Jak wyłaczyć pionowego scroll'a w DBGrid'zie ?

2 wyświetlenia

gomis

nieprzeczytany,
10 wrz 1999, 03:00:0010.09.1999
do
Ta jak w zapytaniu szanowni grupowicze.
Używam DBCtrlGrid'a a w tym przypadku scroll pionowy w DBGrid'e jest zbędny
a wręcz nieestetyczny.

Pozdrowienia gomis.

wiesiek

nieprzeczytany,
10 wrz 1999, 03:00:0010.09.1999
do
Chyba sie nieda bez przedefiniowania komponentu. Ale mozna go dac jako poziomy
i przykryc np panelem,ja tak zrobilem i nawet to niezle wyglada :)
Wiesiek Drabik

Sławek Niedziela

nieprzeczytany,
11 wrz 1999, 03:00:0011.09.1999
do

gomis napisał(a) w wiadomo¶ci: <7rarep$ahh$1...@sunsite.icm.edu.pl>...

>Ta jak w zapytaniu szanowni grupowicze.
>Używam DBCtrlGrid'a a w tym przypadku scroll pionowy w DBGrid'e jest zbędny
>a wręcz nieestetyczny.

Zapis dyskusji z p.c.l.d:

Tomasz Kustra napisał(a) w wiadomo¶ci: <360B707B...@friko5.onet.pl>...

>Tak, tylko czy będzie łatwiej za każdym razem wklepywać kod z nowym
>konstruktorem czy raz przenie¶ć do published i mieć prosty dostęp w
>ObjectIns...
>
>--

Żaden z podanych w poprzednich postach sposobów nie zadziała poprawnie.
Sprawdzałem to już kiedy¶. W ten sposób da się usun±ć tylko poziomy SB.
Oto co znalazłem w TI (tego z kolei nie próbowałem):
unit Newgrid;
interface
uses
WinTypes, WinProcs, Classes, DBGrids;
type
TNoVertScrollDBGrid = class(TDBGrid)
protected
procedure Paint; override;
end;
procedure Register;
implementation
procedure TNoVertScrollDBGrid.Paint;
begin
SetScrollRange(Self.Handle, SB_VERT, 0, 0, False);
inherited Paint;
end;
procedure Register;
begin
RegisterComponents('Data Controls', [TNoVertScrollDBGrid]);
end;
end.

Oraz uzupełnienie:

Marek Szulc napisał(a) w wiadomości: <360F4517...@polbox.pl>...