top 40 30 juni 73

Juul Geleick

Hij is terecht, de met de hand wel gemaakte Top 40 van 30 juni 1973.
(de kenners weten dat 'ie nooit verschenen is).

Oud-collega en TOP 40 "goeroe" Sieb Kroeske was hier net en heeft 'em
gevonden in z'n archief.
Weer een stukje geschiedenis boven water. Sieb is een boek aan het
voorbereiden over de geschiedenis van de hitparade in Nederland. Daar
komt ie in. Het blijkt nl dat er ook nog 2 nummers verwisseld zijn in
die Top 40 ( 25 met 34).
En, ja, Sieb is in mijn ogen de enige echte Top 40 autoriteit in ons
land. En niet de "zelf benoemde" Johan.

Juul

flamingo

"Juul Geleick" schreef:

> En, ja, Sieb is in mijn ogen de enige echte Top 40 autoriteit in ons land.
> En niet de "zelf benoemde" Johan.
>
> Juul

Zeker weten, Juul. Sieb heeft immers de Veronica Top 1000 van juli 1974
helemaal uitgerekend. En toen kon dat nog niet op de pc! Toch wil ik ook
Micha Jans noemen. Micha heeft alle (later door derden gemaakte) fouten
eruitgehaald en hij is ook een doorgewinterde en prominente Top
40-autoriteit. Ere wie ere toekomt, toch? Kijk maar eens op
www.michajans.nl.

Groeten,
Bert.

Juul Geleick

In article <ebd8be$2ske$1...@nl-news.euro.net>,
"flamingo" <ha...@allemaal.nl> wrote:

O, jawel Bert, ik wil Mischa niks te kort doen. Maar da's van "later".
Sieb is al vanaf 1969 bezig, eerst thuis in Harderwijk en later in
1972 als werk bij Veronica. Ik bedoel dus dat hij de grondlegger is ,
samen overigens met Francis Bouwman (ook Veronica collega) van al die
lijstjes die er destijds gemaakt werden. En daar is "Johan" later mooi
op door gaan borduren en heeft zich a passant (schrijf ik het goed?)
"zelf benoemd."

Juul

Evert Stolman

Volgens mij is het "en passent" Juul, maar ook dat weet ik niet zeker!
Sieb is zeker de grote animator achter de bloei van de Stichting Nederlandse
Top 40. Daar om vond ik het ook jammer dat hij zich op een gegeven moment
afkeerde van die club, en de Mega-lijsten begon.
Overigens zaten er in die Top 1000 van 1974 wel een aantal foutjes. Ik heb
de laatste paar uren onlangs nog beluisterd, en daaruit bleek dat er in
ieder geval al twee platen vergeten waren!

Groet,

Evert

flamingo

> [...]
> de laatste paar uren onlangs nog beluisterd, en daaruit bleek dat er in
> ieder geval al twee platen vergeten waren!

Ha Juul en Evert,

Laat er geen enkele twijfel bestaan dat Sieb de grondlegger is. Toch,
precies in de geest van de zeezender Radio Veronica, heeft Micha het van
Sieb overgenomen, tenminste, zo zou je het mogen zeggen. Micha houdt alles
exact bij, net zoals Radio Veronica elke week de Veronica Top 40 zo secuur
mogelijk samenstelde. Niemand heeft zich er beter voor ingezet dan Micha om
de Veronica Top 40 ook na 1974 zo zuiver mogelijk te houden. Je kunt het zo
zien: toen Sieb zich min of meer terugtrok, stond er diverse jaren later
iemand op, die de Top 40 vanaf 2 januari 1965 exact in kaart wilde houden,
zonder ook maar één foutje te willen maken. En ik vind dat Micha dat
uitstekend heeft gedaan, veel beter dan wie ook die de Top 40 nu in beheer
heeft...
Groeten,
Bert.

Douwe Dijkstra

"Evert Stolman" <e.stolman.@tiscali.nl> schreef

> Volgens mij is het "en passent" Juul, maar ook dat weet ik niet zeker!

> Evert

"en passant" Evert en Juul.

Ik ga "en passant" (=terloops) even een mooie Radio 227 opname draaien, om
het on-topic te maken.

