Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

[STTOS] 3x13 (69) Wink of an Eye

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Wouter Valentijn

ongelezen,
22 jan 2011, 14:59:3822-01-2011
aan
Aflevering: Wink of an Eye
Productievolgorde: 69
Uitzendvolgorde: 66
DVD: Disc 3

Ik hul mij in stilzwijgen.

Al kan ik wel een mooie emoticon hierbij plaatsen die wel heel toepasselijk
is!

;-)

Schrijft niemand iets dan doe ik het volgende week rond dit tijdstip.

Overigens: Niet te verwarren met 'Blink of an Eye'. Da's Voyager.

--
Wouter Valentijn www.j3v.net

http://www.nksf.scifics.com/startrek.html

http://www.zeppodunsel.blogspot.com/ (NKSF TV Tips Blog)

Giles: "I'd like to test that theory."
'Buffy the Vampire Slayer 6x21: Two To Go.'

liam=mail

Wouter Valentijn

ongelezen,
22 jan 2011, 15:13:5122-01-2011
aan
Wouter Valentijn wrote:
> Aflevering: Wink of an Eye
> Productievolgorde: 69
> Uitzendvolgorde: 66
> DVD: Disc 3

<knip>

> Schrijft niemand iets dan doe ik het volgende week rond dit tijdstip.

Lang geleden heeft Geert-Jan dit geclaimed, maar al een heel lange tijd
hebben we niets meer van hem gehoord. :-(
Ik laat zijn naam toch even nog in deze lijst staan bij deze aflevering.

http://www.nksf.scifics.com/startrek.html

Wouter Valentijn

ongelezen,
29 jan 2011, 16:30:1729-01-2011
aan
Wouter Valentijn wrote:
> Aflevering: Wink of an Eye
> Productievolgorde: 69
> Uitzendvolgorde: 66
> DVD: Disc 3
>
> Ik hul mij in stilzwijgen.

De Enterprise reageert op een noodoproep van de planeet Scalos, maar wanneer
TBT samen met twee Red Shirts naar beneden stralen zien ze niet de mensen
die op de noodoproep te zien waren. Het moet dus een opname geweest zijn. Er
is verder niemand op Scalos zo lijkt het op wat insectleven na dat rond om
hun hoofden lijkt te zoemen. Red Shirt Compton test wat water en denkt dat
het veilig genoeg is om te drinken. FOUT!
Terwijl McCoy toevallig zijn kant op kijkt verdwijnt Compton in het niets.
De Landing Party keert terug naar het schip en aldaar lijkt zich storing op
storing te stapelen. Diverse systemen vallen uit en diverse voorraadkasten
lijken doorzocht te worden.

Wanneer in de klimaatcontrole ruimte een vreemde machine wordt gevonden die
beschermd wordt door een vreemd krachtveld is echt wel duidelijk dat de
Enterprise wordt aangevallen door wezens die het schip willen veroveren.
Omdat ze voorlopig toch niets kunnen uitrichten besluit Kirk om de volgende
zet van de wezens af te wachten. Ook aan boord hoort hij de insecten zoemen
en hij voelt alsof hij wordt aangeraakt en alsof iemand hem kust. Maar er is
niemand te zien...

Dan gooit een ongeziene persoon een soort tablet in zijn koffie en wanneer
hij ervan drinkt merkt hij dat Spock en Scotty ineens heel traag gaan
bewegen en uiteindelijk stil lijken te staan. Wanneer hij achter zich kijkt
ziet hij ineens een mooie blonde dame staan die zich voorstelt als de
vijand. Haar naam is Deela en ze is de Koningin van Scalos. Ze is zo onder
de indruk van Kirk dat ze nauwelijks van hem af kan blijven en hem
voortdurend wil kussen.
Kirk vindt dit allemaal leuk en wel, maar probeert toch maar even zijn
phaser op haar uit. De straal komt maar langzaam uit het wapen en Deela weet
heel relaxed deze te ontwijken. Zelf heeft ze ook een wapen aan haar pols
dat met gemak de phaser uit Kirks hand slaat.
Ze legt uit dat ze niets heeft gedaan met Kirks mensen, maar wel met Kirk
zelf. Hij is nu zoals zij en haar vier mensen. Kirk is nu versneld tot
hypersnelheid omdat ze hem nodig hebben op Scalos als dekhengst. Hij kan
zich maar beter erin schikken want er is geen weg terug. Scalos werd ooit
getroffen door een grote ramp en toen vulkanen begonnen uit te barsten kwam
daar een invloed uit vrij die de mensen van Scalos tot hypersnelheid
brachten en die de mannen onvruchtbaar maakten. Vandaar dat ze nu nog
slechts met zijn vijven zijn en dus hoognodig wat mannen nodig hebben die ze
af en toe moeten vangen.

