Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

preemtief in drde hand na pas partner

17 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

rena

ongelezen,
27 dec 2011, 09:36:2427-12-2011
aan
Waarschijnlijk is deze discussie een oude koe .Maar ik vond niet
direkt iets bruikbaars in het archief.
Aanleiding voor mijn vraag is een viertallen wedstrijd.De tegenstander
opent in derde hand na pas pas 3RU.Natuurlijke preemtief met zeven
kaart en max 10ptn volgens systeem kaart.
Wij belanden in een 3SA kontrakt.(not done ik weet het). Ook aan de
andere tafel wordt 3SA geboden .
Ik speel min één omdat ik mij baseer op het maximum van 10ptn ,bij de
preemtiever.
Deze heeft echter dertien punten!
Beschouw het voorgaande als inleiding , mijn vraag is ; Mag dit
reglementair , derde handse afwijking omdat partner voor gepast heeft.
Ik weet dat in Nederland ,een Gambling in deze positie tot veertien
punten mag bevatten.
Mijn vraag is ,mag dergelijke afwijking in derde hand ook met 'zwakke
twee,muiderberg,multi2kl met zwakke variant.
Technisch heeft mijn tegenstander gelijk natuurlijk ,gezien de voor
pas van zijn partner.
grts ,rena

Henk Uijterwaal

ongelezen,
28 dec 2011, 04:26:1528-12-2011
aan
On 27/12/2011 15:36, rena wrote:
> [...]
> Beschouw het voorgaande als inleiding , mijn vraag is ; Mag dit
> reglementair , derde handse afwijking omdat partner voor gepast heeft.

Ja, dat mag. Meer algemeen: je mag er rekening mee houden dat partner
al voorgepast heeft bij de keuze van je opening, een lichtere opening
op 1 niveau in 3e hand of een zwaardere preempt vallen gewoon onder
common sense. Het wordt pas anders als je afspreekt om b.v. systematisch
alle 8 punts handen in 3e hand te openen, dat moet je natuurlijk wel
op de systeemkaart zetten maar dit lijkt hier niet het geval te zijn.

> Mijn vraag is ,mag dergelijke afwijking in derde hand ook met 'zwakke
> twee,muiderberg,multi2kl met zwakke variant.

Ja. Muiderberg is een klein beetje een uitzondering. De distributie moet
daar precies een 5 kaart hoog en een 4+ kaart laag zijn, doe je het in 3e
hand ook met 6-4, 5-3, 5-4 hoog of wat dan ook, dan mag je het geen
Muiderberg meer noemen. Je mag het wel spelen, maar moet dan expliciet
zeggen wat de kleurlengtes zijn.

Henk

Henk Uijterwaal Email: henk(at)uijterwaal.nl
http://www.uijterwaal.nl
Phone: +31.6.55861746

There appears to have been a collective retreat from reality that day.
(John Glanfield, on an engineering project)

rena

ongelezen,
30 dec 2011, 12:18:2130-12-2011
aan
> Henk Uijterwaal                           Email: henk(at)uijterwaal.nl
>                                          http://www.uijterwaal.nl
>                                           Phone: +31.6.55861746
>
> There appears to have been a collective retreat from reality that day.
>                                  (John Glanfield, on an engineering project)

Bedankt Henk ,weer iets bijgeleerd. Succes met je website trouwens!
grts ,Rene
0 nieuwe berichten