Douwe

Adri Verhoef

De vorige episode van de serie "top 40 30 juni 73",
geschreven door Juul Geleick <gjge...@hetnet.nl>, bevatte:

> [...]
>(de kenners weten dat 'ie nooit verschenen is).
>
>Oud-collega en TOP 40 "goeroe" Sieb Kroeske was hier net en heeft 'em

Nog wat weetjes van een "kenner".
Die Top 40 is ook nog door Jack Tange in elkaar gezet met knip- en plakwerk.
Daarnaast verscheen deze Top 40 in het eerste nummer van het Pampusmagazine,
uitgegeven door het Genootschap voor Hitologie:

VERONICA TOP 40 nr. 26 van 30 juni 1973.Nooit uitgezonden uit protest tegen
het op handen zijnde verdwijnen van het
schip.
1)We were all wounded at Wounded Knee-Redbone(epic)7---2)Do you love me-
Sharif Dean (cbs)6---3)Goodbye my love goodbye-Demis Roussos(Philips)5
4) The free electric band-Albert Hammond(epic)2---5)He kom aan-Dimitri van
Toren(Imperial)---6)Ginny come lately-Albert West(cbs)6---7)Give me love-
George Harrison(apple)5---8)Giving it all away-Roger Daltrey(Track)7----
9)Late again-Stealers Wheel(a & m)3---Ring Ring--Bjorn & Frieda &Benny & Anna-
(polydor)2---Tie a yellow ribbon-Dawn(bell)10---12)Immer wieder Sonntags-
Cindy und Bert(6)---13)See my baby jive-Wizzard(harvest)3---14)I want some
more-Colin Blunstone(Epic)2---15)Let's go together-Cats(imperial)5---
16)Kodachrome-Paul Simon(cbs)3---17(-)Easy boy-Greenfield and Cook(polydor)1
18)Waikiki man-Bonny St.Clair en Unit Gloria(philips)7---19)Mean girl-Status
Quo(pye)2---Life is on my side - Euson(polydor)3.---21)(-)The tandem-Smile
(polydor)1---22)You werex my friend-Chi Coltrane(5)---23)Balalaika-Zangeres
zonder naam(telstar)4---24)Sad day-Rolling Stones(rolling stones rec.)4--
25)Elsje-Roek Williams(cnr)5---26)Feel thexneed in me-Detroit Emeralds(janus
records)6---27)Fiesta-Andy Starr(negram)4----28)Dancin' on a saturday night-
Barry Blue(barclay)1---29)Bedankt lieve ouders-Vader Abraham(cnr 11 prov.)
30)(-)One is one-Nick Mc.Kenzie(imperial)1----31)Die Bouzouki klang durch die
Nacht-Vicky Leandros(philips)10---32)Cisco kid-War(u.a.)5---33)(-)It 's gonna
be better-Maddog(imperial)1---34)Eres tu-Moceades(omega international)1----
Power to all our friends-Cliff Richard(columbia)11---36)Zo zal deze zomer zijn
Ciska Peters(7)----37)Because of you-Geordie(pinl Elephant)6----38)The Show-
Dizzy Man's Band(harvest)14---39)Ik ben Gerrit-Gerrit Dekzeil(Darnikavap)9
40)Hell Raiser-Sweet(rca)8.

Achter het label het aantal weken in de top 40.

Overigens leuk om te horen dat Sieb een hitlijsthistorisch boek aan het voorbereiden is!

Heeft iemand misschien nog wat exemplaren van Hitmemories ergens liggen?
Ik heb grote interesse!

A-doei :) Adri
--
De beste toekomstvoorspeller is het verleden.

Evert Stolman

Waarvan akte Bert! Ben het helemaal met je eens!

Groet,

Evert

Evert Stolman

Ah, dus toch! Dank Douwe, en hou die mooie 227-opname even apart voor as
maandag:-)

Groet,

Evert

Peter de Vries

Evert Stolman schreef:

> [...]
> de laatste paar uren onlangs nog beluisterd, en daaruit bleek dat er in
> ieder geval al twee platen vergeten waren!

Het is 'en passant'.
Message has been deleted

Douwe

Ik neem maandagavond wel en passant een copietje mee Evert!

