Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

De 1395 kHz-zender van BigL staat nu uit!

4 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Nico uit Gouda

ongelezen,
26 jan 2011, 10:47:3426-01-2011
aan

Hallo iedereen. Sinds gisteravond staat de 1395 kHz-zender van BigL uit!
Weet iemand hier de reden van? Zenderhuur niet meer betaald misschien???
Hartelijke zenderstilte-groeten van Nico uit Gouda.

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Posted from http://www.iRadio.be
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

RNI2020

ongelezen,
26 jan 2011, 13:10:0226-01-2011
aan

Nico, soms heb ik het idee dat je, net als een aantal anderen hier op
het forum, een spontaan orgasme krijgt als er even een stilte is op de
1395.

Uit de 1e hand vernam ik vanmorgen via de stream de volgende
mededeling van Mike Read: As every listener of the 1395 transmitter
could hear last Tuesday the transmitter had problems from 3 PM in the
afternoon.Our technical staff is at the transmitterspot to solve the
problem.
Daarna nog iets over een satelliet uplink via Sky vanaf vrijdag maar
dat heb ik niet kunnen volgen, had het druk op kantoor.

Ook ik heb vanaf een uur off 4 in de middag iedere keer onderbrekingen
gehoord, gezien de soort zender en de aangebrachte beveiligingen kan
dit maar een paar kleine oorzaken hebben:
A: Teveel terugkoppeling, anders gezegd: Vocht in de antennekabel,
ietts dat kan, hoeft maar een ergens een klein gaatje in de antenne
kabel te zitten en een zender krijgt teveel terugkoppeling.
B: De dieselgenerator geeft geen constante spanning hetgeen een
automatische zekering kan activeren, als die na 20 seconden of langer
ineens terugschakelt dan is dat niet best voor de zender, tenminste
indien dit om de zoveel minuten gebeurt.

Er is in ieder geval niet echt veel aan de hand.

Peter

WeetJijVeel

ongelezen,
26 jan 2011, 13:58:5226-01-2011
aan

Maak het je grootje wijs.
Je fantasie is goed ontwikkeld, dat wel. je zou eens radio-romans
moeten gaan schrijven.

Robin

ongelezen,
26 jan 2011, 19:55:3826-01-2011
aan
RNI2020  wrote:

> Er is in ieder geval niet echt veel aan de hand.

Maar wel voor de zoveelste keer de zender een hele dag uit de lucht!
Hoe lang zal het nu weer duren, voordat men terugkomt?

Robin

Herman Uit Gent

ongelezen,
27 jan 2011, 09:54:4627-01-2011
aan

maw

Dus jij als kleintje weet dus wat er aan de hand is dat laat je toch
uitschijnen ?

Ik weet één ding als een zender te lang uitstaat dan is er iets
ernstig aan de hand niet aan de zender denk maar eerder iets met een
opstaande factuur die niet betaald is of zo. Wat het is al langer dan
vandaag duidelijk dat er heel veel dingen aan de hand zijn bij Big L .
Maar wat het ook is jij weet het niet en ik ook niet dus moeten we
afwachten ?

Een Vlaams gezegde zegt : " Geduld is een schone deugd "

WeetJijVeel

ongelezen,
27 jan 2011, 10:05:4327-01-2011
aan
> Een Vlaams gezegde zegt  : " Geduld is een schone deugd  "- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Ik hoef geen geduld te hebben ik weet het al.
het ging er alllen om de onzin van de vorige poster onderuit te halen,
want hij weet het zeker niet.

Jassy

ongelezen,
27 jan 2011, 10:10:3527-01-2011
aan
WeetJijVeel heeft ons zojuist aangekondigd :

> Ik hoef geen geduld te hebben ik weet het al.
> het ging er alllen om de onzin van de vorige poster onderuit te halen,
> want hij weet het zeker niet.

Maar dan mag zeker niet gezegd worden wat het dan wel is? Want oh wee
als dat op straat komt te liggen...

Henry

ongelezen,
27 jan 2011, 11:01:3927-01-2011
aan

Gokje: gasolie niet betaald, dus geen nieuwe geleverd?

