Hvem tilhører Det Hellige Land Israel ?

Ordet & Israel skriver i dag i deres månedsblad for maj 2011, nr. 5 nogle interessante
*historiske* oplysninger:

=== citat start ===

side 12

Fredsprocessens tre forsøg

1. forsøg: Camp David juli 2000:

Deltagere:
Bill Clinton, Yassir Arafat, Ehud Barak

Fredsforslag:
Palæstinensisk stat i Gaza + 93-95% af Vestbredden + 2% fra selve Israel

jerusalem deles efter indbyggernes nationalitet

Palæstinensiske flygtninge til palæstinensisk stat

Resultat:
Palæstinenserne sagde nej.

[ ... ]

side 14
... Israel efter det fangenskab i Babylon, som Daniel selv var en del af, og som varede fra
år 586 f.Kr. til 536 f.Kr. ...

side 14
... den syri-

side 15
ske konge Antiokus Epifanes, der levede cirka 400 år efter Daniels tid (henregerede
175-163 f.Kr.) ...

[ ... ]

Antiokus forfulgte det jødiske folk. Han fik ypperstepræsten i Jerusalem myrdet,
forbød omskærelsen af jødiske drenge, opførte et alter til Zeus i templet ...

Det førte til det jødiske oprør i 167 f.Kr., som er beskrevet i de apokryfe Makkabæerbøger.

Meget kort fortalt lykkedes dette oprør, og templet blev renset efter vanhelligelsen
under "ØdelæggelsensVerderstyggelighed". Oprøret betød endda, at jøderne genvandt
den selvstændighed, som de ellers ikke havde haft siden Jerusalems ødelæggelse mere
end 400 år tidligere.

[ ... ]

Jerusalems ødelæggelse

Og rent historisk gentager begivenhederne sig da også.

Da romerne i år 70 endeligt besejrer de jødiske oprørere, der havde indledt en opstand
i 66 e.Kr., ødelægger de templet og byens fæstningsværker og fører en stor del af det j
ødiske folk i fangenskab. ...

Efter endnu en jødisk opstand i år 132 e.Kr. blev Jerusalem fuldstændig lukket for jøder,
og byen blev i stedet gjort til en hellenistisk by, der blev indviet til guden Jupiter Capitolinus.

[ ... ]

=== citat slut ===

Det jødiske folk har sidenda været tvungen til at bo i landflygtighed, og området blev kaldt af
den romerske besættelsesmagt Palæstina.

Det Hellige Land bliver *invaderet* og *besat* af fremmede, ikke-jødiske muslimske tropper
i slutningen af 600-tallet.

Det jødiske folk har ofte været en forfulgt race i de lande, som de har været påtvunget at bo
i. Værst gik det til under 2. Verdenskrig med Hitlers Endlösung (Holocaust), hvor over 6
millioner jøder blev myrdet i konsentrations- og udryddelseslejre såsom Treblinka, Auschwitz
og Theresienstadt.

Dette har en gang for alle understreget behovet for, at denne race i det mindste har et
hjemland, hvorfra man kan forsvare sig overfor eksistenstrusler!

Så længe palæstinensere *benægter* disse kendsgerninger, er en såkaldt fredsprocesse ikke
særlig troværdig, fordi forudsætningen for fred er, at man udviser *ansvarlighed*, og det gør
man ikke ved at fornægte sandheden. Tværtimod! Man fortsætter, hvor andre slap (med at
forfølge denne race).

Der er ingen, der har til hensigt at lave en etnisk udrensning (eller hvad vi nu skal kalde det), som eksempelvis det moderne
Tyrkiet gjorde, da man (i 1923 vist nok) smed så godt som
alle de kristne ud af Tyrkiet, som ellers havde boet der i mange ...

Og netop da blev jeg afbrudt af en røst fra Himlen (perhaps ET), der sagde:
(2011-04-29, Friday , day no 119, CET 14:51, GMT 12:51)
- "Generationer."

Der er ingen - som sagt - der har til hensigt at gøre noget tilsvarende overfor det
palæstinensiske folk, endskønt de faktisk IKKE er ejermændene (men blot er *fremmede*
efterkommere af en *besættelsesmagt* i Det Forjættede Land Israel) ...

Alt hvad vi beder om er blot en forståelse for det jødiske folks ret til at bo i deres eget land.

Og det var dét, hele OSLO-fredsprocessen gik ud på...

CET 14:55
- "Amen."

(14:55-ordene blev udtalt på engelsk)

Last OUTPUT: 12500 news:4d99795e$0$23759$1472...@news.sunsite.dk