Delphi i gmail

Przemko

Witam

Czy moglby mi ktos podpowiedziec, jak wyslac majla na skrzynke w gmail??
Posiadam D5 gdzie sa calkiem sympatyczne komponenty FastNet, za pomoca
ktorych ladnie moge sobie wysylac i odbierac majle na wiele roznych serwerow
pocztowych. Niestety problem zaczal sie z poczta na gmail (SSL). Oczywiscie
zapytalem google i owszem dostalem setki jesli nie tysiace odpowiedzi. Sek w
tym, ze sa dwie drogi, albo platne komponenty albo pakiet Indy. Platne na
ten momnet odpadaja, a uzywanie Indy to dla mnie jak strzelanie do muchy z
armaty. Czy nie ma innych mozliwosci?? Czy juz nadszedl czas na rozstanie z
FastNet?? Moze ktos zna inna droge?? Bardzo prosze o informacje

Pozdrawiam
Przemko

Piotr Hosowicz

Przemko pisze:

1. FastNet niech Pan oleje, te komponenty są fatalne, pomijając, że to
ActiveXy, więc dodatkowy kłopot w dystrybucji pana softu.

2. Z Indy niech Pan się przeprosi, jaka tam armata? Są to natywne
komponenty, mają swoje wady i bugi, ale są OK.

3. A jak Pan chce coś naprawdę lajtowego to polecam Synapse, z tym że
nie pamiętam czy ma SSL i czy ma coś do poczty gotowego, chyba raczej
tak, ale nie jestem w 100% pewien.

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz

f1j@k_?

Przemko pisze:
IMHO indy, jako przyklad gddzies byl programik do wyslania maila, SSL to
mala zmiana w stosunku do programiku ktory oni maja jako przyklad.
Pamietaj 2 rzeczy:
indy w wersjach czasami duzo sie zmienia, rob pod konkretna wersje
Indy (najnowsza?) i do tego szukaj informacji, programow przykladowych etc
do wyslania maila istotne jest na jaki serwer wysylasz ale rowniez Z
jakiego serwera wysylasz, bardzo czesto jest tak ze musisz sie
autentykowac zeby wyslac maila (wiec musisz znac adres odbiorcy, serwer
SMTp (przez ktory wysylasz) oraz uzytkownika i haslo (konta z ktorego
wysylasz), tzn z jakiegos prawdziwego konta musisz wyslac maila

Mozesz rowniez wyslac maila przez MAPI ale raczej odradzam, chyba nawet
cos zaczynalo krzyczec ze ktos probuje wyslac maila przez to wiec dla
usera koncowego moze to byc myslace, ew. pogooglaj na temat MAPI

Piotr Hosowicz

f1j@k_? pisze:

> Mozesz rowniez wyslac maila przez MAPI ale raczej odradzam, chyba nawet
> cos zaczynalo krzyczec ze ktos probuje wyslac maila przez to wiec dla
> usera koncowego moze to byc myslace, ew. pogooglaj na temat MAPI

http://www.delphi.org.pl/faq/question.php?id=8

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz

Przemko

Użytkownik "Piotr Hosowicz" <adresat.nie...@op.pl> napisał w
wiadomości news:ga83kf$hur$1...@nemesis.news.neostrada.pl...

> 1. FastNet niech Pan oleje, te komponenty są fatalne, pomijając, że to
> ActiveXy, więc dodatkowy kłopot w dystrybucji pana softu.

A tak mi sie dobrze z nimi pracowalo..., ftp pop3 i smtp smigalo az milo. A
o co chodzi z tym dodatkowym klopotem w dystrybucji??

> 2. Z Indy niech Pan się przeprosi, jaka tam armata? Są to natywne
> komponenty, mają swoje wady i bugi, ale są OK.

Ja tam sie na nikogo nie obrazalem, wiec i przepraszac nie ma po co ;). Indy
uzywam, ale akurat w tym projekcie wydawaly mi sie one za "opasle"

> 3. A jak Pan chce coś naprawdę lajtowego to polecam Synapse, z tym że
> nie pamiętam czy ma SSL i czy ma coś do poczty gotowego, chyba raczej
> tak, ale nie jestem w 100% pewien.

Dzieki za wskazanie tego swiatelka w tunelu, opis dzialania na stronce (SMTP
i POP3 - SSL/TLS support) jakby stworzony dla mnie, juz ssam zrodla;)
Jeszcze raz bardzo dziekuje, bo jakos nie udalo mi sie wygooglac tego
miejsca, moze cholera zle zapytowywalem??

