Rasisme ??

Haakon H.

Klippet fra Dagbladets debattside:

"rasisme, syn el. holdning som bygger på antakelsen om at menneskene kan
grupperes i raser hvorav enkelte er "høyerestående" og andre
"laverestående". Antakelsen har intet vit. grunnlag, men brukes for å
undertrykke og forfølge mennesker på grunn av deres "rase", hudfarge,
avstamning eller nasjonalt eller etnisk opphav. " står det på Caplex.no.
Rasisme hører vi mye om. Det er da fargede blir behandlet som oss nordmenn.
Det er da fargede blir kastet i fengsel for å ha utført kriminelle
handlinger. Det er da fargede ikke blir populære i arbeidsmarkedet. Det er
da fargede ikke blir tatt seriøst av ambulansen, selv om dette også rammer
nordmenn. Dette er ifølge media og venstresiden handlinger på bakgrunn av
rasisme.

I Norge har kun en innvandrer blitt drept siden 1990, da gikk 50.000 i
fakkeltog mot rasisme. (Benjamin saken)

(Nei, Obiora kan ikke tas med siden han angrep politiet først).

I Norge har følgende nordmenn blitt drep av innvandrere og fremmede siden
1990:

1. Bjørn Erik Solberg, far til to barn. Drept med kniv av en mann fra
Nord-Afrika

2. Gunnvor Refsdal ble forgiftet av sin mann, Hani Abdullah. 37 år med
trimetylklorinn blandet i rødvin. mars 1991

3. Doktor Tage Ansethmoen ble drept med 25-30 knivstikk. i sin hjem i
Fredensborgveien, Oslo av en 42 årgammel marokkaner. (3.12.91).

4. Tore Andre Holthe, Gjøvik, 27 år gammel. ble knivdrept av to marokkanere.
24 og 31 år gamle, vedLundehagen utenfor Gjøvik (26.01.92).

5. Paul Gamlem, 51 år, ble mishandlet til døde av to pakistanere ,17 og 19
år gamle, i Sofienbergparken, Oslo (14.08.92).

6. Berit Backer, sosialarbeider, ble kvalt i sitt eget hjem på Hovseter i
Oslo av en asylsøker fra Kosovo(07.03.93).

7. Merethe Sandvik, 24 år, ble kvalt av en iraker. Addad Odda Kareen
Al-Otabi, 25 år, i

Schweigaardsgate, Oslo. (24.04.93). Irakeren hadde tidligere stått tiltalt
for medvirkning til massevoldtekt.

8. Dørvakt Jarle Neess skutt av utlendinger ved Maxim, Bergen. Tiltalte var
marokkaner. Juli 1992.

9. Nordmann 24 år knivdrept i Larvik av Palestiner 21.07 94

En Nordmann drept i Stockholm av flere utlendiger fra 3. verden 1994

10. Kvinnelig sosialarbeider, 57 år, brant til døde da en iraner helte
tennvæske på gulvet og tente på i hennes kontor på Veitvedt sosialkontor i
Oslo (13.10.95).

11. Heidi Synnøve Istreff, født Sørli Isrefi, drept av sin
Albansk/jugoslaviske mann som rømte etter drapet. Deres 3 år gamle barn var
tilskuer til drapet på Slemmestad i Oslo. Mannen rømte etter ugjerningen
(17.12.96).

12. Tom Halvorsen, Tananger i Rogaland. 18 år, ble drept og dumpet i sjøen.
Drapet ble utført av toungdommer, en norsk og en vietnamesisk. Men etter
politiets oppfatning ble det utført på oppdrag fra en vietnamesisk
«forretningsmann» (Natt til 1. mai 1998).

13. Ken Gøran Abrahamsen, 28 år, forsøkte å roe gemyttene under et slagsmål
mellom unge sigøynere påStortorvet i Oslo vinteren 1997/98. Han ble da
overfalt og ble så maltraktert at han senere døde av skadene.

