Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

Gemeente aansprakelijk stellen?

7 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Frank

ongelezen,
6 sep 1999, 03:00:0006-09-1999
aan
Afgelopen zondag op de terugweg vanaf Assen is één van de jongens met
z'n SRAD op z'n snufferd gegaan. We kwamen een dorpje binnenrijden
waar op de weg nieuw split lag. In een bocht is het voorwiel er toen
pardoes onderweg gegleden met als gevolg dat de motor waarschijnlijk
total loss zal worden verklaard. Gelukkig had de bestuurder slechts
een aantal schrammen.

Er stond nergens een waarschuwingsbord met betrekking tot de
losloggende split en wij vragen ons nu af of de gemeente aansprakelijk
kan worden gesteld voor de geleden schade.

Wie weet raad?

Frank

Boris J.C. van der Pijl

ongelezen,
6 sep 1999, 03:00:0006-09-1999
aan

Biker Bob
viel met zijn hoofd op het toetsenbord en het volgende verscheen op het
scherm:

Je kan de gemeente aansprakelijk stellen.
Als ik jou was zal ik ff terug gaan naar des plek des onheils
En wat foto's schieten (met datum indien mogelijk) van de weg situatie.
Mocht het voorkomen sta je sterker in je schoen.
___________________________
take it easy,before easy takes you

cbx 650e ('83)
cbr 600 ('90)
cb 550f (uit het jaar kruik, toen waren de boten nog van hout, de mannen
van nog staal en toen twix nog raider heette)
cb900f2 ('81)
duc 500GTL ('77)
(ja het is allemaal ouwe tering zooi,
maar het is wel mijn ouwe tering zooi.)

Hans Greers

ongelezen,
6 sep 1999, 03:00:0006-09-1999
aan
Ik weet niet wat een SRAD is maar wel dat een dergelijke verhaalsactie onder
omstandigheden inderdaad te realiseren is. Daar is ook jurisprudentie van.
Advies: leg situatie nu goed vast d.m.v. foto's maten situatieschets e.d.

Frank <f.ba...@zwanenberg.nl> schreef in berichtnieuws
37d367a4...@news.wxs.nl...

Roland

ongelezen,
6 sep 1999, 03:00:0006-09-1999
aan
On Mon, 06 Sep 1999 07:10:13 GMT, f.ba...@zwanenberg.nl (Frank)
wrote:

> [...]
>losloggende split en wij vragen ons nu af of de gemeente aansprakelijk
>kan worden gesteld voor de geleden schade.

Koop zo'n modern voertuig met twee extra wielen en een gratis dak
erbij.

Daar hoor je de laatste tijd veel goeds over...

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
6 sep 1999, 03:00:0006-09-1999
aan

> [...]

(-: pardoes onderweg gegleden met als gevolg dat de motor waarschijnlijk
(-: total loss zal worden verklaard. Gelukkig had de bestuurder slechts

Schat je reed in een dorpje, dus hoe kun je dan zo vreselijk onderuit gaan
dat de fiets total loss is, je mag daar echt maar Vijftig... En als je al
split ziet liggen pas je daar toch je gedrag op aan ?

Zou het nou niet handig zijn als jullie scheurneuzen (waren jullie laatst
ook je rijbewijs al eens niet kwijt ? ;-) eens een beetje verkeersinzicht
gaan kweken, want zo bezorgen jullie jezelf wel een hoop onkosten...

Als er zooi op de weg ligt (opletten is je eigen verantwoordelijkheid) pas
je daar je gedrag op aan, wheelies trekken op een weg met split IS erg
gevaarlijk (weet ik ook uit ervaring ;-)

(-: Er stond nergens een waarschuwingsbord met betrekking tot de
(-: losloggende split en wij vragen ons nu af of de gemeente aansprakelijk
(-: kan worden gesteld voor de geleden schade.

Donder op zeg, als jij in een dorpje zo hard gaat dat je een motor total
loss rijd mogen ze wel eens PV opmaken...
(-:

--
Bonzo de Brommert

Nee momenteel effe geen XT

www.xt500.demon.nl

Maar wel een R3B

www.sylvia.demon.nl

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
6 sep 1999, 03:00:0006-09-1999
aan

> [...]

(-: losloggende split en wij vragen ons nu af of de gemeente aansprakelijk
(-: kan worden gesteld voor de geleden schade.

Als je dat maar laat!

Als al die stoethaspels zoals jullie de gevolgen van hun eigen
stommiteiten gaan proberen te verhalen op de gemeente, heeft Netelenbos
helemaal een prachtig argument om motoren maar helemaal te gaan verbieden.

Waarom zou de belastingbetaler ervoor moeten opdraaien dat je vriend veel
te hard door een dorpje reed, en niet op het wegdek lette?

--
Sylvia http://www.sylvia.demon.nl

Bonobo, de Mantra DB3
Mr Bean, de dansende XT500
Roadrunner de nieuwe R11GS
R3B, die hoort toch ook een beetje bij mij

Frank

ongelezen,
6 sep 1999, 03:00:0006-09-1999
aan
On 6 Sep 1999 11:15:50 GMT, dire...@luiemotorfiets.nl (Sylvia of
Bonzo) wrote:

Hij reed niet veel te hard! Ik heb geen zin om uitgebreid in discussie
te gaan, maar zodra ik de foto's heb zal ik ze scannen en aan jullie
laten zien. Als ik voorop had gereden zou mij precies hetzelfde zijn
overkomen!

Frank

Frank

ongelezen,
6 sep 1999, 03:00:0006-09-1999
aan
On 6 Sep 1999 11:15:47 GMT, dire...@luiemotorfiets.nl (Sylvia of
Bonzo) wrote:

> [...]

>Donder op zeg, als jij in een dorpje zo hard gaat dat je een motor total
>loss rijd mogen ze wel eens PV opmaken...

Lieverd, we kwamen een dorpje binnenrijden met een fatsoenlijke
snelheid aangezien het een bijzonder grote groep betrof met veel
langzame rijders. En het total loss raken van een motorfiets is maar
weinig voor nodig. Helemaal wanneer het er een is met heel veel
kunstof. De voorvork is helemaal aan gort.

Frank

P.S. Ja, dat van die rijbewijzen waren wij ook!

Ukkie

ongelezen,
6 sep 1999, 03:00:0006-09-1999
aan
Op Mon, 06 Sep 1999 14:42:35 GMT had f.ba...@zwanenberg.nl (Frank) er
genoeg van, pakte het toetsenbord en begon het volgende te rammen:

" Helemaal wanneer het er een is met heel veel
" kunstof. De voorvork is helemaal aan gort.

Huh, wat heeft het een met het ander van doen?

Maar was het donker / licht?

regen / droog?

Waarom heeft ie die gritrommel niet gezien dan???
--

Roland

SR500 '79

http://huizen.dds.nl/~douque/

Jan Luyten

ongelezen,
6 sep 1999, 03:00:0006-09-1999
aan
Hier moet ik nu toch wel's het mijne van zeggen

( heb anders wel goed gelachen met alle comentaar en replies, lang geleden
dat er zo'n massale opkomst was voor een zeugje raad !! )

eerst en vooral : als het een provinciale baan is, den heeft de gemeente er
geen BAL aan te zeggen. Ik denk dat je dan beter bij de provinciale raad
kunt gaan aankloppen.

dan, over die snelheid, jongens ge komt van Assen af, hebt ge soms niet goed
genoeg gezien hoe dat het dan wel moet ?????????
het zal nog dikwijls koers moeten zijn dan !!!

groetjes !!!

