Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

[STTOS] 3x04 (60) The Enterprise Incident

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Wouter Valentijn

ongelezen,
20 nov 2010, 07:29:5120-11-2010
aan
Aflevering: The Enterprise Incident
Productievolgorde: 60
Uitzendvolgorde: 57
DVD: Disc 1

Deze ga ik lekker zelf bespreken volgende week. :-)

--
Wouter Valentijn www.j3v.net

http://www.nksf.scifics.com/startrek.html

Giles: "I'd like to test that theory."
'Buffy the Vampire Slayer 6x21: Two To Go.'

liam=mail

Niek

ongelezen,
20 nov 2010, 08:03:3220-11-2010
aan
Wouter Valentijn wrote:
> Deze ga ik lekker zelf bespreken volgende week. :-)

Dan pas? Ik heb net gekeken. Dan weet ik het niet zo goed meer. Door het
late bespreken merk ik dat ik minder uitgebreid er op in ga dan ik vlak
na het kijken zou doen.

--
Niek

Ninia

ongelezen,
20 nov 2010, 08:27:2620-11-2010
aan
Op 20-11-2010 14:03, Niek schreef:

Volgens mij hebben we dit misverstand al eens eerder gehad, maar Wouter
zit wel op schema volgens mij. Deze is pas voor volgend weekend.

--
Ninia

Niek

ongelezen,
20 nov 2010, 09:11:5020-11-2010
aan
Ninia wrote:
> Volgens mij hebben we dit misverstand al eens eerder gehad, maar Wouter
> zit wel op schema volgens mij. Deze is pas voor volgend weekend.

Nee, echt niet. ;-)
Ik kijk er 1 per week al maanden. Wouter bespreekt pas later om anderen
de kans te geven om te beginnen, hij is een soort van achtervang. Zo heb
ik het begrepen.

--
Niek

Ninia

ongelezen,
20 nov 2010, 09:37:5620-11-2010
aan
Op 20-11-2010 15:11, Niek schreef:

> [...]

> Ik kijk er 1 per week al maanden. Wouter bespreekt pas later om anderen
> de kans te geven om te beginnen, hij is een soort van achtervang. Zo heb

Maar nu is hij niet de achtervang maar gaat het om een aflevering die
hij heeft 'geclaimd' Jaja. Laat hij zelf het verlossende woord spreken...

--
Ninia

We are stardust.

Wouter Valentijn

ongelezen,
20 nov 2010, 11:10:1320-11-2010
aan
Ninia wrote:
> [...]

Voor mijn schema is dat juist. :-)

> Echt niet? :)

Echt wel. :-D

Klopt.

> Maar nu is hij niet de achtervang maar gaat het om een aflevering die
> hij heeft 'geclaimd' Jaja. Laat hij zelf het verlossende woord
> spreken...

Dat klopt ook. Ik zal er dit seizoen nog een paar meer claimen denk ik. :-)
'The Tholian Web', 'Day of the Dove', 'That Which Survives', 'The Lights of
Zetar' en 'Requim for Methuselah'. Daar laat ik het bij denk ik. Tenzij ik
moet achtervangen.

In het kader van mijn 'achtervangen', wat normaal gezien het geval is, kijk
ik de aflevering een dag voordat ik een stukje schrijf. Maar dat houdt ook
in dat bij het reageren op een ander ik ook hetzelfde schema aanhoud. Zo heb
ik een vaste regelmaat. Iemand anders schrijft misschien een aantal dagen na
het starterspostje een verslag op een dag waarop het voor mij misschien
lastig is om gelijk te kijken.
'The Paradise Syndrome' heb ik bijvoorbeeld gisteren bekeken en dus vandaag
op in gehaakt.
Voor mij is over het algemeen vrijdag de Star Trek kijkdag en de zaterdag de
schrijf een stukje dag, waarna ik meestal ook gelijk het starterspostje voor
de volgende aflevering schrijf.
De zaterdagavond is dan voor mijn andere projectje: Joss Whedon met in dit
geval Buffy. Daarover schrijf ik dan zondag weer een stukje.

Hoe kijken / schrijven jullie?

Vandaag zaterdag 20 november is er hier dat starterspostje.
Voor mij is vrijdag 26 november zeer waarschijnlijk (ijs en weder dienende)
de kijkdag.
En op zaterdag 27 november de stukje schrijf dag.