Juul Geleick

In article <44da4898$0$749$5fc...@dreader2.news.tiscali.nl>,
"Evert Stolman" <e.stolman.@tiscali.nl> wrote:

Ha die Evert,

Nou Sieb "moest wel". Laten we maar zeggen;"een verschil van inzicht
met o.a. Lex en Out". En Lex en Sieb zijn nog steeds niet "on speaking
terms". Ik heb geprobeerd te bemiddelen, je kent me, maar ondanks m'n
vriendschap met Lex niet gelukt. Jammer.

Juul

Evert Stolman

Jammer dat het zo gelopen is Juul.

Het conflict ging volgens mij destijds om de exclusieviteitsrechten van de
Top 40 voor Radio 3! De Top 40 zou dé hitlijst worden voor Radio 3, de
alarmschijf de "plugplaat". Sieb zag dat als een enorme kans voor de lijst
der lijsten, maar Lex c.s. hadden met het net gestarte Radio 538 natuurlijk
tegengestelde belangen.

Ik heb de stap van Sieb altijd betreurd, want de Top 40 kreeg er zijn meest
geduchte concurrent ooit bij. Al zijn beide lijsten inmiddels weer aardig
naar elkaar toegegroeid.

Groet,

Evert

nico

Dat is de top-40 van de dikke zwarte inktbalken met de tekst hier
tussendoor van :"Óók dit verdwijnt wanneer Radio Veronica
verdwijnt!". Er stond géén énkele hitlijst in dat "gedrukte
exemplaar" van 30 juni 1973.
Overigens heb ik vanmiddag een antwoord gehad van Sieb Kroeske via
e-mail op mijn twee vragen m.b.t. deze top-40. Hij antwoordde mij dat
in de ándere top-40 die nimmer "in druk" is verschenen, namelijk die
van 2 januari 1965, GÉÉN posities zijn omgewisseld.
Maar hij heeft géén LP top-20/50/75 van díé week van 30 juni 1973
in bezit. Was er in díé week géén album-hitlijst of tóch juist
wél? Wie van jullie kan/wil dit (even) uitzoeken? Hartelijke groeten
van Nico uit Gouda.

Evert Stolman

Dag Nico,

Dat weekeinde zijn de Top 40, Tipparade en LP Top 20 inderdaad niet
afgedrukt. Er is voor dat weekeinde wel een Top 40 samengesteld, die is te
vinden op de CDRom van het Hitdossier. En op diverse hitlijstensites.
Dizelfde CDRom geeft ook een LP Top 20 en een Tipparade. Die Tipparade ziet
er nogal gekunsteld uit, met veel "zittenblijvers", en de posities 1 t/m 8
niet ingevuld. We kunnen er dus denk ik wel van uit gaan dat er geen
Tipparade gemaakt is die week. De Lp Top 20 oogt wel naturel.

Groet,

Evert

nico

Hallo Evert. Héél hartelijk bedankt voor jouw antwoord! Maar
misschien kan jij deze LP top-20 hier plaatsen, net zoals de top-40
eerder in deze thread is geplaatst.Dan kan hier nimmer meer ooit een
misverstand over komen!
Dan iets anders: ik heb "alles en iedereen" nu ge-attendeerd op de
positie-verwisseling in de top-40, maar ik kan Ruud van Oeffelen van
http://www.popdossier.nl/ niet bereiken. Zijn e-mail adres werkt niet
meer en zijn website is offline. Wie weet zijn huidige e-mail adres?

Micha Jans

"flamingo" <ha...@allemaal.nl> schreef in bericht

Dank je Bert. Ik krijg er zelfs tussen de verhuisdozen door enorme rode
wangetjes van van deze enorme veer in mijn achterste. Je hebt gelijk hoor,
alles moét bij mij goed zijn, anders heeft het bijhouden van zo'n gigantisch
mooie hitlijst geen enkele zin meer. Er is een hoop werk in gaan zitten,
maar een opvolger van Sieb Kroeske zou ik mezelf niet durven noemen, dat
laat ik uiteraard aan jullie. Niet in de laatste plaats om het feit dat ik
het nog steeds puur als hobby doe en geen enkel belang in zie mijn Top 40
kennis op welke commerciele basis dan ook uit te buiten zoals hitparade
opperduivel Johan van Slooten dit wel doet. Dat deze man als autoriteit
dient in hitparadeland is een schande voor de hitparades in Nederland. Maar
dit terzijde.

