licencja win xp

9 wyświetleń

Dariusz Stefan

nieprzeczytany,
30 maj 2005, 18:35:5530.05.2005
do
witam z chyba nietypowym problemem (NTG?)
popełniłem parę błędów w życiu...
1. jestem idiotą i kupuję licencjonowane oprogramowanie
2. po zakupie kolejnego (XP Proff.) nie zrobiłem kopii

obecnie (po 2 latach) zaczął mi się "sypać" system
i chciałem go reinstalować - niestety okazało się
że oryginalny nośnik, płyta CD jest przełamana...

dla mnie jest to paranoja (sądziłem że zapłaciłem za
system operacyjny (("myśl intelektualną)) a nie
za kawałek "kolorowego szkiełka" ale wg lokalnego
przedstawiciela (pominę milczeniem czego...)
muszę kupić nową licencję ???

to już chyba pierwszy raz w życiu zainstaluję
kopię "zaradniejszych inaczej" (mądrzejszych...)

miał ktoś podobny problem ?

pozdr. Darek SP2BZW

zielu

nieprzeczytany,
30 maj 2005, 19:31:2630.05.2005
do

Użytkownik "Dariusz Stefan" napisał w wiadomości

Z uszkodzonym nośnikiem jest tak, że możesz kupić drugi za cenę około 20 zł
od płytki. Jesteś posiadaczem licencji na oprogramowanie a nie nośnika.
Jeśli jest to licencja OEM, to jest ona powiązana ze sprzętem, którego
używasz. Wyrzucasz kompa do śmieci, to i licencję możesz wyrzucić. Jak masz
licencję w MOLPie czy SELECT to możesz instalować na różnym sprzęcie, oby
tylko nie przekroczyć ilości sztuk.
Ja miałem inny problem. Miałem licencję OEM i ktoś mi zerwał naklejkę z
numerem seryjnym. System się wysypał i teraz jestem w posiadaniu licencji,
oryginalnego nośnika oraz faktury zakupu ale nie mogę zainstalować ponownie
bo Windows XP potrzebuje numeru. Jak użyję innego to będzie to instalacja
nielegalna. Firma MICROSOFT nie może mi pomóc.

To jest ciekawszy problem no nie?

Pozdrawiam,

Marcin (Zielu)

Dariusz Stefan

nieprzeczytany,
30 maj 2005, 20:27:3630.05.2005
do
Użytkownik "zielu" napisał w wiadomości...

> Z uszkodzonym nośnikiem jest tak, że możesz kupić drugi za cenę około 20 zł

ciekawe gdzie ? suport lokalny twierdzi że nie...

> [...]
> OEM, to jest ona powiązana ze sprzętem, którego używasz. Wyrzucasz kompa do śmieci, to i licencję

to był OEM ale kompa. oryginalną naklejkę i "połamany" CD mam...

> bo Windows XP potrzebuje numeru. Jak użyję innego to będzie to instalacja nielegalna. Firma
> MICROSOFT nie może mi pomóc.
> To jest ciekawszy problem no nie?

tia..., wychodzi na to że zachęcają do korzystania z bazarów ?

pozdr. Darek SP2BZW

P.S. doczepiłem się z tym pytaniem na .prawo... ciekawe co wymyślą...

Raf256

nieprzeczytany,
30 maj 2005, 20:26:4530.05.2005
do
Dariusz Stefan wrote:

> tia..., wychodzi na to że zachęcają do korzystania z bazarów ?

Załóż poważny system - nie musisz też tam nikogo się prosić łaskawie o
licencje, pozwolenia i dostęp do dokumentacji...

--
Rafał Maj

Piotr Smerda

nieprzeczytany,
31 maj 2005, 00:03:5131.05.2005
do

a jaki poważny system z porządnym supportem proponujesz? HP-UX? Solaris?
AIX?

Piotrek

JędruŚ

nieprzeczytany,
31 maj 2005, 01:27:1231.05.2005
do
Użytkownik "Dariusz Stefan" <sp2...@gazeta.pl> napisał w wiadomości

mialem podobny przypadek (dzieciak dorwał się do stojaka z CD i parę mi
porysował - w tym winxp)
Kupiłem na bazarze winxp za 30 zł zainstalowałem na kompie (faktura zakupu +
naklejka licencyjna jest)
Podczas instalacji wpisałem nr seryjny z naklejki - przyjął.
Nie wiem co będzie jak przyjdą sprawdzić legalność oprogramowania, ale
raczej nie muszę im pokazywać "niskobudrzetowego" nośnika - ważne, że mam
licencję wykupioną na ten komp (OEM).