--
Jan Luyten

Mail at : wis...@ping.be
http://www.ping.be/wiseco-talon
icq : 43235242
mobile : 0476 / 56 18 18

On Mon, 06 Sep 1999 14:42:35 GMT, f.ba...@zwanenberg.nl (Frank)
wrote:

> [...]

>weinig voor nodig. Helemaal wanneer het er een is met heel veel

>kunstof. De voorvork is helemaal aan gort.

Welke sukkel rijdt er nou op vers gestrooid split met een motor die is
uitgerust met 'n kunststof voorvork ?
Zo'n ding kan al doormidden breken als je stapvoets in de remmen
gaat.
Mensen die in grote groepen motorrijden vallen sowieso onder de noemer
mafketels.
Alleen daarvoor al zouden jullie van de weg moeten halen ..

Roland

ongelezen,
6 sep 1999, 03:00:0006-09-1999
aan
On Mon, 06 Sep 1999 14:45:03 GMT, f.ba...@zwanenberg.nl (Frank)
wrote:

> [...]
>te gaan, maar zodra ik de foto's heb zal ik ze scannen en aan jullie
>laten zien. Als ik voorop had gereden zou mij precies hetzelfde zijn

Moet je nodig doen... hier foto's gaan posten.
Zeker als je geen uitgebreide discussies wilt..

triple20

ongelezen,
6 sep 1999, 03:00:0006-09-1999
aan

Frank heeft geschreven in bericht <37d367a4...@news.wxs.nl>...

>Afgelopen zondag op de terugweg vanaf Assen is één van de jongens met
>z'n SRAD op z'n snufferd gegaan.
---

---

> [...]

>losloggende split en wij vragen ons nu af of de gemeente aansprakelijk

>kan worden gesteld voor de geleden schade.

Als de gemeente werkelijk wegbeheerder is is zij verantwoordelijk voor het
onderhoud van de weg. Dit houdt in ieder geval in dat zij gebreken aan de
weg en gevaarlijke situaties moet verhelpen. Indien door het uitvoeren van
de onderhoudsplicht (nieuw asfalt, grit op de weg) een onveilige situatie
ontstaat dient de gemeente weggebruikers daar op te wijzen en/of tegen te
beschermen. Dit betekent o.a. het plaatsen van waarschuwingsborden of het
instellen van een "snelheidsbeperkende maatregel".

Naar mijn mening (en ik moet afgaan op wat jij hier vertelt) lijk thet mij
zinvol om de gemeente schriftelijk aansprakelijk te stellen voor de geleden
schade. Foto's zijn hierbij belangrijk, maar helemaal mooi zou het zijn om
iemand te vinden die de gemeente al eerder heeft gewezen op de gevaarlijke
situatie. Dan is de gemeente namelijk ook nog nalatig geweest.

Kortom: DOEN

(en laat me weten wat het wordt)

Groet,

D.K.

Hans Greers

ongelezen,
6 sep 1999, 03:00:0006-09-1999
aan

> [...]
> iemand te vinden die de gemeente al eerder heeft gewezen op de gevaarlijke
> situatie. Dan is de gemeente namelijk ook nog nalatig geweest.

eindelijk dus ook nog een normale reactie.
Voor de goede orde: ik rijd geen motor en ben ook niet enthousiast over
motorrijders. Motorrijders hebben echter ook wel een rechtje. (Ik geef toe,
meestal nemen ze meer rechten dan ze hebben)
Een wegbeheerder (dat kan dus een gemeente zijn maar ook de provincie of het
rijk) heeft ook verplichtingen. Een van die verplichtingen is dat ze in
ieder geval fatsoenlijk moeten waarschuwen.
Vindplaats jurisprudentie RVDW 1996/164 c
---
HOGE RAAD
6 september 1996, nr. 16 055
(Mrs Martens, Roelvink, Mijnssen, Neleman, Heemskerk)
NJ 1998, 415

BW art. 6:162

[Essentie] Onrechtmatige daad wegbeheerder. Onvoldoende waarschuwing
slipgevaar.
Volgens 's hofs oordeel is het van algemene bekendheid dat in een situatie
waarin het gevaar
van opspattende stenen bestaat, steeds ook gevaar van slippen over
losliggende stenen
bestaat, zodat het voor eerstvermeld gevaar waarschuwende bord tevens
(voldoende) voor
slipgevaar waarschuwt. Daargelaten of het inderdaad juist is dat in bedoelde
situatie steeds of
in de regel slipgevaar bestaat, valt in elk geval niet in te zien dat dit zo
algemeen bekend is dat
de bestuurder van een auto bij het zien van een bord dat voor opspattende
stenen waarschuwt
op de wijze waarop bord 85 (oud) respectievelijk bord J 20 (nieuw) dit doet,
terstond dient te
beseffen dat hij ook voor slipgevaar wordt gewaarschuwd.
Ontoereikende motivering van 's hofs oordeel dat de door de Staat getroffen
beveiligingsmaatregelen ook voldoende waren om autobestuurders te
waarschuwen voor het
gevaar dat zij in de aan de rechterzijde van de rijbaan aan de bermzijde
aanwezige splitrand
van enkele centimeters dik terecht zouden komen en daardoor zouden slippen.

Was dit niet te veel?

MotorMaus (vh Ruoma)

ongelezen,
6 sep 1999, 03:00:0006-09-1999
aan
Ik kan me hier wel in vinden, Frank, maar toch wil ik nog even dit
kwijt:

> [...]
>langzame rijders. En het total loss raken van een motorfiets is maar
>weinig voor nodig. Helemaal wanneer het er een is met heel veel

En een Suzuki ... ;-)

> De voorvork is helemaal aan gort.

>Frank
>
>P.S. Ja, dat van die rijbewijzen waren wij ook!

K75RT
Astraalblauw

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
6 sep 1999, 03:00:0006-09-1999
aan

| Huh meen je dat Frank
| Ik snap er niks van
| Dus klets ik nu als een kip...

(-: De voorvork is helemaal aan gort.

SRAD dagwaarde kleine 18000, voorvork plm 3000 beetje plastic zeg 5000...
Total loss ???

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
6 sep 1999, 03:00:0006-09-1999
aan

| Huh meen je dat Ukkie

| Ik snap er niks van
| Dus klets ik nu als een kip...

(-: Waarom heeft ie die gritrommel niet gezien dan???

Omdat ie op zijn teller zat te staren ;-)

Maar het is maar niet te hopen dat ie ooit een stukkie langs de verkeerde
kant van de Vecht gaat rijden, want dan gaan die kleine dorpjes nog
failliet aan die blinde kip...

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
6 sep 1999, 03:00:0006-09-1999
aan

> [...]

(-: iemand te vinden die de gemeente al eerder heeft gewezen op de gevaarlijke
(-: situatie. Dan is de gemeente namelijk ook nog nalatig geweest.

Zodat je er nog meer geld uit kan trekken ?

+Sylvia of Bonzo

ongelezen,
6 sep 1999, 03:00:0006-09-1999
aan

> [...]

