Grundlovsdagens budskab til hele planetens beboere: Let freedom ring - Was: 2012 uge 23 (news samlet)

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, June 04, 2012, CET 08:32, GMT 06:32
Subject: 2012 uge 23 (news samlet)
14379 news:4fcc567f$0$284$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.politik/msg/5721feaf4c0fb15a

> http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics
> >
> [ ... ]
> [ ... 2012-06-04, Monday, day no 156 in the year ... ]
> [ ... ]
>

> I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
> under lovmusikken ...
>
> Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
> Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
> http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw
>
> eller ...
>
> (Foretrukne musikvideos 2)
> http://www.youtube.com/user/TheServantOfMichael/#p/c/0/RRbxEPn6khw

> [...]

I dag fejrer Danmark Grundlovsdag.

Grundloven er hele fundamentet i vor demokrati, den såkaldte
'fællesaftale for alle samfundets borgere'.

Grundloven blev et opgør med enevælden og definerede
borgernes rettigheder og pligter.

INGEN er således hævet over denne Grundlov (og bare kan gøre
som det passer en uden at det får konsekvenser, fx. at
nogen kræver en til regnskab) - not even the President!

Man kan således ikke sværge Forfatningen troskab og samtidig
love fx. at være Hitler (eller en anden fx. Præsidenten)
loyal indtil døden! Alle hver som en, er underkastet the
Constitution!

Aftalen forhindrede og forhindrer fortsat brugen af vold
som legitimt middel til at opnå bl.a. politiske, religiøse
og økonomiske fordele (på de andres bekostning i samfundet).

Aftalen er derfor et effektivt værn mod anarki, diktatur og
borgerkrig (som jo er til skade for Menneskeheden)!

Henved 1 milliard muslimer (apropos det arabiske forår) og
henved 1,3 milliarder fanger i Cannibalistan ( the slaves inside
China) TØRSTER efter denne retfærdighed!

Så ...

Gid derfor hele verden må få et tilsvarende fundament, som
bygger på retfærdighed fremfor uret!

Herre! Hør vor bøn!...

Og i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps ET)
sige:
(2012-06-05, Tuesdag, day no 157, CET 08:57, GMT 06:57)
- "Amen."

Let *freedom* ring ... :-)

DR S147 tir 05 jun 07:55:14
4.juni dr.dk/nyheder 23:21

BRASILIEN ER RAMT AF SVÆR TØRKE
Centrale dele af Brasilien er ramt af
den hidtil værste tørke i et halvt
århundrede, og titusinder er hårdt ramt
af mangel på vand, lyder det advarende
fra præsident Dilma Rousseff.

Brasiliens regering vil i de kommende
dage bruge mindst 10 millioner kroner
og indkalde 3300 tankbiler til at køre
vand frem til 1100 byer.

Tørken har medført sammenstød mellem
flere byer om adgang til de sparsomme
vandmængder.

Daglig bliver mindst en dræbt under
kampe for at få vand. Derfor har
regeringen indført undtagelsestilstand
i 800 byer og regioner.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/06/04/0604232118.htm

Kommentar:

Fænomenet kan faktisk godt skyldes, at regnskovene er
fældet, idet STORE mængder vand fordamper fra disse
regnskove og er med til at give nedbør i hele området (og
dermed med til at *tiltrække* yderligere lavtryk indeholden
de vand)

Eller "kanske" Herren *straffer* jer pga. en præsidents
illoyale legitimering af fx. et diktatur i Iran (til skade
for hele Verdensfreden)!

I så fald:
Retfærdige og sande er Dine domme, o Gud!

-

DR S149 tir 05 jun 07:55:14
5.juni dr.dk/nyheder 01:00

ETISK RÅD ADVARER MOD DESIGNERBØRN
Skal sæddonoren være en kloge-Åge, en
dansefreak eller en elite-atlet ? Et
lovforslag lægger op til, at læger må
tilbyde såkaldte udvidede
donorprofiler, hvor enlige mødre,
lesbiske par eller heteroseksuelle
barnløse par kan vælge sæd ud fra
oplysninger om donorens uddannelse
eller sportsevner.

I dag kan barnløse udelukkede se
oplysninger om donorens vægt, højde og
farven på hår, hud og øjne, når de går
henvender sig til deres læge.