WeetJijVeel

ongelezen,
27 jan 2011, 12:28:0327-01-2011
aan

Het is allemaal zo simpel

Edwin

ongelezen,
27 jan 2011, 12:50:3927-01-2011
aan
Op 27-1-2011 18:28, WeetJijVeel schreef:

Zo'n aggregaat loopt toch zeker ook wel op frituur olie?

Nico uit Gouda

ongelezen,
27 jan 2011, 13:28:5327-01-2011
aan
Robin  wrote:

> RNI2020  wrote:

> Robin

Hallo iedereen. Ook gisteravond en vandaag (in elk geval tot 14 uur) was
de 1395 kHz uit de lucht. Nico.

Nico uit Gouda�

ongelezen,
27 jan 2011, 13:32:4727-01-2011
aan

Wim

ongelezen,
27 jan 2011, 14:43:2427-01-2011
aan

"Nico uit Gouda " <Q_1_2_...@hotmail.com> schreef in bericht

Is wel milieu bewust radio maken

Wim K.�

ongelezen,
27 jan 2011, 18:12:3227-01-2011
aan
Herman Uit Gent wrote:

> [...]

> afwachten ?

> Een Vlaams gezegde zegt : " Geduld is een schone deugd "

Hmmm...........uitschijnen. Is dat niet een zonnestraal tijdens een
zogenaamde "mooie opklaring"? Nou zijn opklaringen tijdens een regenbui
altijd mooi, maar dat even daargelaten. Die mooie opklaringen die
rijmplekken "als sneeuw voor de zon laten verdwijnen" (een Nederlands
gezegde).
Ik ga morgen ook iets laten uitschijnen.

Ik schijn uit
Wij schijnen uit
En ik schei ermee uit.

De zon schijnt, maar het schijnt dat het wel eens zou kuinnen zijn dat wij
in Nederland niet kunnen uitschijnen.

Als Belgiᅵ uiteen valt, dan kunnen we wederzijdse taalcursussen gaan
starten. Zeker en vast.

Saluut!

Wim K.

Geen bijnaam

ongelezen,
28 jan 2011, 07:08:2828-01-2011
aan

Geen winterdiesel?

Nico uit Gouda

ongelezen,
28 jan 2011, 11:30:1028-01-2011
aan
Nico uit Gouda  wrote:

> Hallo iedereen. Ook gisteravond en vandaag (in elk geval tot 14 uur) was
> de 1395 kHz uit de lucht. Nico.

..staat vandaag (in elk geval tot 14 uur) nog steeds uit! Rekening niet
meer betaald? Of toch een of andere (zender)storing? Generater misschien
wéér kapot?

Nico uit Gouda

ongelezen,
28 jan 2011, 12:21:4928-01-2011
aan
Nico uit Gouda  wrote:

> [...]

> Posted from http://www.iRadio.be
> -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

..lees hierover
http://www.mediapages.nl/nieuws-actueel/1423-zender-big-l-1395-am-uit-de-lucht

Nico uit Gouda�

ongelezen,
29 jan 2011, 11:48:4729-01-2011
aan
Nico uit Goudaᅵ wrote:

Hallo iedereen. Op http://www.1395.eu/index.php?dir=news/detail&id=149
staat nog steeds hetzelfde en op
http://blogs.rnw.nl/medianetwork/big-l-has-closed-down-its-dutch-mediumwave-outlet
staat duidelijke taal!
Nico.

Nico uit Gouda�

ongelezen,
29 jan 2011, 13:41:5829-01-2011
aan

..lees nu ook
http://members7.boardhost.com/PirateRadio/msg/1296233924.html Duidelijker
kan het niet! Nico.

Nico uit Gouda

ongelezen,
29 jan 2011, 14:00:2229-01-2011
aan
..lees ten slotte met name de posting op
http://members7.boardhost.com/PirateRadio/msg/1296255196.html Nico.

Nico uit Gouda�

ongelezen,
29 jan 2011, 14:01:5229-01-2011
aan
..lees ten slotte met name de posting op
http://members7.boardhost.com/PirateRadio/msg/1296255196.html Nico.

Herman Uit Gent

ongelezen,
29 jan 2011, 16:59:1529-01-2011
aan
On 28 jan, 00:12, nom...@nospam.co.za (Wim K. ) wrote:

> [...]

