Vervolg schoolperikelen

1 view

Sentinel69

In november heb ik hierover gepost :
http://groups.google.nl/group/nl.juridisch/browse_thread/thread/3020930fcf7f5ad0/e2f15e266a6e07f1?q=schoolperikelen&hl=nl#e2f15e266a6e07f1

In het kort ging het verhaal dat ik geruime tijd werd gestalked en
geintimideerd door een moeder op school .Klagen bij school had geen zin
en de politie kon ook niets doen zeiden ze.De spanningen waren al
zodanig opgelopen dat ik de school zei dat dit uit de hand zou gaan
lopen als dit niet op zou houden. Op 16 november ging het compleet mis
en kreeg die mevrouw van mij een draai om haar oren nadat ze mijn kind
had toegewenst dat ze hoopte dat ze (mijn dochter)maar eens een flink
pak slaag zou krijgen ,het liefst van de hele klas tegelijk.Ik heb haar
inderdaad aan haar haren getrokken ,maar veel verder kwam ik niet
aangezien een andere vrouw met kracht mijn haren pakte en haar evenwicht
verloor ,waardoor de 2 kemphanen vielen (nu wordt dit mij ten laste
gelegd) .

Nu zijn we heel wat maanden verder ,discussies met school hebben tot
niets geleid ,die moeder heeft aangifte tegen mij gedaan en ik moest dus
ruim 2 maanden geleden me dus melden op het politieburo.De politie zei
dat ik op zeer korte termijn zou horen wat de uitspraak was. Ik was dus
zeer verbaasd toen vrijdag er 2 agenten met een dagvaarding aan mijn
deur stonden .Ik moet voorkomen in augustus.

De aanklacht : opzettelijk mishandelend een persoon(naam persoon) ,die
**** (met kracht) aan het haar heeft getrokken en/of (met kracht)
(meerdere malen) op/tegen het lichaam heeft geslagen en/of gestompt
en/of met kracht heeft geduwd waardoor deze letsel heeft bekomen en/of
pijn heeft ondervonden.

Ik overweeg een aangifte tegen degene te doen die de hele boel omver
duwde (omdat dit mij nu ten laste wordt gelegd) maar ook aangifte tegen
de directrice te doen wegens belediging , zei zei dat ik me niet moest
aanstellen en heeft mijn kind uitgemaakt voor leugenaar tenslotte
waardoor bij mij toen de stoppen zijn doorgeslagen. De directrice in
kwestie weigert tot op heden mij te woord te staan.

Let wel , ik neem de verantwoordelijkheid voor wat ik gedaan heb , dit
was ook niet goed, geweld is nooit goed ,maar ik wil wel dat de rechter
in overweging neemt dat dit het gevolg is van dreigingen naar mij toe in
de persoonlijke levensfeer voor een langere periode waar schijnbaar op
geen enkele manier een halt toe was te roepen mbv school ,schoolbestuur
of politie.

Maar de complexiteit van dit alles verward me enorm ,ik zie door de de
bomen even het bos niet meer :-(

gr,
Irene

--
"Greed will be your Downfall"
Http://www.sentinel69.cjb.net

Waldo Centini

Sentinel69 surprised us with

> ik zie door de de bomen even het bos niet meer

Dát is schrikbarend duidelijk...

--
Waldo

*** Is This A Dead Parrot I See Before Me ***
To respond through email remove removespam

~ An~

Waldo Centini <waldoREMOVE...@zonnet.nl> wrote:
> Sentinel69 surprised us with

> Dát is schrikbarend duidelijk...

Tja, dit vind ik nou echt een puik antwoord zeg, daar heeft ze ook echt
heel veel aan.
Wat fijn dat jij in deze groep aanwezig bent, zoveel hulp altijd van je.
Soms is je humor leuk, soms ronduit irritant, zoals nu.

--
An
~You're like a stone hangin' round my neck, see

Sentinel69

Waldo Centini wrote:
> Sentinel69 surprised us with

> Dát is schrikbarend duidelijk...

Fijn opgemerkt ,dáár heb ik nou echt wat aan....

Tom

"Sentinel69" <bla...@klepklep.com> schreef in bericht

> [...]
>
> Ik overweeg een aangifte tegen degene te doen die de hele boel omver duwde
> (omdat dit mij nu ten laste wordt gelegd)

Nu pas, nu je zélf wordt vervolgd wegens mishandeling? Dat komt niet echt
overtuigend over bij de OvJ.

> [...]
> leugenaar tenslotte waardoor bij mij toen de stoppen zijn doorgeslagen. De
> directrice in kwestie weigert tot op heden mij te woord te staan.

Misschien moet je eens met een schone lei beginnen op een andere school. Een
school die geen vertrouwen heeft in een ouder en vice versa is geen goede
plek voor een kind. Ik zie trouwens in jouw verhaal geen gronden voor een
vervolging wegens belediging, en als die er wel zouden zijn, doet de OvJ er
goed aan de aanklacht te seponeren. Dit soort conflicten los je niet om met
rennen naar Justitie.

