Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

[STTOS] 3x19 (75) The Cloud Minders

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Wouter Valentijn

ongelezen,
7 mrt 2011, 14:39:5907-03-2011
aan
Aflevering: The Cloud Minders
Productievolgorde: 75
Uitzendvolgorde: 76
DVD: Disc 6

Okay.
Wakker worden.

--
Wouter Valentijn www.j3v.net

http://www.nksf.scifics.com/startrek.html

http://www.zeppodunsel.blogspot.com/ (NKSF TV Tips Blog)

Giles: "I'd like to test that theory."
'Buffy the Vampire Slayer 6x21: Two To Go.'

liam=mail

Niek

ongelezen,
12 mrt 2011, 15:53:1512-03-2011
aan
Kirk is blijkbaar niet zo van de politiek maar meer van de actie want
hij gaat samen met Spock gelijk naar een mijn om daar spullen op te
halen waarmee een andere planeet van een plaag gered kan worden in
plaats van naar de wonderlijke stad in de lucht (hoe onpraktisch) waar
hij door de heren van staat uitgenodigd is. Ik zou denken dat hij wel
wat meer diplomatieke handstandjes geleerd zou hebben op de academie. Of
hij legt die naast zich neer, wat ik wel bij hem vindt passen.

Bij de mijn worden Kirk en Spock gelijk aangevallen en is de situatie
gelijk duidelijk. De mijnwerkers zijn ontevreden. Ze blijken zelfs kunst
niet te waarderen! Schandalig! Voor zulk volk is natuurlijk geen hoop
meer. De dochter van een hoogwaardigheidsbekleder die zelf als kunstwerk
wordt beschouwd en onmiddellijk een oogje op Spock heeft, kan er niet
over uit.
Ze hebben in deze aflevering echt hun best gedaan wat kledingontwerp
betreft. De verschillende originele hoofddeksels, de jurk van de
dochter...al kan dat ook komen omdat er geen stof meer over was na het
aanbrengen van die sleep.

Is het voor het eerst dat we Spock zijn gedachten geprojecteerd zien?
Wel even heel nieuw zo voor Star Trek. Hij lijkt nogal gefascineerd door
de dochter, Droxine.

Terwijl Spock even later een geanimeerd gesprek over het paarritueel van
de Vulcans met Droxine voert, is Kirk met een heel ander paarritueel
bezig of zo ziet het er in ieder geval uit. Het resultaat is dat de
kijkers ingelicht wordt over hoe deze maatschappij in elkaar zit met
zijn verlichte geesten in de wolken en werkers op de bijna onleefbare
planeet.

McCoy komt er achter dat het spul in zijn ruwe vorm wat gemijnd wordt,
de mijnwerkers hun intellect aantast en ze agressief maakt. Het filter
wat hij maakt wordt door de hoogindebolmijnheer niet geaccepteerd. Dan
komt Kirk zelf tot de conclusie dat zijn diplomatieke talent te wensen
overlaat. Ja, daar was ik al eerder achter gekomen. :-)

Alleen had Kirk er niet op gerekend dat de planeetbewoners ook niet zijn
verhaal over het gas geloven. Hierdoor mag Kirk voor de derde keer met
dezelfde vrouw, Vana, worstelen.
Wel slim dat hij de luchtmijnheer in de gassen laat verkeren waardoor
duidelijk wordt dat het werkelijk waar is wat Kirk hem verteld heeft en
de planeetbewoners niet zomaar de minderen zijn zoals altijd gedacht
was. Vana lijkt trouwens minder door het gas te worden aangetast dan
Kirk en de man die een lesje moet leren, zij is degene die de
tegenwoordigheid van geest heeft om de Enterprise om hulp te roepen.

Droxine lijkt ondanks al haar aanstellerigheid door deze gebeurtenissen
toch wel in te zien hoe het werkelijk zit in haar samenleving. Haar
vader heeft er duidelijk meer moeite mee. Dat Spock met haar blijft
praten vind ik wel bewonderingswaardig in hem. Zij werkt mij ondanks
haar inzichten onzettend op mijn zenuwen.