Pozdrawiam
Przemko

Piotr Rezmer

Przemko pisze:

> A tak mi sie dobrze z nimi pracowalo..., ftp pop3 i smtp smigalo az milo. A
> o co chodzi z tym dodatkowym klopotem w dystrybucji??

Podejrzewam, że chodzi o to, że do instalki musisz dodać wykorzystywane
pliki .ocx oraz powiązane .dll, dokonać rejestracji kontrolki (regsvr32).

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Piotr Hosowicz

Piotr Rezmer pisze:

> Podejrzewam, że chodzi o to, że do instalki musisz dodać wykorzystywane
> pliki .ocx oraz powiązane .dll, dokonać rejestracji kontrolki (regsvr32).

Tak, o to mi chodziło.

1. Albo instalator o to musi zadbać.

2. Albo w README do programu trzeba napisać adminowi / operatorowi /
użyszkodnuikowi jak to zrobić za pomocą regsvr32.exe

3. Albo programowo to zrobić.

Warianty 2 i 3 są opisane w FAQ:

http://www.delphi.org.pl/faq/question.php?id=43

A osobna sprawa, że komponenty FastNet są po prostu dość badziewne i
chyba już nie rozwijane.

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz

Misiekd

Dnia Wed, 10 Sep 2008 11:14:38 +0200, Piotr Hosowicz napisał(a):

> 3. A jak Pan chce coś naprawdę lajtowego to polecam Synapse, z tym że
> nie pamiętam czy ma SSL i czy ma coś do poczty gotowego, chyba raczej
> tak, ale nie jestem w 100% pewien.

ma ssl, i ma coś do poczty i pięknie łączy się z gmailem jak i innymi (wp,
interia, o2) - sprawdzone w praktyce

--
Pozdrawiam Misiekd

Piotr Hosowicz

Misiekd pisze:

> ma ssl, i ma coś do poczty i pięknie łączy się z gmailem jak i innymi (wp,
> interia, o2) - sprawdzone w praktyce

Aha, jeszcze do Pana Pytacza: Synapse w odróznieniu od Indy nie działa
opierając się o komunikaty, tylko jako zwykły kod, więc jest
bezproblemowe jeśli idzie o wsadzenie po prostu w wątek (TThread), jeśli
Pan tego potrzebuje.

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz

Grzegorz Skoczylas

Przemko pisze:

Można również skorzystać z komponentów ICS:
http://cc.codegear.com/Item/25714

Grzegorz Skoczylas
http://gskoczylas.rekord.pl

Ai

Pewnego razu Piotr Hosowicz napisał:

> 1. FastNet niech Pan oleje, te komponenty są fatalne, pomijając, że to
> ActiveXy, więc dodatkowy kłopot w dystrybucji pana softu.

Gwoli ścisłości; FastNet to natywne komponenty Delphi (VCL), tyle że nawet
w najdroższych edycjach Delphi dołączane były jedynie w formie
prekompilowanych plików DCU. Po prostu NetMasters wzięli się na sposób,
dzięki czemu m.in. od Delphi 7 mogli olać Borlanda każąc sobie słono płacić
za nową wersję komponentów (swoją drogą pozbawioną jakichkolwiek ulepszeń)
dla tych, którzy chcieli przenosić starsze projekty pod nową wersję
środowiska. Wiem, bo mam nadal kilka współdzielonych bibliotek
kompilowanych dalej pod Delphi 5 (szkoda czasu na użeranie się z innymi
bibliotekami i pisanie od nowa czegoś co działa) i żadna z nich nie wymaga
żadnych dodatkowych OCXów.

--
Pozdrowienia
Ai / mailto: n...@nvbary.arg / ROT-13 /

Piotr Hosowicz

Ai pisze:

> [...]
> bibliotekami i pisanie od nowa czegoś co działa) i żadna z nich nie wymaga

Hmmmmm ... Aż takiej sklerozy chyba jednak nie mam. Ale ok, pewien nie
jestem, a sprawdzić nie mam jak. Może one kiedyś dawniej były ActiveXami?