Voor een klein select clubje hitparadegekken hou ik de boel bij, en
natuurlijk omdat ik het zelf nog elke week ontzettend leuk vind om te doen.
Elke maandag wacht ik vol spanning op de nieuwe lijst. En het invoeren ervan
is ongeveer het hoogtepunt van de week...

Toch moet ik heel even iets rechtzetten. Ik heb inderdaad eind 2004 de hele
database gerenoveerd zodat er niet één notering-fout meer overbleef. Maar
dit had ik niet kunnen doen zonder mijn andere grote Top 40 vriend Martijn
Poortvliet van www.top40web.nl Wij hebben als het ware de krachten gebunbeld
en zijn samen bezig geweest het Johan van Slooten foutenfestival ter hand te
nemen en in ieder geval alle noteringfouten eruit te halen. Ruim een half
jaar heeft dat gekost, en hoe frapant ook, op 2 januari 2005, precies 40
jaar na dato, was de hele boel klaar.

Ik ben misschien net zo secuur als Sieb, maar zeker geen opvolger. Daarvoor
heeft hij té veel ervaring, ook bij Veronica, ervaring die ik niet heb. Aan
de andere kant vind ik het fijn te horen dat mijn werk enorm gewardeerd
wordt en ik ga de komende jaren toch zeker door ermee. Het zij maar gezegd!

Groet,
Micha

Micha Jans

"flamingo" <ha...@allemaal.nl> schreef in bericht

Pas als Van Slooten opgekrast is en ik de Hitdossiers mag gaan schrijven ben
ik misschien een hitparade-autoriteit, al zou ik mijzelf nooit zo willen
noemen. Meer een perfectionist, iets wat Van Slooten allang uit het oog
verloren is.

Helaas willen de commercielen mafkezen dit echter nog niet zien. Maar goed,
laat ze in die waan joh, zij moeten toch ook hun boekjes verkopen...

Groet,
Micha

Knorretje

Micha Jans wrote:

> Elke maandag wacht ik vol spanning op de nieuwe lijst. En het invoeren ervan
> is ongeveer het hoogtepunt van de week...

Wat een armoede....

Knorretje

Micha Jans

"Knorretje" <albatro...@gmail.com> schreef in bericht

Ach ja, dat overbekende korreltje zout hč???

Groet,
Micha

nico

Hallo Micha, Evert en álle anderen. Ik heb opníéúw antwoord gehad
van Sieb Kroeske m.b.t. de LP top-20 van die week + de tipparade van
die week. Hij antwoordde mij als volgt: De LP top-20 is (zeer)
waarschijnlijk in die week NIET samengesteld !!!
De tipparade is in die week vrijwel zeker NIET samengesteld !!! Wel is
(alléén) de alarmschijf MÉT ZÉKERHEID bekend van 30 juni 1973: dat
is namelijk DEZELFDE plaat als de week daarvóór, 23 juni 1973 !!!
Dat was "Easy Boy" van Greenfield & Cook. Er zijn nu vanaf heden twéé
alarmschijven geweest die herhaald werden in de week dáárop, de
ándere alarmschijf was "Up Around The Bend" van Creedence Clearwater
Revival op 2 en 9 mei 1970. Bron: http://www.top40web.nl/ en dan
"Alarmschijven" aanklikken nádat eerst linksboven op de home-page
"Top-40" is aangeklikt. Hartelijke groeten van Nico uit Gouda.

N.B. Mocht ik dit van de 2x dezelfde alarmschijf in twee opeenvolgende
weken fout hebben, dan hoop ik hierbij dat (met name) Micha mij hier
even op wil corrigeren.

Adri Verhoef

De vorige episode van de serie "top 40 30 juni 73",
geschreven door nico <Q_1_2_...@hotmail.com>, bevatte:

>Dat is de top-40 van de dikke zwarte inktbalken met de tekst hier
>tussendoor van :"Óók dit verdwijnt wanneer Radio Veronica
>verdwijnt!".

Dat is onjuist. Er staat:

OOK DIT VERDWIJNT
ALS VERONICA VERDWIJNT

>Er stond géén énkele hitlijst in dat "gedrukte
>exemplaar" van 30 juni 1973.

