PVV-kamerlid bedreigde buurtgenoten

Onder het plaveisel het moeras

Eric Lucassen, die eerder dit jaar voor de PVV werd gekozen in de
Tweede Kamer, blijkt buurtgenoten in zijn voormalige woonplaats
Haarlem jarenlang te hebben bedreigd en geintimideerd. Verschillende
wijkbewoners deden tussen 2006 en 2009 aangifte tegen Lucassen en hij
werd aangehouden door de politie. Lucassen is het derde kamerlid van
de PVV dat in opspraak raakt door bedreiging of geweld.

Door Crimesite-verslaggevers Wim van de Pol en Vincent Verweij

Het kamerlid woonde van 2006 tot 2009 in de Badelochstraat in Haarlem-
Noord. De PVV'er wilde niet dat mensen in zijn straat honden
uitlieten, hun auto parkeerden of er hun kinderen lieten spelen. Hij
schold vrouwen uit voor 'dikke zeug' en 'kankerhoer', intimideerde een
bejaarde man zodanig dat deze huilend aangifte deed bij de politie.
Verder dreigde hij zoutzuur over een echtpaar heen te gooien, jaagde
allochtone kinderen de stuipen op het lijf en riep tegen buren 'ik ga
in je brievenbus pissen'.

Er zijn verschillende aangiftes gedaan tegen hem (in bezit van
Crimesite) en de politie moest er enkele malen aan te pas komen om de
boel te sussen. Daarbij zou het kamerlid ook in de boeien zijn
geslagen en in een politiecel zijn beland. De 72-jarige Johan
Veldmeijer deed vier keer aangifte tegen Lucassen, nadat Lucassen
emmers water over hem gooide, zijn gehoorapparaat vernielde en hem
bedreigde.

De wijkagent die de aangifte opnam noteerde: 'Ik zag dat de aangever
tranen in de ogen had en trillende handen'.

Buurtbewoners beschrijven Eric Lucassen als een intolerante man die
voortdurend confrontaties zocht. Buurtbewoonster Herberich: 'Een
doodenge man, die de hele buurt intimimeerde. Mensen waren bang voor
hem.' Volgens Herberich is Lucassen 'twee of drie keer' door de
politie met handboeien om aangehouden en afgevoerd.

Bewoners van de wijk kenden Lucassen als iemand die vaak met ontbloot
bovenlijf, vol met tatoeages, in de tuin voor zijn huis zat. Ze waren
dan ook verbaasd om hem in mei van dit jaar met stropdas en kostuum in
de krant te zien als kandidaat-kamerlid voor de PVV. 'Een schande dat
zo iemand het Nederlandse volk mag vertegenwoordigen', aldus buurvrouw
Gerda Spaanse.

De intimidatie van de buurtgenoten heeft drie jaar geduurd, van 2006
tot eind 2009, toen is Lucassen verhuist naar Zandvoort. In mei 2010
is hij de kamer gekozen. Lucassen moet er als politicus voor zorgen
dat de leefbaarheid in steden verbeterd, Hij is woordvoerder wonen &
wijken voor de PVV. Op de website van de PVV wordt vermeld dat hij
moet zorgen 'dat er een eind komt aan de softe aanpak van de
verloederde wijken in ons land.'

Lucassen is het derde PVV kamerlid dat in opspraak raakt vanwege
geweld of bedreiging. Hero Brinkman en Marcial Hernandez gingen hem
voor. Brinkman sloeg een barman van sociëteit Nieuwspoort die hem
weigerde nog langer drank te schenken. En vorige maand werd Hernandez
aangehouden wegens het uitdelen van een kopstoot in een cafe.

Inmiddels heeft Eric Lucassen aan Crimesite een reactie gegeven op dit
bericht:
'De incidenten waar u op doelt waren het gevolg van een langlopend
meningsverschil met een aantal hondenbezitters over de overlast die ik
ondervond van hondenpoep. Van intimiderend of bedreigend gedrag van
mijn kant is absoluut geen sprake geweest.'

De politie Kennemerland zegt in verband met wetgeving geen enkel
commentaar op de zaak te kunnen geven.

In de actualiteitenrubriek van Wakker Nederland om 20.25 de reportage
die Crimesite over deze kwestie maakte en ook politieke reacties.

http://www.crimesite.nl/crimesite/159-headlines/20096--pvv-kamerlid-bedreigde-buurtgenoten.html

God

Onder het plaveisel het moeras wrote:

> Buurtbewoners beschrijven Eric Lucassen als een intolerante man die
> voortdurend confrontaties zocht. Buurtbewoonster Herberich: 'Een
> doodenge man, die de hele buurt intimimeerde.

Beetje de politieke stijl van zijn blonde roerganger.

Rotterdamse Aad

"Onder het plaveisel het moeras" <amag...@yahoo.com> citeert veel:

> [...]
> werd aangehouden door de politie. Lucassen is het derde kamerlid van
> de PVV dat in opspraak raakt door bedreiging of geweld.

Hoeveel wildersaanhangers zullen dit bericht als 'vuilspuiterij uit de
linkse kerk' benoemen.
Waarom accepteren deze aanhangers niet, dat bommen voor hen ook zuur kunnen
zijn.
Eén ding is een feit: Eric Lucassen behoeft zich niet te verantwoorden
tegenover 'een partij'. Wilders is ook voor hem aanklager, verdediging en
rechter.