(-: rijk) heeft ook verplichtingen. Een van die verplichtingen is dat ze in
(-: ieder geval fatsoenlijk moeten waarschuwen.

In dit geval vergis je je denk ik, in de mate waarin de situatie
gevaarlijk was, en de mate waarin de betreffende motorrijder kan rijden.

De motorrijder kwam samen met een groep uit Assen, hij kwam hier onlangs
in de nieuwsgroep klagen dat z'n rijbewijs was afgepakt omdat hij veel en
veel te hard reed, en hij rijdt nog maar pas, op een veel te dure en
sportieve motor.

Kombineer die zaken, en je krijgt toch wel heel sterk de indruk dat hij
probeert de gemeente voor zijn eigen stommiteiten te laten opdraaien.

Als je motorrijder bent, ga je nou eenmaal af en toe op je bek. Daar valt
niks aan te doen.
Ik vind het kinderachtig om te proberen daar de belastingbetaler voor te
laten opdraaien. Koop een auto als je die verantwoording niet zelf kunt
dragen.

Voor de goede orde: de mogelijkheid bestaat natuurlijk dat ze ECHT keurig
50 reden, dat dat rolsplit helemaal niet te zien was, enzovoort enzovoort,
maar die kans lijkt me uiterst klein.

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
6 sep 1999, 03:00:0006-09-1999
aan

> [...]

(-: aanwezige splitrand
(-: van enkele centimeters dik terecht zouden komen en daardoor zouden slippen.

Eigenlijk wel...
Een motorrijder dient zich ten alle tijde bewust te zijn van zijn labiele
evenwicht, daar dit geheel en al afhankelijk is van de mate van grip
tussen band en wegdek dient hij zorg te dragen voor de volgende zaken die
daar betrekking op hebben:

-Banden met genoeg profiel
-Deugdelijk schokdempers
-Gecontroleerd wegdek

Een motorrijder die zich daar niet terdege van vergewist is een
onverantwoord speler van russisch roulette.

De motor zal in dit onderhavige geval weinig mankeren er van uitgaande dat
het een standaard SRAD (Suzuki GSX750SRAD ?) is, die zoals zo vaak nog
maar weinig kilometers heeft gedraaid.
Dus blijft als enige oorzaak over het niet vergewissen van en schone en
goed onderhouden wegdek.
In mijn ogen is een motor altijd verantwoordelijk zich daar van te
vergewissen, en het onderuit gaan over Rolsplit een oliespoor, of een
Tramrails, is gewoon onachtzaamheid die nu eenmaal afgestraft word met het
verliezen van het labiele evenwicht, dat hoeft op zich nog niet zo erg te
zijn als je je evenwicht weet te hervinden...

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
6 sep 1999, 03:00:0006-09-1999
aan

> [...]

| Dus klets ik nu als een kip...

(-: Als je motorrijder bent, ga je nou eenmaal af en toe op je bek. Daar valt

Helemaal waar, maar beter kijken scheelt een hoop, de meesten rijden blind
over het asfalt, zien olie noch rolsplit, pas als ze liggen valt het ze op
dat het er ligt...

Oege Koopmans

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
In article <37d3d2f3...@news.wxs.nl>,

f.ba...@zwanenberg.nl (Frank) writes:

> Hij reed niet veel te hard!

Dus in ieder geval wel te hard. Wat is veel?

> Ik heb geen zin om uitgebreid in discussie te gaan,

Dan moet je geen artikelen zetten in nieuws/discussie-groepen.

> maar zodra ik de foto's heb zal ik ze scannen en aan jullie
> laten zien.

Kan ik aan die foto's dan zien hoe hard hij reed?

Groetjes,
Oege.
(h.o.ko...@ele.tue.nl)

Frank

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
On 6 Sep 1999 14:57:55 GMT, uk...@luiemotorfiets.nl (Ukkie) wrote:

> [...]

>Maar was het donker / licht?
>
>regen / droog?
>

>Waarom heeft ie die gritrommel niet gezien dan???

We gingen van een open stuk weg met veel zon naar een door bomen
omgeven stuk waar het een heel stuk donkerder was. Hierdoor kon je
niet zien dat op die plek los split lag.

Frank

Frank

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

Aan de foto's kun je zien dat in deze situatie het niet mogelijk was
om te zien dat er losloggend split in de bocht lag!

Frank

Frank

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
On 6 Sep 1999 21:25:30 GMT, dire...@luiemotorfiets.nl (Sylvia of
Bonzo) wrote:

>(-: De voorvork is helemaal aan gort.
>
>SRAD dagwaarde kleine 18000, voorvork plm 3000 beetje plastic zeg 5000...
>Total loss ???
>

>--
>Bonzo de Brommert
>
>Nee momenteel effe geen XT
>
>www.xt500.demon.nl
>
>Maar wel een R3B
>
>www.sylvia.demon.nl

De voorkant van de SRAD is ontzet. Ik weet niet of zoiets nog gericht
kan worden, maar het lijkt mij niet verstandig.

Frank

Frank

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
On 6 Sep 1999 22:57:55 GMT, dire...@luiemotorfiets.nl (+Sylvia of
Bonzo) wrote:

> [...]

>Mr Bean, de dansende XT500
>Roadrunner de nieuwe R11GS
>R3B, die hoort toch ook een beetje bij mij

LUISTER! Ik was het niet die op z'n snufferd is gegaan!!! Ik heb ook
nergens vermeld dat ik het wel was. Het betrof hier een andere rijder
die ook op een SRAD rijdt en die al jaren ervaring heeft op de motor.

Overigens werd ik ervan verdacht veel te hard te rijden! De bewijzen
moeten nog komen!

Ik word een beetje moe van jou vooroordelen!

Frank

Thomas

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
Verrek, zeg f.ba...@zwanenberg.nl (Frank), ben jij 't?
Nog altijd aan de rol?
Zit je pa nog op de Bahama's?
Speelt je zus nog volleybal?

>We gingen van een open stuk weg met veel zon naar een door bomen
>omgeven stuk waar het een heel stuk donkerder was. Hierdoor kon je
>niet zien dat op die plek los split lag.

De weg was recht?
De weg was krom?

Thomas tho...@dds.nl

"High on Diesel and Gasoline"

'75 Suzuki T500 (Rolling Chassis)

Still to come: - Draadjes
- Kickstarter
- Achterspatbord
- Nog wat boutjes en moertjes

> [...]

>De voorkant van de SRAD is ontzet. Ik weet niet of zoiets nog gericht

>kan worden, maar het lijkt mij niet verstandig.

Hoe hard heeft hij dan wel niet gereden?
En is hij tegen de stoep aangeknald ofzo?

Frank

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
On 6 Sep 1999 16:35:24 GMT, Roland <Rol...@luiemotorfiets.nl> wrote:

> [...]
>mafketels.
>Alleen daarvoor al zouden jullie van de weg moeten halen ..

om te voorkomen dat minder intelligente personen zinnen verkeerd gaan
lezen heeft men een teken uitgevonden om duidelijk te maken dat een
zin is afgerond om de oerdomme personen ook nog enigszins tegemoet te
komen heeft een slim persoon ook nog bedacht dat een nieuwe zin met
een hoofdletter hoort te beginnen

Frank

Roland

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
On Tue, 07 Sep 1999 07:07:24 GMT, f.ba...@zwanenberg.nl (Frank)
wrote:

dus je weet het wel nou nog leren motorrijden

Leo van Vliet

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
Sylvia of Bonzo wrote:

> [...]
>
> Maar het is maar niet te hopen dat ie ooit een stukkie langs de verkeerde
> kant van de Vecht gaat rijden, want dan gaan die kleine dorpjes nog

Of de rest kan niets meer zien vanwege een 'scherm' aan waarschuwings-
borden langs de weg, die dan ook waarschuwen voor ieder denkbaar
gevaar dat je misschien ooit een tegen zou kunnen komen.

