Stoompan

Baltus Herlaar

Ik wil overgaan op voedsel stomen i.p.v. koken.
Maar dan wil ik een goed systeem. Er is zoveel op de markt dat ik door
de bomen het bos niet zie.

Moet het uit metaal of gevlochten organische materiaal bestaan zoals ze
in het verre oosten gebruiken?

Gaarne enig advies.

Gr,
BH

Ger

Gaarne enig advies.

Gr,
BH

Ik weet alleen dat de stoompannen van zo'n 50 jaar geleden uit aluminium
werden gemaakt.
Voor recentere informatie kan ik je niet raden:-)

suc6!
<
Ger

Norbert

"Baltus Herlaar" <bher...@wanadoo.nl> schreef in bericht

Er zijn pannen in de handel (ik heb ze zelf van het merk Amway) waarin je
groenten, en ook vlees of vis, in het eigen vocht kan (beet)gaar kan koken
waardoor smaak, geur en vitaminen practisch geheel worden behouden.

Je voegt 1 à 2 eetlepels water toe en zet de pan hoog op. Het water verdampt
en condenseert in de richel waar het deksel op ligt. Zet dan het gas laag en
het deksel zal vacuum zuigen, door de waterfilm wordt de pan zo hermetisch
afgesloten. Na een minuut of 20 is je groente klaar! Ik vind het een perfect
systeem die ik nu al zo'n 15 jaar gebruik!

Norbert