Ik me ontzettend vermaakt met deze aflevering en ben dan ook benieuwd
wat Wouter bedoelde met 'wakker blijven'. Er zat behoorlijk wat vaart in
het verhaal en er was aardig wat actie.

--
Niek

Marjolein Noyce-Bellinga

ongelezen,
12 mrt 2011, 17:02:3012-03-2011
aan
Op 12-3-2011 21:53, Niek schreef:

> [...]
> wat meer diplomatieke handstandjes geleerd zou hebben op de academie. Of
> hij legt die naast zich neer, wat ik wel bij hem vindt passen.

Dit moest, vanwege de enorme haast die geboden was. Daar hebben ze het
de rest van de aflevering ook nog wel eens over, maar bijna zijdelings.
"oh ja, we moeten dit wel binnen 5 uur en 23 minuten hebben opgelost
allemaal".

> [...]
> meer. De dochter van een hoogwaardigheidsbekleder die zelf als kunstwerk
> wordt beschouwd en onmiddellijk een oogje op Spock heeft, kan er niet

En Spock een oogje op haar! Eerst dacht ik dat hij een grapje maakte,
over dat hij "ook nog nooit een kunstwerk had ontmoet" maar later bleek
hij echt te flirten.... onze Spock!

> [...]
> betreft. De verschillende originele hoofddeksels, de jurk van de
> dochter...al kan dat ook komen omdat er geen stof meer over was na het

Viel mij ook al op je :)

> [...]
>
> Terwijl Spock even later een geanimeerd gesprek over het paarritueel van
> de Vulcans met Droxine voert, is Kirk met een heel ander paarritueel

Daar viel me de mond ook weer van open. De ponn far, die zo geheim moest
blijven dat hij er twee jaar terug bijna dood aan ging omdat hij er niet
over mocht praten met niet-vulcans, wordt hier heel openlijk door hem
uitgelegd aan dat meisje.

> [...]
> kijkers ingelicht wordt over hoe deze maatschappij in elkaar zit met
> zijn verlichte geesten in de wolken en werkers op de bijna onleefbare

Nou ja.... verlicht.... Maar dit soort dingen moeten in zo'n kort
tijdsbestek natuurlijk altijd wat karikaturaal worden gebracht.

> [...]
> komt Kirk zelf tot de conclusie dat zijn diplomatieke talent te wensen
> overlaat. Ja, daar was ik al eerder achter gekomen. :-)

Nooit zijn sterkste kant geweest :)
en die McCoy is toch ook wel weer een genie hoor, hoe die man altijd
binnen twee uur de meest ingewikkelde dingen oplost waar de verlichte
geleerden in al die tijd niet achter zijn gekomen...

> [...]
> Kirk en de man die een lesje moet leren, zij is degene die de
> tegenwoordigheid van geest heeft om de Enterprise om hulp te roepen.

Ook wel fijn dat het een gas is dat supersnel werkt en supersnel weer
uitgewerkt is. Dat ze toch nooit hebben gemerkt dat hun dienaren binnen
een dag een stuk slimmer waren :)

> [...]
> praten vind ik wel bewonderingswaardig in hem. Zij werkt mij ondanks
> haar inzichten onzettend op mijn zenuwen.

Het was een enorm dom wicht, eigenlijk.

> Ik me ontzettend vermaakt met deze aflevering en ben dan ook benieuwd
> wat Wouter bedoelde met 'wakker blijven'. Er zat behoorlijk wat vaart in
> het verhaal en er was aardig wat actie.

Ik heb me ook wel vermaakt ja

Marjolein

Wouter Valentijn

ongelezen,
13 mrt 2011, 19:13:4513-03-2011
aan

"Marjolein Noyce-Bellinga" <mar...@marbel.info> schreef in bericht

> Op 12-3-2011 21:53, Niek schreef:

<knip>

> En Spock een oogje op haar! Eerst dacht ik dat hij een grapje maakte, over
> dat hij "ook nog nooit een kunstwerk had ontmoet" maar later bleek hij
> echt te flirten.... onze Spock!