--
Rotterdamse Aad
www.ditisrotjeknor.nl

Nick

> [...]

Ohp> Noord. De PVV'er wilde niet dat mensen in zijn straat honden
Ohp> uitlieten, hun auto parkeerden of er hun kinderen lieten spelen. Hij

Prima tiep om in de (toekomstige) concertratiekampen dienst te doen...

God

Rotterdamse Aad

> Onder het plaveisel het moeras

> Hoeveel wildersaanhangers zullen dit bericht als 'vuilspuiterij uit de
> linkse kerk' benoemen.

Het bericht staat nou ook op telegraaf.nl en de eerste 25 reacties zijn
binnen, dus het voorlopige antwoord op je vraag is: 'ongeveer 25'.

> Waarom accepteren deze aanhangers niet, dat bommen voor hen ook zuur
> kunnen zijn.
> E�n ding is een feit: Eric Lucassen behoeft zich niet te verantwoorden

God

Nick wrote
Er lopen er in de PVV-achterban wel meer rond die daar niet vies van zouden
zijn, heb ik zo het vermoeden.

Rotterdamse Aad

"God" <godratF...@herejezus.nl> reageert:

> Het bericht staat nou ook op telegraaf.nl en de eerste 25 reacties zijn
> binnen, dus het voorlopige antwoord op je vraag is: 'ongeveer 25'.

Heb je die andere 97 reacties niet gelezen?
Ook De Telegraaflezer heeft (nu) vragen over de kwaliteiten van een
PVV-kamerlid.
Maar Wilders zal wel weer gedogen.

Bird

Onder het plaveisel het moeras schreef ;

> [...]
>werd aangehouden door de politie. Lucassen is het derde kamerlid van
>de PVV dat in opspraak raakt door bedreiging of geweld.

Leuk lelieblank koppie trouwens ...

"ja hoor, ik woon in een hele goede wijk, allemaal blanke mensen,
niemand een dubbel paspoort, dus het zal wel goed volk wezen ....."

Gr,
Arne Vogel.

God

Rotterdamse Aad
> God

> Heb je die andere 97 reacties niet gelezen?
> Ook De Telegraaflezer heeft (nu) vragen over de kwaliteiten van een
> PVV-kamerlid.

Dat zijn linkse infiltranten!

Willem-Jan Markerink

Zeker middels het Kofschip.

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<w.j.ma...@a1.nl>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]

F@ber

Lekker de stoep bij buurmans deur volschijten. Zo zit dat neo-nsbvolk dat
PvdA stemt in elkaar.

Willem-Jan Markerink

"F@ber" <geba...@eitje.nl> wrote in news:ibelks$13uq$2...@nl-news.euro.net:

> Lekker de stoep bij buurmans deur volschijten. Zo zit dat neo-nsbvolk dat
> PvdA stemt in elkaar.

Tipisch NIMBY-gedrag, idd.

Casper De Vlaming

On 10 nov, 10:22, Onder het plaveisel het moeras <amago...@yahoo.com>
wrote:
> http://www.crimesite.nl/crimesite/159-headlines/20096--pvv-kamerlid-b...

ach zeur niet zo die mensen zullen het wel verdient hebben denk je
niet......

Barokino

Op 10-11-2010 16:22, Onder het plaveisel het moeras schreef:

> [...]
> werd aangehouden door de politie. Lucassen is het derde kamerlid van
> de PVV dat in opspraak raakt door bedreiging of geweld.

Och jeetje toch. Een PVV'er zegt wat over hondenpoep op zijn stoep en
herbert kuiling komt spontaan klaar. Over die PvdA'ers daar in Gouda
hoor je hem niet en die zijn toch echt veel erger

Mij

Op 10-11-2010 19:22, Casper De Vlaming schreef:

> ach zeur niet zo die mensen zullen het wel verdient hebben denk je
> niet......

Nee, zo denken alleen bruinhemden.

Mij

Op 10-11-2010 18:44, F@ber schreef:

> Lekker de stoep bij buurmans deur volschijten. Zo zit dat neo-nsbvolk dat
> PvdA stemt in elkaar.

Het zoveelste PVV kamerlid dat in opspraak komt, het zit je wel dwars hč.

Mij

Op 10-11-2010 18:01, Rotterdamse Aad schreef:

> [...]
>
> Heb je die andere 97 reacties niet gelezen?
> Ook De Telegraaflezer heeft (nu) vragen over de kwaliteiten van een

Hij kan bijna niet anders. Stel je voor dat die Lucassen de PVV fractie
wordt uitgeschopt en besluit om als eenling verder gaat. Dan kan je
helemaal gaan lachen om dit krakkemikkige gedoog en rariteitenkabinet.

On 10 nov, 20:22, Barokino <barok...@upcmail.nl> wrote:

> Och jeetje toch. Een PVV'er zegt wat over hondenpoep op zijn stoep en
> herbert kuiling komt spontaan klaar. Over die PvdA'ers daar in Gouda
> hoor je hem niet en die zijn toch echt veel erger

Er zitten toch wel een hoop criminelen in de PVV-fractie, vind je
niet? 16% van de fractieleden heeft criminele antecedenten. Dat is een
hoger percentage dan die van Marokkaanse jongeren.