Dat wil zeggen, de posities ontbreken. :-)

> [...]
>in de ándere top-40 die nimmer "in druk" is verschenen, namelijk die
>van 2 januari 1965, GÉÉN posities zijn omgewisseld.

Die staat toch afgedrukt in het boek "Het gedrukte exemplaar 1965-1974"?

>Maar hij heeft géén LP top-20/50/75 van díé week van 30 juni 1973
>in bezit. Was er in díé week géén album-hitlijst of tóch juist
>wél?

Ḋíé ŵáś éŕ ŵéĺ.

Je ziet dat de lijsten van 23 juni en 7 juli niet op elkaar aansluiten.

Dus, en, maar, want, hier is ie dan, zoals afgedrukt in Pampus nummer 3:
De L.P. top 20 van 30 juni 1973 nooit uitgezonden i.v.m. protest aktie.

1 ( 4) 20 fantastic hits - div.artiesten arcade rec.
2 ( 1) Alle dertien goed nr.5 - div.artiesten philips
3 ( 2) Beatles '62-'66 - Beatles apple
4 ( 3) Forever ans ever - Demis Rousos philips
5 ( 5) Beatles '67-'70 - Beatles apple
6 (10) There goes rhymin' Simon - Paul Simon cbs
7 (15) Meine Freunde sind die Träume - Vicky Leandros philips
8 ( 8) Hollandse hitpourri nr.11 - div.artiesten 11 prov.
9 ( 6) Introspection - Thijs van Leer cbs
10 (18) Dubbel twee - Boudewijn de Groot - decca
11 ( 9) Desperado - The Eagles asylum
12 ( 7)Billion dollar babies - Alice Cooper warner bros
13 (11) Red rose speedway - Paul McGartney &Wings -red rose speedway
14 (12) Weerzien in Panama - Neerlands Hoop in Bange Dagen imperial
15 (--) Living in the material world - Georg Harrison apple
16 (16) Aladdin sane - David Bowie rca
17 (13) Osmonds greatest hits - Osmonds mgm
18 (--) Greatest hits of the world - div.artiesten cbs
19 (14) Grand Hotel - Procol Harum chrysalis
20 (17) Vicky Leandros - Vicky Leandros philips

A-doei :) Adri
--
De oplossing voor een probleem verandert het probleem.

Evert Stolman

Dag Nico,

Die LP Top 20 is wel samengesteld, in een eerdere posting van Adrie Verhoef
kun je die lezen. Wat die alarmschijven betreft heb je denk ik wel gelijk,
als je tenminste al die laatste alarmschijven van het jaar niet meetelt als
er geen lijsten werden samengesteld. Door een of andere vreemde denkwijze is
dat jaaaaarenlang gebeurd, was de Top 40 voor twee weken geldig en de
alarmschijf dus ook.

Groet,

Evert

nico

Hallo Adri. Even aandacht voor de nummer 34 "Eres Tu". Staat dit nummer
ÉÉN week in de top-40 of TIEN weken er in? Nico.

nico

Hallo Adri. Even aandacht voor de nummer 34 "Eres Tu". Deze plaat staat
TIEN weken i.p.v. ÉÉN week genoteerd in die top-40. Én: de
uitvoerende van dít nummer wordt gespeld met twéé d's i.p.v. één
d, dus: Mocedades i.p.v Moceades! Nico.

Adri Verhoef

Micha, ik heb nog een foutje gevonden. Op de URL
http://www.top40web.nl/40jrtop40/8001-10000.html
staat op #8088: "thank you man", dit moet "thank you mam" zijn.

Adri

Adri Verhoef

De vorige episode van de serie "top 40 30 juni 73",
geschreven door nico <Q_1_2_...@hotmail.com>, bevatte:

[]

Weet ik, weet ik, maak je geen zorgen. :) ERES TU staat er uiteraard 10 weken in.
Het is letterlijk zo overgenomen, dus inclusief typefouten, vandaar ook bijv.
"You werex my friend", "Die Bouzouki klang durch die Nacht" en "pinl Elephant".