-Pas op: putje
-Pas op: bobbeltje
-Pas op: Streep (wit)
-Pas op: Streep (zwart)
-Pas op: Bocht (links)
-Pas op: Bocht (rechts)
-Pas op: Bocht (alweer links)
-Pas op: steentjes
-Pas op: ...

leo

Roland

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
On Tue, 07 Sep 1999 06:59:42 GMT, f.ba...@zwanenberg.nl (Frank)
wrote:

> [...]

>moeten nog komen!

>Ik word een beetje moe van jou vooroordelen!

Gaan we 'n beetje snauwen en schreeuwen ?

Ukkie

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
Op Tue, 07 Sep 1999 06:59:42 GMT had f.ba...@zwanenberg.nl (Frank) er

genoeg van, pakte het toetsenbord en begon het volgende te rammen:

[snip]

" Ik word een beetje moe van jou vooroordelen!

Als ik eerlijk ben, heb je er alles aan gedaan om die vooroordelen de
wereld in te helpen.

Als je in een keer wat meer details had opgegooit dan was het
misschien wat minder geweest.

Maar hoe is de stand van zaken nu??

> [...]

>Ik word een beetje moe van jou vooroordelen!

om te voorkomen dat minder intelligente personen zinnen verkeerd gaan

begrijpen heeft men een voornaamwoord uitgevonden om duidelijk te
maken dat een
zelfstandig naamwoord bezittelijk is.

JouW vooroordelen.

Tsja, als we toch gaan zeiken over schrijfweizen..

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

> [...]

(-: omgeven stuk waar het een heel stuk donkerder was. Hierdoor kon je
(-: niet zien dat op die plek los split lag.

Ah, dus jullie hebben zwarte vizieren ?
Ik rijd al een paar jaartjes, en split is een van de opvallendste dingen
die er op asfalt te zien zijn, duidelijk afwijkende kleur en structuur.
dat zie je zelfs 's nacht gelijk liggen... Kijk bij het inrijden van een
tunnel zou ik je nog het voordeel van de twijfel willen gunnen, maar bomen
laten nog zo ontzettend veel licht door, dat dat echt niet als donker door
kan gaan.

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

> [...]

(-: Aan de foto's kun je zien dat in deze situatie het niet mogelijk was
(-: om te zien dat er losloggend split in de bocht lag!

Onzichtbaar split, wat een vuilakken ;-)

Maar waar blijven die foto's nou want ik word wel heel nieuwsgierig...

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

> [...]

(-:
(-: Overigens werd ik ervan verdacht veel te hard te rijden! De bewijzen

Je hebt het hier zelf gezegd! Je hoopte alleen maar dat zij het niet koden
bewijzen.

(-: Ik word een beetje moe van jou vooroordelen!

Mijn vooroordeel was inderdaad dat dat hele groepje waar jij blijkbaar van
dat soort spelletjes mee uithaalt uit dezelfde soort jongens bestaat als
jij.

En dat vooroordeel werd nog eens bevestigd door de vraag of hij de
gemeente aansprakelijk kon stellen, net zoals je bij dat veel te hard
rijden vroeg of je daar onderuit kon komen, als het door twee agenten die
op grote afstand van elkaar stonden samen was geconstateerd (als ik me
goed herinner).

Ik hou gewoon niet van mensen die hun eigen verantwoordelijkheid niet
nemen.

Als je te hard rijdt, prima, maar ga dan niet mekkeren als je met de
consequenties wordt geconfronteerd.

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

> [...]

(-: >mafketels.
(-: >Alleen daarvoor al zouden jullie van de weg moeten halen ..
(-: >
(-: >
(-:
(-:
[...]

Jammer dat jij niet de ntelligentie bezit om Ironie te herkennen...

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

> [...]

(-: borden langs de weg, die dan ook waarschuwen voor ieder denkbaar
(-: gevaar dat je misschien ooit een tegen zou kunnen komen.
(-: -Pas op: Mode-rijder op SRAD

;-)

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

> [...]

(-: >een hoofdletter hoort te beginnen

(-:
(-: dus je weet het wel nou nog leren motorrijden

Maar hij kan toch al Nederlands, je moet niet teveel eisen gaan stellen
aan het wichtje hoor ...

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

> [...]

(-: De voorkant van de SRAD is ontzet. Ik weet niet of zoiets nog gericht
(-: kan worden, maar het lijkt mij niet verstandig.

Dus die voorvork is echt van plastic ?
Rot toch op, je weet dus helemaal niet eens of ie total-loss is !
Is pure speculaas, ik geloof niet langer in Sinterklaas...

Vertel nou gewoon eens eerlijk wat er gebeurde die fatale dag dat een stel
branieschopper helemaal opgefokt van de spannende race's naar huis tufte.
(kijk ik kan ook leuk speculeren, weet namelijk heel goed hoe het gaat als
je terugkomt van Assen ;-)

Steffie

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
On Tue, 7 Sep 1999 01:23:52 +0200, dire...@luiemotorfiets.nl (Sylvia of Bonzo) wrote:

> [...]
>over het asfalt, zien olie noch rolsplit, pas als ze liggen valt het ze op

Ja stel je voor dat je de hele tijd op het asfalt moet letten! daar heb ik echt geen tijd voor hoor
:)

The PINK SOCKS were ORIGINALLY from 1952!! But they went to MARS
around 1953!!

Maarten Hekkelman

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
In article <37d5aa01...@news.telecom.ptt.nl>, nospamj...@kpn.com
(JayBee) wrote:

> [...]
> daar had gedumpt, toen meneer waarschijnlijk met 80 km/u door de bocht
> ging. En die schade kun je dus mooi zelf betalen, want die boer is
> allang gevlogen.
> En zelfs jij, grootmeester in het motorrrijden, altijd zo goed en
> braaf je aan de regels houdend, ja zelfs jij was toen op je muil
> gegaan. En ook als er een hoop los split had gelegen !!!!!
> Maar gelukkig, dan zou jij weer opstaan en rechtstreeks naar de garage
> lopen en de flappen op tafel gooien. Zie ik je tenminste ook niet op
> het politiebureau, als ik aangifte doe van nalatigheid!!

wel eens gehoord van het woord 'pech'?

Lijkt wel of niemand dat tegenwoordig nog accepteerd, er moet altijd een
ander aansprakelijk gesteld worden. Dat is een ziekte in de maatschappij
die overkomt waaien uit de VS.

-Maarten

--
http://www.hekkelman.com (nog steeds zonder motorplaatjes...)
mailto:maarten at hekkelman.com

fizzle

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

Misschien tijd voor een zondagsrijdersverzekering?

fizzle

Thomas

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
Verrek, zeg nospamj...@kpn.com (JayBee), ben jij 't?
Nog altijd aan de rol?
Zit je pa nog op de Bahama's?
Speelt je zus nog volleybal?