Lovforslaget lægger et for stort
forventningspres på barnet.
Det mener formanden for Etisk Råd,
Jacob Birkler.

Læs også ...

Lad naturen gå sin gang! Der er jo som oftest en grund til
at normal befrugtning ikke kan lade sig gøre fx. pga.
*defekte* gener.
Det er derfor uhensigstmæssigt ligefrem at samle på
disse defekter, for det gør det måske ligefrem endnu mere
kompliceret for næste generation!

Adoptér et barn i stedet for! Der findes masser af uønskede
og forældreløse børn i verden!

-

DR S152 tir 05 jun 07:55:14
5.juni dr.dk/nyheder 06:00

HASH FOR EN MILLARD PÅ CHRISTIANIA
Selv om politiet i 2004 kørte
bulldozere gennem Pusher Street og i
flere år efter patruljerede massivt på
Christiania, er hashhandlen tilbage i
fristaden med fuld styrke.

- Hashhandlen foregår i dag lige så
åbent som i 2004 og på samme niveau. Vi
har en formodning om, at der sælges for
op imod en milliard kroner om året,
siger Lau Thygesen, vicepolitiinspektør
og chef for Københavns Politis afdeling
for organiseret kriminalitet.

Det skriver Berlingske. Vurderingen
bygger på politiets løbende
efterforskning, senest beslaglæggelsen
af 12 ton hash.

Læs også ...

Interessant "legalisering" af Christania!

-

DR S153 tir 05 jun 07:55:14
5.juni dr.dk/nyheder 06:14

IMPORTERER FORBUDT SPRØJTEGIFT
En række kriminelle bagmænd forsyner
danske landmænd med ulovlig gødning og
sprøjtegift, som ødelægger miljøet og i
værste fald kan give kræft.

I samarbejde med DR-programmet 'Bag
facaden' har Politiken brugt
undercovermetoder til at afsløre danske
landmænd i at bryde loven og bruge de
forbudte og i flere tilfælde farlige
varer. Flere bagmænd sælger gødning
uden om myndighedernes kontrol på
området, viser opringningerne.

Fødevareminister Mette Gjerskov (S)
kalder den ulovlig handel "uacceptabel"
og peger over for Politiken på, at der
kan blive brug for at stramme op på
kontrollen.

Læs også ...

Det er manglende *respekt* for vores samfund, og straffen
kunne derfor passende blive BESLAGLÆGGELSE af
landbrugsejendommen, akkurat som når spritbilister får
taget kørekortet!

(Håber den fes ind på lystavlen denne gang, *egoist*!)

-

DR S154 tir 05 jun 07:55:14
5.juni dr.dk/nyheder 06:45

KULTURMINISTER TIL EM-SLUTRUNDE
Efter længere tids usikkerhed melder
kulturminister Uffe Elbæk (R) nu klart
ud. Den danske regering deltager ved
EM-slutrunden i fodbold i Ukraine.

- Min egen holdning er klar, og
regeringens holdning er dermed klar.
Den er, at der skal komme noget
afgørende nyt på bordet, der gør, at
jeg ikke deltager på lørdag, siger Uffe
Elbæk til Politiken.

EM-slutrunden begynder i denne weekend.
Det er Ukraines behandling af den
tidligere premierminister Julia
Timosjenko, som er idømt en fængselsdom
på syv år for magtmisbrug, der har
rejst debatten om en boykot af
slutrunden.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/06/05/064127.htm

Kommentar:

Der var engang en *hykler*, som ...

-

DR S157 tir 05 jun 07:55:14
5.juni dr.dk/nyheder 07:53

ÆLDRE SAGEN MOD FATTIGPENSION
En forringelse af folkepensionens
grundbeløb er begyndelsen på en farlig
glidebane, mener Ældre Sagen, mener
Ældre Sagen, der derfor har skrevet et
brev til skatteminister Thor Møger
Pedersen (SF)for at advarer mod at
forringe folkepensionens grundbeløb.

- Når man først en gang har forbrudt
sig mod den grundlæggende pagt, der går
ud på, at alle kan være sikre på at
folkepensionens grundbeløb ligger fast,
så er det fristende at gøre det igen,
næste gang der mangler penge, siger
Michael Teit Nielsen, underdirektør i
Ældre Sagen, til Ritzau.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/06/05/073213.htm

Kommentar:

Der står intet i vor Grundlov om at velhavende pensionister
har krav på økonomisk støtte!

