Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

kodachrome-afwerking

1 weergave
Naar het eerste ongelezen bericht

PA van Walree

ongelezen,
26 feb 1999, 03:00:0026-02-1999
aan
Zijn er kodachrome-gebruikers in nl.foto die ervaring hebben met
de afwerking in de respectieve laboratoria in binnen- en buitenland?
Is de afwerking in het Nederlandse lab goed genoeg, of is zij een
tikje minder dan bijv. de afwerking in Zwitserland? Naar verluidt
sturen veel lieden hun kodachroompjes naar Zwitserland.

Walrus

Walter Sans

ongelezen,
26 feb 1999, 03:00:0026-02-1999
aan
Hallo

Ik stuur ze gewoon met de bijbehorende enveloppe naar Wadixveen. En
krijg ze dan via een omweg (zwitserland?) netjes ontwikkeld
thuisgestuurd.
Niks mis mee...

:-)

Walter

Leon Obers

ongelezen,
26 feb 1999, 03:00:0026-02-1999
aan

> Is de afwerking in het Nederlandse lab goed genoeg, of is zij een
> tikje minder dan bijv. de afwerking in Zwitserland?

Alle Kodachrome-filmpjes uit de Benelux en Franrijk worden in het lab
van Kodak net buiten Parijs ontwikkeld. Dus een Nederlands lab is er al
heel lang niet meer bij (tenminste wat Kodachrome betreft). Zo ongeveer
12 jaar geleden werd er nog in Brussel ontwikkeld, daarna ook daar al
niet meer.

Indertijd deed ik veel in opdracht op Kodachrome. Spaarde de opnamen van
een paar weken op, reed naar Parijs (eerder dus slechts naar Brussel) en
plakte er een aardig weekend aan met mijn vrouw.

--
Regards, Léon Obers
for e-mail change "nospam" in "iae"

**** Umax scan examples with transparency adapter ****
http://www.IAE.nl/users/lobers/nl/2_Photo/fotofram.htm

christine/bert

ongelezen,
26 feb 1999, 03:00:0026-02-1999
aan
Lijkt mij zeer onzinnig.
30 jaar geleden werkte ik bij de Kodak centrale (toen nog in Rijswijk).
Vanuit Amerika werden toen regelmatig anonieme testfilms naar alle centrales
in de wereld (en dat waren er heel wat) gestuurd en na terugkomst beoordeeld
op de kwaliteit van ontwikkeling.De rapporten gingen naar alle vestigingen.
In de 4 jaar dat ik er werkte waren Nederland en Australie om beurten de
beste. En dan te bedenken, dat de controle voorschriften vanuit Rochester
heel heel streng waren.
Bert P.

PA van Walree heeft geschreven in bericht <36D6C08C...@fel.tno.nl>...

>Zijn er kodachrome-gebruikers in nl.foto die ervaring hebben met
>de afwerking in de respectieve laboratoria in binnen- en buitenland?

>Is de afwerking in het Nederlandse lab goed genoeg, of is zij een

Johan W. Elzenga

ongelezen,
27 feb 1999, 03:00:0027-02-1999
aan
christine/bert <cg...@casema.net> wrote:

> [...]
> beste. En dan te bedenken, dat de controle voorschriften vanuit Rochester

Kodachrome wordt al jaren niet meer in Nederland ontwikkeld!

Leon Obers

ongelezen,
27 feb 1999, 03:00:0027-02-1999
aan
> Kodachrome wordt al jaren niet meer in Nederland ontwikkeld!

Inderdaad, vandaar dat ik voor ongeveer 13 jaar geleden al mijn films rechtstreeks
naar Brussel bracht en daarna (ca. 12 jaar geleden) naar Parijs. Ik kan er een
jaartje langs zitten.(Zie mijn andere reactie).
Als dat niet nodig was, had ik dat zeker nagelaten.

Willem-Jan Markerink

ongelezen,
27 feb 1999, 03:00:0027-02-1999
aan
In article <36D7FE69...@nospam.nl>,

Leon Obers <lob...@nospam.nl> wrote:

> [...]
een
>jaartje langs zitten.(Zie mijn andere reactie).
>Als dat niet nodig was, had ik dat zeker nagelaten.

Dacht dat Kodachrome en E4 (oude Ektachrome infrarood) beide in Zwitserland
ontwikkeld werden. Ooit was Muenchen het dichtsbijzijnde station (nadat
Nederland er mee stopte, daarna Zwitserland (Lausanne/Renens).
Voor (de niet meer verkochte) 120-formaat ontwikkeling kun je nog in
Engeland terecht.

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<w.j.ma...@a1.nl>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]

PA van Walree

ongelezen,
1 mrt 1999, 03:00:0001-03-1999
aan
Heren, dank voor jullie informatie. Inderdaad worden alle films tegenwoordig
naar Frankrijk worden gestuurd (tenminste, dat kreeg ik te horen bij navraag
in de fotovakhandel). Ik zal niet zoals Leon Obers daar zelf heenrijden om
wat filmpjes te deponeren (het idee spreekt me overigens wel aan), maar de
boel gewoon bij de fotozaak inleveren. Dit scheelt dan weer verzendkosten,
en haast heb je toch al niet als je kodachrome gebruikt.
Wel vreemd dat er op de ontwikkelzakjes nog een adres in Waddinxveen staat,
en in tal van andere landen die volgens jullie al lang niet meer zelf
ontwikkelen.

Walrus

PA van Walree

ongelezen,
1 mrt 1999, 03:00:0001-03-1999
aan

Johan W. Elzenga

ongelezen,
1 mrt 1999, 03:00:0001-03-1999
aan

Dat is helemaal niet zo vreemd. Het is een service van Kodak aan de
klanten en aan zichzelf. Als je de filmpjes naar Waddinxveen stuurt,
betaal je alleen binnenlandse portokosten. Kodak stuurt ze als batch
naar Frankrijk. Stuur jij je films ze rechtstreeks naar Frankrijk, dan
zal je meer portokosten hebben (en Kodak ook voor het terugsturen).

--
Johan W. Elzenga j...@cheetah.demon.REMOVE.nl

0 nieuwe berichten