>                   Posted fromhttp://www.iRadio.be
> -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Wim , Je slaat de bal mis wij vallen niet zomaar uit elkaar. Wij
willen het niet zowel in het Noorden als in het zuiden. Sorry maar
pottekijkers zijn niet gewenst

Bericht is verwijderd

Wim K.�

ongelezen,
30 jan 2011, 10:32:0330-01-2011
aan
Herman Uit Gent wrote:

> Wim , Je slaat de bal mis wij vallen niet zomaar uit elkaar. Wij
> willen het niet zowel in het Noorden als in het zuiden. Sorry maar
> pottekijkers zijn niet gewenst

Ik heb niet de minste behoefte te gaan gluren, Herman. Jullie zullen het
zelf uit moeten zoeken. Ik denk dat de geschiedenis van de taalstrijd
genoeg zegt. Probleem is de failliete boel die Walloniᅵ heet. Dat wil
niemand hebben, al was het voor niks. Verder gaat het in Vlaanderen
economisch prima, ik moet dat op de voet volgen in mijn werk
(effectenhandel) namelijk. Dus economisch gezien verbaast het me dat
jullie in Vlaanderen een eindeloos geduld met de Walen hebben. En dat niet
slechts wat de economie betreft, ook de situatie rond Brussel met in
Vlaanderen neerstrijkende Walen en hun eisenpakket......

Bye!

Wim K.

ongelezen,
30 jan 2011, 18:47:1330-01-2011
aan
Radiotruckertje wrote:

> Herman Uit Gent schreef op 29-01-2011 :

> In NL kan alles,maar mag niks.

> In BE mag niks,maar kan alles.

> Hoe vind je die?

> --
> Geroet;
> Radiotruckertje

Zou een Nederlands gezegde kunnen zijn hahaha. Maar ik hou van den
Belgique, niet in de laatste plaats vanwege het heerlijkE eten in een
prachtige stad die Antwerpen heet. Daar kunnen ze in Frankrijk nog een
puntje aan zuigen. En een rit met de Kusttram is een reisdoel op zich! Wat
radio betreft is het een ontwikkelingsland echter. Maar who cares!

Nico uit Gouda

ongelezen,
31 jan 2011, 11:59:5531-01-2011
aan
Nico uit Gouda  wrote:

..maar lees nu ook de posting op
http://members7.boardhost.com/PirateRadio/msg/1296377804.html Waar of niet
waar? Nico.

Nico uit Gouda�

ongelezen,
31 jan 2011, 12:51:2531-01-2011
aan
Nico uit Goudaᅵ wrote:

> [...]

> Posted from http://www.iRadio.be
> -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

..lees nu ook
http://www.radio.nl/portal/home/medianieuws/010.archief/2011/01/161038.html
en
http://www.radiofreak.nl/nieuws/10271/Big-L-en-Transportradio-staken-uitzendingen-op-1395-AM/
Het commentaar hierop staat op
http://www.radioforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=26483&p=361031#p361031 en
lees dan met name de posting d.d. 31 jan 2011 17:26
Lees tenslotte ook nog
http://www.mediapages.nl/nieuws-actueel/1425-big-l-1395-am Nico.

Nico uit Gouda�

ongelezen,
1 feb 2011, 12:28:3701-02-2011
aan

nico

ongelezen,
2 feb 2011, 14:02:0802-02-2011
aan
On Jan 26, 4:47 pm, Q_1_2_3_4_...@hotmail.com (Nico uit Gouda ) wrote:
> Hallo iedereen. Sinds gisteravond staat de 1395 kHz-zender van BigL uit!
> Weet iemand hier de reden van? Zenderhuur niet meer betaald misschien???
> Hartelijke zenderstilte-groeten van Nico uit Gouda.

...lees nu ook http://www.1395.eu/index.php?dir=news/detail&id=152 Nico

Nico Gouda

ongelezen,
31 jan 2022, 12:57:2931-01-2022
aan
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-31-januari-3/ staat nu dit te lezen: Nico.

2011: Het op Engeland gerichte Big L en Transport Radio, maar in de lucht vanuit Trintelhaven, stoppen door financiële problemen op AM 1395 kHz.
0 nieuwe berichten