Ik zie bijvoorbeeld bij 'The Paradise Syndrome' dat:
Zaterdag 13 november de startpost was, en
Donderdag 18 november het stukje van Niek kwam.
Op welke dag heb je daadwerkelijk TPS bekeken Niek?

Niek

ongelezen,
20 nov 2010, 15:48:5920-11-2010
aan
Wouter Valentijn wrote:
> Hoe kijken / schrijven jullie?

Meestal kijk ik ergens in het weekend (zaterdag, zondag of maandag).

> Vandaag zaterdag 20 november is er hier dat starterspostje.

Heb dan ook vandaag gekeken.:-)

> Ik zie bijvoorbeeld bij 'The Paradise Syndrome' dat:
> Zaterdag 13 november de startpost was, en
> Donderdag 18 november het stukje van Niek kwam.
> Op welke dag heb je daadwerkelijk TPS bekeken Niek?

Eh, geen flauw idee. Zou best wel eens donderdag geweest kunnen zijn of
de dag er voor. Met TOS ben ik niet heel vast met kijken. Met geen
enkele serie trouwens behalve als ik direct live naar tv-afleveringen kijk.

--
Niek

Wouter Valentijn

ongelezen,
20 nov 2010, 16:35:5920-11-2010
aan
Niek wrote:

> Meestal kijk ik ergens in het weekend (zaterdag, zondag of maandag).

Je hebt altijd een lang weekeinde?

> Heb dan ook vandaag gekeken.:-)

Okay, consistent met bovenstaande. :-)

> Eh, geen flauw idee. Zou best wel eens donderdag geweest kunnen zijn

*AHA* !!!!! Betrapt! :-D

> of de dag er voor. Met TOS ben ik niet heel vast met kijken. Met geen
> enkele serie trouwens behalve als ik direct live naar tv-afleveringen
> kijk.

Het kan dus op zaterdag, zondag, maandag, woensdag of donderdag zijn? :-D

Niek

ongelezen,
20 nov 2010, 16:46:5620-11-2010
aan
Wouter Valentijn wrote:

> Je hebt altijd een lang weekeinde?

Yup.

> *AHA* !!!!! Betrapt! :-D

Hahahahahahaha.

> Het kan dus op zaterdag, zondag, maandag, woensdag of donderdag zijn? :-D

Helemaal juist.
Maar om eerlijk te zijn staat het op mijn kijklijstje voor op de zondag.

--
Niek

Wouter Valentijn

ongelezen,
27 nov 2010, 10:32:5427-11-2010
aan

"Wouter Valentijn" <li...@valentijn.nu> schreef in bericht

> Aflevering: The Enterprise Incident
> Productievolgorde: 60
> Uitzendvolgorde: 57
> DVD: Disc 1
>
> Deze ga ik lekker zelf bespreken volgende week. :-)

Vandaag dus. ;-)

De inspiratie hiervoor vond Dorothy C. Fontana in een gebeurtenis die zich
tijdens de Vietnamoorlog afspeelde.
Twee maanden voordat ze haar script schreef werd de USS Pueblo (een
Amerikaanse patrouille boot) gevangen genomen door Noord Korea.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pueblo_incident

Wanneer de aflevering begint leren we van Doctor McCoy dat Kirk op
onverklaarbare wijze bezig is zwaar overspannen te geraken. En we zien Kirk
ook op de brug rondlopen met een kort lontje terwijl hij bevelen snauwt en
te pas en te onpas zijn bemanningsleden onheus bejegend. We zien ook dat
wanneer zijn mensen zijn gezicht niet zien hij een bepaalde glimlach in zijn
ogen heeft. Hij houdt iets achter....

