Nespresso

Rob van Valkenburg

Ik heb een echte voorkeur voor espresso.
Onlangs heb ik een Nespresso-machine aangeschaft van het merk Magimax. Niet
echt duur, want je krijgt van Nespresso tijdelijk ? 100.-- teruggestort.
De Nespresso-machines werken met gekleurde cupjes, waarbij elke kleur een
bepaalde flavour voorstelt.
Welnu, ik heb de machine nu een week of vier in gebruik en ik wil niet
anders meer!!
Een prachtige espresso met een koffie-(uiteraard)bruin schuimlaagje.
De cupjes zijn niet goedkoop (? 0,27), maar dan heb je ook wat!!
Het opschuimen van melk voor een cappucino met gebruikmaking van het
stoompijpje vind ik niet zo'n succes.
De melk oploppen van een handpompje en vervolgens het schuim in de magnetron
laten opkomen; resultaat een stevig én warm
schuim dat nauwelijks nog zal inzakken.
Ik ben zeer enthousiast, zoals je gemerkt zult hebben....

m.vr.gr.

Rob

The Joker

"Rob van Valkenburg" <el...@home.nl> schreef in bericht

Helemaal met je eens. Ik weet dat veel mensen er de neus voor ophalen - maar
ik vind het gebruiksgemak zo groot dat ik daar een miniem kwaliteitsverlies
voor lief neem. Met mijn dichtgeplakte oogjes en benevelde brein zou ik 's
ochtends anders echt niet in staat zijn een lekkere expresso te maken :)
En ja, prijs is wat hoger, maar heb ook vaak genoeg een pak aangebroken
expresso-koffie moeten wegmikken wegens te lang bewaard.

S.

Jo Indekeu

"The Joker" <the_joker11@nospamyahoo> schreef in bericht
> Het stoompijpje is bij mij wel een succes. Gebruik ijskoude melk en een
metalenmelkkannetje dat je voordien even in het vriesvak zet, dan heb je een
mooi schuimend resultaat dat heerlijk smaakt in je espresso.
Laat het smaken!
J.