>JayBee.

Hij reed door oranje ;-)

MagnaBagger

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
Zeg eeeuh nospamj...@kpn.com (JayBee), volgens mij zit
het zo :

> [...]

>lopen en de flappen op tafel gooien. Zie ik je tenminste ook niet op
>het politiebureau, als ik aangifte doe van nalatigheid!!

Zijn wortelen niet knal oranje ?

--
Grtz Hans MagnaBagger
BROOOOOOOOOOOOOOOO.........

Honda Magna uit de running ...
Honda CB 400F nog niet af
MagnaPlaza
http://www.magnaplaza.net
DE nl.motorfiets pagina:
http://www.lazymotorbike.com
DE nl.motorfiets kalender
http://vlm004.citg.tudelft.nl/~magna/Kalender/Kalender.cgi?08&1999

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

> [...]

(-: lopen en de flappen op tafel gooien. Zie ik je tenminste ook niet op
(-: het politiebureau, als ik aangifte doe van nalatigheid!!

Joh, jankerd wees blij dat je nog niet zo vaak op je grote bek bent gegaan
als ik...
Daar is jouw groenvoorziening niks bij, wat denk je van een
tegemoetkomende fietser in het donker die van links naar rechts vlak voor
je wielen een brugje oversteekt, waarna je motor affikt van de glijpartij
en je zelf met een kompleet open gescheurde knei machteloos mag zien hoe
hij word gereduceerd tot een roestendhoopje vers geblust staal ?

Kom maar op...

Iedereen maakt fouten en als je met een motor op je bek gaat ben je daar
altijd zelf bij in mijn optiek...

Kan absoluut klote zijn, geef ik toe, maar het is nou eenmaal een risico
wat je zelf aangaat als je op een motor stapt!

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

> [...]

(-: daar had gedumpt, toen meneer waarschijnlijk met 80 km/u door de bocht
(-: ging. En die schade kun je dus mooi zelf betalen, want die boer is

Heb ik ergens gezegd dat je nooit je schade zou mogen verhalen?

Het moet wel heel erg bont gemaakt worden wil ik dat ooit doen, want ik
hou niet van een overregulerende overheid, of Amerikaanse sue-
toestanden, en daar hoort dan de consequentie bij dat je zelf een beetje
uit je doppen kijkt.

Als een boer wat wortelen laat vallen, vind ik niet dat dat betekent dat
hij iedereen die daarover uit glijdt schadevergoeding zou moeten betalen.
Je hebt zelf ook nog een beetje verantwoordelijkheid.

Natuurlijk zijn er situaties waarin iemand anders direct de schuld is van
schade aan jouw motor, en natuurlijk probeer je in zo'n geval die persoon
de schade te laten betalen.

Maar dit soort dingen vind ik gewoon onder je eigen verantwoordelijkheid
vallen.

(en ik ben trouwens vaak genoeg op mijn bek gegaan, maak je daar maar geen
zorgen over)

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

> [...]

(-: braaf je aan de regels houdend, ja zelfs jij was toen op je muil
(-: gegaan. En ook als er een hoop los split had gelegen !!!!!

Waar haal je vandaan dat ik me aan de regels houd ?
Ik ben me alleen we bewust van het feit dat als ik me niet aan de regels
houd dat de consequenties dan ook voor mij zijn...

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

> [...]

(-: ander aansprakelijk gesteld worden. Dat is een ziekte in de maatschappij

Pech, pech, wat is dat, kun je dat eten ?

Nee, nou laat het dan maar aan mijn bord voorbijgaan...

> [...]

(-: ander aansprakelijk gesteld worden. Dat is een ziekte in de maatschappij

Ahhhhh, heerlijk....

Iemand die het snapt ;-)

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

| Huh meen je dat fizzle

| Ik snap er niks van
| Dus klets ik nu als een kip...

(-: Misschien tijd voor een zondagsrijdersverzekering?

Maar het gebeurde zaterdag, shit heeft ie nog onverzekerd gereden ook !!!

Jan Zandberg

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

> [...]
> losloggende split en wij vragen ons nu af of de gemeente aansprakelijk
> kan worden gesteld voor de geleden schade.

Zoals je het hier vertelt is de wegbeheerder duidelijk de fout in gegaan. Je
weet zeker dat de gemeente de wegbeheerder is?

Groeten, JanZ

Roland

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
On Wed, 08 Sep 1999 00:13:05 GMT, nospamj...@kpn.com (JayBee)
wrote:

> [...]

>daar had gedumpt, toen meneer waarschijnlijk met 80 km/u door de bocht

>ging. En die schade kun je dus mooi zelf betalen, want die boer is

Je wilt het niet begrijpen hé meathead.
De algemene tendens is hier, en niet ten onrechte, dat je dat moet
incalculeren als motorrfietsbestuurder.
Wanneer je daar te stom, te lui, te armlastig, of te onhandig voor
bent, moet je met je lamme fikken van motorfietsen afblijven.

Als namelijk de meerderheid van alle motorrijders zich, telkenmale ze
onderuit gaan zonder dat het duidelijk aan henzelf is te wijten is,
een schadevergoeding zou gaan eisen van de overheid, ( van ons allen
dus),
dan zou diezelfde overheid, alle gelijk van de wereld aan haar zijde
hebben om dat achterlijke recreatieve gefröbel met die
levensgevaarlijke tweewielers nu maar eindelijk eens te gaan
verbieden.

> [...]

>lopen en de flappen op tafel gooien. Zie ik je tenminste ook niet op

>het politiebureau, als ik aangifte doe van nalatigheid!!

Rotop suflul..!

ben...@grobbebol.xs4all.nl

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
In nl.juridisch Sylvia of Bonzo <dire...@luiemotorfiets.nl> wrote:
> Ahhhhh, heerlijk....

> Iemand die het snapt ;-)

en natuurlijk de eigen verantwoordelijkheid die ver te zoeken is
tegenwoordig.... klagen dat je als fietser overhoop gereden wordt terwijl je
licgt niet werkt en je slingerend tegen het verkeer in fietst ?

ps, als je me een lol wl doen -- gebruik '>' als quote chars.

--
Grobbebol's Home | Don't give in to spammers. -o)
http://www.xs4all.nl/~bengel | Use your real e-mail address /\

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

| Huh meen je dat MagnaBagger

| Ik snap er niks van
| Dus klets ik nu als een kip...

(-: Zijn wortelen niet knal oranje ?

Zijn Ezels kleurenblind ?

Ukkie

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
Op Tue, 7 Sep 1999 19:40:38 +0200 had dire...@luiemotorfiets.nl
(Sylvia of Bonzo) er genoeg van, pakte het toetsenbord en begon het
volgende te rammen:

" (-: Zijn wortelen niet knal oranje ?
"
" Zijn Ezels kleurenblind ?

Die zien alleen stenen, en ook pas de tweede keer :-)

Thomas

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
Verrek, zeg Roland <Rol...@luiemotorfiets.nl>, ben jij 't?
Nog altijd aan de rol?
Zit je pa nog op de Bahama's?
Speelt je zus nog volleybal?

>he meathead.

Archie.. ?