Jędruś

djShy

nieprzeczytany,
31 maj 2005, 02:36:3331.05.2005
do
On Tue, 31 May 2005 06:03:51 +0200, Piotr Smerda <piot...@go2hell.pl>
wrote:

a Linux to nie łaska??

--
djshy(at)wm.pl ICQ: 44828570 GG: 2482695
Linux Registered User: 364744

Zdzislaw Landowski

nieprzeczytany,
31 maj 2005, 02:49:3031.05.2005
do
Dnia Tue, 31 May 2005 00:35:55 +0200, Dariusz Stefan <sp2...@gazeta.pl>
napisał:

Zadzwon do Warszawy na 0800 (nr na stronie MS i zamow sobie kopie nosnika,
jesli masz fakture i naklejke to masz legalny system, nawet jesli CD
bedzie z bazaru. wg MS musisz miec 2 z 3 rzeczy orginalne i nikt nie wnika
ktore 2 masz.

Zdzislaw Landowski
Moim programem pocztowym jest Opera: http://www.opera.com/m2/

Piotr Smerda

nieprzeczytany,
31 maj 2005, 03:37:2031.05.2005
do
On Tue, 31 May 2005 08:36:33 +0200, djShy wrote:

> a Linux to nie łaska??

nie łaska bo nie ma porządnego supportu jeśli nie kupisz za duże pieniądze
dystrybucji typu RedHat EW albo SUSE Novell Linux. A i za support płacisz
też niezłą kasę.
I nie staraj się mnie przekonać, że ściągnięty z sieci Debian czy
Mandrive'a mają porządny support.

Piotrek

Wojciech Brzeziński

nieprzeczytany,
31 maj 2005, 09:54:4531.05.2005
do
Dariusz Stefan napisał(a):

> obecnie (po 2 latach) zaczął mi się "sypać" system
> i chciałem go reinstalować - niestety okazało się
> że oryginalny nośnik, płyta CD jest przełamana...

Ja bym zainstalował dowolnego XP i po instalacji zmienił mu numer
seryjny na właściwy.

--
W&B
Tylko prawdziwi\-e twardziele nie robią backup`ów!

Warlock

nieprzeczytany,
31 maj 2005, 14:47:4031.05.2005
do

Użytkownik "Piotr Smerda" <piot...@go2hell.pl> napisał w wiadomości
<ciach>

> I nie staraj się mnie przekonać, że ściągnięty z sieci Debian czy
> Mandrive'a mają porządny support.

Pięknie napisane...
Też jestem zdania, że darmowe Linuxy to nie jest żadna rewelacja... żaden
szanujący się Admin w porządnej firmie tego nie zainstaluje jako serwer...

A wracając do połamanej płytki to:
1. Zamów z Microsoftu nowy krążek... licencje już masz...
2. Zrób kopie krążka od kolegi... licencje już masz...

Polskie prawo dopuszcza wykonanie kopii bezpieczeństwa nośnika danych...
jest to zagwarantowane w ustawie i żadna umowa licencyjna nie może tego
anulować, jeśli w umowie napisali, że nie wolno ci zrobić kopii dla celów
bezpieczeństa/archiwalnych - to zapis taki nie jest skuteczny.

Pozdrawiam...
W.

Proximus

nieprzeczytany,
31 maj 2005, 18:07:3031.05.2005
do
Dariusz Stefan napisał(a):

> witam z chyba nietypowym problemem (NTG?)
> popełniłem parę błędów w życiu...
> 1. jestem idiotą i kupuję licencjonowane oprogramowanie

Masz firmę? Pewnie dlatego kupujesz oryginały. Albo masz full kasy :)

> 2. po zakupie kolejnego (XP Proff.) nie zrobiłem kopii

To poważny błąd :(

> [...]
> system operacyjny (("myśl intelektualną)) a nie
> za kawałek "kolorowego szkiełka" ale wg lokalnego
> przedstawiciela (pominę milczeniem czego...)

Jeżeli masz fakturę - dowód zakupu oprogramowania, to ona stanowi o tym,
że masz licencję. Co Ci po np. naklejce bez faktury? Żaden normalny
audytor softu nie będzie na to zwracał uwagi...

> to już chyba pierwszy raz w życiu zainstaluję
> kopię "zaradniejszych inaczej" (mądrzejszych...)

Zaradniejszych owszem, mądrzejszych niekoniecznie. Ja też uważam, że
nalezy płacić za oprogramowanie, bo to własność twórców i muszą oni z
czegoś żyć. Ale niech to będzie ludzka cena...