> [...]
> persoonlijke levensfeer voor een langere periode waar schijnbaar op geen
> enkele manier een halt toe was te roepen mbv school ,schoolbestuur of

Dan moet je dat ter terechtzitting zeggen. Veel meer kun je er niet aan
doen, juridisch gesproken.

Tom.

Sentinel69

Tom wrote:

> Nu pas, nu je zélf wordt vervolgd wegens mishandeling? Dat komt niet echt
> overtuigend over bij de OvJ.

Ik heb dit ook nadrukkelijk tegen de politie gezegd dat ik dat niet was
die duwde ,ik sloeg mijzelf ook niet de bril van mijn hoofd en ooktrok
ik niet zelf mijn haren uit mijn hoofd zodat ik mijn haren kort moest
laten knippen.Nu ik zie dat ik dingen op mijn bord krijg die ik niet heb
gedaan.

> [...]
> goed aan de aanklacht te seponeren. Dit soort conflicten los je niet om met

We hebben de wegen bewandeld , we zijn naar het bestuur geweest ,we
hebben de school hun zegje laten doen , de juf en directrice wilde er
niet bij zijn.Toen ik later de directeur vertelde dat er aangifte tegen
mij was gedaan zei hij dat hij klachten had gekregen van die moeder dat
ik contact had gezocht met haar kinderen.Absoluut niet waar ,geen haar
op mijn hoofd die daar over denkt. Toch zegt de directeur tegen mij dat
ik dat niet meer mag doen ook al heb ik dit niet gedaan!! Ook mag ik
niet op de "bedankavond" van school komen volgende week terwijl ik ze
ook heb geholpen.
Waarom zou ik mijn kinderen van school moeten halen ? Dan heeft die
kinderachtige terreur nut gehad.Mentale mishandeling mag en gaat vrijuit.

Tom

> Waarom zou ik mijn kinderen van school moeten halen ?

Omdat dat beter is voor je kinderen?

Tom.

Sentinel69

Om tot die keuze te komen zullen we eerst de zitting af moeten
wachten.We verwachten namelijk dat het gedonder na de uitspraak weer van
voren af aan gaat beginnen en als dat gebeurd , pas dan kunnen wij
eindelijk een aangifte doen.Om ze nu al van school te halen lijkt mij
iets te voorbarig.

Tom

> Om tot die keuze te komen zullen we eerst de zitting af moeten wachten.

Wat heeft die zitting te maken met het logische streven van iedere ouder
naar een school voor je kinderen waarmee je normaal afspraken kunt maken en
waar moeders niet elkaar kijvend op het schoolplein de haren uittrekken? Je
moet doen wat het beste voor je kinderen is, niet je zo intensief
bezighouden met de vraag of jij of een ander gelijk heeft dat je de belangen
van je kinderen uit het oog verliest. De situatie zoals je die schetst lijkt
me knap negatief voor je kinderen.

> We verwachten namelijk dat het gedonder na de uitspraak weer van voren af
> aan gaat beginnen en als dat gebeurd , pas dan kunnen wij eindelijk een
> aangifte doen.

Ja, daar zullen je kinderen wat aan hebben, dat je aangifte kan doen...

Tom.

Hans

On Sun, 12 Jun 2005 10:44:42 +0200 Sentinel69 <bla...@klepklep.com>
wrote:

<knipje>

> .. Op 16 november ging het compleet mis en kreeg die mevrouw van mij een
> draai om haar oren nadat ze mijn kind had toegewenst dat ze hoopte ..

Dus.. jij hebt die mevrouw een klap gegeven en toen mevrouw zich
verweerde zijn jullie getwee op de grond gevallen omdat iemand anders
zich met de door jou uitgelokte vechtpartij bemoeide..

1. Je gedrag is natuurlijk te walgelijk voor woorden. 2. eigen schuld
dikke bult, je moet met je poten van anderen afblijven en 3. de vrouw
die jij sloeg verdedigde zichzelf slechts met verve.

Suc6 voor de rechter, mishandeling is niet nix :-)

--
Mail2: hans at usenet4all dot org | Constant change is here to stay.

Sentinel69

Dus een volwassene die kinderen van 9 jaar gaat bedreigen is niet
walgelijk?
Iemand die uit rancune andermans leven poogt te verzieken vind ik ook
niet niks.Ik heb geen vechtpartij uitgelokt ,ik wil dat ze me gewoon met
rust liet.Ik heb haar dit ook schriftelijk verzocht hiermee op te houden
in het belang van haar én mijn kinderen.Maar een oordeel is snel geveld hé?