En dat zonder vreemde, bijzondere, invloeden!
Uniek!

> Viel mij ook al op je :)

Met zichtbare navels, zowel bij Droxine als bij Vanna!

> [...]
> blijven dat hij er twee jaar terug bijna dood aan ging omdat hij er niet
> over mocht praten met niet-vulcans, wordt hier heel openlijk door hem

Haar schoonheid vond hij dan ook 'disturbing' :-D

> Nou ja.... verlicht.... Maar dit soort dingen moeten in zo'n kort
> tijdsbestek natuurlijk altijd wat karikaturaal worden gebracht.

Kastensysteem in een notendop.

> [...]
> binnen twee uur de meest ingewikkelde dingen oplost waar de verlichte
> geleerden in al die tijd niet achter zijn gekomen...

McCoy behoort tot de besten!

Met Vanna worstelen...
Zou ik ook geen bezwaar tegen hebben.
Ik vond Vanna aantrekkelijker dan Droxine moet ik zeggen.

> Ook wel fijn dat het een gas is dat supersnel werkt en supersnel weer
> uitgewerkt is. Dat ze toch nooit hebben gemerkt dat hun dienaren binnen
> een dag een stuk slimmer waren :)

We weten niet hoe snel dat ging.... De Troglodytes spendeerden generaties in
de mijnen.

> Het was een enorm dom wicht, eigenlijk.

Kennelijk was het niet haar intellect dat Spock interesseerde.
Het zal die, eh, sleep wel geweest zijn. :-)

Eh, ik zei niet 'wakker blijven'.
Ik zei: 'wakker worden!'

'Wakker worden' is ook wel 'ONTWAAKT!'

Mocht dit en deze aflevering op zich niet voldoende zijn om mijn bedoeling
te communiceren, dan...

http://www.youtube.com/watch?v=Fm_AmAs02rc

> Ik heb me ook wel vermaakt ja

Ik ook!

Niek

ongelezen,
14 mrt 2011, 07:26:5014-03-2011
aan
On 03/12/2011 11:02 PM, Marjolein Noyce-Bellinga wrote:

> [...]
> de rest van de aflevering ook nog wel eens over, maar bijna zijdelings.
> "oh ja, we moeten dit wel binnen 5 uur en 23 minuten hebben opgelost

Een tijdsverloop die wel erg naar de hand van de schrijvers werd gezet.
Eerst is er die tijdsdruk en dan gaan ze nog even gezellig babbelen,
kennis uitwisselen en heeft het volk van Vana zich al ontwikkeld.
Vervolgens hebben ze nog iets van twee uur om die andere planeet te
bereiken. Ik werd er niet koud of warm van hoe laat het was.

> [...]
> blijven dat hij er twee jaar terug bijna dood aan ging omdat hij er niet
> over mocht praten met niet-vulcans, wordt hier heel openlijk door hem

Hé, daar zeg je wat. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ja, Spock
moet zwaar onder de indruk van haar zijn geweest dat hij plotsklaps zo
openhartig was.

> en die McCoy is toch ook wel weer een genie hoor, hoe die man altijd
> binnen twee uur de meest ingewikkelde dingen oplost waar de verlichte
> geleerden in al die tijd niet achter zijn gekomen...

Hahahaaha, een echte held!

[Droxine]

> Het was een enorm dom wicht, eigenlijk.

Nogal ja. Des te wonderlijker dat Spock daar zo voor viel. Of zal het
haar jurk zijn geweest?

--
Niek

Niek

ongelezen,
14 mrt 2011, 14:18:1514-03-2011
aan
On 03/14/2011 12:13 AM, Wouter Valentijn wrote:

> Eh, ik zei niet 'wakker blijven'.
> Ik zei: 'wakker worden!'

Oei, ik was even te lui gisteren om het op te zoeken. Dat krijg ik er
nou van. *bloos*

> 'Wakker worden' is ook wel 'ONTWAAKT!'

Aha! Ik vat 'm.