Dan geeft hij Sulu het bevel een bepaalde koers te volgen die, zo waarschuwt
zijn roerganger hem, de Enterprise zal brengen in de Romulan Neutral Zone.
Kirk wil van geen bezwaren horen en zet door. Niemand van de bemanning lijkt
het te begrijpen en ook Scott vraagt Uhura wanneer ze van Starfleet de
orders hebben gekregen om dit te doen.
Eenmaal in de Romulan Neutral Zone (RNZ) worden ze plotseling omringd door
drie vijandelijke schepen waarbij ze geschokt vaststellen dat de Romulans
hun cloaking device dusdanig verbeterd hebben dat er zelfs geen hint was van
hun aanwezigheid. Een even grote schok is het feit dat de Romulans nu
rondvliegen met Klingon schepen! Duidelijk een bewijs van de alliantie
tussen de Klingons en de Romulans. Later, tijdens TNG, leren we dat het niet
puur liefde was tussen die twee blokken.
De Romulan Sub Commander Tal neemt contact met hen op en nadat de Romulan
Commander (die we dan nog niet zien) opmerkt dat er zich een Vulcan bevindt
aan boord van de Enterprise krijgen ze een uur om zich over te geven. De
Romulan is zelfs zo coulant dat ze Kirk en Spock uitnodigt en dat ze als
teken van vertrouwen twee Romulan officieren naar de Enterprise laat stralen
om te dienen als onderpand! De aanwezigheid van Spock heeft wel een unieke
werking hier! :-)

De uitwisseling vindt plaats en Kirk en Spock worden bij de Commander
gebracht en het blijkt een elegante dame te zijn die wellicht ter plekke
smoorverliefd is geworden op Spock. Ze beschuldigt de Enterprise van
spionage (wegens hun verbeterde cloak) en Kirk mag de cel in. Spock mag bij
haar blijven in haar cabine. Ze is als Romulan bewust van de
gemeenschappelijke band die ze met Vulcans heeft en ze wil Spock beter leren
kennen. Spock op zijn beurt lijkt daar wel oren naar te hebben en laat
doorschemeren dat er een waarheid is die onuitgesproken blijft.
Kirk intussen lijkt hondsdol te zijn geworden en werpt zich tegen het
energieveld van zijn cel. Hij lijkt dusdanig gewond te zijn geraakt dat
McCoy erbij gehaald moet worden. In de cel laat Spock weten dat Kirk gek is
geworden en dat hij puur voor zijn eigen eer en glorie de Enterprise bevolen
heeft de RNZ in te gaan. Kirk vliegt hem en aan en Spock voert puur uit
reflex een Vulcan Death Grip toe waarna McCoy moet vaststellen dat Kirk dood
is.
Zijn 'lijk' wordt overgebracht naar de Enterprise alwaar een
nietsvermoedende Christine Chapel zich haast dood schrikt wanneer Kirk weer
bij zijn positieven komt. Dan blijkt dat Kirk en Spock al die tijd inderdaad
op een spionage missie waren en pas nadat McCoy zich had gemeld aan boord
van het Romulan vlaggen schip hij ook is ingelicht. De Vulcan Death Grip
blijkt helemaal niet te bestaan! :-)
Het plan is verder dat Spock achter de locatie van de cloak moet komen, dat
doorgeeft aan Kirk en dat Kirk dan op zijn beurt vermomt het cloaking device
gaat stelen. Dit houdt ook in dat Kirk even aparte oren krijgt aangemeten.
Ook Scotty wordt erbij gehaald en hij kan een grijns niet onderdrukken
wanneer hij zijn captain vermomd als Romulan ziet. Hem wordt even gevraagd
of hij een Romulan uniform kan regelen dat dan afgestaan moet worden door
één van de uitgewisselde officieren.

Aan boord van het vlaggenschip beginnen de Romulan Commander en Spock elkaar
beter te leren kennen en gezien de vingeractie tussen hen raken ze echt
heftig gepassioneerd. Zij fluistert hem haar voornaam in en hij vindt het
best wel een mooie naam, maar dat het niet echt past bij een soldaat, waarop
zij opmerkt dat zo ook best wel een vrouw is. Om dat te demonstreren trekt
ze zich even terug om vrijetijdskleding aan te trekken. Van die gelegenheid
maakt Spock gebruik om Kirk een seintje te geven van waar het cloaking
device staat.
Kirk, aan boord van het Romulan vlaggenschip, sluipt rond, vindt de machine
en schakelt intussen een aantal Romulans uit. Snel straalt hij terug naar de
Enterprise alwaar hij Scotty bijna het onmogelijke vraagt: Integreer dat
stukje gloednieuw buitenaardse techniek in de eigen machinekamer!
De Romulans zelf hebben de communicatie opgemerkt en Tal stormt haast de
cabine van zijn commander binnen. Spock geeft snel toe dat hij het signaal
heeft uitgezonden en de Romulan Commander voelt zich behoorlijk verraden. Ze
acht Spock schuldig en wil hem op grond van spionage laten executeren. Ze is
natuurlijk hevig gefrustreerd. Vanwege het feit dat zij de Enterprise nu
niet heel als oorlogsbuit naar een Romulan haven kan slepen en omdat die
knappe Vulcan waar ze zo'n zin in had niet zo aardig blijkt te zijn als ze
had gehoopt.

