatrzymuje i rusza od tego samego miejsca,

Pierwszy poważny objaw siądniętej baterii.

> [...]
> równoznaczne z przywracaniem domyślnych ustawień BIOSu i często już
> POST przy uruchamianiu się maszyny oznajmiał, żę ćóś jest nie tak.

To jak bateria zdechnie do imentu. Jednak, w niektórych płytach, padaka
baterii zatrzyma zegar po wyłączeniu kompa, nie alarmując jednak
użytkownika przy wstawaniu. Nie wiem, czy przypadkiem alarmu baterii nie
daje się wyłączyć w BIOS - opcja "Halt on errors", czy jakoś tak.

> A z tym piwem się zastanowię, bo rocznie może wypijam kilkanaście i to
> pewnie jest za dużo :)

No, to masz z czego odżałować, a to będzie nawet na kilka lat :)
Zmień baterię, bo Ci XP może wywinąć numer, że zatrzyma się na ekranie
startowym i dopiero dwukrotne naciśnięcie "Trójzaklęcia" (VTRL-ALT-DEL)
popycha start dalej.
Nastawisz, a potem znów... Wymieniłem baterię i problem zniknął.

Dopiero, jak zmiana nic nie da - to oznaczy, że rzeczywiście coś rąbnęło
w sprzęcie. Jak masz woltomierz, zmierz napięcie. Dobra bateria powinna
mieć 3V, tam IMO do 2.9-2.8 powinno to jeszcze chodzić, zależy od płyty.
Zwracaj uwagę na sklep/kiosk - w jednym będzie za 2 złote, a w drugim
już za 6.

Radosław Sokół

nieprzeczytany,
2 kwi 2009, 17:07:462.04.2009
do
W dniu 02.04.2009 22:02, ikov pisze:

> zrobię, ale skoro nie resetuje mi ustawień BIOSu na defaultowe i nawet
> zegar się nie zeruje, tylko zatrzymuje i rusza od tego samego miejsca, w
> którym był wyłączony komputer, to może faktycznie być uszkodzenie czegoś

Nie. To *pierwszy* objaw wyładowanej baterii. Dopiero potem
zaczyna tracić ustawienia CMOS.

Grzegorz Niemirowski

nieprzeczytany,
2 kwi 2009, 17:19:212.04.2009
do
Piotr Palusiński <perfe...@invalid.wp.pl> napisał(a):

> Co zrobić jak ktoś piwa nie pije? ;-)

Może dać np. mi :)

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/
OE PowerTool i aktualności ze świata Outlook Express: grzegorz.net/oe

Uptime: 1 day, 13 hours, 5 minutes and 2 seconds

Konrad Kosmowski

nieprzeczytany,
2 kwi 2009, 17:27:242.04.2009
do
** ikov <ikov1...@zecie.pl> wrote:

> [...]
> zeruje, tylko zatrzymuje i rusza od tego samego miejsca, w którym był
> wyłączony komputer, to może faktycznie być uszkodzenie czegoś na MB (jak Pa

Tak czy inaczej to jedyne ryzyko jest takie, że wydasz 2zł na nową baterię i
będziesz miał nową baterię... ;) W czasie jaki poświęciłeś na dyskusję tutaj
mogłeś to zrobić (zakładając, że mieszkasz w mieście). :)

--
+ ' .-. .
, * ) )

animka

nieprzeczytany,
2 kwi 2009, 18:13:562.04.2009
do
Jacek Kalinski pisze:

> I wówczas synchronizuje się czas z innym komputerem w sieci lokalnej
> przez: net time \\adres_serwera /set /yes
> i dopiero uruchamia usługę w32time :)

Może przestaw na: time.nist.gov.

--
animka

PM

nieprzeczytany,
2 kwi 2009, 20:22:002.04.2009
do
W dniu 2009-04-02 22:02, ikov napisał(a):
> [...]
> którym był wyłączony komputer, to może faktycznie być uszkodzenie czegoś
> na MB (jak Pa sugeruje w innej odpowiedzi).

Niektóre płyty nie resetują ustawień po wyjęciu baterii, pomaga dopiero
przestawienie zworki na płycie.

PM

Piotr Palusiński

nieprzeczytany,
3 kwi 2009, 00:55:343.04.2009
do
In news:gr3a4p$275k$1...@opal.icpnet.pl,
*Grzegorz Niemirowski* <gnthe...@poczta.onet.pl> typed:

> Może dać np. mi :)

Grzesiu, a od kiedy z Ciebie taki piwosz? ;-)

AdamS

nieprzeczytany,
3 kwi 2009, 02:06:173.04.2009
do
Dnia Thu, 2 Apr 2009 17:00:10 +0200, Piotr Palusiński napisał(a):

> [...]
> czasu.Ze wzgledu na na budowe wspolczesnych plyt glownych ,ktore
> integruja wiele roznych funkcji w jednym ukladzie scalonym

gdyby padła bateria bios by pyszczył na starcie, autor nic o tym nie
wspomniał więc faktycznie moze to nie bateria?
--
Pozdrawiam AdamS

Tomek Głowacki

nieprzeczytany,
3 kwi 2009, 03:08:043.04.2009
do
Radosław Sokół pisze:

> [...]
> nywać tylko drobnych korekt, by nie było straszliwych nie-
> ciągłości w logach (i by nie głupiały aplikacje zależne od

Hmm, ciekawe co piszesz, bo inne systemy/urządzenia obsługujące NTP
potrafią wystartować z serwera NTP czas od dowolnego momentu. Różnice
czasu to często całe lata ;)

Pozdr,
Tomek

Tomasz Chmielewski

nieprzeczytany,
3 kwi 2009, 04:20:433.04.2009
do
Tomek Głowacki schrieb:

Tzn. jakie to systemy/urzadzenia?