14. Nordmann skutt og drept i Pløensbakken v/Youngstorvet i Oslo da han gikk
tur med sin forlovede og havnet i ildlinjen mellom utlendiger, høsten 1997

15. Randi Rasta (61), dyttet ned trappen til kjelleren i egen bolig pa
Høybraten 3. mars 1997.

16. Helen Hankø lærer Dønski Videregående skole Bærum, drept av polsk
innvandrer. 1997

17.Bernt Christian Reppe, 24 år, fra Moelv ble skutt og drept av en 20-årig
pakistaner på utestedet Snorre Kompagniet i Oslo. Han ble et uskyldig offer
for skudd som var beregnet pa dørvakten som hevn fordihan ble nektet adgang
da han var sterkt beruset (26.06.98).

18. Trønderen Rune Åge Berg var i Oslo for å overvære Cupfinalen mellom
Rosenborg og Stabekk. Han ble sparket i hjel av en 16 år gammel makedoner
ved diskoteket Decibel i Akersgaten. Oslo, 31. oktober1998.

19. Taxisjafør Ulf Bråthen, 42 år, skutt i drosjen av to utlendinger, 19 og
23 år gamle. Godlia, Oslo, 14. november 1998.

20. Vaktmester Ola Wangen, 33 år, knivdrept av en iraner som var på frifot,
tross erklsert sinnsforvirret.Grünerløkka 10.12.1998

Dansk statsborger 52 år bosatt Oslo slått ned av 18 årig Chilener med døden
til følge, Romsås 21.12.98

21. Vegard Midtveit, 18 år, ble jaget i døden utfor et stup ved Kristiansand
januar 1999, etter en kamp med en gjeng fremmede av asiatisk opprinnelse.
Saken henlagt.

22. Barbro Zedini ble drept av sin ektemann, Hassan Zedini og hans bror som
var på besøk fra Tunis. Den 26 årige kvinnen ble funnet 17. mai 1999, ille
tilredt, pakket inn i en sovepose og dumpet i Gjersjøen.

23. Karen Arlene Licon (35). Drept foran sønn, 3 år. 16. januar 2001. Oslo

24. Kennet Alexsander Otnes, 20 år, øksedrept og partert, lagt i dypfryser
av en 18 årig afrikaner. Larvik 20.januar2001

25. Hanne Kristine Olsen, 29 år, ble kjørt ned av sin 40 årige samboer fra
Palestina mens hun trillet deres felles barn, en tre uker gammen jente.
Kvinnen døde, barnet ble innlagt pa sykehus.

26. Laksevåg 27.07.2001. Gunn Sivertsens 36 år gamle chilenske samboer tente
på familiens hus på Haramsøy 08.08.2001. Familie på fem brant inne.

27. Gunn Merete Lodes ble knivdrept 26.08.2001. Politiets fantombilde, lagt
ut i aviser og på TVtilsier at av han er utlending.

28. Kristoffer Inderberg Bastesen, 19 år, knivdrept utenfor Catwalk i Kr.
Augustsgate i Oslo 20 januar 2002. Tiltaltes thailandske kamerat pekt ut som
gjerningsmann.

29. Dørvaktene Einar Tormod Rønning, 23 år fra Råde og Martin Morisse, 26 år
fra Jessheim ble drept på utestedet Chez i Moss 13. april 2002.
Ugjerningsmennene, som kom fra Kurdistan. Eritrea. Kosovo og Irak skar
dørvaktene i lysken slik at de blødde i hjel. Kilder i dørvaktmiljøet
forteller Conflict at drapet var bestilt.

30. Gry Husein forsvant fra sin arbeidsplass i Skien i 2002. Hennes mann
Gamal Husein dømmes senere for drapet på sin kone. Liket ble aldri funnet,
men politiets likhunder markerte i parets Kebabkiosk.

31. Johnny Magne Ødegard, 43 år, ble drept av en somalisk taxisjåfør den 3.
november 2002. Frogner i Akershus.

32. Kjell Petter Dahlberg, 48 år, ble knivstukket fire ganger i brystet av
en 23 år gammel chilener på Bogerud T-bane i Oslo, 9 oktober 2002. Den uføre
barnefaren kom i klammeri med 23-åringen og hans kamerat.