Terwijl Scott ijverig bezig is de cloak te installeren komt Kirk te brug op
en zijn mensen zijn heel bij hem weer heel te zien. Al kijken ze wat vreemd
op wegens zijn 'oren'. Chekov krijgt het bevel te scannen voor Spock en het
lukt Pavel het omdat er net dat ene kleine verschil is tussen Vulcans en
Romulans.
Spock wordt van het Romulan vlaggenschip weggestraald en omdat de Romulan
Commander dit merkte lift ze met hem mee. Zij wordt ook naar de brug
gebracht en is in eerste instantie in haar verontwaardiging ervan overtuigd
dat de Enterprise vernietigd gaat worden.
Wanneer er gecommuniceerd wordt met de Sub Commander geeft zij het bevel om
het vuur te openen op de Enterprise.
Scotty, niet voor niets een 'miracle worker', is het gelukt om de cloak te
installeren en te activeren. De Enterprise wordt onzichtbaar en Kirk geeft
het bevel om onmiddellijk een andere koers te volgen. De Romulans hebben het
nakijken.

De Romulan Commander weigert om onder de indruk te zijn. Binnen de kortste
keren zullen de Romulans in staat zijn om die cloak te doorgronden.
Spock vindt dat niet erg. Militaire geheimen zijn de vluchtigste van allen.
Hij hoopt echter wel dat hetgeen zij samen hebben meegemaakt het begin kan
zijn van een andere manier om met elkaar om te gaan.

Geinige aflevering!

Oh, ja! In sommige fangroepen heeft de Romulan Commander een bepaalde
bijnaam gekregen: 'Trampolina'. De oorsprong van die naam blijkt te liggen
in een parodie verschenen in Trek magazine ooit.

Ninia

ongelezen,
28 nov 2010, 16:46:3928-11-2010
aan
Op 27-11-2010 16:32, Wouter Valentijn schreef:

> [...]
> wanneer zijn mensen zijn gezicht niet zien hij een bepaalde glimlach in zijn

Heb ik nu goed begrepen dat de opdracht wel degelijk van Starfleet kwam
en dat Kirk daarom zo gestresst was? En is dat niet een beetje vreemd
voor een captain?

> [...]
> maakt Spock gebruik om Kirk een seintje te geven van waar het cloaking

De interactie tussen Spock en de Romulan Commander vond ik toch wel het
hoogtepunt in deze aflevering. De onderkoelde reacties van Spock die
voor meerderlei interpretatie vatbaar waren, geweldig vond ik dat. En
toch ging hij helemaal mee met de commander, wier voornaam wij dus niet
te weten zijn gekomen, maar Spock wel :)
Wel een beetje jammer dat na de onthulling van Spock als verrader zij
dan weer wat onderkoeld reageert wat ik meer zou willen wijten aan
slecht spel.

Hoewel Fontana (de schrijfster) met de hele scčne niet gelukkig was en
het ongeloofwaardig vond voor een Romulan commander dat zij Spock niet
door had heb ik me er toch prima mee vermaakt.

> [...]
> Hij hoopt echter wel dat hetgeen zij samen hebben meegemaakt het begin kan
> zijn van een andere manier om met elkaar om te gaan.

Leuke opmerking van Spock op het eind.

> Geinige aflevering!

Zeker een geinige aflevering. Alleen moet nog iets gezegd worden over
dat cloaking device dat ze dus gestolen hebben van de Romulans. Daar
dacht ik wel eens iets over gelezen te hebben dat ze dat eigenlijk nooit
gebruikt hebben, ook niet in de andere series, dat hoewel ze het dus zo
nodig moesten inpikken, ze toch besloten hebben geen cloaking te
gebruiken bij gevechtshandelingen. Misschien weet Wouter daar meer over
te vertellen?

