GPRS/UMTS/USB telefon -> linux

Wieslaw Kierbedz

Potrzebny mi telefon do rozmawiania oraz modem do alarmowych połączeń
konsolowych z serwerami.
Chciałbym, żeby pod linuksem działał jako modem przez USB,
ew. bluetooth, ale preferuję USB.
Mam zamiar skorzystać z oferty operatora, który oferuje m.in. aparat
PLAYset.
Ten aparat akurat - huawei U121 nie urzeka specjalnie wyglądem.
Jest tam jeszcze trochę motoroli, samsungów, toshiby.

Czy ktoś może podzielić się doświadczeniami z prób używania komórek
połączonych przez USB jako modemów GPRS/EDGE?
Interesuje mnie każdy przypadek obecnie dostępnego telefonu.
--
WK

andy

Wieslaw Kierbedz pisze:

Witaj,
Ten temat również mnie interesuje i postawiłem kilka systemów na penach
i zewnętrznych dyskach USB 2,5" do prób z modemem iPlus:
http://www.iplus.pl/indywidualni-modemy-usb-specyfikacja-modemu-iplus-usb-option-icon-225.html

Po wklepaniu do wyszukiwarki 'e225 option linux' pojawiło mi się:
http://www.multi-serwis.net/www/index.php?option=com_content&task=section&id=5&Itemid=29
Pewnie znajdziesz tam coś dla siebie.
Dużo informacji jest też na forum:
http://www.bez-kabli.pl/

powodzenia,
andy

Maciej Witkowiak

Wieslaw Kierbedz w pismaczeniu napotrudził się opowiadując poniżajsze:

> Czy ktoś może podzielić się doświadczeniami z prób używania komórek
> połączonych przez USB jako modemów GPRS/EDGE?
> Interesuje mnie każdy przypadek obecnie dostępnego telefonu.

Motorole C550, L6 i pewnie inne modele również: po podłączeniu przez kabel USB
są traktowane przez system jak modem na porcie szeregowym.

Przy korzystaniu z połączenia via GRPS przypomniałem sobie o 'udogodnieniach'
z czasów modemowych: lokalny cache DNS, wyłączony flash i ładowanie obrazków
w przeglądarce, przeglądanie stron za pośrednictwem proxy filtrującego reklamy
i znajdującego się na drugim końcu tunelu ssh z kompresją.

I.

--
Najlepsza sygnatura to brak sygnatury.
http://bossstation.dnsalias.org/

Wieslaw Kierbedz

Wiadomość od Maciej Witkowiak:

> [...]
> w przeglądarce, przeglądanie stron za pośrednictwem proxy filtrującego reklamy
> i znajdującego się na drugim końcu tunelu ssh z kompresją.
Mnie tylko ssh potrzebne.
Zdarzyło mi się ostatnio, że wyjechałem na pogrzeb i na cmentarzu miałem
telefon, że "nie działa". Nie chcę korzystać z cafe internet w takich
przypadkach.
A info o motoroli to już coś.
Dzięki.
--
WK

Wieslaw Kierbedz

Wiadomość od andy:

> [...]
>
> Po wklepaniu do wyszukiwarki 'e225 option linux' pojawiło mi się:

To chyba samodzielny modem. Mnie potrzebny telefon z modemem.
--
WK

Rafał Maszkowski

Nokia E70. Działa przez Bluetooth, ale są straszne opóźnienia, przez kabel USB
są znacząco mniejsze. Ale nie trzeba podłączać do komputera, można się połączyć
bezpośrednio z telefonu np. przez putty.

R.
--
Jeżeli upadnie cywilizacja zachodnia, to będzie szansa na odbudowę cywilizacji
chrześcijańskiej. (dr Stanisław Krajski, Radio Maryja, 10 X 2001)

Zegarmistrz

Wieslaw Kierbedz pisze:
(...)

> Czy ktoś może podzielić się doświadczeniami z prób używania komórek
> połączonych przez USB jako modemów GPRS/EDGE?
> Interesuje mnie każdy przypadek obecnie dostępnego telefonu.

K800i + http://www.globalumts.strony.pl/
Połączyłem się i rozłączyłem :-), ale Onet się wczytał.
Pozdrawiam!

"Michał M. Lechański"

On 26.04.2008 11:09 Wieslaw Kierbedz wrote:

> Potrzebny mi telefon do rozmawiania oraz modem do alarmowych połączeń
> konsolowych z serwerami.

Używałem trzech modeli:

Motorola V235
zalety - ładowanie przez USB, mały, obsługa EDGE
wady - brak UMTS, nie lubię składanych telefonów :-)

SE V630i i V600i
zalety - obsługa UMTS
wady- konieczna dodatkowa ładowarka, brak obsługi EDGE,
dodatkową wadą SE630i jest fakt że nie da się go podłączyć do komputera
i jednocześnie do ładowarki.

Wszystkich telefonów używałem podłączączając je do komputera kabelkiem.
Tutaj Motorola ma dodatkowy plus ponieważ wykorzystuje standardowe
złącze miniusb. Zagubienie kabelka do któregoś z SE-ów może być dość
kłopotliwe (w datku każdy z nich wymaga innego kabelka).

--
M.

ToMasz

Wieslaw Kierbedz pisze:
Ja Ci napisze jak to zrobiłem, w suse. Mój poziom opanowania linuksa
jest raczej niski. Podłączyłem telefon siemens me45 dla plusa( i siemens
s55 dla orange). dmesg | tail - tylko poto zeby zobacvzyc czy system
zobaczył i rozpoznał telefon. ysat/modemy -pojawił sie modem standardowy
na laczu szeregowym, jakko modem0. w opcjach musiałem ustawic 2 rzeczy
taka komenda inicjująca "AT+CGDCo...." i numer telefonu do
wybbrania"*99..." Potem kinternet, połącz hasło i user internet.
Połączył bez najmniejszego problemu.
zalety: obydwa modele telefonu są smiesznie tanie. ME45 - chyba tylko na
com, s55 bezie również na usb i ma BT BT sie przydaje jak jestes w
pomieszceniu w którym jest słąby zasieg. wtedy telefon mozesz postawic
5m od kompa tam gdzie jest "najwiecej kresek" drugi plus: mozesz ładowac
telefon i równocześnie korzystac z bt.

Wieslaw Kierbedz

Wiadomość od Wieslaw Kierbedz:

> Czy ktoś może podzielić się doświadczeniami z prób używania komórek
> połączonych przez USB jako modemów GPRS/EDGE?
> Interesuje mnie każdy przypadek obecnie dostępnego telefonu.

Czyli motorola lub siemens (czy teraz, to nie benq?).
Rzeczony operator nie ma siemensów, więc motorola.
Dziękuję wszystkim za informacje.
--
WK

Tomasz 'taal' Szczechowiak

Wieslaw Kierbedz w <fuushl$tqc$1...@node1.news.atman.pl> napisał(a):

Nokia 3110c - edge, niezła bateria; miniusb, irda i bluetooth. Żadnych
problemów z konfiguracją (przynajmniej jeśli chodzi o BT).

--
"Myślący tyran, jak uważał Vetinari, miał o wiele trudniejszą pracę od
władcy wyniesionego przez jakiś idiotyczny system w rodzaju

Wieslaw Kierbedz

Raporcik:

Jak radziliście wziąłem motorolę.
Koniecznie chciałem soft do połączeń z graficznym interfejsem - żeby
pokazywał na bieżąco przepływ danych (bom kutwa).
Wiele prób przeprowadziłem i znalazłem.
umtsmon
Prościutki. Działa od strzału.
--