Det er - med andre ord - et *luksus*-problem!

Og konsekvensen bliver, at de, der vitterlig er økonomisk
trængende (også som folkepensionister), IKKE får den
nødvendige hjælp og derfor fx. bliver tvunget til at æde
hundemad på dåse, bare for at ha' til dagen og vejen!

Alle kan bare ikke hjælpe alle, hvis der skal være nok til
de virkelig trængende! De rige må ku' klare sig selv!

-

Grundlovsdag - grund til fest eller forældet lov?

05. jun. 2012 08.25 Indland Opdat.: 05. jun. 2012 09.25

Danske soldater angrebet af hackere

Mandag d. 4. jun. 2012 kl. 23:21 af ritzau / krja
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50878394
:danske-soldater-angrebet-af-hackere.html

-

Etisk Råd advarer mod designerbørn

Tirsdag d. 5. jun. 2012 kl. 05:15 af David Buch, da...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50889516
:etisk-r%C3%A5d-advarer-mod-designerb%C3%B8rn.html

-

Ældre Sagen advarer mod fattigpension

Tirsdag d. 5. jun. 2012 kl. 05:32 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50889996
:%C3%A6ldre-sagen-advarer-mod-fattigpension.html

-

Folkepension skal være indkomstafhængig

Tirsdag d. 5. jun. 2012 kl. 05:47 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50890037
:folkepension-skal-v%C3%A6re-indkomstafh%C3%A6ngig.html

Regeringens skatteudspil lægger op til, at personer med
høje supplerende indkomster får mindre i folkepension.

Kommentar:

Folkepensionen bør også være afhængig af kapital, for
hvorfor i det hle taget give en folkepensionist penge,
hvis denne allerede sejler i en kæmpeopsparing ? - Den er
velfortjent, men hvorfor støtte financielt dem, som allerede
har til dagen og vejen ?

Det er da en "anelse" gak-gak (FRÅDS af penge), ikke sandt ?

-

Kulturministeren rejser til EM

Tirsdag d. 5. jun. 2012 kl. 06:01 af David Buch, da...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50890074
:kulturministeren-rejser-til-em.html

Kommentar:

Et Udsagn:

At forræde demokratiet,
jeg forræder demokratiet,
jeg har forrådt demokratiet,
at være forrådende i hele sin personlighed ...

-

Hashhandlen boomer på Christiania

Tirsdag d. 5. jun. 2012 kl. 06:26 af David Buch, da...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50890154
:hashhandlen-boomer-p%C3%A5-christiania.html

-

Ulovlig gødning og gift sælges i stor stil

Tirsdag d. 5. jun. 2012 kl. 07:05 af ritzau / dabu
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50889563
:ulovlig-g%C3%B8dning-og-gift-s%C3%A6lges-i-stor-stil.html

Kommentar:

Det er TARVELIGT, det der med at hælde gift ud i *vores*
natur!

På grænsen til *landsforræderi*!

Hvorfor ?

Fordi hvem skal betale for dit *svineri* i morgendagens
verden (hvis det overhoved kan ryddes op), Mr/Mrs
landbrugs-*egoist* ?

-

Nepals konge henrykt over dansk grundlov

Tirsdag d. 5. jun. 2012 kl. 08:59 af Natali Braagaard, na...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50891355
:nepals-konge-henrykt-over-dansk-grundlov.html

Kommentar:

Kongehuset skal altså afskaffes ved en kommende
grundlovsændring, ford du kan jo IKKE tillade dig i et
demokrati fx. at TVINGE en republikaner til at afgive sit
mandat til en monark. Ligeledes mht. godkendelse af love!

Dét ville jo være flertals-*dikatur*, ikke sandt ?

Så der må i en overgangsperiode både være en monark (til
alle dem, som gerne vil sliske) og så en *folkevalgt*
Præsisent (der kan afskedes af folket, når/hvis denne ikke
lever op til embedets krav, apropos Watergate); altså en
Præsident til at betjene alle dem, som ikke vil spytslikke
en ikke-folkevalgt monark!