MagnaBagger

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
Zeg eeeuh dire...@luiemotorfiets.nl (Sylvia of Bonzo),

volgens mij zit het zo :

>(-: Zijn wortelen niet knal oranje ?
>
>Zijn Ezels kleurenblind ?

Ze zijn toch oranje he ? >:-\

Roland

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
On Tue, 07 Sep 1999 17:59:39 GMT, tho...@dds.nl (Thomas) wrote:

>Verrek, zeg Roland <Rol...@luiemotorfiets.nl>, ben jij 't?
> Nog altijd aan de rol?
> Zit je pa nog op de Bahama's?
> Speelt je zus nog volleybal?

>Archie.. ?

Zoiets..

Thomas

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
Verrek, zeg ha...@oostendorp.xs4all.nl (MagnaBagger), ben jij 't?
Nog altijd aan de rol?
Zit je pa nog op de Bahama's?
Speelt je zus nog volleybal?

>Ze zijn toch oranje he ? >:-\

Ben jij een ezel dan?

MagnaBagger

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
Zeg eeeuh tho...@dds.nl (Thomas), volgens mij zit het zo :

>Verrek, zeg ha...@oostendorp.xs4all.nl (MagnaBagger), ben jij 't?
> Nog altijd aan de rol?
> Zit je pa nog op de Bahama's?
> Speelt je zus nog volleybal?

>Ben jij een ezel dan?

Gelukkig :-) Oranje :-)

Goof

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
Zijn ze niet verplicht om een bord te plaatsen van opspattend grind?
Ik ben niet terzake deskundig, maar ik kan me daar iets bij voor stellen.

Jan Zandberg <zand...@iname.com> schreef in berichtnieuws
7r3hm8$21ud$1...@thor.wirehub.nl...

Roland

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
On Tue, 7 Sep 1999 20:09:58 -0000, "Goof"
<Per...@VerhagenConsultancy.NL> wrote:

>Zijn ze niet verplicht om een bord te plaatsen van opspattend grind?
>Ik ben niet terzake deskundig, maar ik kan me daar iets bij voor stellen.

Huh........!?!

cees

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

> Als een boer wat wortelen laat vallen, vind ik niet dat dat betekent dat
> hij iedereen die daarover uit glijdt schadevergoeding zou moeten betalen.
> Je hebt zelf ook nog een beetje verantwoordelijkheid.

Tijdens de bietencampagne wordt er druk op gecontroleerd dat de boeren hun
traktoren schoonspuiten voordat ze de weg op gaan. Omdat dikke vette natte
klei, dik en breed op de weg, meer dan levensgevaarlijk is. Er zijn hier
genoeg dodelijke ongelukken door gebeurd.
Dan heb ik het niet over schade, maar over mensenlevens.

Ik vind iemand die doelbewust (omdat hij te lui is om zijn werk goed te
doen) en anderen mensen daardoor in gevaar brengt moet "hangen". Net zoals
iemand die 140 km per uur door de stad scheurt, of met een slok op achter
het stuur kruipt.

Groet

Cees

Roland

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

Hmm.. dat mogen van mij ze ook doen met sukkels die doen voorkomen
alsof boeren per definitie slordig omgaan met mensenlevens.

Roland

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
On Tue, 07 Sep 1999 22:36:15 +0200, IJdo Dijkstra <ij...@casema.net>
wrote:

>Niet of nauwelijks op die losse zooi...ABS doet hele spannende dingen
>in zo'n geval. Spectaculair is het wel, het is alleen wat minder voor
>de lak van omringende voertuigen.

Motorfietsen hebben de neiging om iets eerder om te vallen, in
situaties die voor de bestuurder reden tot paniek zijn...

Rob S. Wolfram

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
> [...]
>(-: om te zien dat er losloggend split in de bocht lag!
>
>Maar waar blijven die foto's nou want ik word wel heel nieuwsgierig...

ALSJEBLIEFT niet in de nieuwsgroep! Laat hij de foto's maar netjes op
een website zetten en de URL hier posten. Trouwens, als het goed is
worden postings met binaries in nl.* gecanceld...

Cheers,
Rob
--
Rob S. Wolfram <qwe...@hamal.xs4all.nl> PGP 0x07606049 GPG 0xD61A655D
Ummm, well, OK. The network's the network, the computer's the computer.

Ukkie

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan
Op 7 Sep 1999 20:35:53 GMT had qwe...@rigel.island.nl (Rob S. Wolfram)

[...]

Dan wordt het maar eens tijd voor een nl.juridisch.binaries

nl.motorfiets.binaries hebben wij al :-)

> [...]

> Hmm.. dat mogen van mij ze ook doen met sukkels die doen voorkomen
> alsof boeren per definitie slordig omgaan met mensenlevens.

Ik zeg niet dat boeren per definitie slordig omgaan met mensenlevens, leer
lezen

Cees

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

> [...]
| Ik snap er niks van
| Dus klets ik nu als een kip...

(-: >(-: Zijn wortelen niet knal oranje ?

Ik zou het niet weten ik loop er niet achteraan...

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

> [...]
| Ik snap er niks van
| Dus klets ik nu als een kip...

(-: >(-: Zijn wortelen niet knal oranje ?

Dat weet Bonzo niet.
Die is kleurenblind...

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

> [...]

(-: >Ik ben niet terzake deskundig, maar ik kan me daar iets bij voor stellen.

Tja Roland er zijn er heel erg veel die met hun ogen dicht aan het verkeer
deelnemen, daar zul je in moeten berusten, maar wees blij de helft heeft
dan ook niet in de gaten dat je over ze heen walst met je wulpse
danseresje met haar dikke memmen...

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

> [...]

(-: iemand die 140 km per uur door de stad scheurt, of met een slok op achter

Dan vind je dus dat die jongen die zich platreed moet hangen ?!?

Want als verantwoord motorrijder deed ie zijn werk niet goed, hij sloeg
geen acht op het wegdek, iets wat je als motorrijder onder jou regiem
zelfs de kop kan kosten...

Mensen die niet in staat zijn een motor te besturen vallen, en ik geef toe
ik val ook... ;-ţ

Wanneer moet ik hangen ?

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

> [...]

(-: iemand die 140 km per uur door de stad scheurt, of met een slok op achter

Ik vind iemand die tijdens de bietencampagne zelfs nog te lui is om het
wegdek waar hij op rijdt een beetje in de gaten te houden een
ongelofelijke stommeling.

En ik heb ook helemaal geen zin zo iemand nog eens te moeten subsidiėren
als hij alleen maar zijn motor kapot heeft gereden.

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
7 sep 1999, 03:00:0007-09-1999
aan

> [...]

(-: een website zetten en de URL hier posten. Trouwens, als het goed is
(-: worden postings met binaries in nl.* gecanceld...

Ehm... Sorry inderdaad, ik denk niet dat het kneusje begrijpt dat ie die
Foto's in nl.motorfiets,binaries moet hangen, of natuurlijk nog beter op
het Web...

JayBee

ongelezen,
8 sep 1999, 03:00:0008-09-1999
aan
Bonzo) wrote:

> [...]

> Ik vind iemand die tijdens de bietencampagne zelfs nog te lui is om het
> wegdek waar hij op rijdt een beetje in de gaten te houden een

Je begrijpt echt niet waar je het over hebt.
Dit zijn dodelijke ongelukken die ieder jaar weer terug komen..
Soms is het zo erg dat zelfs een auto onder bepaalde omstandigheden finaal
van de weg glijdt, bij lage snelheden
Daarom hebben ze ook bepaald (rechter, justitie, politie) dat ze die wegen
schoon moeten houden.

