Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

[STTOS] 3x09 (65) The Tholian Web

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Wouter Valentijn

ongelezen,
25 dec 2010, 16:13:5325-12-2010
aan
Aflevering: The Tholian Web
Productievolgorde: 65
Uitzendvolgorde: 64
DVD: Disc 3

Ik bespreek deze volgende week.

O, ja!
Zet wel alle klokken gelijk.
Dat is hייl belangrijk. ;-)

--
Wouter Valentijn www.j3v.net

http://www.nksf.scifics.com/startrek.html

Giles: "I'd like to test that theory."
'Buffy the Vampire Slayer 6x21: Two To Go.'

liam=mail

Wouter Valentijn

ongelezen,
1 jan 2011, 14:52:3201-01-2011
aan
Wouter Valentijn wrote:
> Aflevering: The Tholian Web
> Productievolgorde: 65
> Uitzendvolgorde: 64
> DVD: Disc 3
>
> Ik bespreek deze volgende week.
>
> O, ja!
> Zet wel alle klokken gelijk.
> Dat is héél belangrijk. ;-)

Wederom is een zusterschip van de Enterprise in moeilijkheden.
De USS Defiant is een aantal weken verdwenen en de Enterprise is het schip
dat haar vindt in nog niet verkend gebied.
De Defiant (naam ook bekend van het schip van Sisko) zit in een soort fase
verandering. Ze is gedeeltelijk in ons heelal aanwezig, en gedeeltelijk ook
weer niet. Het blijkt te gaan om een soort afdrijven in een tussenruimte
tussen ons heelal en een parallel universum.
TBT plus Chekov stralen aan boord in gaaf uitziende ruimtepakken en zien tot
hun verbijstering dat de bemanning zichzelf heeft vermoord. Een Defiant Red
Shirt heeft zelfs nog zijn handen om de nek van de kapitein. McCoy merkt in
de buurt van de ziekenboeg dat hij zijn handen kan steken in de lijken in
tafels, alsof ze daar niet echt zijn. Het blijkt dat de Defiant op het punt
staat om voor goed uit ons heelal te verdwijnen. Een neveneffect van hetgeen
met de Defiant aan de hand is zorgt ook voor storing aan het
transportersysteem van de Enterprise zelf. Kirk stuurt zijn mannen als
eerste weg om zelf als laatste de Defiant te verlaten. Helaas voor hem
verdwijnt dan de Defiant. Schijnbaar in het niets. Aan boord van de
Enterprise proberen ze hem nog terug te stralen, maar de transporterstraal
kan hem niet aan boord halen.

Spock berekent dat over ongeveer twee uur ze opnieuw kunnen proberen om Kirk
alsnog aan boord te stralen. Tot die tijd moeten ze muisstil afwachten om
die vreemde sector niet al te veel te verstoren. Maar dit is Star Trek.
Gegarandeerd dat er iets verstorends gaat gebeuren! Want ook de bemanning
van de Enterprise blijkt niet immuun. De eerste die symptomen vertoont is
Chekov. Hij raakt zeer geīrriteerd en agressief. Hij valt zijn collega's aan
en moet met nerve pinch buiten bewustzijn worden gesteld.
Ook van buiten het schip komt gevaar. Wellicht nog erger dan de
ruimteziekte. Een schip van de Tholian Assembly komt langs en commander
Loskene verklaart dat dit stukje ruimte van hen is. Maar omdat hij (of zij?)
de uitleg van Spock accepteert mag de Enterprise de nodige tijd blijven.
Maar beslist niet langer!
De tijd is daar dat ze een nieuwe poging kunnen wagen, maar omdat de komst
van de Tholians wellicht de ruimte te veel heeft verstoord kunnen ze Kirk
niet opstralen. Het geduld van de Tholians is op en heel stipt openen ze het
vuur op de Enterprise. Spock trekt de conclusie dat willen ze een kans
hebben om Kirk te redden ze zich moeten handhaven daar. De Enterprise schiet
terug en het schip van Loskene raakt beschadigd. De Enterprise zelf trouwens
ook. Ze kan niet weg en Scotty weet niet eens zeker of het hem zal lukken de
zaak te repareren.
Tot overmaat van ramp krijgt Loskene versterking. Een tweede Tholian schip
duikt op en te samen begint de vijand een Web rond de Enterprise te weven.
Een energieveld van waaruit als het eenmaal voltooid is ze nooit meer uit
kunnen ontsnappen!