Kirk probeert aan Deela te ontsnappen zodat hij het apparaat kan vernietigen
dat de Scalosianen aan boord hebben ge�nstalleerd. Net buiten de
klimaatcontrole komt hij Compton tegen. De jongen is ook versneld en
helemaal ingepakt door het andere Scalosiaanse meisje. Hij heeft zich
uiteindelijk aangesloten bij de vijand en hen uitgelegd hoe alles aan boord
werkt. Hij en Kirk vechten waarna Kirk door een Scalosiaans wapen verdoofd
wordt. Omdat Compton toch nog een beetje loyaal is aan Kirk krijgt hij een
klap tegen zijn kop van Deela's voornaamste man: Rael. Compton, die beloofd
was aan het andere Scalosiaanse meisje, gaat neer, veroudert snel en sterft.
Wanneer Kirk weer bijkomt verklaart Rael dat Kirk zelf schuldig is aan de
dood van de jongen. Iets waar Deela het eigenlijk niet mee eens is, maar aan
Kirk vertelt ze niet de waarheid.

Even weet Kirk weer aan haar te ontsnappen en dit keer gaat hij naar een
medisch lab waar hij Spock en McCoy ziet staan. Hij neemt op een
bibliotheekbandje een rapport op over wat de Scalosianen van plan zijn. Dat
ze hem willen gebruiken voor hun voortplanting en dat ze de machine in
klimaatcontrole willen gebruiken om de Enterprise te veranderen in een soort
vrieskist. Een spermabank in de ruimte.
Stiekem weet Kirk de tape te stoppen in een machine waar McCoy mee bezig is
en snelt vervolgens naar de transporterkamer om de transporter te saboteren.
Terwijl de hyperjaloerse Rael de transporter moet repareren lijkt Kirk zich
over te geven aan Deela. Wanneer Rael persoonlijk de boodschap wil
overbrengen ziet hij Deela intiem zijn met Kirk en hij wil Kirk daarop
aanvallen. Deela zelf houdt hem tegen en stuurt hem weg. Dan lijkt het
ineens een stuk beter te gaan tussen Deela en Kirk. Op een gegeven moment
zie je hen in zijn kajuit en hij trekt een laars aan. Kennelijk heeft hij
bepaalde taken al vervuld (nudge, nudge, wink, wink :-) ) Deela is blij dat
Kirk om is en met haar mee wil gaan, maar ook een beetje teleurgesteld. Ze
hield wel van die rebelse opstandige kant van hem.

Spock en McCoy hebben intussen niet stilgezeten natuurlijk. Het moment dat
Kirk verdween werd gezien door Uhura en Sulu en na een kort onderzoek van de
koffie trekken ze de conclusie dat Kirk hetzelfde moet zijn overkomen als
Compton. Spock onderzoekt verder de opnames van de noodoproep en van de
Landing Party en na wat vertragen en daarna versnellen van de opnames trekt
hij de conclusie dat inderdaad versnelling de oplossing is.
McCoy ontdekt Kirks rapport en hoort het zoemen op de tape. Na een analyse
van Spock weten ze nu wat de gasten van Scalos van plan zijn.
In No Time ontwikkelen ze een oplossing voor het probleem, maar het moet
nog in de praktijk getest worden. Spock drinkt wat Scaloswater en versnelt
zodat hij zich bij Kirk kan voegen.
Kirk op zijn beurt had Deela zo ingepalmd dat ze even niet op haar hoed was
zodat hij haar wapen kon grijpen. Rael heeft de drie andere Scalosianen al
weggestraald en wordt snel verslagen door Kirk die vervolgens de machine
vernietigt.

Uiteindelijk kunnen zowel Deela als Rael hun biezen pakken en worden ze
teruggestraald naar Scalos. Terwijl Kirk het onthaastingsmiddel mag
uittesten blijft Spock nog eventjes hypersnel zodat hij als een razende het
schip weer kan repareren voordat ook hij weer terugkeert naar sloom.
Dankzij Uhura kan Kirk nog even naar de tape met Deela kijken zodat hij
'afscheid' kan nemen.

Niet superbriljant deze aflevering, maar wel hoogst vermakelijk.