Kazdy prawidlowo dzialajacy (na komputerze/urzadzeniu) serwer ntp odmowi
dzialania, gdy roznica czasu jest zbyt duza.

To, o czym piszesz, to po prostu pojedyncza synchronizacja czasu _przed_
startem samego serwera ntp (np. poleceniem ntpdate).

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

ikov

nieprzeczytany,
3 kwi 2009, 04:40:293.04.2009
do
> [...]
>
> To, o czym piszesz, to po prostu pojedyncza synchronizacja czasu _przed_
> startem samego serwera ntp (np. poleceniem ntpdate).

A mi właśnie o to chodziło - czy można zsynchronizować czas przed
startem systemu, tak jak ma to miejsce na linuksie gdy najpierw demon
synchronizuje zegar, a system wstaje już z właściwym czasem.

--
http://ikov.bikestats.pl

Tomasz Chmielewski

nieprzeczytany,
3 kwi 2009, 04:56:213.04.2009
do
ikov schrieb:

No to ktos ci napisal - uzyc "net time ..." przed startem uslugi ntp.

Jak to zrobic, to inna sprawa - ktos moglby napisac ;)

Grzegorz Niemirowski

nieprzeczytany,
3 kwi 2009, 06:39:023.04.2009
do
AdamS <ad...@cut.interia.pl> napisał(a):

> gdyby padła bateria bios by pyszczył na starcie, autor nic o tym nie
> wspomniał więc faktycznie moze to nie bateria?

Ale ona przecież nie ma 0V tylko jakieś napięcie, które jest za małe do
pracy zegara ale wystarczające do podtrzymywania ustawień BIOSu.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/
OE PowerTool i aktualności ze świata Outlook Express: grzegorz.net/oe

Grzegorz Niemirowski

nieprzeczytany,
3 kwi 2009, 06:45:563.04.2009
do
Piotr Palusiński <perfe...@invalid.wp.pl> napisał(a):

> Grzesiu, a od kiedy z Ciebie taki piwosz? ;-)

Dobre piwo nie jest złe :)

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/
OE PowerTool i aktualności ze świata Outlook Express: grzegorz.net/oe

Piotr Palusiński

nieprzeczytany,
3 kwi 2009, 10:49:503.04.2009
do
In news:gr4p07$p0a$1...@opal.icpnet.pl,
*Grzegorz Niemirowski* <gnthe...@poczta.onet.pl> typed:

> Ale ona przecież nie ma 0V tylko jakieś napięcie, które jest za małe do
> pracy zegara ale wystarczające do podtrzymywania ustawień BIOSu.

Tak czy owak musi wymienić baterię, a później się okaże ;-)

Piotr Palusiński

nieprzeczytany,
3 kwi 2009, 10:53:593.04.2009
do
In news:gr4ivl$4kb$1...@online.de,
*Tomasz Chmielewski* <t...@nospam.wpkg.org> typed:

Napisz polecenie w cmd i wstaw do autostartu

Piotr Krzyżański

nieprzeczytany,
3 kwi 2009, 12:52:383.04.2009

> In news:gr3a4p$275k$1...@opal.icpnet.pl,
> *Grzegorz Niemirowski* <gnthe...@poczta.onet.pl> typed:

> Grzesiu, a od kiedy z Ciebie taki piwosz? ;-)

Grzesiowi lat przybywa, więc zapewne już się goli i piwo
'żłopie'. Ciekawe, czy mu brzuch urósł od tego piwa... ;)=)

Piciu

Grzegorz Niemirowski

nieprzeczytany,
3 kwi 2009, 13:34:193.04.2009
do
Piotr Krzyżański <pi...@it-faq.pl> napisał(a):

> Grzesiowi lat przybywa, więc zapewne już się goli i piwo
> 'żłopie'. Ciekawe, czy mu brzuch urósł od tego piwa... ;)=)
> Piciu

Na razie trzymam formę :)

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/
OE PowerTool i aktualności ze świata Outlook Express: grzegorz.net/oe

Sempiterna

nieprzeczytany,
3 kwi 2009, 18:09:173.04.2009
do

Użytkownik "PM" <p...@xx.xx> napisał w wiadomości

> Niektóre płyty nie resetują ustawień po wyjęciu baterii, pomaga
> dopiero przestawienie zworki na płycie.

Spotkałem się nawet z taką płytą, że zworkę trzeba było przełożyć przy
włożonej baterii... Także, miałem w rękach płytę, która po przełożeniu
zworki na "reset" nie wstawała, jakby zwalona total była, wystarczyło
zworkę przełożyć, nawet, przy już włączonym kompie, by ruszyła... i
dziwniejsze numery też bywały, ale rzadko. (i nie w temacie posta)

--
Nobody wanna see us together,
But it don't matter no.

jerzu

nieprzeczytany,
26 kwi 2009, 07:36:5326.04.2009
do
On Fri, 03 Apr 2009 00:13:56 +0200, animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl>
wrote:

>Może przestaw na: time.nist.gov.

Jak masz dawać takie rady, to sobie je daruj. Nic nie wnoszą do
tematu, a tylko wprowadzasz bałagan.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx....@poczta.onet.pl
-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu