hoelang nog belastingvrij rijden met 25+

info

Al een tijd niets meer gehoord over de afschaffing van het belastingvrij
kunnen rijden met auto's die ouder zijn dan 25 jaar. Wie weet raad. Wie
heeft wat gehoord??

Is het verstandig nu nog een oldtimer op lpg te kopen met het doel geen
belasting te betalen??

Ernesto

Willem-Jan Markerink

"info" <pli...@hotmail.com> wrote in news:4001a945$0$16797
$58c7...@news.kabelfoon.nl:

> Al een tijd niets meer gehoord over de afschaffing van het belastingvrij
> kunnen rijden met auto's die ouder zijn dan 25 jaar. Wie weet raad. Wie
> heeft wat gehoord??

De 4e macht zal zoiets er toch in een Nacht-und-Nebel-Aktion doordrukken
middels een AMVB, net als het verbod op radardetectors, dus dat onttrekt zich
volledige aan elke parlementaire controle danwel berichtgeving.

> Is het verstandig nu nog een oldtimer op lpg te kopen met het doel geen
> belasting te betalen??

Aan LPG heb je in het buitenland niet zoveel....ombouw naar diesel is
slimmer....;))

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<w.j.ma...@a1.nl>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]

Nico Coesel

"info" <pli...@hotmail.com> wrote:

Volgens mij zit er ook nog een beperking op het aantal kilometers.
Informeer eens bij de belastingdienst.

--
Reply to nico@nctdevpuntnl (punt=.)
Bedrijven en winkels vindt U op www.adresboekje.nl

Willem-Jan Markerink

ni...@puntnl.niks (Nico Coesel) wrote in news:4001d7e5.41347724
@news.planet.nl:

> Volgens mij zit er ook nog een beperking op het aantal kilometers.

??
Moet de kilometerteller sowieso al niet van het 5-tallige type zijn....:))

Martijn

Er is geen km beperking. De verzekering heeft wel staffels.

Gr,

Martijn
3 oude Volvo's
en een hoop andere meuk, ziehier:
www.videoinfo.nl

"Willem-Jan Markerink" <w.j.ma...@a1.nl> wrote in message

Johannes

"Willem-Jan Markerink" <w.j.ma...@a1.nl> schreef in bericht

> ni...@puntnl.niks (Nico Coesel) wrote in news:4001d7e5.41347724
> @news.planet.nl:

Psssssst. Geen slapende Haagse honden wakkermaken. Mijn auto moet de 25 nog
halen.

Is het verstandig nu nog een oldtimer op lpg te kopen met het doel geen

> ??
> Moet de kilometerteller sowieso al niet van het 5-tallige type zijn....:))

Km-tellers zijn niet verplicht, mogen ongestraft verzet/verdraaid worden en
zijn ook niet geijkt. Bandenmaat kan ook de km-stand enigszins beďnvlieden.
Maar de regering zal wel verzinnen dat je een peperduur kastje in je auto's
zult moeten laten inbouwen (voor eigen rekening) dat dan via satellieten de
km-stand berekent.

Nico Coesel

> [...]

>??
>Moet de kilometerteller sowieso al niet van het 5-tallige type zijn....:))

Ik bedoel een maximaal aantal kilometers per jaar. Maar ik kan er bij
de belastingdienst niets over vinden. Wellicht ben ik in de war met
een old-timer verzekering.

Rob Peereboom

Nico Coesel wrote:

> Ik bedoel een maximaal aantal kilometers per jaar. Maar ik kan er bij
> de belastingdienst niets over vinden. Wellicht ben ik in de war met
> een old-timer verzekering.

Je krijgt gewoon vrijstelling van de "houderschapsbelasting" na dit
aangevraagd te hebben. Geen beperkende voorwaarden. Een oldtimerverzerering
heeft meestal wel beperkende voorwaarden. Houd wel rekening met veel meer
onderhoud. Dit moet je ook als deel van de liefhebberij zien, en anders moet
je er niet aan beginnen.

Rob Peereboom

Willem-Jan Markerink

"Rob Peereboom" <r.peere(verwijder dit)bo...@worldonline.nl> wrote in

> Je krijgt gewoon vrijstelling van de "houderschapsbelasting" na dit
> aangevraagd te hebben.

Sterker nog, je krijgt het automatisch, netjes per brief aangekondigd.
Nog sterker: als de leeftijd van 25j behaald wordt binnen een reeds
betaalde termijn, dan krijg je dat terug.

Rob Peereboom

to nl.auto
Willem-Jan Markerink wrote:
> [...]
> Nog sterker: als de leeftijd van 25j behaald wordt binnen een reeds
> betaalde termijn, dan krijg je dat terug.

Ik heb het toch echt moeten aanvragen op het postkantoor. Een ambtenaar die
je "automatisch" aan een voor jouw voordelige regeling helpt? Ik zou er niet
op vertrouwen. Het teveel betaalde krijg je inderdaad terug.

Rob Peereboom.

Willem-Jan Markerink

"Rob Peereboom" <r.peere(verwijder dit)bo...@worldonline.nl> wrote in

Het kwam bij mij toch echt in de postbus dwarrelen.
Note bene terwijl'ie geschorst was.

Rob Peereboom

to nl.auto
Willem-Jan Markerink wrote:
[knip]

> Het kwam bij mij toch echt in de postbus dwarrelen.
> Note bene terwijl'ie geschorst was.

Ok, je hebt mijn vertrouwen in ons ambtenarenapparaat hersteld ;-)

Rob Peereboom.

Johannes

"Rob Peereboom" <r.peere(verwijder dit)bo...@worldonline.nl> schreef in
bericht news:ACDN200...@acadiane.org...

Men schijnt het tegenwoordig echt automatisch toe te passen, die
leeftijdsvrijstelling. Maar dat was niet altijd zo. Beiden hebben dus een
beetje gelijk. En het blijft altijd zinvol op de hoede te blijven en de
overheidsapparaten te blijven controleren.

Willem-Jan Markerink

"Rob Peereboom" <r.peere(verwijder dit)bo...@worldonline.nl> wrote in

Ik was destijds ronduit geschokt en verbijsterd....:))

Marten Hoffmann

"Rob Peereboom" <r.peere(verwijder dit)bo...@worldonline.nl> schreef ...

Beter gezegd: je vertrouwen in de automatisering van de belastingdienst
ist hersteld ;->

--
Mvg,
Marten

Ko

Hoi Ernesto,

Als je een oude auto koopt voor de goedkoopte kun je je misschien
beter voornemen er niet te lang mee te rijden, bijvoorbeeld een
halfjaar, of tot de volgende APK. Daarna voor een prikkie verkopen aan
een liefhebber, want meestal moet er na zo'n tijd toch wel e.e.a. aan
gaan gebeuren en dat kost net zoveel als dat je gewonnen hebt.

Stel je trouwens niet teveel voor bij de winst die je maakt: LPG rijdt
niet zuinig, oude auto's rijden ook niet zuinig, dus netto rij je
helemaal niet zuinig. Mijn Manta ('73) rijdt 1 : 6,5 wat op zich een
fatsoenlijke prestatie is maar qua kosten ternauwernood interessant,
terwijl ik toch 100 km per dag rij. Trouwens, oude auto's lusten ook
graag een slokje olie. Het voordeel zit 'm echt in het
belastingvrij-zijn ('gratis' 2e auto). Bovendien spaar ik nu mijn
gezinsauto, dat scheelt behoorlijk in de onderhoudskosten.

Als je een oldtimer voor de show hebt, wil je 'm natuurlijk goed
verzekeren. Dan kun je 'n oldtimerverzekering afsluiten (duur!) en dan
zit je bovendien vast aan een maximum aantal kilometers. Wil je je
auto gewoon voor woonwerkverkeer gebruiken, dan kun je hem (net als
ik) WA verzekeren voor 2 inzittenden. Bij Unive kost me dat 13 euro
per maand, een schijntje en onbeperkte kilometers.

Ko