Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

zendantenne Wormer

11 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Eline

ongelezen,
21 dec 2010, 03:33:1921-12-2010
aan
Hallo allemaal,

op de communicatietoren van Wormer staan aan de Noord-West kant nieuwe
fm antennes. Ik heb ze nog niet goed kunnen bekijken omdat ik er in het
donker langskom en vanuit mijn huis de antennes niet zie omdat ik aan de
oostkant zit.

Voor BNR staat er op Wormer een antenne-installatie met een raster als
reflector om het uitstralen naar het zuiden zoveel mogelijk te
beperken.Nu staat er een grote groep ( ik dacht 4 of 6 antennes te zien)
meerdere elements yagi-achtige (aan de lengte te zien meer dan 7
elements) richtantennes in de richting Noord West. Ze staan op dezelfde
hoogte als de rasterantenne-installatie van BNR. Weet iemand waarvoor de
nieuwe installatie is? Ik hoor hier nog geen veranderingen.

--

Eline
pd4eli

hwh

ongelezen,
21 dec 2010, 06:02:5421-12-2010
aan
On 12/21/10 9:33 AM, Eline wrote:
> [...]
> meerdere elements yagi-achtige (aan de lengte te zien meer dan 7
> elements) richtantennes in de richting Noord West.

Log-periodieke antennes?
Er zijn vele mogelijkheden, dus dat wordt afwachten.

H.

hwh

ongelezen,
21 dec 2010, 06:13:3021-12-2010
aan
On 12/21/10 12:02 PM, hwh wrote:
> Log-periodieke antennes?
> Er zijn vele mogelijkheden, dus dat wordt afwachten.

Er zijn geen andere frequenties dan 99,9 gecoordineerd voor Wormer zie
ik net.

De mogelijkheden varieren van steunzenders voor de P.O. tot nieuwe
antennes voor BNR, dus hou de radio in de gaten.

gr, hwh

hwh

ongelezen,
21 dec 2010, 07:04:2521-12-2010
aan
On 12/21/10 9:33 AM, Eline wrote:
> Voor BNR staat er op Wormer een antenne-installatie met een raster als
> reflector om het uitstralen naar het zuiden zoveel mogelijk te
> beperken.Nu staat er een grote groep ( ik dacht 4 of 6 antennes te zien)

http://radio-tv-nederland.nl/mast2/hilversum-topmast.jpg

Zijn het antennes zoals hier te zien op ongeveer een-derde van onderen,
aan de rechterkant van de mast?

gr, hwh

hwh

ongelezen,
21 dec 2010, 08:33:1321-12-2010
aan
On 12/21/10 9:33 AM, Eline wrote:
> Ze staan op dezelfde
> hoogte als de rasterantenne-installatie van BNR. Weet iemand waarvoor de
> nieuwe installatie is?

Na enig overleg en rekenen denk ik dat de kans het grootste is op Slam!
99,6. (en misschien 90,4 als KPN die krijgt).

Reden: storingen door 99,6/90,4 in Hoorn.

Dan 89,5/98,3/102,3 nog naar Wieringen en Alkmaar is ook schoon.

gr, hwh

Eline

ongelezen,
21 dec 2010, 22:30:0021-12-2010
aan
Op 21-12-2010 13:04, hwh schreef:

Zoiets zou het kunnen zijn, zoals ik al zei, ik heb ze alleen nog maar
in het donker gezien, ik zal een deze dag met licht langs de noordkant
komen, kan ik het wat beter bekijken. Ik las ergens dat het 100.4
Q-music wordt, maar dat lijkt mij vreemd, de 100.7 is hier sterk genoeg.

--

Eline
pd4eli

hwh

ongelezen,
22 dec 2010, 07:31:2322-12-2010
aan
On 12/22/10 4:30 AM, Eline wrote:
> [...]
> komen, kan ik het wat beter bekijken. Ik las ergens dat het 100.4
> Q-music wordt, maar dat lijkt mij vreemd, de 100.7 is hier sterk genoeg.

Het gerucht gaat dat er een 100,3 gapfillertje voor Q komt, maar dat is
niet in de internationale coordinatie terug te vinden.

gr, hwh

Wim

ongelezen,
22 dec 2010, 11:35:2522-12-2010
aan

"Eline" <elin...@ROTZOOItomaatnet.nl> schreef in bericht

Wat er op de noordwestkant staat sinds 2003 kan je hier zien
http://www.radio-tv-nederland.nl/mast10/wormer-fm-antennes999.jpg
en
http://www.radio-tv-nederland.nl/mast10/wormer-antennes999.jpg
en dat is voor BNR 99,9

hwh

ongelezen,
22 dec 2010, 12:44:5722-12-2010
aan
On 12/22/10 5:35 PM, Wim wrote:
> Wat er op de noordwestkant staat sinds 2003 kan je hier zien
> [...]

Niet meer. BP heeft een eigen antenne geplaatst.

gr, hwh

Eline

ongelezen,
23 dec 2010, 17:30:3723-12-2010
aan
Op 21-12-2010 13:04, hwh schreef:

Ik heb vanmiddag een foto gemaakt van de antenne's met een klein
cameraatje, het is net aan bruikbaar:
http://www.superlog.nl/chips/antennewormer.jpg

Het zijn er maar 3, ik dacht er 6 gezien te hebben in het donker. De
antenne installatie rechts is voor BNN 99.9 , links, die 3 richtantennes
boven elkaar, zijn nieuw.

--

Eline
pd4eli

hwh

ongelezen,
23 dec 2010, 17:46:1723-12-2010
aan
On 12/23/10 11:30 PM, Eline wrote:
> Het zijn er maar 3, ik dacht er 6 gezien te hebben in het donker. De
> antenne installatie rechts is voor BNN 99.9 , links, die 3 richtantennes
> boven elkaar, zijn nieuw.

Ik heb inmiddels begrepen dat ze voor Bnr zijn in plaats van die velden.

gr, hwh

0 nieuwe berichten