Sylvia, jij valt op een rechte weg ZOMAAR op je plaat.
Op een zeiknatte kronkeligge dikke kleilaag op klinkertjes kun je ook, ook
al doe je zo je best, flink onderuit gaan.

Het is een kleine moeite om die weg schoon te maken
Als jij olie op het wegdek morst, dan ruim je dat toch hoop ik ook op?

> En ik heb ook helemaal geen zin zo iemand nog eens te moeten subsidiėren
> als hij alleen maar zijn motor kapot heeft gereden.

Dat is weer een ander verhaal, ik heb het over de plicht om de weg een
beetje op orde te houden. Of dat nou aannemers, boeren of crashende motoren
zijn...

En over subsidieren gesproken.................Als je wist wat ik niet
allemaal wil subsidieren.........................
Daar kan ik nog wel een leuk lijstje van maken

Cheers

Cees

p.s. Nee, nog nooit geclaimd.......

Roland

ongelezen,
8 sep 1999, 03:00:0008-09-1999
aan

Dat zeg je wel, overgeciviliseerde sukkel.

Baldrick

ongelezen,
8 sep 1999, 03:00:0008-09-1999
aan
On Tue, 07 Sep 1999 18:01:06 +0200, hek...@medialab.lostboys.nl
(Maarten Hekkelman) wrote:

> [...]
|
|Lijkt wel of niemand dat tegenwoordig nog accepteerd, er moet altijd een
|ander aansprakelijk gesteld worden. Dat is een ziekte in de maatschappij

Als je je, niet all-risk, verzekerde motor in de puin rijdt, om wat
voor reden dan ook, dan zul je toch ergens het geld vandaan moeten
halen om 'm weer in orde te krijgen. Als er een kans bestaat dat je
dat kunt verhalen op een ander, dan zal menigeen dat ook doen.

--
gtx, o
_/-`\

Chisholm's Corollary:
If you explain so clearly that nobody can misunderstand, somebody will.

Mooie Motorroutes:
http://davinci.go4it.net/motor/routes
Homepage:
http://davinci.go4it.net
Email :
Marc van Beek <dav...@plant.nl>

Maarten Hekkelman

ongelezen,
8 sep 1999, 03:00:0008-09-1999
aan
In article <ABrWN6Ma5xbfl2...@4ax.com>, Baldrick
<bou...@luiemotorfiets.nl> wrote:

> [...]
> halen om 'm weer in orde te krijgen. Als er een kans bestaat dat je
> dat kunt verhalen op een ander, dan zal menigeen dat ook doen.

OK, maar wat is in puin. Een SRAD, of eigenlijk elke plastic motor is bij
de kleinste schuiver al gauw totalloss.

Neem nou mijn AT, na een paar keer neerleggen heb ik al dik DFl. 3500,-
schade. De motor is 4 maanden oud en de restwaarde is nu gekelderd naar
minder dan 14.000,- terwijl ie nieuw 25.000,- was (incl. accessoires).
Toch is er bijna niets mis mee en kan ik de schade als ik wil laten
oplappen voor minder dan 1.000,-. Bij een SRAD zullen de cijfers nog wel
extremer liggen.

Wat ik bedoel is dat je dus kunt gaan claimen om 'm weer in nieuwstaat te
brengen. Maar vaak is dat vele malen duurder dan het gewoon weer in
berijdbare staat brengen. En die hogere kosten worden dan verhaald op de
maatschappij als geheel.

En als je dan die paar centen extra voor een allrisk wil uitsparen dan is
het toch gewoon dikke pech. Eigen schuld, dikke bult.

-Maarten

--
http://www.hekkelman.com (nog steeds zonder motorplaatjes...)
mailto:maarten at hekkelman.com

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
8 sep 1999, 03:00:0008-09-1999
aan

> [...]

(-: >> Hmm.. dat mogen van mij ze ook doen met sukkels die doen voorkomen
(-: >> alsof boeren per definitie slordig omgaan met mensenlevens.
(-: >>
(-: >
[...]

Precies!
Het is toch van de gekke dat die boeren, die godverdo ervoor zorgen dat we
te vreten hebben, nu altijd een hoop water moeten verspillen om hun
trekker eerst te wassen voor ze de weg op mogen, en waarom, omdat de
Nederlanders niet geconfronteerd willen worden met de werkelijkheid van
het harde leven.

Nee suiker komt uit een leuk designpotje, niet uit de noeste arbeid van
landbouwers...

(niet dat ik alles wat die boeren doen zo goed vind, want overmatig veel
produceren en dan maar in de sloot kieperen als het de prijs niet opbrengt
is natuurlijk ook niet de bedoeling)

HotShot

ongelezen,
8 sep 1999, 03:00:0008-09-1999
aan

Sylvia of Bonzo <dire...@luiemotorfiets.nl> wrote in message

> [...]
> laten nog zo ontzettend veel licht door, dat dat echt niet als donker door

Hoe kom je daar nou bij.

Frank

HotShot

ongelezen,
8 sep 1999, 03:00:0008-09-1999
aan

Thomas <tho...@dds.nl> wrote in message
> Verrek, zeg f.ba...@zwanenberg.nl (Frank), ben jij 't?

> Nog altijd aan de rol?
> Zit je pa nog op de Bahama's?
> Speelt je zus nog volleybal?

> Hoe hard heeft hij dan wel niet gereden?
> En is hij tegen de stoep aangeknald ofzo?

> --
> Groeten,
>
> Thomas tho...@dds.nl
>
> "High on Diesel and Gasoline"
>
> '75 Suzuki T500 (Rolling Chassis)
>
> Still to come: - Draadjes
> - Kickstarter
> - Achterspatbord
> - Nog wat boutjes en moertjes

De motor is tegen een stoep geschoven.

Frank

JayBee

ongelezen,
8 sep 1999, 03:00:0008-09-1999
aan
On 7 Sep 1999 17:17:44 GMT, Roland <Rol...@luiemotorfiets.nl> wrote:

>Je wilt het niet begrijpen hé meathead.
>De algemene tendens is hier, en niet ten onrechte, dat je dat moet
>incalculeren als motorrfietsbestuurder.

Met alle respect (lees 'geen' Roland), we incalculeren al genoeg, maar
we kunnen natuurlijk niet allemaal zo'n bikkel zijn als jij.

>Wanneer je daar te stom, te lui, te armlastig, of te onhandig voor
>bent, moet je met je lamme fikken van motorfietsen afblijven.

Zielig , zielig !

> [...]
>hebben om dat achterlijke recreatieve gefröbel met die
>levensgevaarlijke tweewielers nu maar eindelijk eens te gaan

Je moet goed lezen vent, voordat je zo reageert, sukkel. Ik heb het
niet over een overheid gehad. Ik heb het over mensen die
verantwoordelijk moeten zijn voor hun eigen gedrag. Simpel gesteld: Ik
voor mijn gedrag, een ander voor zijn gedrag. Nog simpeler voor
Roland:
Ik 300 km/u, geflitst dus ikke betalen
Jij 300 km/u, geflitst dus jij betalen
Jij 300 tegen mijn motor, jij betalen !

>Rotop suflul..!

Nogmaals, zielig zielig.

Jaybee

> [...]
> (kijk ik kan ook leuk speculeren, weet namelijk heel goed hoe het gaat als

Met evenementen als de TT of de Superbikes is het wel heel erg dom om je als
branieschopper te gedragen. Iedereen weet dat de controle veelvuldig
aanwezig is en dat men absoluut niet tollerant is gedurende die dagen!

Frank

Leo van Vliet

ongelezen,
8 sep 1999, 03:00:0008-09-1999
aan
cees wrote:

> [...]

> iemand die 140 km per uur door de stad scheurt, of met een slok op achter

Nu had ik begrepen dat er zeker tijdens de bietencampagne borden
geplaatst
worden met zoiets als: Pas op. Bieten!.
De gemeente (of wat dan ook) is niet meer aansprakelijk, dus dan maar de
boeren aansprakelijk stellen?
Die dikke vette natte klei is inderdaat glad en glibberig, maar daar zul
je
je rijstijl dan aan aan moeten passen.

leo

> [...]
>
> Ehm... Sorry inderdaad, ik denk niet dat het kneusje begrijpt dat ie die
> Foto's in nl.motorfiets,binaries moet hangen, of natuurlijk nog beter op

Het kneusje heeft wel een eigen website waar hij de fototjes kwijt kan!

Frank

HotShot

ongelezen,
8 sep 1999, 03:00:0008-09-1999
aan

Baldrick <bou...@luiemotorfiets.nl> wrote in message

> [...]
> Marc ..... 0=># 0
>
> Chisholm's Corollary:
> If you explain so clearly that nobody can misunderstand, somebody will.

De motor waarover deze thread begonis wel degelijk all-risk verzekerd!

Frank

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
8 sep 1999, 03:00:0008-09-1999
aan

> [...]

(-: halen om 'm weer in orde te krijgen. Als er een kans bestaat dat je
(-: dat kunt verhalen op een ander, dan zal menigeen dat ook doen.

En daarom is het goed om dat te proberen ???

Steffie

ongelezen,
8 sep 1999, 03:00:0008-09-1999
aan

Yep, eindelijk rommel op de weg, anders moet je weer overal offroad paadjes gaan zoeken!

The purpose of Physics 7A is to make the engineers realize that they're
not perfect, and to make the rest of the people realize that they're not
engineers.

Baldrick

ongelezen,
8 sep 1999, 03:00:0008-09-1999
aan
On Wed, 8 Sep 1999 11:12:18 +0200, "HotShot" <f.ba...@zwanenberg.nl>
wrote:

|De motor waarover deze thread begonis wel degelijk all-risk verzekerd!

Dan begrijp ik niet waar je je druk over maakt.

Wat wil je dan verhalen op die gemeente?

Edwin Timmerman

ongelezen,
8 sep 1999, 03:00:0008-09-1999
aan
Baldrick wrote:

> Dan begrijp ik niet waar je je druk over maakt.
>
> Wat wil je dan verhalen op die gemeente?

> [...]

Wel es van no-claim gehoord?

Edwin

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
8 sep 1999, 03:00:0008-09-1999
aan

> [...]

(-: > laten nog zo ontzettend veel licht door, dat dat echt niet als donker door

(-: Hoe kom je daar nou bij.

Ervaring ?
Ik rijd al effe motor, en heb er heel wat zien komen, en ook velen zien
"gaan"...

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
8 sep 1999, 03:00:0008-09-1999
aan

> [...]

(-: aanwezig is en dat men absoluut niet tollerant is gedurende die dagen!

Ga je nou niet zo netjes voordoen, want laatst was je je rijbewijs ook al
eens kwijt, en toen kreeg ik niet het idee dat je dat terecht vond...

Wees nou eens eerlijk, laat jij je niet opfokken als je "met de jongens"
uit rijden gaat ??? Alleen al het feit dat je je nu Hot Shot noemt spreekt
al boekdelen ;-)

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
8 sep 1999, 03:00:0008-09-1999
aan

> [...]

(-: Met alle respect (lees 'geen' Roland), we incalculeren al genoeg, maar
(-: we kunnen natuurlijk niet allemaal zo'n bikkel zijn als jij.

Zeg Hypocriet Halfwasje, "we" hebben niks samen, en je dient als
motorrijder alles wat van belang is voor het overeind te blijven
incalculeren. Als je processor niet in staat is de stroom gegeven tijdig
te verwerken dien je je snelheid aan te passen aan je mogelijkheden.

Het is niet zo dat de overheid of wie dan ook aansprakelijk gesteld dient
te mogen worden als je je eigen verantwoordelijkheid niet eens aankan.

Ga maar stenen gooien als je zelf zonder zonden bent...

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
8 sep 1999, 03:00:0008-09-1999
aan

> [...]

(-: Met alle respect (lees 'geen' Roland), we incalculeren al genoeg, maar
(-: we kunnen natuurlijk niet allemaal zo'n bikkel zijn als jij.

Zo moeilijk is dat niet hoor...

[...]

Het ging niet over boetes, het ging over de schade van je total-loss
gereden motor op de overheid (of boer, of wat of wie dan ook) verhalen,
als er wat grit of wortels in de weg liggen.

Het ging over de eis dat de wegen perfect gehouden zouden moeten worden
voor die arme motorrijders die niet in staat zijn zelf grit of wortels te
zien, en dus gewaarschuwd moeten worden, en die vele duizenden guldens
zouden mogen claimen als dat niet is gebeurd.

Kijk, als iemand tegen jouw motor rijdt, logisch dat hij de schade moet
betalen.

Maar als mijn zoontje boodschappen moet doen, een pak melk laat vallen
onderweg, en Frank z'n volgende vriendje glijdt daar met z'n R1 over uit,
dan vind ik dat toch echt zijn eigen probleem.

(als je het nog niet snapt: stel dat er een kat op die plas melk afkomt,
die wordt overreden door die boer met die trekker (had hij nog wel keurig
schoongemaakt), en dat vriendje van Frank glijdt uit over de resten van
die kat. Moeten die boer en ik dan samen een nieuwe R1 voor dat jongetje
kopen?)

Het is niet zo dat je een bikkel bent als je daar boven staat; je bent
gewoon een ontzettend kinderachtig lulletje als je zo motorrijdt :-(

Ron Laan

ongelezen,
8 sep 1999, 03:00:0008-09-1999
aan

Baldrick heeft geschreven

>Dan begrijp ik niet waar je je druk over maakt.
>
>Wat wil je dan verhalen op die gemeente?

Gewoon weer iemand die in de angst om z'n no-claim bonus te verliezen
bereid is iedereen de schuld te geven van z'n eigen daden.

Groetjens,

Ron

>--
>gtx, o
> _/-`\
>Marc ..... 0=># 0

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
8 sep 1999, 03:00:0008-09-1999
aan

| Huh meen je dat WatjeŽ

| Ik snap er niks van
| Dus klets ik nu als een kip...

(-: En zolang je zo vaag blijft in de situatie omschrijving zal je die
(-: reacties blijven krijgen.

tsja waarom zou ie de waarheid niet gedetailleerd willen beschrijven vraag
je je dan af ;-ţ

Sylvia of Bonzo

ongelezen,
8 sep 1999, 03:00:0008-09-1999