McCoy is ziedend. Hij beschuldigt Spock van alles wat mooi en lelijk is. Ten
onrechte vind ik. Spock laat zich niet direct van de wijs brengen hierdoor.
Omdat Kirk zeer waarschijnlijk door het gevecht gedood is houden ze een
herdenkingsceremonie waarna Spock en McCoy de laatste bevelen van Kirk
moeten bekijken. Het is een soort testament op tape waarin Kirk hen van
advies dient. Hij verklaart dat Spock naast zijn intellectuele vermogens wel
degelijke een goede intuītie heeft en dat hij desnoods op dat vlak heel goed
bij McCoy terecht kan voor advies. McCoy krijgt te horen dat hij Spock meer
raad en daad moet bijstaan, maar dat hij ook niet mag vergeten dat Spock de
captain is en dus het laatste woord heeft! Vooral McCoy moet even slikken
hierdoor, maar Kirks 'laatste woorden' zorgen ervoor dat hij wat
inschikkelijker wordt.
Terwijl de Tholians voor Spiderman spelen krijgen bemanningsleden van de
Enterprise steeds meer en meer last van de ruimteziekte. McCoy heeft al
vastgesteld dat het geen bacterie of virus is, maar het effect van de
tussenruimte zelf.
Uhura, zeer verdrietig over Kirk, trekt zich terug in haar kajuit en ziet in
de spiegel ineens Kirk in zijn ruimtepak zweven. Ze rent de gang op en
klampt McCoy aan. De Doctor gelooft haar echter niet en denkt dat zij ook
slachtoffer geworden is van de ziekte. Ze wordt afgevoerd en vastgebonden in
de ziekenboeg.
In de machinekamer wordt Kirk echter ook gezien door meerdere
bemanningsleden en men kan alleen maar de conclusie trekken dat Kirk nog
leeft en op een vreemde manier vastzit in die tussenruimte. Ook de
ongelovige McCoy ziet Kirk ineens opduiken op de brug waardoor meer mensen
hem zien. Uhura wordt natuurlijk uit de ziekenboeg ontslagen hierdoor.
McCoy heeft ook een geneesmiddel ontwikkeld dat gebaseerd is op een dodelijk
zenuwgas ontwikkeld door de Klingons. De bemanning krijgt hij via een ader,
maar voor zijn vrienden Spock en Scott heeft hij het gemixt met iets
alcoholisch.

De Tholians hebben hun web voltooid, maar de Enterprise kan ontsnappen door
gebruik te maken van die tussenruimte. Ze vliegen daar doorheen zodat ze de
normale ruimte omzeilen waar dat Web zich bevindt en komen gelijk op een
aantal parsecs verder in luttele seconden! Omdat de timing voor de interfase
met de tussenruimte gunstig was (anders hadden ze niet eens weg kunnen
komen) lukt het ze ook om Kirk weer op stralen en aan boord te brengen.
Uitgeput, maar voor de rest wel in orde, vertelt Kirk over zijn unieke
ervaring om praktisch een hele ruimte voor zichzelf alleen te hebben na het
verdwijnen van de Defiant. Hij is wel nieuwsgierig naar wat Spock en McCoy
nu vonden van zijn 'laatste bevelen'. Zijn kameraden doen alsof hun neus
bloed. Ze beweren dat ze het zo druk hadden dat ze er niet eens aan dachten
om die orders te bekijken! Liegebeesten. :-)

Héél gave aflevering!

En tegelijk de proloog als het ware van de beste aflevering van Star Trek
Enterprise.
Want die USS Defiant van de Starshipklasse dook uiteindelijk op in het
Spiegeluniversum alwaar Jonathan Archer haar stal van de Spiegel Tholians!
:-)
(zie de dubbelaar: "In a Mirror Darkly".

Niek

ongelezen,
1 jan 2011, 17:51:3901-01-2011
aan
Wouter Valentijn wrote:
> Ik bespreek deze volgende week.

Dat heb je gedaan zie ik maar niemand heeft gereageerd. Ik zelf moet
bekennen nog niet gekeken te hebben. Ben even met wat andere
interessante dingen bezig dan tv kijken, vandaar. Maar dat verder
niemand gekeken heeft, is wel wat treurig. Je hoort van mij zodra mijn
tvkijkzin weer om de hoek komt kijken.

--
Niek

Wouter Valentijn

ongelezen,
1 jan 2011, 18:28:3101-01-2011
aan

Ik heb vandaag pas een stukje geschreven.
Eh, dat is intussen gisteren geworden.

marbel

ongelezen,
1 jan 2011, 19:58:3801-01-2011
aan
On 1-1-2011 20:52, Wouter Valentijn wrote:
> TBT plus Chekov stralen aan boord in gaaf uitziende ruimtepakken en zien tot

Viel mij ook meteen op, hele andere ruimtepakken dan die die we eerder
zagen. Dit was echter, bij die andere zat er een losse kap op en kon een
lid van het gezelschap zijn handschoen uitdoen om zijn neus te krabben -
en daardoor de hele bemanning besmetten later na teruggebeamed te zijn.