Adri

Adri Verhoef

De vorige episode van de serie "top 40 30 juni 73",
geschreven door Evert Stolman <e.stolman.@tiscali.nl>, bevatte:

> [...]
>dat jaaaaarenlang gebeurd, was de Top 40 voor twee weken geldig en de

Volgens mij is het toch iets anders. In de beginjaren verscheen er elke week
een Top 40. Pas in 1970 verscheen er een "ongewijzigde" top 40 aan het eind
van het jaar (26-12-1970). Daarna verscheen weer elke week een nieuwe Top 40,
tot einde 1974: op 28 december verscheen er geen - die werd ook niet geteld -
en de Veronica Top 40 ging dat jaar ook over in (Stichting) Nederlandse Top 40.

Hier is een overzichtje.

Jaarwisseling 1965/1966:
Laatste exemplaar 1965: 25 december
Eerste exemplaar 1966: 1 januari
Top 100 1965: afgedrukt aan de achterzijde van het eerste exemplaar van 1966

Jaarwisseling 1966/1967:
Laatste exemplaar 1966: 31 december
Eerste exemplaar 1967: 7 januari
Top 100 1966: afgedrukt aan de achterzijde van het laatste exemplaar van 1966

Jaarwisseling 1967/1968:
Laatste exemplaar 1967: 30 december
Eerste exemplaar 1968: 6 januari
Top 100 1967: afgedrukt aan de achterzijde van het eerste exemplaar van 1968

Jaarwisseling 1968/1969:
Laatste exemplaar 1968: 28 december
Eerste exemplaar 1969: 4 januari
Top 100 1968: afgedrukt aan de achterzijde van het eerste exemplaar van 1969

Jaarwisseling 1969/1970:
Laatste exemplaar 1969: nr. 52 (27 december)
Eerste exemplaar 1970: nr. 1 (3 januari)
Top 100 1969: afgedrukt aan de achterzijde van nr 52 van 1969

Jaarwisseling 1970/1971:
Laatste exemplaar 1970: nr. 52 (26 december)
Eerste exemplaar 1971: nr. 1 (2 januari)
Top 100 1970: afgedrukt in het laatste exemplaar van 1970.
Opmerkingen:
A. In nummers 51 en 52 is dezelfde lijst afgedrukt.
Onder hitparadeliefhebbers zijn er al jaren felle
discussies gaande of deze lijst twee keer meegeteld
dient te worden. Veronica zelf doet dit wel.
B. Er bestaan ook nog eens twee verschillende
uitvoeringen van nr. 52. Het meest in het oog lopende
verschil is dat de Alarmschijf is afgedrukt als bel of als kerstkaars.

Jaarwisseling 1971/1972:
Laatste exemplaar 1971: nr. 52 (25 december)
Eerste exemplaar 1972: nr. 1 (1 januari)
Top 100 1971: alleen afgedrukt in Veronicablad gedateerd 1 januari 1972

Jaarwisseling 1972/1973:
Laatste exemplaar 1972: nr. 53 (30 december)
Eerste exemplaar 1973: nr. 1 (6 januari)
Top 100 1972: alleen afgedrukt in Veronicablad gedateerd 6 januari 1973

Jaarwisseling 1973/1974:
Laatste exemplaar 1973: nr. 52 (29 december)
Eerste exemplaar 1974: nr. 1 (5 januari)
Top 100 1973: niet afgedrukt in het gedrukte exemplaar of het Veronicablad

Jaarwisseling 1974/1975:
Laatste exemplaar 1974: nr. 51 (21 december)
Eerste exemplaar 1975: nr. 1 (4 januari)
Top 100 1974: gepubliceerd als 1974 nr. 52 (28 december)

Jaarwisseling 1975/1976:
Laatste exemplaar 1975: nr. 52 (27 december)
Eerste exemplaar 1976: nr. 1 (3 januari 1976, maar abusievelijk wordt 3 januari 1975 vermeld)
Top 100 1975: afgedrukt in nummer 52

Jaarwisseling 1976/1977:
Laatste exemplaar 1976: nr. 52 (24 december)
Eerste exemplaar 1977: nr. 1 (1 januari)
Top 100 1976: afgedrukt in nummer 52

Jaarwisseling 1977/1978:
Laatste exemplaar 1977: nr. 53 (31 december)
Eerste exemplaar 1978: nr. 1 (7 januari)
Top 100 1977: afgedrukt in nummer 1

Jaarwisseling 1978/1979:
Laatste exemplaar 1978: nr. 52, boekje met op de omslag "Jaaroverzicht 1978" (23 december)
Eerste exemplaar 1979: nr. 1 (6 januari)
Top 100 1978: afgedrukt in het boekje met op de omslag "Jaaroverzicht 1978", dat tevens geldt als nummer 52

Et cetera. :-)

Adri

nico

Adri Verhoef wrote:
> [...]