Men ... på længere sigt kan man altså ikke ha' en monark,
der er hævet over loven fx. mht. at køre som det passer en
på motorvejene (til fare for alle os andre)

Hvorfor ikke ?

Fordi så sender du jo en meget *upædagogisk* signal ud til
folket om, at nogle kan være hævet over loven, og så kommer
argumentet jo: Jamen så kan jeg jo også, for jeg er jo
udvalgt af der Fürher til at flyve ind i skyskrabere for at
myrde uskyldige, der ikke vil makke kæft, trit og retning.
Og lige pludselig er 1/4 af befolkningen myrdet uden grund,
apropos det kommunistiske røde Khmerer Pol Pot regime i
Cambodia!

Så ...

Læresætningen må være, at vi *alle* må være lige for loven
(også kongen)!

131 SVT Text Tisdag 05 jun 2012
UTRIKES Publicerad 5 juni

ICC: Bashirstöd bör stoppa bistånd

Biståndet borde dras in för de länder
som hjälper Sudans president Omar al-
Bashir att undgå att bli gripen för
krigsbrott, anser Internationella
brottmålsdomstolen ICC:s chefsåklagare
Luis Moreno Ocampo.

Det borde kunna övertyga dem om att
de ska överlämna honom till
domstolen, sade Ocampo i går.

ICC åtalade Bashir redan 2009 för
krigsbrott i Darfur. Men regeringen
i Khartum har avfärdat anklagelserna
som politiska och grundlösa. Ocampo
ska träffa FN:s säkerhetsråd i dag.

Kommentar:

Jeg (og andre!) mangler FORTSAT ICC's domsafgørelse mht.
Ruslands angrebskrig på Georgien i august 2008 SAMT ICC's
arrestordre på diverse massemordere (herunder diktator
Assad i Syrien).

Det er en ærlig sag at meddele planetens beboere, at I er
blevet forhindrer i at udføre dette Jeres arbejde, men i
så fald er denne udmelding MEGET vigtig, således at enhver
kan fatte, *hvori* retfærdigheden forhindres og navnlig
HVEM, det er, der spænder ben!

Tavshedspligt er her ingen legitim undskyldning, fordi det
gælder faktisk hele planetens *fælles* fremtid, og derfor
vedkommer det os alle!

I må ku' forstå, at UDEN en ICCs og/eller ICJs medvirken,
da er der reel risiko for selvtægt, som jo ofte enden med, at
folk mener sig berettiget til at flyve ind i skyskrabere
for at myrde uskyldige i flæng!

I må forstå, at selve *grundsøjlen* i demokratiet - hvad
enten det gælder for en enkelt nation eller en hel planet -
er, at magten holdes anskilt, NETOP FOR AT UNDGÅ MAGTMISBRUG.

Jeres udmelding fungerer således som en art
*orienteringspunkt*, så folk lærer at skelne mellem godt
og ondt (og dette er til gavn for Menneskeheden)!

Kom derfor med Jeres udmeldinger nu. Mange folks liv
afhænger af dette Jeres utvetydige signal!

Vi må vide, *hvem* det er, der forhindrer retfærdigheden i
at ske fyldelst!

Vi forlanger jo ikke særbehandling; blot dette at vi alle
er lige for loven, og at et menneske derfor står strafskyldig
for Domstolen - hvad enten det er ICJ eller ICC-domstolen -
når/dersom fx. Menneskerettighedsloven er overtrådt!

Vi kan jo ikke gøre for, at disse mennesker er onde, vel?

Så *hvorfor* skal vi NÆGTES denne ret, at de skyldige
retsforfølges ?

Det er jo bund hamrende uretfærdigt så det råber til himlen!

Kom derfor med Jeres udmeldinger nu. *Hvem* er det helt
konkret, der spænder ben for domstolens arbejde ?

Er det Rusland, så sig frem!

Internal-code: 4.Mos. 14,9c - vi indta'r landet som en bid
brød, apropos 61, 61, 744, 744...

Og netop da blev jeg afbrudt af en røst fra Himlen (still
perhaps ET), der sagde:
(2012-06-05, Tuesdag, day no 157, CET 10:24, GMT 08:24)
- "Opcoming"

CET 10:26
- "Hold jer parate!"