> hun verbijstering dat de bemanning zichzelf heeft vermoord. Een Defiant Red

Elkaar, niet zichzelf :)

> Spock berekent dat over ongeveer twee uur ze opnieuw kunnen proberen om Kirk

een uur en 53 minuten. Wat hij ook braaf aan de Tholians doorgeeft, een
beetje speling is blijkbaar teveel gevraagd.

> ruimteziekte. Een schip van de Tholian Assembly komt langs en commander

Wel weer een hele andere alien, een soort negatieve vuurvogelaar die
niet helder in beeld wil komen :)

> [...]
> Een energieveld van waaruit als het eenmaal voltooid is ze nooit meer uit

Zo heel erg beschadigd was hij blijkbaar niet, ondanks de voltreffer met
laser.

> McCoy is ziedend. Hij beschuldigt Spock van alles wat mooi en lelijk is. Ten
> onrechte vind ik. Spock laat zich niet direct van de wijs brengen hierdoor.

Ik erger me wel vaker aan McCoy, maar hier helemaal. Een paar
afleveringen geleden schold hij Spock uit omdat die de capitein achter
liet, nu scheld hij hem uit omdat hij de capitein NIET achter laat ook
al is er een ruime kans dat hij dood is. Zo inconsistent als wat, onze
Bones.

> Omdat Kirk zeer waarschijnlijk door het gevecht gedood is houden ze een
> herdenkingsceremonie waarna Spock en McCoy de laatste bevelen van Kirk
> moeten bekijken. Het is een soort testament op tape waarin Kirk hen van

mwoah.... vond ik wat raar en ongeloofwaardig allemaal eerlijk gezegd.
Gezocht, waarschijnlijk om het zogenaamd lollige effect.

> [...]
> slachtoffer geworden is van de ziekte. Ze wordt afgevoerd en vastgebonden in

Is ook gelijk helemaal zwak en flauwvallend, terwijl ze nergens verder
last van heeft.

> [...]
> ongelovige McCoy ziet Kirk ineens opduiken op de brug waardoor meer mensen
> hem zien. Uhura wordt natuurlijk uit de ziekenboeg ontslagen hierdoor.

Zaten jullie ook te pogen te ontcijferen wat hij zei? "Spock" zag ik,
maar de rest kon ik geen chocola van maken.

> [...]
> zenuwgas ontwikkeld door de Klingons. De bemanning krijgt hij via een ader,
> maar voor zijn vrienden Spock en Scott heeft hij het gemixt met iets

Ook al weer zo'n rare wending, alsof ze ruim de tijd hebben om een
borreltje te drinken in plaats van gewoon het vaccin te krijgen.

> Héél gave aflevering!

mwoah..... teveel overdreven lolligheid voor mij eerlijk gezegd.

> [...]
> :-)
> (zie de dubbelaar: "In a Mirror Darkly".

Oh, dat vind ik wel weer leuk om te weten.

Marjolein

Wouter Valentijn

ongelezen,
2 jan 2011, 10:38:4702-01-2011
aan
marbel wrote:
> On 1-1-2011 20:52, Wouter Valentijn wrote:

<knip>

> Elkaar, niet zichzelf :)

Ja, bedoelde ik ook. :-) Als men het heeft over individuele bemanningsleden
spreekt men over 'elkaar'.
Maar als men de bemanning als collectieve eenheid ziet....

> een uur en 53 minuten. Wat hij ook braaf aan de Tholians doorgeeft,
> een beetje speling is blijkbaar teveel gevraagd.

Achteraf gezien had Spock eigenlijk moeten zeggen dat hij minstens 24 uur
nodig had. :-)

> Wel weer een hele andere alien, een soort negatieve vuurvogelaar die
> niet helder in beeld wil komen :)

Prachtig gedaan.
De amateurs van Starship Exeter hebben ze ook van stal gehaald.

http://www.exeterstudio.com/

> Zo heel erg beschadigd was hij blijkbaar niet, ondanks de voltreffer
> met laser.

Phaser.
Maar ze kozen nu ineens wel een andere tactiek.