> Onder hitparadeliefhebbers zijn er al jaren felle
> discussies gaande of deze lijst twee keer meegeteld
> dient te worden. Veronica zelf doet dit wel.

Hallo Adri. Ik weet inmiddels dat in het eerstvolgende "Hitdossier" van
Johan van Slooten de top-40 van 26 december 1970 meegeteld zal gaan
worden, deze top-40 wordt al sinds járen geleden meegeteld op de
volgende web-sites: http//www.chartfreaks.com/,
http://www.top40web.nl/, http://www.michajans.nl/ en http://top40.nl/

Hartelijke groeten van Nico uit Gouda.

P.S. Hierbij tevens héél hartelijk bedankt voor jouw antwoord op mijn
opmerking dat je de nummer 34 niet goed had genoteerd qua aantal weken
en ook niet qua exacte spelling van de uitvoerende.

Adri Verhoef

> [...]

>Johan van Slooten de top-40 van 26 december 1970 meegeteld zal gaan
>worden, deze top-40 wordt al sinds jįren geleden meegeteld op de

Dat is fijn om te horen, want in Hitdossier 9 (2005) telde Van Slooten die
"ongewijzigde" lijst ook al mee.

>P.S. Hierbij tevens héél hartelijk bedankt voor jouw antwoord op mijn
>opmerking dat je de nummer 34 niet goed had genoteerd qua aantal weken
>en ook niet qua exacte spelling van de uitvoerende.

Klopt, het was een directe overname van het artikel uit Pampusmagazine,
inclusief alle typefouten die in dat artikel waren gemaakt. Die fouten
heb ik dus opzettelijk exact zo overgenomen, zoals ze daar ook stonden.

Adri

Evert Stolman

't Is een mooie opsomming Adri. Maar al die laatste weken van het jaar
waarin geen nieuwe lijst werd samengesteld bleef de alarmschijf dus gewoon
twee weken ongewijzigd.

Ik heb nooit begrepen waarom er in die laatste week geen lijst samengesteld
kon worden. Als je pretendeert de enige echte hitparade te zijn, kun je niet
maarzo een week wegblijven. In de laatste week van het jaar is er gewoon
radio, tv, en ook de krant ploft op je deurmat. Waarom zou de Top 40 dan
niet samengesteld kunnen worden? Verwijzen naar een beperkte verkoop en
daardoor een gemankeerd beeld in de lijst is volgens mij onzin. In de jaren
dat er wel een lijst werd samengesteld zijn er geen rare dingen te
ontdekken.

Groet,

Evert

nico

> [...]
> schip.
> 24)Sad day-Rolling Stones(rolling stones rec.)4--

> Achter het label het aantal weken in de top 40.

In "het ingescande exemplaar" dat ik via e-mail van Jan van Weeterloo
ontving staat EEN fout: de positie 24 is GEEN stip-notering omdat dit
nummer gezakt is vanaf de 18e plaats van de week daarvoor, 23 juni
1973. Hartelijke groeten van Nico uit Gouda.

nico

Hallo iedereen. Ik heb in mijn e-mail box een persbericht zitten van
Radio Veronica van de week van 25-30 juni 1973 m.b.t.de top-40 van 30
juni 1973. Wie een kopie hiervan via e-mail wil ontvangen, moet mij
hier maar over e-mailen, dan mail ik dit persbericht wel naar je op.
Mijn e-mail adres is: Q_1_2_...@hotmail.com Hartelijke groeten van
Nico uit Gouda.

nico

Juul Geleick wrote:
> [...]
> die Top 40 ( 25 met 34).
> En, ja, Sieb is in mijn ogen de enige echte Top 40 autoriteit in ons

Hallo Juul. Volgens mij was deze fout al ontdekt in 1973 door het
"Genootschap voor Hitologie" en gepubliceerd in hun Pampusmagazine.
Klopt dit? Hartelijke groeten van Nico uit Gouda.