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz

b0bik

Jeśli grupowicze przekonają Cię do Indy:
- wrzucasz IdSMTP
- wrzucasz IdSSLIOHandlerSocketOpenSSL
- musisz mieć ssleay32.dll, libeay32.dll
- w GMail'u muszisz włączyć obsługę POP3 dla wszystkich wiadomości,
oraz chyba opcję pozostawiania wiadomości po odbraniu przez POP'a (to
w zasadzie dotyczy odbierania)
- aha, jakby coś działo się dziwnie (nie pamiętam już co), to przed
loginem dodaj "recent:"
- pamiętaj o niestandardowych portach do SSL'a

Sebcio

Grzegorz Skoczylas pisze:

> Można również skorzystać z komponentów ICS:
> http://cc.codegear.com/Item/25714

...które MZ są dużo lepsze od Indy.

Sebcio

Przemko

Użytkownik "b0bik" <b0...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Witam!
Dzieki, tych opisow jak pisalem wczesniej znalazlem wiele. W tym projekcie
Indy nie bedzie i juz ;)

Pozdrawiam
Przemko

Przemko

Użytkownik "Piotr Hosowicz" <adresat.nie...@op.pl> napisał w
wiadomości news:gaa8v3$hl6$1...@nemesis.news.neostrada.pl...
> Ai pisze:

[...]

Wiem, bo mam nadal kilka współdzielonych bibliotek
[...]

> Hmmmmm ... Aż takiej sklerozy chyba jednak nie mam. Ale ok, pewien nie
> jestem, a sprawdzić nie mam jak. Może one kiedyś dawniej były ActiveXami?

Witam!
Juz sie balem ze cos popapralem u siebie, ale widze, ze sa osoby, ktorym
FastNety dzialaja tak jak mi. Chodzi o to, ze nigdy nie rejestrowalem
zadnych OCX'ow. Domyslalem sie, ze piszac o problemach Pan Piotr mial to na
mysli, ale wolalem nie wysuwac sie poza szereg w tej sprawie.
Tak czy siak zrodla juz mam sciagniete i teraz bede je analizowal, a za ich
wskazanie szczegolnie dziekuje.

Pozdrawiam
Przemko

Przemko

Użytkownik "Piotr Hosowicz" <adresat.nie...@op.pl> napisał w
wiadomości news:ga8m1q$8tu$1...@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]

> opierając się o komunikaty, tylko jako zwykły kod, więc jest
> bezproblemowe jeśli idzie o wsadzenie po prostu w wątek (TThread), jeśli

Kurde Zbawiciel!!! Powiadam Zbawiciel!!!
Czyta Pan w myslach, uzywa szklanej kuli??

Pozdrawiam
Przemko

Piotr Hosowicz

Przemko pisze:

> Kurde Zbawiciel!!! Powiadam Zbawiciel!!!
> Czyta Pan w myslach, uzywa szklanej kuli??

Spokojnie, taki przez duże Z już jest, a ja po prostu ... hmmm, pmogłem
Panu ;-) Na mnie trafiło, po prostu nawinąłem się pierwszy. ;-)

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz

Ai

Pewnego razu Piotr Hosowicz napisał:

> Hmmmmm ... Aż takiej sklerozy chyba jednak nie mam. Ale ok, pewien nie

> jestem, a sprawdzić nie mam jak. Może one kiedyś dawniej były ActiveXami?

Pakiet FastNet był dostępny równolegle w wersji VCL oraz ActiveX (tak jak
np. TeeChart). Na 100 % do Delphi 4 i 5 (edycja Enterprise) dodawana była
tylko wersja VCL w postaci odpowiednio pliku: nmfnc4.bpl i nmfnc5.bpl gdzie
NMFNC to prawdopodobnie skrót od NetMasters FastNet Components. Być może do
tańszych edycji dodawana była wersja ActiveX, a może tylko do starszych
wersji Delphi (bo na archiwalnej wersji strony NetMasters pisze, że oferują
wersję VCL dla Delphi 4-7, natomiast coś mi się kojarzy, że FastNet był już
w Delphi 3) ? Jedynym komponentem, który w wersji FastNet dostarczanej z
Delphi 4 i 5 był ActiveXem był TNMHtml, który zresztą był odpowiednikiem
TWebBrowser więc i tak wymagał zarejestrowanej w systemie kontrolki IE
oprócz własnego pliku OCX, więc na jedno wychodzi :).

--
Pozdrowienia
Ai / mailto: n...@nvbary.arg / ROT-13 /

"Jeśli coś wydaje się łatwe, jest trudne. Jeśli coś wydaje się trudne, jest
całkowicie niewykonalne."

Piotr Hosowicz

Ai pisze:

[ciach]

No proszę ... Dzięki za sprostowanie. Byłem przekonany że istniala
wyłącznie wersja ActiveXowa.

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz