Nokia dku2 modem gprs - to dziala ;)

2 wyświetlenia

MooNTER

nieprzeczytany,
15 gru 2005, 06:11:0715.12.2005
do
W zwiazku z tym ze udalo mi sie odpalic Nokie 6230 przez kabelek usb jako
modem gprs postaram sie napisac opis jak to zrobilem (chociaz za dobry nie
bedzie bo jestem bardzo poczatkujacym uzytkownikiem linuxa ale zawsze cs
pomaga ;)
Opis jest dla Mandrake 10 i wszystko robilem w trybie graficznym. Nie
opisuje tu jak skonfigurowac telefon, powinien byc on juz skonfigurowany do
wwwOgprs
1) zaczynamy od gnokii - wystarczy chyba tylko z katalogu
gnokii/patches/kernel wkompilowac (czy jak to tam sie nazywa ;P) do jadra
(opis na http://gnokii.org/docs.shtml#dku2) drivery do DKU2 (przynajmniej
ja rozumiem ze to sa drivery) - configure, make, make install - jak to nie
pomoze to zainstalowac gnokii (ja zaczalem wlasnie od instalacji gnokii
wiec nie wiem, ale sama pierwsza czesc tego punktu powinna wystarczyc
2) na koniec kompilacji powinno wyswietlic do jakiego portu usb podlaczona
jest nokia.
Jesli w miedzyczasie lub w dowolnym momencie pojawi sie blad dostepu do
folderu/pliku Lock to trzeba wyszukac (jako root) pliki o takiej nazwie i
zmienic prawa dostepu do nich
3) jEZELI UTWORZYMY SYMLINKA do naszego modemu (ln
-s /dev/ttyUSB0 /dev/modem) to w KDE w
menu->systep->konfiguracja->konfiguracja komputera na zakladce siec mozemy
utworzyc nowe polaczenie modemowe i na liscie bedzie /dev/modem (wczesniej
byly tylko ttyS0 itp., nie bylo portow usb do wyboru. Przy tworzeniu
polaczenia w konfiguracji komputera z menu na gorze wybieramy dziennik -
dzieki temu mozemy zobaczyc do jakich plikow program zapisuje konfiguracje
naszego komputera - bedzie to nam potrzebne. wpisujemy dowolny numer (ktory
zapamietujemy) login i haslo do internetu
4) nie testujemy polaczenia, konczymy kreator.
5) sprawdzamy w dzienniku w jakich plikach bylo cos zmieniane (z tego co
pamietam to siedzi to w katalogu /etc/sysconfig/network-scripts) i
przegladamy te pliki w poszukiwaniu wpisanego przez nas numeru telefonu -
zmieniamy ten numer na *99***1# oraz login i haslo na takie jakie ma byc (w
idei nie istotne, moze byc puste, w pozostalych sieciach nie wiem) - nie
mozna tego numeru wpisac od razu w kreatorze albowiem choc wpiszemy
*99***1# to numer zapisze sie 991 :/. W powyzszych plikach wyszukujemy
takze /dev/modem i zamieniamy na dev/ttyUSB0 (czy inny w zaleznosci co nam
wczesniej wykrylo)
polaczenie uruchamiamy komenda ifup ppp0 (nie pamietam gdzie lezy ifup i
ifdown, trzeba poszukac), konczymy ifdown ppp0 lub poprzez net applet w
trybie graficznym
Dla laikow:
jesli jakis plik ktory edytowalismy nie chce sie uruchomic musimy mu nadac
"atrybut uruchamialnosci" ;P (no nie znam tego nazewnictwa linuxowego ;P)
chmod +x dany-plik
dla laikow:
jesli cos sie w ./configure czy make nie wychodzi doinstaluj pakiety ktore
maja w nazwie c++ i costam jeszcze :P
Moglem o czyms zapomniec bo meczylem to kilka dni :) ale udalo sie
Moge jedynie zyczyc powodzenia :)

MooNTER
"Bo jedyne co mam to zludzenie
ze moge miec zaliczenie.."

MooNTER

nieprzeczytany,
15 gru 2005, 06:17:1015.12.2005
do
MooNTER wrote:
> polaczenie uruchamiamy komenda ifup ppp0 (nie pamietam gdzie lezy ifup i
> ifdown, trzeba poszukac), konczymy ifdown ppp0 lub poprzez net applet w
> trybie graficznym

jeszcze jedno: na ifup i ifdown trzeba ustawic mozliwosc uruchamiania dla
zwyklego usera, inaczej przy laczeniu/rozlaczaniu pyta o haslo dla roota

Nowe wiadomości: 0