Niek

ongelezen,
30 jan 2011, 12:14:4430-01-2011
aan
Wouter Valentijn wrote:
> Red Shirt Compton test wat water en denkt dat het veilig genoeg is om te drinken. FOUT!

Die groentjes hebben ook een slechte training gehad. Een van de eerste
zaken is toch dat je niet zomaar ergens water gaat drinken. Zelfs op
onze eigen aarde doen wat dat niet. En tja, dan komt boontje om zijn
loontje.

> [...]
> en hij voelt alsof hij wordt aangeraakt en alsof iemand hem kust. Maar er is

Dat gezoem hebben ze op de planeet gehoord en in de Enterprise. Zou er
nu geen scanapparaat zijn om de hele Enterprise door te lichten? Ik vind
de afwachtende houding van Kirk gevaarlijk. Want is de aanval niet de
beste verdediging? Ja, ook als je nog niet weet wat de vijand is.

> Dan gooit een ongeziene persoon een soort tablet in zijn koffie en wanneer
> hij ervan drinkt merkt hij dat Spock en Scotty ineens heel traag gaan
> bewegen en uiteindelijk stil lijken te staan.

Erg leuk gedaan. Het hele idee van versnellen, vind ik bijzonder leuk
gevonden.

> Haar naam is Deela en ze is de Koningin van Scalos. Ze is zo onder
> de indruk van Kirk dat ze nauwelijks van hem af kan blijven en hem
> voortdurend wil kussen.

Dat is weer eens wat anders dan Kirk die de dames bespringt. Ik had dan
ook niet gedacht dat hij zo afwerend zou reageren. Later werd dat wel
anders natuurlijk.

> Kirk is nu versneld tot hypersnelheid omdat ze hem nodig hebben op Scalos als dekhengst.

Dat Kirk daar geen seconde tegen protesteert, is toch wel erg.
Hahahahahaha. En het wordt allemaal in zulke bedekte termen gebracht.
Dat is dan ook wel weer grappig.

> Vandaar dat ze nu nog slechts met zijn vijven zijn en dus hoognodig wat mannen nodig hebben die ze
> af en toe moeten vangen.

Dat ze met zijn vijven over zijn, snap ik niet zo goed. Het lijkt erop
dat ze al eens eerder mannen ontvoerd hebben in hun
hypersnelheidwerkelijkheid. Ze hebben het immers over dat die mensen zo
snel opbranden. Maar daar is dus nog een bevruchting uit voortgekomen?!?!

> Net buiten de klimaatcontrole komt hij Compton tegen. De jongen is ook versneld en
> helemaal ingepakt door het andere Scalosiaanse meisje.

Zie je, een supergroentje. Even met de bortsen zwaaien en alles wordt
geaccepteerd, dat kan niet anders dan slecht aflopen met deze jongen
(wat dan ook bleek).

> Compton, die beloofd was aan het andere Scalosiaanse meisje, gaat neer, veroudert snel en sterft.

En dat door slechts een simpele schram. Niet gek dat die mensen het niet
lang volhouden.

> Dan lijkt het ineens een stuk beter te gaan tussen Deela en Kirk. Op een gegeven moment
> zie je hen in zijn kajuit en hij trekt een laars aan. Kennelijk heeft hij

> bepaalde taken al vervuld.

Eh SOA bestaat niet meer in de toekomst?

> Uiteindelijk kunnen zowel Deela als Rael hun biezen pakken en worden ze
> teruggestraald naar Scalos.

Ik snap niet waarom ze het onthaastingsmiddel niet aan Deela en Real
gegeven hebben zodat zij op een normalere manier contact kunnen maken
met anderen en zich op die manier voortplanten.

> Terwijl Kirk het onthaastingsmiddel mag uittesten blijft Spock nog eventjes hypersnel zodat hij als een razende het
> schip weer kan repareren voordat ook hij weer terugkeert naar sloom.

Hahahahaha, superSpock. Die was wel heel erg leuk.

> Niet superbriljant deze aflevering, maar wel hoogst vermakelijk.

Ik heb me absoluut niet verveeld en hoogst vermakelijk zou ik het dan
ook zeker willen noemen. Superbriljant kan ook zo vervelend worden. ;-)

--
Niek

marbel

ongelezen,
30 jan 2011, 16:42:1430-01-2011
aan
On 30-1-2011 18:14, Niek wrote:
> [...]

> hypersnelheidwerkelijkheid. Ze hebben het immers over dat die mensen zo
> snel opbranden. Maar daar is dus nog een bevruchting uit voortgekomen?!?!