Hans

On Sun, 12 Jun 2005 14:51:20 +0200 Sentinel69 <bla...@klepklep.com>
wrote:

<knipje>

> Dus een volwassene die kinderen van 9 jaar gaat bedreigen is niet
> walgelijk?

Wie ging het eerst over tot fysiek geweld?

> [...]

> in het belang van haar én mijn kinderen. Maar een oordeel is snel geveld hé?

Je gooit hoofd- en bijzaak door elkaar en probeert zo je gelijk te
halen. Je hebt geen gelijk, je hebt geslagen. En inderdaad, een
oordeel is zo geveld als ik kijk naar wie fysiek geweld gebruikte. In
principe zal een rechter ook dat slaan uit je betoog lichten en
zeggen, "Is het waar dat u mevrouw hebt geslagen?" Alle ruzie er
omheen zal misschien een beetje uitmaken, maar feit blijft, JIJ hebt
geslagen en in een beetje geciviliseerde maatschappij staan daar
sancties tegenover.

Waldo Centini

Sentinel69 surprised us with

> Maar een oordeel is snel geveld h�

Als je daar niet tegen kan heb je hier niks te zoeken. Dat meewarige gedrein.

Waldo Centini

~ An~ surprised us with

> Tja, dit vind ik nou echt een puik antwoord zeg, daar heeft ze ook echt
> heel veel aan.

Tja, ik heb het niet zo van dat gedrein van deze types, over iets dat ze
uiteindelijk zélf heeft laten escaleren. En maar nuilen over het gelijk dat
ze wil krijgen, over de ruggen van de kinderen.

> Wat fijn dat jij in deze groep aanwezig bent, zoveel hulp altijd van je.

Graag gedaan, 't was echt geen moeite.

> Soms is je humor leuk, soms ronduit irritant, zoals nu.

NMP: Not My Problem.

Waldo Centini

Sentinel69 surprised us with

> Fijn opgemerkt ,dįįr heb ik nou echt wat aan....

Had je dan gewild dat ik je gelijk had gegeven met je gedrein?

Taco

"Waldo Centini" <waldoREMOVE...@zonnet.nl> schreef in bericht

> Sentinel69 surprised us with

> Als je daar niet tegen kan heb je hier niks te zoeken. Dat meewarige
gedrein.

Ach, in november kon ze ook al niet tegen kritische woorden aan haar adres.

Taco

Waldo Centini

Taco surprised us with

> Ach, in november kon ze ook al niet tegen kritische woorden aan haar adres.

Nee, het is niet het scherpste mes in de lade....

Anneke A

"Sentinel69" <bla...@klepklep.com> wrote in message

> [...]
> geintimideerd door een moeder op school .Klagen bij school had geen zin
> en de politie kon ook niets doen zeiden ze.

Als ik schoolhoofd was en las dit verhaal op Usenet, trapte ik de kinderen
van beide ouders van school. Matten en dreigen van ouders zou ik mijn school
never voor willen laten gebruiken. Is er dan geen enkel wijs persoom
verbonden aan die school die zo'n stel dit even kan voorhouden?

A.

Sentinel69

Ik ga die eer aan mijzelf houden ,na de zomervakantie zullen mijn
dochters niet meer terugkeren naar hun oude school.Mijn jongste zit in
groep 3 en het idee dat die daar nog 5 jaar moet zitten,dat zie ik niet
zitten onder deze omstandigheden.Die moeder is oud pupil en ook nog eens
overblijfmoeder ,ik kan hier niet tegen op schijnbaar ook al heb ik al
elf jaar lang mijn kids aan hun toevertrouwd en een prima
verstandhouding gehad.

Tom ,je hebt gelijk.

Anneke A

> [...]
> overblijfmoeder ,ik kan hier niet tegen op schijnbaar ook al heb ik al
> elf jaar lang mijn kids aan hun toevertrouwd en een prima

De eer is niet voor jezelf. Prima als je voor je kinderen kiest en de lange
termijn. Je kids zijn op geen manier een kop van jut.
Een nieuwe school zal wel even wennen zijn voor ze. Zeg er maar verder niks
over naar de buitenwacht. Dit raars kan binnen twee maanden al gesleten zijn
na het begin van de nieuwe situatie. Je zit toch niet te wachten op
buitenbeentjes of instellingen die ze de kans geven? Je zult wel het hoofd
van de nieuwe school moeten inlichten en toestemming dienen te geven om
nadere inlichtingen in te winnen teneinde ongewenste situaties tussen de
scholen te voorkomen. .

A.

Sentinel69

Ik kwam vanmiddag het schoolplein opgelopen en alle ogen waren op mij
gericht ..... mijn tegenpartij heeft dus de hele school al ingelicht.
Ik heb hun nieuwe school gebeld en ik ga daar op korte termijn kijken.Ik
hoop dat er voor hun een stukje rust terug keert.Dank je wel voor je
reactie Anneke.