--
Ninia

Wouter Valentijn

ongelezen,
29 nov 2010, 17:04:3029-11-2010
aan
Ninia wrote:

> Heb ik nu goed begrepen dat de opdracht wel degelijk van Starfleet
> kwam en dat Kirk daarom zo gestresst was? En is dat niet een beetje
> vreemd voor een captain?

Uhm... Nee.
De opdracht kwam van Starfleet. Kirk en Spock moesten een cloaking device
stelen en het gestresst zijn was puur gespeeld.
Kirk deed alsof hij doordraaide zodat officieel Starfleet en de Federation
hun handen in onschuld konden wassen. Vandaar dat ook die Vulcan Death Grip
(bestaat niet echt wist ook Christine Chapel) werd toegepast. Het was
allemaal toneel.
Dit allemaal om de cloak in handen te krijgen en hun bazen een 'plausibele
ontkenning' te kunnen geven. "Gut, een opdracht daartoe? Neuh hoor! Onze
captain was alleen maar een beetje gestresst." Maar intussen kunnen de
ingenieurs het ding lekker uit elkaar halen om te onderzoeken.

<knip>

> [...]
> Wel een beetje jammer dat na de onthulling van Spock als verrader zij
> dan weer wat onderkoeld reageert wat ik meer zou willen wijten aan

Zij moest ook haar decorum bewaren. Zou ze als commander van een kleine
vloot ineens moeten gaan stampvoeten?

> Hoewel Fontana (de schrijfster) met de hele scène niet gelukkig was en

> het ongeloofwaardig vond voor een Romulan commander dat zij Spock niet
> door had heb ik me er toch prima mee vermaakt.

Ik ook!

<knip>

> [...]
> het dus zo nodig moesten inpikken, ze toch besloten hebben geen
> cloaking te gebruiken bij gevechtshandelingen. Misschien weet Wouter

De Federatie heeft officieel beloofd bij het verdrag van Algeron om geen
cloak te hebben.
Stiekem doen bepaalde mensen binnen Starfleet er wel onderzoek naar. Denk
aan 'The Pegasus' van TNG. Dat was zelfs een phase cloak, waar the Romulans
zelf ook onderzoek naar deden.
Dat stelen is natuurlijk bedoeld om het ding te bestuderen. Ze moeten
methoden ontwikkelen om een schip met een cloak toch nog te kunnen
detecteren. Vandaar.

Niek

ongelezen,
6 dec 2010, 13:12:0206-12-2010
aan
Wouter Valentijn wrote:
> [...]
> Twee maanden voordat ze haar script schreef werd de USS Pueblo (een
> Amerikaanse patrouille boot) gevangen genomen door Noord Korea.

Leuk die achtergrondinformatie.

> [...]
> wanneer zijn mensen zijn gezicht niet zien hij een bepaalde glimlach in zijn

Dat was mij niet zo direct opgevallen. Wel vermoedde ik dat er zoiets
aan de hand moest zijn, gezien de ervaringen die we inmiddels met Kirk
hebben.

> Dan geeft hij Sulu het bevel een bepaalde koers te volgen die, zo waarschuwt
> zijn roerganger hem, de Enterprise zal brengen in de Romulan Neutral Zone.

Kan op zo'n moment een gezagsvoerder niet uit zijn functie worden gezet
omdat hij vreemde beslissingen neemt?

> Een even grote schok is het feit dat de Romulans nu rondvliegen met Klingon schepen!

Heeft dit ook een achtergrondverhaal? Bijvoorbeeld dat de ontwerper ziek
was geworden en ze een model van de Klingons nog hadden liggen?

> Kirk vliegt hem en aan en Spock voert puur uit
> reflex een Vulcan Death Grip toe waarna McCoy moet vaststellen dat Kirk dood
> is.

Hahahaha, uit pure reflex? En dat voor een Vulcan? Hebben die reflexen dan?

> De Vulcan Death Grip blijkt helemaal niet te bestaan! :-)

LOL!

> De Romulan Commander weigert om onder de indruk te zijn. Binnen de kortste
> keren zullen de Romulans in staat zijn om die cloak te doorgronden.
> Spock vindt dat niet erg. Militaire geheimen zijn de vluchtigste van allen.