--
Niek

Ninia

ongelezen,
14 mrt 2011, 16:20:1214-03-2011
aan
Op 14-3-2011 0:13, Wouter Valentijn schreef:

> En dat zonder vreemde, bijzondere, invloeden!
> Uniek!

Slechte continuīteit. Had niet gemogen, temeer daar het in het verhaal
geen enkel belang dient. Heeft Spock Droxine beīnvloed? Misschien een
beetje, maar vader was de baas en die liet zich niet overreden door zijn
dochter. Bijzonder irritante man. Het leek wel of hij jaren in de mijnen
had gewerkt zonder masker. Een en al agressie, eigenlijk vanaf het
begin. Groot-adviseur was hij. Hahahaha. Wat een titel!

> Met zichtbare navels, zowel bij Droxine als bij Vanna!

En goed gearticuleerde borsten bij beiden.

> Haar schoonheid vond hij dan ook 'disturbing' :-D

Ja haar schoonheid bracht de hele 7 jaren-cyclus in de war. Zo kennen we
Spock toch echt niet. Al was er laatst ook zo'n aflevering waar Spock zo
a-typisch werd neergezet.

> Kastensysteem in een notendop.

En al veel vaker meegemaakt in Star Trek, in mijn vage herinnering.

> Ik vond Vanna aantrekkelijker dan Droxine moet ik zeggen.

Ja Droxine was een beetje een anorexia-tiepje.

En dat terwijl ze op een intellectuele wolk woont. Wat vonden jullie van
die wolk met die stad eigenlijk? Geen gezicht toch?

Misschien was het mijn stemming, maar mij heeft deze aflevering nogal
geīrriteerd. Niet zo origineel. Allerlei ingrediënten die me bekend
voorkwamen. Niet consequent. Op de wolk zou geen agressie zijn, maar men
was niet te beroerd om een beetje flink te martelen. Slecht spel,
slechte dialogen. Het voelde constant een beetje ongemakkelijk.

> http://www.youtube.com/watch?v=Fm_AmAs02rc

Dat is even schrikken. Zit ik ineens naar de Internationale te luisteren :)

> Ik ook!

Ik wat minder dus :)

--
Ninia

Niek

ongelezen,
14 mrt 2011, 16:24:3714-03-2011
aan
On 03/14/2011 09:20 PM, Ninia wrote:
> En dat terwijl ze op een intellectuele wolk woont. Wat vonden jullie van
> die wolk met die stad eigenlijk? Geen gezicht toch?

Hihihihi, nou ik vond het wel aandoenlijk eigenlijk.

--
Niek

Wouter Valentijn

ongelezen,
14 mrt 2011, 18:41:4714-03-2011
aan
Ninia wrote:

> [...]
> de mijnen had gewerkt zonder masker. Een en al agressie, eigenlijk
> vanaf het begin. Groot-adviseur was hij. Hahahaha. Wat een titel!

Hypocriet ook.
Beweren dat alles in orde en vredig is, maar intussen maar lekker martelen.
Ik mocht Plasus niet. Nog steeds niet.

> En goed gearticuleerde borsten bij beiden.

Stond de kostuumontwerper van Star Trek toch wel bekend om dacht ik. :-D
Dank u meneer William Ware Theiss!
http://en.wikipedia.org/wiki/William_Ware_Theiss

[.... Spock en Droxine...]

> Ja haar schoonheid bracht de hele 7 jaren-cyclus in de war. Zo kennen
> we Spock toch echt niet. Al was er laatst ook zo'n aflevering waar
> Spock zo a-typisch werd neergezet.

Uitzondering.
Regel.
:-)

> En al veel vaker meegemaakt in Star Trek, in mijn vage herinnering.

Uhm... 'Spock's Brain'?

> Ja Droxine was een beetje een anorexia-tiepje.

En bovendien nogal soft.

<knip>

> [...]
> slechte dialogen. Het voelde constant een beetje ongemakkelijk.

> Dat is even schrikken. Zit ik ineens naar de Internationale te

Politiek gezien wel in de richting van mijn smaak. :-)

0 nieuwe berichten