> [...]
> liet, nu scheld hij hem uit omdat hij de capitein NIET achter laat ook
> al is er een ruime kans dat hij dood is. Zo inconsistent als wat, onze

Hij is vaak gefrustreerd denk ik en dit is zijn manier om ermee om te gaan.
Bovendien is er misschien ook nog het effect van die tussenruimte.

> mwoah.... vond ik wat raar en ongeloofwaardig allemaal eerlijk gezegd.
> Gezocht, waarschijnlijk om het zogenaamd lollige effect.

Lollig?
Dramatisch zou ik zeggen.

> Is ook gelijk helemaal zwak en flauwvallend, terwijl ze nergens verder
> last van heeft.

Dat was dus wel het effect van de tussenruimte. Je ziet diverse
bemanningsleden ook zo reageren. Ook McCoy later.

> Zaten jullie ook te pogen te ontcijferen wat hij zei? "Spock" zag ik,
> maar de rest kon ik geen chocola van maken.

Ik ook niet.

> [...]
>
> Ook al weer zo'n rare wending, alsof ze ruim de tijd hebben om een
> borreltje te drinken in plaats van gewoon het vaccin te krijgen.

McCoy had wat goed te maken denk ik. :-)

> mwoah..... teveel overdreven lolligheid voor mij eerlijk gezegd.

Misschien alleen de laatste scčne. Voor het geheel vond ik het een mooie
dramatische aflevering.

> Oh, dat vind ik wel weer leuk om te weten.

En in die zin is de eerder besproken 'Mirror, Mirror' als het ware weer een
vervolg dįįrop. :-)
Maar Star Trek Enterprise heeft op zichzelf (mede daardoor) ook zovele
issues! Ahrrrgghhh. Well, never mind.

Ninia

ongelezen,
2 jan 2011, 11:16:4402-01-2011
aan
Op 1-1-2011 23:51, Niek schreef:
Ik loop weer vreselijk achter. Moet the Empath en deze en de volgende
nog kijken en ik kijk momenteel ook allemaal andere dingen, kerstfilms
en zo, opdat die niet wččr een jaar liggen te wachten... Denk dat doctor
Who ook nog even voor moet gaan, zijnde een kerstaflevering, en kerstmis
is alweer een week voorbij...

--
Ninia

marbel

ongelezen,
2 jan 2011, 11:34:0302-01-2011
aan
On 2-1-2011 16:38, Wouter Valentijn wrote:

> <knip>

> Ja, bedoelde ik ook. :-) Als men het heeft over individuele bemanningsleden
> spreekt men over 'elkaar'.
> Maar als men de bemanning als collectieve eenheid ziet....

Als ze allemaal tegelijk een drankje cyanide hadden genomen had ik
'zichzelf' wel ok gevonden, maar nu wekt het echt een rare indruk :)

> Achteraf gezien had Spock eigenlijk moeten zeggen dat hij minstens 24 uur
> nodig had. :-)

Achteraf ben ik ook altijd veel beter in inschattingen, maar van Spock
had ik beter verwacht. Beter in de trant van een veiligheidsmarge
aanhouden dan natuurlijk :)

> Phaser.
> Maar ze kozen nu ineens wel een andere tactiek.

Maar ze kon nog kaarsrecht vliegen bedoelde ik :)

> Lollig?
> Dramatisch zou ik zeggen.

Hmmmmmm. Nope, zo kwam het niet over. Maar dit is voor mij ook de
verkeerde tijd voor dit soort testamenten. Morgen is het drie jaar
geleden dat een blogger waar ik veel mee discussieerde overleed in de
Iraq oorlog en een 'last post' achterliet.

> Dat was dus wel het effect van de tussenruimte. Je ziet diverse
> bemanningsleden ook zo reageren. Ook McCoy later.

Maar die kregen allemaal die onbeheersbare woedeaanvallen, behalve McCoy
die gewoon nog wat erger dan normaal fulmineerde.

> McCoy had wat goed te maken denk ik. :-)

Duh. In je vrije tijd Bones :)

Marjolein

Niek

ongelezen,
2 jan 2011, 12:13:3302-01-2011
aan
Ninia wrote:
> [...]
> en zo, opdat die niet wččr een jaar liggen te wachten... Denk dat doctor
> Who ook nog even voor moet gaan, zijnde een kerstaflevering, en kerstmis

En toch roepen we allemaal dat er niks te kijken is. We gaan toch niet
echt een leven krijgen? #brrrrrrrrrrr

--
Niek

Wouter Valentijn

ongelezen,
2 jan 2011, 14:10:1802-01-2011
aan
marbel wrote:

> Als ze allemaal tegelijk een drankje cyanide hadden genomen had ik
> 'zichzelf' wel ok gevonden, maar nu wekt het echt een rare indruk :)

Maar taalkundig klopt het denk ik wel?