Later zullen we toch zien dat die cloacking devices niet doorgrond
kunnen worden? Ik denk dan aan de Klingonschepen in DS9.

> Geinige aflevering!

Redelijk vermakelijk.

> Oh, ja! In sommige fangroepen heeft de Romulan Commander een bepaalde
> bijnaam gekregen: 'Trampolina'. De oorsprong van die naam blijkt te liggen
> in een parodie verschenen in Trek magazine ooit.

Hahahahaha. Niet geheel onverdiend. Ze wierp zich bijna onder Spock.

--
Niek

Niek

ongelezen,
6 dec 2010, 13:15:4606-12-2010
aan
Ninia wrote:
> Hoewel Fontana (de schrijfster) met de hele scène niet gelukkig was en
> het ongeloofwaardig vond voor een Romulan commander dat zij Spock niet
> door had heb ik me er toch prima mee vermaakt.

Dat zij zich zo liet leiden door haar lustgevoelens vond ik ook een
beetje vreemd. Al zijn de Romulans een gepassioneerd volk, zij zijn toch
ook heel erg van eer voor het eigen volk.

> [...]
> gebruikt hebben, ook niet in de andere series, dat hoewel ze het dus zo
> nodig moesten inpikken, ze toch besloten hebben geen cloaking te

Het wordt hier onderuit gehaald met dat het vluchtige technieken zijn
die door de vijand zo weer worden ontmanteld dus heeft het geen zin om
het te gebruiken. Dat was wat ik dacht.

> Misschien weet Wouter daar meer over te vertellen?

Waar zouden we zijn zonder Wouter? :-)

--
Niek

Wouter Valentijn

ongelezen,
6 dec 2010, 13:53:2906-12-2010
aan
Niek wrote:

<knip>

> Kan op zo'n moment een gezagsvoerder niet uit zijn functie worden
> gezet omdat hij vreemde beslissingen neemt?

Dan moet hij eerst drie dagen geobserveerd worden door de scheepsarts. Denk
maar aan de dialoog tussen McCoy en Spock bij 'The Doomsday Machine' over
Matt Decker. Fanwank ik eventjes hierbij. :-)

> Heeft dit ook een achtergrondverhaal? Bijvoorbeeld dat de ontwerper
> ziek was geworden en ze een model van de Klingons nog hadden liggen?

Enige tijd ging het gerucht dat het oorspronkelijke model van het Romulan
schip beschadigd was geraakt, maar later las ik dat ze toch al wel van plan
waren het Klingon model te gebruiken. Wellicht ook omdat ze dat model pas
hadden gemaakt voor het filmen van Elaan of Troyus en ze moeten zo'n heel
duur ding ten gelde maken. Ze konden zich niet veroorloven bestaande
modellen niet te gebruiken en veel props kun je misschien ook van andere
afleveringen herkennen. De cloak hier had een bol die je eerder zag in
'Return to tomorrow' en de romp ervan was ooit de Nomad sonde uit 'The
Changeling'. Ons ben zunig. :-)
Vooral ook omdat het budget voor dit derde seizoen was gereduceerd. (en de
serie was gedumpt op een ongunstig uitzendmoment).

> Hahahaha, uit pure reflex? En dat voor een Vulcan? Hebben die
> reflexen dan?

Waarom zouden ze geen reflexen hebben?
Denk ook maar eens bijvoorbeeld van die (zeldzame) reflex die het binnenste
ooglid sluit. Zie 'Operation:Annihilate!'

<knip>

> Later zullen we toch zien dat die cloacking devices niet doorgrond
> kunnen worden? Ik denk dan aan de Klingonschepen in DS9.

Het is heel lastig ze te doorgronden. Maar soms lukt het wel.
Denk eens aan de film Star Trek VI waarin Spock en McCoy een torpedo zo
programmeren dat die zich richt op de uitlaat van die Bird of Prey.
Wellicht dat er wel meer voorbeelden te bedenken zijn. Maar heel snel kan ik
ze niet opnoemen. De hele franchise kent meer dan 700 afleveringen.

> Redelijk vermakelijk.

> Hahahahaha. Niet geheel onverdiend. Ze wierp zich bijna onder Spock.

En de snelheid waarmee ze haar uniform omruilde voor iets comfortabelers.

0 nieuwe berichten