Program napisany Delphi3 źle działa pod Vista

uC PC

Program napisany Delphi3 źle działa pod Vista
Chodzi dokładnie o sposób wyświetlania okna.
Okno bez nagłówka z nazwą wyświetlające się poprawnie w 2000, xp i
wcześniejszych w VISTA wyświetla się już z nagłówkiem.
Czy wiecie dlaczego, ewentualnie czy można temu jakoś zaradzić?

Bogdan Polak

Użytkownik "uC PC" napisał:

> [...]
> wcześniejszych w VISTA wyświetla się już z nagłówkiem.
> Czy wiecie dlaczego, ewentualnie czy można temu jakoś zaradzić?

To nic dziwnego ponieważ Delphi 3 nie było testowane na Windows Vista.
Windows Vista jest zupełnie nowym systemem operacyjnym. Microsoft tak
drastycznie zmienił Windows API, że do bezpiecznego tworzenia aplikacji
działających na Vista zalecamy korzystanie z najnowszych Delphi 2007 i
C++Builder 2007. Najnowsze środowiska mają poprawionego VCL-a, tak aby
działał on zgodnie z zaleceniami Microsoft.

--
Bogdan Polak,
Technical Team (Poland)

Łukasz Kalbarczyk

Dnia Mon, 20 Aug 2007 14:19:55 +0200, Bogdan Polak napisał(a):

> [...]
> C++Builder 2007. Najnowsze środowiska mają poprawionego VCL-a, tak aby
> działał on zgodnie z zaleceniami Microsoft.

Może trochę NTG, ale jak już jesteśmy, to...
Czy jest już jakiś sposób na BDE pod Vistą?
Chodzi o samo działanie programu, który bde używa.

--
ŁK (21.08.2007 13:51:16)
http://moze.sprawdz.sobie.to

wloochacz

[ciach]

> [...]
> C++Builder 2007. Najnowsze środowiska mają poprawionego VCL-a, tak aby
> działał on zgodnie z zaleceniami Microsoft.
Możesz wskazać jakieś źródło, które opisuje owe "drastyczne zmiany WinAPI"?
Tylko nie odsyłaj mnie proszę do MSDNu ;-)
Najlepiej jakby ów opis uwzględniał kontekst Delphi - ale komu by się
chciało coś takiego napisać...

--
wloochacz

yankee

uC PC pisze:

> Program napisany Delphi3 źle działa pod Vista
> Chodzi dokładnie o sposób wyświetlania okna.
> Okno bez nagłówka z nazwą wyświetlające się poprawnie w 2000, xp i
> wcześniejszych w VISTA wyświetla się już z nagłówkiem.

Ciekawe, bo nie zauważyłem żadnych takich objawów. Przed chwilą
zresztą specjalnie sprawdziłem - nowy projekt, BorderStyle=bsNone,
F9, wyświetla się formatka bez nazwy. Więc o co chodzi?
Może jakoś inaczej, niestandardowo chciałeś to uzyskać ?

A co do tego, co Bodek wypisuje... ja rozumiem - taką ma pracę ;)
Ale żeby zaraz przy każdej okazji namawiać na upgrade do D2007
i to jeszcze zwalać winę na Microsoft...
Ciekaw jestem, jakie to niby "drastyczne zmiany Windows API"
Microsoft poczynił, które by blokowały pracę starszych programów
i które ponoć *wymagały* aż poprawiania VCL'a w Delphi2007.

pozdr. Yankee

yankee

Łukasz Kalbarczyk pisze:

> Może trochę NTG, ale jak już jesteśmy, to...
> Czy jest już jakiś sposób na BDE pod Vistą?
> Chodzi o samo działanie programu, który bde używa.

Pisałem już niedawno na plcd.bd - zaktualizuj BDE do wersji
v5.11, zmień ścieżkę do PDOXUSRS.NET na ogólnodostępny katalog
i program napisany w Delphi3 powinien sobie normalnie radzić.

pozdr. Yankee

yankee

Łukasz Kalbarczyk pisze:

> Może trochę NTG, ale jak już jesteśmy, to...
> Czy jest już jakiś sposób na BDE pod Vistą?
> Chodzi o samo działanie programu, który bde używa.

Pisałem już niedawno na pcld.bd - zaktualizuj BDE do wersji

v5.11, zmień ścieżkę do PDOXUSRS.NET na ogólnodostępny katalog

i program napisany nawet w Delphi3 powinien sobie dalej radzić.
Przynajmniej w zakresie obsługi dbf'ów nie zauważyłem kłopotów.

pozdr. Yankee

uC PC

> [...]
> F9, wyświetla się formatka bez nazwy. Więc o co chodzi?
> Może jakoś inaczej, niestandardowo chciałeś to uzyskać ?

Dzięki za konkretną odpowiedź, dokładnie chodzi o taki przypadek. Nie wiem
jednak czy przeprowadzamy testy w tych samych warunkach, ja kompiluję program
w Delphi3 pod Windows2000 i jak uruchamiam go pod Vista to widzę już pasek
nagłówkowy w oknie które ma ustawione BorderStyle=bsNone.

Tygrys

yankee pisze:

> [...]
> Microsoft poczynił, które by blokowały pracę starszych programów
> i które ponoć *wymagały* aż poprawiania VCL'a w Delphi2007.

Dla mnie to dziwne jest że do starszych produktów (np. D2006) nie
pojawiło się update VCL-a poprawiające jego funkcjonowanie z Vista.
Nie chodzi o nowe możliwości tylko taką modyfikację starych żeby
prawidłowo funkcjonowały w Viscie. Chodzi o te znikające tła czy napisy itp.

Niby wiem że nazywa się ono D2007 :-), tylko że jak na update VCL-a to
drogie trochę...

Tygrys

yankee

uC PC pisze:

> ... ja kompiluję program
> w Delphi3 pod Windows2000 i jak uruchamiam go pod Vista to widzę już pasek
> nagłówkowy w oknie które ma ustawione BorderStyle=bsNone.

IMHO nonsensem jest żeby platforma, na jakiej kompilowano program miała
jakikolwiek wpływ na działanie wynikowego exe... tak samo zresztą, jakoby
Microsoft miał tak zmienić API, żeby popsuć wyświetlanie okien bez captiona.

No ale dla spokoju sprawdziłem też i taką wersję... kompilacja w D3 pod Win2k,
uruchomienie pod Vistą (32bit, włączone UAC, interfejs Aero). Wciąż wszystko
działa, jak powinno.
Polecam szukać przyczyny gdzieś indziej... może jakiś inny program na tej
Viście coś tam bruździ i sam dodaje nagłówki do wszystkich okienek ;)

pozdr. Yankee