33. Henry Simonsen, 56 år, ble drept med øks av sin russiske kone 13
desember 2002. Alta i Finnmark.

34. 69 årige Inger Sund, Sognsveien 4, Oslo ble ranet og drept i sitt hjem
den 22. oktober 2002 av to utlendinger, en iraker og en tunisier, som begge
var asylsøkere og som hadde fulgt etter henne hjem,etter at hun hadde vunnet
30.000 pa Bingo.

35. Bussjåfør Audun Børland ble knivdrept på Valdresbussen den 17.02. 2003
av en etioper fra Lundehagen asylmottak

36. Frelsessoldat Annie Bergliot Olsvik, 83 år fra Haugesund, ble myrdet i
sin seng nattestid av to libyere som bodde på et asylmottak i nærheten.
15.06.2003.

37. Cathrine Halvorsen, 34 år, ble drept pa Kongsvinger i desember 2003 av
irakeren Azad Ali Ghaleb.

38. Arne Sigve Klungeland, drept 05.04.04 under NOKAS ranet, flere
utlendinger deltok, hovedpersonen David Toska er Albaner.

39. Terje Mjåland, døv, fra Skien, ble drept med Rambokniv på Oslotrikken av
Somalier som i tillegg skadet fire andre livstruende, bare flaks gjorde at
disse fire andre ikke ble drept 03.08.04

40. Hedda Karterudsæther 19 år fra Seljord Telemark drept etter å først ha
blitt voldtatt av etiopieren Hassan Samrye Hasin 39 år, 28.10.04

41. Mary Ann Hansen 42 år knivdrept 05.01.05 i Bodø av algirer 31 år mens
hun holdt deres felles spedbarn i armene. Mannen fikk endelig avslag på sin
søknad om asyl 12.03.03 og ville ikke forlate landet

42. Gravid kvinne 9 mnd. Foster drept av Algirer i Bodø.

43. Doktor Svein Sjaastad, drept med kniv på sitt kontor i Oslo den 29.mars
2006 av Kamel Mellah.

44. Meta Øverli ble funnet død i sin leilighet på Furuset i Oslo 7. april
2006. Politiet etterlyser en utenlandsk-utseende mann. Politiet tror Meta
Øverli ble drept over en pose mynt.

45. Haidar Hussein (høyre) og Ali Ayaz Shafa ble den 28.06.06 etterlyst som
antatte gjerningsmenn etter at en ikke navngitt kvinne på 41 år ble funnet
skutt og drept i en lielighet på Torshov i Oslo. Kvinnens 47 år gamle
samboer ble hardt skadet under henrettelsen.

46. Den 56 år gamle Arild Lund ble drept av tre fremmede med statsborgerskap
fra Litauen. den 31. januar 2007. Lund ble funnet i sin egen leilighet.

20+ Der gjerningsmannens opphav aldri ble offentliggjort.

Disse drapene kobles altså ikke til rasisme. Konklusjonen er at de største
rasistene er innvandrere, og da sikter jeg til mennesker fra Midtøsten og
Afrika. Venstresiden lyver, det trenger jeg ikke å fortelle dere. Men media
villeder det norske folk ved å vri på det ene og det andre. Det er ingen
hemmelighet at ulempene overgår fordelene mht all migrasjon fra Midtøsten og
Afrika og inn hit til Norge.

Isachsen

Det var vel å regne med at det ikke ville komme noen kommentarer til
dette.

Isachsen

Odd H. Sandvik

In article <486912b3$0$2328$c83e...@nn1-read.tele2.net>, Isachsen
says...

-snip-

> Det var vel å regne med at det ikke ville komme noen kommentarer til
> dette.

Ikke så mye å si, men takker for informasjonen. Jeg tar vare på
den. Kjekk å vise til i diverse diskusjoner.

--
Odd H. Sandvik