<knip>

[.... videotestament Kirk....]

> [...]
> geleden dat een blogger waar ik veel mee discussieerde overleed in de
> Iraq oorlog en een 'last post' achterliet.

Ah... :-(
Zo wordt een bepaald persoonlijk ervaringsfilter over zo'n sc�ne gelegd.

[... Uhura en de effecten van de tussenruimte....]

> Maar die kregen allemaal die onbeheersbare woedeaanvallen, behalve
> McCoy die gewoon nog wat erger dan normaal fulmineerde.

Dat zijn dus minstens al TWEE soortgelijke reacties. :-)

> Duh. In je vrije tijd Bones :)

Scotty vond het anders wel okay dacht ik. :-)

Wouter Valentijn

ongelezen,
2 jan 2011, 14:25:4502-01-2011
aan

Ik?
Een 'leven' krijgen??
HAHAHAHAHA!!! ROFL ROFL ROFL
We zullen eerder nog massaal om het leven komen door een komeetinslag dan
dat ik een leven krijg.

Niek

ongelezen,
2 jan 2011, 17:45:1802-01-2011
aan
Wouter Valentijn wrote:
> De Defiant (naam ook bekend van het schip van Sisko)

Ah, dank je, ik zat me al suf te piekeren waarom die naam me zo
overbekend voorkwam.

> TBT plus Chekov stralen aan boord in gaaf uitziende ruimtepakken

Daar heb ik wel even naar zitten staren. Waar zouden die blauwe en rode
slang voor bedoeld zijn geweest? En waarom loopt dat helemaal door naar
beneden? Facinerend!

> hun verbijstering dat de bemanning zichzelf heeft vermoord.

Het eerste beeld dat ik zag, leek wel stil te staan wat mij het gevoel
gaf dat ze uit fase waren in tijd. Ook vroeg ik me af of ze zichzelf
zagen uit een parallel universum omdat ik de gezichten niet goed kon
zien. Maar zo spannend was het allemaal niet. Hihi.

> Tot overmaat van ramp krijgt Loskene versterking. Een tweede Tholian schip
> duikt op en te samen begint de vijand een Web rond de Enterprise te weven.

Dat is een beeld dat op mijn netvlies gebrand staat. Die twee scheepjes
die strepen trekken in het heelal, machtig mooi.

> McCoy is ziedend. Hij beschuldigt Spock van alles wat mooi en lelijk is. Ten
> onrechte vind ik. Spock laat zich niet direct van de wijs brengen hierdoor.

Op zich niet raar van Spock maar ik vond hem wel anders dan anders en
heb nog met de gedachte gespeeld dat zijn menselijke helft allang door
de ziekte te pakken was genomen en hij al zijn Vulcanhelft nodig had om
zich in bedwang te houden waardoor hij nog strakker overkomt dan anders.
Ook dat was allemaal niet het geval.

> Uhura, zeer verdrietig over Kirk, trekt zich terug in haar kajuit

Wat is ze toch prachtig en dan dat gewaad wat ze aan heeft! Maar waarom
ze zich ook nog met sieraden ging tooien ontging mij. Kan het
vrouwelijke gen zijn dat ik mis. (Ik heb wel vrouwelijke genen alleen
niet allemaal)

> [...]
> bloed. Ze beweren dat ze het zo druk hadden dat ze er niet eens aan dachten
> om die orders te bekijken! Liegebeesten. :-)

Maar ik dacht dat Vulcans niet konden liegen! Verder was het wel grappig.

> [...]
> Want die USS Defiant van de Starshipklasse dook uiteindelijk op in het
> Spiegeluniversum alwaar Jonathan Archer haar stal van de Spiegel Tholians!

Oh, wat leuk! Dat heb ik destijds toen ik Enterprise keek niet geweten.

--
Niek

Niek

ongelezen,
2 jan 2011, 17:49:5702-01-2011
aan
marbel wrote:
> [...]
> liet, nu scheld hij hem uit omdat hij de capitein NIET achter laat ook
> al is er een ruime kans dat hij dood is. Zo inconsistent als wat, onze

Wat ben jij hard! Die man is een en al emotie en moet deze uiten. Als je
soms overweldigd wordt door emoties dan kun je als mens nog wel eens
onredelijk worden. Dat is je toch niet helemaal wezensvreemd mag ik
hopen? En Bones staat ook voor de onlogische inconsistente kant waardoor
Spock nog meer geregeerd door de logica over kan komen.

