Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

[STTOS] 3x02 (58) Elaan of Troyius

1 weergave
Naar het eerste ongelezen bericht

Wouter Valentijn

ongelezen,
6 nov 2010, 16:19:5306-11-2010
aan
Aflevering: Elaan of Troyius
Productievolgorde: 58
Uitzendvolgorde: 68
DVD: Disc 4

Lekkere middenmoter.

--
Wouter Valentijn www.j3v.net

http://www.nksf.scifics.com/startrek.html

Giles: "I'd like to test that theory."
'Buffy the Vampire Slayer 6x21: Two To Go.'

liam=mail

Niek

ongelezen,
8 nov 2010, 14:10:4408-11-2010
aan
Wouter Valentijn wrote:
> Lekkere middenmoter.

Ja, lekker is ie zeker en ook heel erg van dik hout zaagt men planken.
Hahahaha maar ik heb me er prima mee vermaakt, dat wel.

De Enterprise heeft de opdracht om een ambassadeur van Troyius en Elaan,
de Dohlman van Elas naar Troyius te brengen waar de Dohlman met de
gezaghebber van Troyius zal trouwen om een dreigende oorlog tussen deze
twee planeten te verhinderen. Is ook mooi als een massaslachting op die
manier voorkomen kan worden.

Wat ik raar vind is dat de bemanning van de Enterprise zich helemaal
niet heeft ingelezen op de gewoonte en gebruiken van beide volkeren. Zo
komt Kirk aardig voor een verrassing te staan bij het dominante,
neerbuigende gedrag van Elaan. Dit had voorkomen kunnen worden als hij
meer had geweten. Ook de invloed van haar tranen zou hij dan hebben
weten te voorkomen.
Heel sterk einde dat Kirk geen serum nodig heeft om van haar te genezen
omdat de Enterprise zijn eerste liefde is.

Ik verdacht de ambassadeur zeer lange tijd van een dubbelspel maar die
bleek te zijn wie hij zei wie hij was. En de Klingons maakten gebruik
van de wraakzucht van een geliefde van Elaan. Die verhaallijn werd mooi
in de andere geweven.
De pakjes van de begeleiders van Elaan waren wat bizar, niet alleen van
kleur maar ook van vorm met al die punten. Het was bijna een clownspak.
En tjonge, hoeveel jurken had Elaan wel niet bij zich? Ze leek wel in
elke nieuwe scčne iets anders aan te hebben. En wanneer is die bagage
over gekomen? Dat ze zich zo vaak verkleedde is wellicht niet zo vreemd
omdat ze zich natuurlijk te pletter verveelde op dat schip in die saaie
kamer van Uhura.

De gezichten van McCoy en Spock waren ook zeer de moeite waard toen zij
zagen dat Kirk wel heel erg intiem was met Elaan.
Nu ik dit allemaal zit te typen, valt het me op dat het eigenlijk vol
humor zat en dat samen met een redelijk verhaal. Ja, leuk.

--
Niek

Wouter Valentijn

ongelezen,
13 nov 2010, 16:34:3213-11-2010
aan
Niek wrote:

> Ja, lekker is ie zeker en ook heel erg van dik hout zaagt men planken.
> Hahahaha maar ik heb me er prima mee vermaakt, dat wel.

Vanwege dat korte ruimtegevecht?

> [...]
> tussen deze twee planeten te verhinderen. Is ook mooi als een
> massaslachting op die manier voorkomen kan worden.

Make Love
Not War
:D

> [...]
> Heel sterk einde dat Kirk geen serum nodig heeft om van haar te
> genezen omdat de Enterprise zijn eerste liefde is.

En daar is geen geneesmiddel tegen gewassen!
Spock en McCoy waren het eens met elkaar. :-)

> [...]
> bleek te zijn wie hij zei wie hij was. En de Klingons maakten gebruik
> van de wraakzucht van een geliefde van Elaan. Die verhaallijn werd

Petri?
Omdat hij misschien groen van jaloesie was? :-) Neuh, dat heb ik nooit zo
ervaren.

> [...]

> wellicht niet zo vreemd omdat ze zich natuurlijk te pletter verveelde
> op dat schip in die saaie kamer van Uhura.

Een deel van die jurken had Petri meegebacht. O.a. die trouwjurk waar die
Dilithium juwelen bij hoorden.

> De gezichten van McCoy en Spock waren ook zeer de moeite waard toen
> zij zagen dat Kirk wel heel erg intiem was met Elaan.

Kirk had dat gesprek tussen Petri en Chapel niet zo goed opgevangen, en was
dus nu eventjes de klos. Als het ware.
Mevrouw was gelijk wel ambitieus. Even Kirk vragen de Enterprise te
gebruiken om de andere wereld naar de andere wereld te helpen.

> Nu ik dit allemaal zit te typen, valt het me op dat het eigenlijk vol
> humor zat en dat samen met een redelijk verhaal. Ja, leuk.

Gebaseerd een beetje op 'De getemde Feeks'.
Of misschien ook een mengvorm van Pygmelion en de Ilias. :-)

Ninia

ongelezen,
14 nov 2010, 10:54:5114-11-2010
aan
Op 13-11-2010 22:34, Wouter Valentijn schreef:

> [...]

Ik heb me ook zeer vermaakt, ik vertrouwde het Kirk wel toe om deze
feeks te temmen, hij ontkwam echter maar net aan een mes in zijn rug.

Meestal let ik niet zo op kleding, maar dit keer viel het zelfs mij op.

> Mevrouw was gelijk wel ambitieus. Even Kirk vragen de Enterprise te
> gebruiken om de andere wereld naar de andere wereld te helpen.

*LOL*

> Gebaseerd een beetje op 'De getemde Feeks'.
> Of misschien ook een mengvorm van Pygmelion en de Ilias. :-)

De titel is gebaseerd op Helena van Troje. Volgens de compendium is het
gebaseerd op The Taming of the Shrew en Antony and Cleopatra. Star Trek
kent zijn klassieken :)

--
Ninia

Niek

ongelezen,
15 nov 2010, 14:22:1115-11-2010
aan
Wouter Valentijn wrote:

> Petri?
> Omdat hij misschien groen van jaloesie was? :-) Neuh, dat heb ik nooit zo
> ervaren.

Nee, die man die verliefd was op Elaan en met haar wilde trouwen en
daarom de Klingon had ingeschakeld om de Enterprise aan te vallen.

> Mevrouw was gelijk wel ambitieus. Even Kirk vragen de Enterprise te
> gebruiken om de andere wereld naar de andere wereld te helpen.

Ja, dat halfslachtige gedoe is niets voor haar. :-)

--
Niek

0 nieuwe berichten