--
Proximus

Michał Biek

nieprzeczytany,
31 maj 2005, 18:30:0431.05.2005
do
Proximus log:

> Masz firmę? Pewnie dlatego kupujesz oryginały. Albo masz full kasy :)
Pacta sunt servanda oraz Dura lex sed lex! :-P

> To poważny błąd :(
Żaden błąd i do tego do naprawienia!
Kopia zapasowa z innego CD jest nieidentyfikowalna względem naklejki,
faktury! :-P

> Jeżeli masz fakturę - dowód zakupu oprogramowania, to ona stanowi o tym,
> że masz licencję. Co Ci po np. naklejce bez faktury? Żaden normalny
> audytor softu nie będzie na to zwracał uwagi...
Widziałeś kiedyś normalnego audytora. Bo ja nie !:-P

> Zaradniejszych owszem, mądrzejszych niekoniecznie. Ja też uważam, że
> nalezy płacić za oprogramowanie, bo to własność twórców i muszą oni z
> czegoś żyć. Ale niech to będzie ludzka cena...
A tutu jestem za, a może i więcej ...Oki!

Piotr Smerda

nieprzeczytany,
1 cze 2005, 00:26:221.06.2005
do
On Tue, 31 May 2005 20:47:40 +0200, Warlock wrote:

> [...]
> szanujący się Admin w porządnej firmie tego nie zainstaluje jako serwer...

Tu trochę przesadzasz. Linuksy w wielu firmach sprawdzają się doskonale i
robią rzeczy, których Windows jeszcz długo nie będzie potrafił. Rozmowa
dotyczy supportu. Jeśli administrator zna się na tym co robi i wie co i jak
skonfigurować to support w stylu hotline'u jest mu średnio potrzebny. To
tylko sprawa umiejętności. I sprawa wyboru odpowiedniej dystrybucji
linuksa.

Piotrek

Proximus

nieprzeczytany,
2 cze 2005, 05:06:272.06.2005
do
Michał Biek napisał(a):

> Pacta sunt servanda oraz Dura lex sed lex! :-P

To pierwsze musiałem wygooglać :)
OK, Twój biznes.

> Żaden błąd i do tego do naprawienia!
> Kopia zapasowa z innego CD jest nieidentyfikowalna względem naklejki,
> faktury! :-P

OK, stwierdzam tylko, że niezrobienie kopii stwarza legalnemu
użytkownikowi problemy.
Swoją drogą naklejka jest naklejana na obudowę. A jak ktoś zmieni
obudowę albo przypadkiem zniszczy naklejkę w jakiś sposób, to co ma zrobić?

> Widziałeś kiedyś normalnego audytora. Bo ja nie !:-P

Mie widziałem audytora orpogramowania jeszcze... Na szczęście. Ale ja
mam licencję MSDN AA

--
Proximus

Michał Biek

nieprzeczytany,
2 cze 2005, 11:02:012.06.2005
do
Proximus log:
[...]

> OK, stwierdzam tylko, że niezrobienie kopii stwarza legalnemu
> użytkownikowi problemy.
Nie zaprzeczam! Ale to są dwa różne haki :-)

> Swoją drogą naklejka jest naklejana na obudowę. A jak ktoś zmieni obudowę
> albo przypadkiem zniszczy naklejkę w jakiś sposób, to co ma zrobić?
Naklejka jest ważna, ale generalnie w ewent. procesie sądowym ważniejszy ( w
przypadku braku, zniszczenia jej) IMHO będzie posiadany sprzęt i
zainstalowany system, dowód zakupu, pozostałe otrzymywane "papiórki",
kartoniki, "złamana" płyta jako tzw dowody rzeczowe :-)
Ponieważ od momentu zakupu 1 PC/IBM...ostatniego i kolejnych mutacji M$Win
starannie "przetrzymuję/magazynuję/zachowuję" na strychu te dowody rzeczowe
zatem nie potrafię Ci odpowiedzieć, co należy dzisiaj w takiej sytuacji
zrobić. AFAIK dotychczasowe wypowiedzi/opinie M$a są enigmatyczne lub no
comments albo jeszcze ich nie znalazłem.

> Mie widziałem audytora orpogramowania jeszcze... Na szczęście. Ale ja mam
> licencję MSDN AA
...czyli możesz być opiekunem licencji lub uczestnikiem programu ;-)
Widzialność audytora jako takiego nie boli. Mniej więcej może "zaboleć"
postawienie zarzutu nieprzestrzegania licencji i ewent. siakieś konsekwencje
z tego wynikające. Ale IMO jak ktoś ma szczęście to je nadal będzie miał!

Nowe wiadomości: 0