[Uhura]

> Is ook gelijk helemaal zwak en flauwvallend, terwijl ze nergens verder
> last van heeft.

Die was natuurlijk ook overweldigd door emoties. Ze is ook als de dood
dat ze die ziekte heeft en dat put haar uit. Ze heeft al vaker laten
zien het wat angstiger uitgevallen type te zijn dan veel andere
bemanningsleden dus dat verbaasde me niet zo.

> Zaten jullie ook te pogen te ontcijferen wat hij zei? "Spock" zag ik,
> maar de rest kon ik geen chocola van maken.

Hahahahahaha, ja helemaal! En ook ik kon alleen Spock thuisbrengen.

> mwoah..... teveel overdreven lolligheid voor mij eerlijk gezegd.

Maar als mensen stuiteren van verdriet, angst en machteloosheid dan
erger je je er aan. ;-)

--
Niek

marbel

ongelezen,
2 jan 2011, 18:24:2402-01-2011
aan
On 2-1-2011 23:49, Niek wrote:

> [...]
> hopen? En Bones staat ook voor de onlogische inconsistente kant waardoor
> Spock nog meer geregeerd door de logica over kan komen.

Maar je kunt best emotioneel *en* consistent zijn hoor :)

> [...]
> zien het wat angstiger uitgevallen type te zijn dan veel andere
> bemanningsleden dus dat verbaasde me niet zo.

tsk tsk tsk, wat wil je ook met zo'n vrouwtje op die positie :)
Terwijl ze toch helemaal gefocussed moet zijn op haar werk want haar
persoonlijke leven is ze helemaal kwijt (leeggemaakt geheugen, toch?)

> Hahahahahaha, ja helemaal! En ook ik kon alleen Spock thuisbrengen.

> Maar als mensen stuiteren van verdriet, angst en machteloosheid dan
> erger je je er aan. ;-)

Nee hoor, integendeel. Het moet alleen wel een beetje overkomen :)

Marjolein

marbel

ongelezen,
2 jan 2011, 18:27:5402-01-2011
aan
On 2-1-2011 23:45, Niek wrote:

> [...]
>
> Daar heb ik wel even naar zitten staren. Waar zouden die blauwe en rode
> slang voor bedoeld zijn geweest? En waarom loopt dat helemaal door naar

Deed me enorm denken aan van die bloodflow echo's met bloed dat van je
hart af en naar je hart toe loopt.

> [...]
> de ziekte te pakken was genomen en hij al zijn Vulcanhelft nodig had om
> zich in bedwang te houden waardoor hij nog strakker overkomt dan anders.

Oh, dat had ik nog wel een leuke draai gevonden!

> [...]
> ze zich ook nog met sieraden ging tooien ontging mij. Kan het
> vrouwelijke gen zijn dat ik mis. (Ik heb wel vrouwelijke genen alleen

Ik dacht dat ze haar altaartje tevoorschijn ging halen en dat het iets
religieus was. Geen idee waarom, want er kwam gewoon een spiegel, maar
ik denk ook omdat ik het onlogisch vond om je helemaal in je eentje op
te doffen :)
Ik dacht ook nog dat haar kaftan (die ik voor pyjama aanzag) een stuk
meer bedekte en toch een stuk vrouwelijker was dan haar uniform.
Heerlijk, uniform uit, eindelijk je benen bedekken...

> Maar ik dacht dat Vulcans niet konden liegen! Verder was het wel grappig.

Hij loog ook niet, als je goed oplet. Hij zegt halve zinnen, die de
luisteraar zelf aanvult...

Marjolein

Niek

ongelezen,
2 jan 2011, 18:38:5102-01-2011
aan
marbel wrote:
> Maar je kunt best emotioneel *en* consistent zijn hoor :)

Kan maar hoeft niet.

> tsk tsk tsk, wat wil je ook met zo'n vrouwtje op die positie :)

Precies! *schater*

> Terwijl ze toch helemaal gefocussed moet zijn op haar werk want haar
> persoonlijke leven is ze helemaal kwijt (leeggemaakt geheugen, toch?)

Eh is dat niet weer hersteld? Ja toch?

> Nee hoor, integendeel. Het moet alleen wel een beetje overkomen :)

Hihihihihihi. Oké.

--
Niek

Niek

ongelezen,
2 jan 2011, 18:41:5902-01-2011
aan
marbel wrote:
> On 2-1-2011 23:45, Niek wrote:
[ruimtepakken]

> Deed me enorm denken aan van die bloodflow echo's met bloed dat van je
> hart af en naar je hart toe loopt.

Oh, dat is ook mooi.