Vond ik ook al raar ja. Met 5 red je het niet lijkt me zomaar. Was er
geen minimum voor succesvol voortbestaan, genetisch gezien? Minstens 300
individuen of zo? Naast dat je je afvraagt wat ze eten en waar dat
vandaan komt enzo... en wie hun apparaten maakt...

> Zie je, een supergroentje. Even met de bortsen zwaaien en alles wordt
> geaccepteerd, dat kan niet anders dan slecht aflopen met deze jongen
> (wat dan ook bleek).

Ja, maar het spul maakte ze ook braaf en dociel na een tijdje.

> En dat door slechts een simpele schram. Niet gek dat die mensen het niet
> lang volhouden.

tsjongejonge. Moet je de dekhengsten nog heel rustig houden ook, stel
dat er bij heftig vrijden een schram of zo ontstaat?

> Eh SOA bestaat niet meer in de toekomst?

Condooms zie je nu werkelijk helemaal NOOIT in ST :)

> Ik snap niet waarom ze het onthaastingsmiddel niet aan Deela en Real
> gegeven hebben zodat zij op een normalere manier contact kunnen maken
> met anderen en zich op die manier voortplanten.

Dat vond ik het allervreemdste. Eerst zeggen dat je alle geleerden van
de federatie aan het probleem zult zetten, vervolgens is het blijkbaar
simpel genoeg voor McCoy om op te lossen (konden hun geleerde allemaal
niet...) en dan werkt het spul wel op mensen EN vulcans maar geven ze
het niet aan de overlevenden. Heel raar.

> Hahahahaha, superSpock. Die was wel heel erg leuk.

Daar moest ik ook wel om lachen ja.

> Ik heb me absoluut niet verveeld en hoogst vermakelijk zou ik het dan
> ook zeker willen noemen. Superbriljant kan ook zo vervelend worden. ;-)

vermakelijk. Hoger komt hij bij mij niet :)

Marjolein

Wouter Valentijn

ongelezen,
30 jan 2011, 16:56:0530-01-2011
aan
Niek wrote:

> [...]
> zaken is toch dat je niet zomaar ergens water gaat drinken. Zelfs op
> onze eigen aarde doen wat dat niet. En tja, dan komt boontje om zijn

Hij had het echt wel eerst getest. Alleen lijkt het me dat de test niet
ingericht was op water van Scalos. :-)

> [...]
> vind de afwachtende houding van Kirk gevaarlijk. Want is de aanval
> niet de beste verdediging? Ja, ook als je nog niet weet wat de vijand

Jij zou aanvallen ook al wist je totaal /niets/ van de vijand?
Geen waar, geen wanneer, geen wie?
/me schuifelt eventjes uit de buurt van Niek. :-)

<knip>

> [...]
> hypersnelheidwerkelijkheid. Ze hebben het immers over dat die mensen
> zo snel opbranden. Maar daar is dus nog een bevruchting uit

Zou kunnen. Ik had ook de indruk dat ze in het verleden ook al zoiets
geflikt hadden en zo die ervaring hadden dat pas-overgebrachten zo snel
beschadigd konden raken. Maar alles bij elkaar waren ze nog maar de laatste
vijf overlevenden.

> Zie je, een supergroentje. Even met de bortsen zwaaien en alles wordt
> geaccepteerd, dat kan niet anders dan slecht aflopen met deze jongen
> (wat dan ook bleek).

Compton niet alleen. Blijkbaar waren alle anderen voor hem ook op een
gegeven moment 'om'.
Deela was zo zelfverzekerd daaromtrent.
Kirk was de enige uitzondering.

> En dat door slechts een simpele schram. Niet gek dat die mensen het
> niet lang volhouden.

Ruige seks te vroeg in een relatie is dus uitgesloten.

> Eh SOA bestaat niet meer in de toekomst?

Hmmm.... Ik moet op mijn tong bijten nu. :-D

> Ik snap niet waarom ze het onthaastingsmiddel niet aan Deela en Real
> gegeven hebben zodat zij op een normalere manier contact kunnen maken
> met anderen en zich op die manier voortplanten.

Het werkte wellicht alleen voor hen die pas versneld waren? Of die er niet
mee geboren waren? Helemaal duidelijk was dat niet, maar kennelijk was het
voor Deela en haar mensen geen oplossing anders hadden ze dat wel genomen /
gekregen hebben..

0 nieuwe berichten