RNI-filler

Piet

Wie de commercial voor de nieuwe Hyundai i20 heeft gezien en vooral gehoord
kan het niet ontgaan zijn: er wordt gebruik gemaakt van een bekende 'filler'
van RNI ("Labdabadapdadadah.... RRRRNNNNIIII!!!"). Wie weet hoe dit
closeharmony-nummer heet?

Piet.

@xs4all.nl Hans H.

Het is duidelijk een nieuwe opname, maar wel een sterke parafrase
op/pastiche naar South American Getaway - Burt Bacharach (Soundtrack Butch
Cassidy And The Sundance Kid).
In 1970 heeft Mark Wesley op de Mebo 2 de klanken R - N - I ingezongen op
de bekende plaatsen in de muziek.

Hans H.

Piet

"Hans H." <hogendhWegSpam @xs4all.nl> schreef in bericht

Bedankt Hans. Levert op You Tube ook een paar hits op, waaronder het
origineel uit de film. Heeft alleen Mark Wesley dat 'R-N-I' ingezongen? Het
klinkt ook alsof er dames meezingen.

Piet.

hans...@gmail.com

On 17 jan, 22:15, "Piet" <pi...@kpnmail.nospam.nl> wrote:
> "Hans H." <hogendhWegSpam @xs4all.nl> schreef in berichtnews:49723366$0$200$e4fe...@news.xs4all.nl...

later dan 1970, ik dacht 1977 of 1978, is ook Ferry Eden gaan
experimenteren met het nummer. Ingezongen op zijn naam maar ook op die
van Radio Mi Amigo. Ik meen me te herinneren dat hij miss Paay daar
destijds voor gepaaid heeft.

@xs4all.nl Hans H.

"Piet" <pi...@kpnmail.nospam.nl> schreef in bericht

Hij heeft de oorspronkelijke vrouwenstemmen intact gelaten. Ze zingen
daa-daa-daa, en dat komt aardig overeen met zijn aah-klanken in R-N-I.

HH

Ruud van Velzen

Yep, effe een paar akkoorden veranderen en je hoeft geen rechten meer
te betalen aan Burt.
Hier een edit van het originele nummer:

http://www.mediafire.com/?30gwzxeez0z

Herbert Visser

"Ruud van Velzen" <har...@hotmail.com> schreef in bericht

Yep, effe een paar akkoorden veranderen en je hoeft geen rechten meer
te betalen aan Burt.
Hier een edit van het originele nummer:
http://www.mediafire.com/?30gwzxeez0z

Nee, zo werkt het ook niet. Aan Burt zullen wel degelijk rechten afgedragen
moeten worden. Daarvoor lijkt dit muziekje toch iets teveel op het
origineel.

Echter, naast componist Burt zul je voor het mogen gebruiken van muziek
ook toestemming moeten hebben van de uitvoerenden en de platenmaatschappij.
En da's nogal een rompslomp. Toestemming van de componist kun je voor een
commercial krijgen via de publishing-firm die die componist
vertegenwoordigd.
Over de rest zul je in onderhandeling moeten met meerdere partijen. En dan
is het wat makkelijker om gewoon wat muzikanten de opdracht te geven het
muziekje
speciaal voor jou opnieuw in te spelen/ te zingen.

Een ander argument zou kunnen zijn dat voor een hedendaagse commercial, de
geluidskwaliteit van de originele muziek uit 1970 wat tegen zou kunnen
vallen.

Herbert Visser

martin....@gmail.com

On 27 jan, 13:13, "Herbert Visser" <herb...@broadcast.net> wrote:
> "Ruud van Velzen" <harm...@hotmail.com> schreef in berichtnews:f39083e7-22c5-43ae...@g1g2000pra.googlegroups.com...

Al jaren op zoek naar dit nummer (origineel) maar nooit geweten hoe
het heette. Deuntje hoorde ik als kind al op de radio ( in 1970 was ik
8) nu dus bij toeval na bijna 40 jaar toch nog gevonden!

groet,

Martin

Ruud van Velzen

> [...]

>  Een ander argument zou kunnen zijn dat voor een hedendaagse commercial, de

> geluidskwaliteit van de originele muziek uit 1970 wat tegen zou kunnen

Onzin!

Herbert Visser

"Ruud van Velzen" <har...@hotmail.com> schreef in bericht

Onzin!

Dankjewel voor je genuanceerde bijdrage.

Herbert Visser

absolutely...@gmail.com

On 29 jan, 09:07, "Herbert Visser" <herb...@broadcast.net> wrote:
> "Ruud van Velzen" <harm...@hotmail.com> schreef in berichtnews:c9902796-52c0-4930...@a12g2000pro.googlegroups.com...

Voor iedereen die het ECHT wil weten....
Ik heb het Hyundai zelf gevraagd en antwoord gekregen...dacht dat dat
wat sneller ging dan er over gissen :-)
Antwoord:
"De naam van de componist van de i20 commercial muziek is Adam Ryan-
Carter. Het muziekstuk is speciaal voor de commercial gemaakt."

Have fun all!

Piet

<absolutely...@gmail.com> schreef in bericht

Wat een grappenmakers!