> Ik dacht dat ze haar altaartje tevoorschijn ging halen en dat het iets
> religieus was. Geen idee waarom

Wij maken wat mee in ons hoofd als we naar TOS kijken!

> maar ik denk ook omdat ik het onlogisch vond om je helemaal in je eentje op
> te doffen :)

Ah.

> Ik dacht ook nog dat haar kaftan (die ik voor pyjama aanzag) een stuk
> meer bedekte en toch een stuk vrouwelijker was dan haar uniform.
> Heerlijk, uniform uit, eindelijk je benen bedekken...

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Maar zal Uhura in haar pyama de
gang op rennen en om Spock roepen?

> Hij loog ook niet, als je goed oplet. Hij zegt halve zinnen, die de
> luisteraar zelf aanvult...

Ach ja, dat had ik ook al bedacht en was me ook al opgevallen maar toch...

--
Niek

marbel

ongelezen,
2 jan 2011, 18:53:2702-01-2011
aan
On 3-1-2011 0:38, Niek wrote:

> Kan maar hoeft niet.

maar het is niet het emotionele waar ik me aan erger, maar het
inconsistente :)

>>> [Uhura]

> Eh is dat niet weer hersteld? Ja toch?

Nee, ze leerde enorm snel hoorden we, dus haar vaardigheden konden weer
helemaal worden hersteld. Maar haar geheugen was voor altijd verloren.
Toen tenminste :)

Marjolein

Wouter Valentijn

ongelezen,
3 jan 2011, 13:24:4403-01-2011
aan
marbel wrote:

> Maar je kunt best emotioneel *en* consistent zijn hoor :)

Ah!
Constistent emotioneel!
;-)

Ze maakt af en toe zo'n opmerking.
Maar als puntje bij paaltje komt staat ze pal voor haar zaak.
Mijn mooiste Uhura momenten:
- Op de navigatiepositie tijdens 'Balance of Terror'
- Hoe ze omging met Mirror Sulu
- Haar technische kanten tijdens 'Who Mourns for Adonais?'

> tsk tsk tsk, wat wil je ook met zo'n vrouwtje op die positie :)
> Terwijl ze toch helemaal gefocussed moet zijn op haar werk want haar
> persoonlijke leven is ze helemaal kwijt (leeggemaakt geheugen, toch?)

Wellicht dat ze veel heeft genoteerd in haar leven. Ze heeft natuurlijk haar
logboek dat ze bij moet houden. En misschien blogt ze ook. :-) (of wat dat
ook mogen zijn in de 23ste eeuw). Plus ze zal de leemtes kunnen vullen
dankzij haar collega's en vrienden.

<knip>

Wouter Valentijn

ongelezen,
3 jan 2011, 13:30:1603-01-2011
aan
marbel wrote:
> [...]

<knip>

> [...]

Een persoonlijk leven heeft men per defintie toch altijd?

> Nee, ze leerde enorm snel hoorden we, dus haar vaardigheden konden
> weer helemaal worden hersteld. Maar haar geheugen was voor altijd
> verloren. Toen tenminste :)

Ze zal dat geheugen hebben gereconstrueerd dankzij diverse geschreven en
mondelinge bronnen.

Of ze plaatsten een backup terug. :-)

marbel

ongelezen,
3 jan 2011, 14:05:0703-01-2011
aan
On 3-1-2011 19:24, Wouter Valentijn wrote:

> Ah!
> Constistent emotioneel!
> ;-)

Dat impliceert dat het de emoties zijn die consistent zijn en dat is
niet wat ik schreef :)

> [...]
> logboek dat ze bij moet houden. En misschien blogt ze ook. :-) (of wat dat
> ook mogen zijn in de 23ste eeuw). Plus ze zal de leemtes kunnen vullen

Zullen ze zich in hebben kunnen houden? Daar kan je toch wel rotgeintjes
mee uithalen hoor.... zeggen dat iemand dol is op gerechten die die
vroeger haatte... hmmm....

Majrolein

Wouter Valentijn

ongelezen,
3 jan 2011, 14:16:4603-01-2011
aan
Niek wrote:

> [...]
>
> Daar heb ik wel even naar zitten staren. Waar zouden die blauwe en
> rode slang voor bedoeld zijn geweest? En waarom loopt dat helemaal

Waar jij al niet op let!

> [...]
> zagen uit een parallel universum omdat ik de gezichten niet goed kon
> zien. Maar zo spannend was het allemaal niet. Hihi.

Niet spannend? /me valt bijna van zijn stoel.

Ze waren dus op de Defiant, één van de twaalf schepen van dezelfde klasse
waartoe de Enterprise behoort. Al is dat aantal natuurlijk uitgedund:

Even in willekeurige volgorde turven welke ruimteschepen van de
Starshipklasse (zoals de Enterprise) we kennen:
01. USS Constellation: Verwoest en opgeslokt door de Planet Killer ('The
Doomsday Machine').
02. USS Exeter: Bemanning omgekomen door een akelige ziekte. Kreeg dankzij
amateurs een 'eigen serie' ('The Omega Glory').
03. USS Excalibur: Verwoest en bemanning gedood door de USS Enterprise onder
leiding van de M5 ('The Ultimate Computer').
04. USS Defiant: Bemanning ten prooi van de tussenruimtewaanzin en gestolen
door
krachten in het Mirror Universe.
05. USS Lexington, beschadigd maar overleefde het bij de M5 War Games ('The
Ultimate Computer')..
Hetzelfde voor:
06. USS Potemkin en
07. USS Hood

08. USS Enterprise (de beroemdste).

Gebaseerd op speculatie (maar niet door ons gezien nu) en een remastering
van een episode kan men wellicht ook zeggen dat de volgende schepen daar ook
toe behoorden:

09. USS Intrepid (opgegeten door ruimte amoebe, zie 'The Immunity
Syndrome').
10. USS Farragut (genoemd in 'Obsession', kreeg dankzij amateurs een 'eigen
aflevering'.)
11. USS Republic (genoemd door Kirk in 'Court Martial').
12. USS Yorktown (genoemd in 'Obsession'). In Roddenberry's eerste
bedenksels zou hij zijn schip zo hebben genoemd!

.

Maar, om terug te komen op jouw oorspronkelijke gevoel, ik moet eerlijk
bekennen dat toen ik deze aflevering voor het eerst zag
begin jaren '70 ik ook eerst dacht dat ze op een toekomstige Enterprise
waren beland. :-)

> Dat is een beeld dat op mijn netvlies gebrand staat. Die twee
> scheepjes die strepen trekken in het heelal, machtig mooi.

Heel apart.
Later deed Q iets soortgelijks met de Enterprise D in twee afleveringen van
TNG.

> [...]
> om zich in bedwang te houden waardoor hij nog strakker overkomt dan
> anders. Ook dat was allemaal niet het geval.

Hij kon inderdaad genoeg discipline opbrengen.

> [...]
> waarom ze zich ook nog met sieraden ging tooien ontging mij. Kan het
> vrouwelijke gen zijn dat ik mis. (Ik heb wel vrouwelijke genen alleen

Een persoonlijke gewoonte?
Ik zoek er niets bijzonders achter.

> Maar ik dacht dat Vulcans niet konden liegen! Verder was het wel
> grappig.

Ah, dat zei Spock tegen die Romulan Commander toen hij haar verleidde.
Maar toen loog hij ook. :-D

> Oh, wat leuk! Dat heb ik destijds toen ik Enterprise keek niet
> geweten.

Nooit die aflevering gezien ('In a Mirror Darkly')?

Wouter Valentijn

ongelezen,
3 jan 2011, 14:21:4403-01-2011
aan
marbel wrote:
> [...]

> rotgeintjes mee uithalen hoor.... zeggen dat iemand dol is op
> gerechten die die vroeger haatte... hmmm....

Zoals zij af en toe met messen zwaait? Dat laten ze gewoon uit hun hoofd.
:-)

Wouter Valentijn

ongelezen,
3 jan 2011, 14:26:3803-01-2011
aan
marbel wrote:
> [...]

[... Uhura in haar kajuit...]

> [...]
> religieus was. Geen idee waarom, want er kwam gewoon een spiegel, maar
> ik denk ook omdat ik het onlogisch vond om je helemaal in je eentje op

Ik heb haar nooit met een altaartje gezien. :-)
Waarom is het onlogisch om zich in haar eentje op te doffen? Ik heb daar
werkelijk geen verstand van.

> Ik dacht ook nog dat haar kaftan (die ik voor pyjama aanzag) een stuk
> meer bedekte en toch een stuk vrouwelijker was dan haar uniform.
> Heerlijk, uniform uit, eindelijk je benen bedekken...

LOL

> Hij loog ook niet, als je goed oplet. Hij zegt halve zinnen, die de
> luisteraar zelf aanvult...

Vulcans kunnen wel degelijk liegen, en als ze zeggen dat ze het niet doen,
dan liegen ze!
Hij zat trouwens keihard te liegen toen Kirk hen vroeg naar die tape.

0 nieuwe berichten