Naar het eerste ongelezen bericht

Wilfred Ketelaar

ongelezen,
8 feb 2009, 12:08:4908-02-2009
aan Ligfiets
Vandaag heb ik een klein tochtje (a 25 km) gemaakt en het viel me op
dat als ik wielrenners groet (wat ik vaker doe, 't zijn tenslotte ook
fanatieke fietsers), dat ik dan, tot nu toe, nooit een groet / reactie
terug krijg. Lees m'n hele verhaal op: http://tinyurl.com/bqdnfs

Hebben jullie deze ervaring(en) ook, of zitten er ook wel eens leuke
(of minder leuke) reacties tussen?

Wilfred - heeft stemmen nodig -> http://tinyurl.com/cmldb5 - Ketelaar

Kindt

ongelezen,
8 feb 2009, 13:16:3908-02-2009
aan Ligfiets
die enkele (lees: ene) forensende wielrenner die ik in dit jaargetijde
tegenkom op mijn route, die groet ik altijd en die groet ook
vriendelijk terug. Net overigens als de vrouw die middenin de polder
haar hondjes uitlaat en een man die hetzelfde doet langs de dijk.

Peter - vrijwel 100% positieve reacties op de Versatile - Kindt

arjan

ongelezen,
8 feb 2009, 14:02:2308-02-2009
aan Ligfiets
Wielrenners groeten sowiewo niet heel trouw vind ik. 's Winters beter
dan 's zomers heb ik het idee. Hardlopers groeten veel trouwer. Maar
als hardloper een fietser groeten of andersom levert vooral vreemde
blikken op. Dat gebeurde nogal eens als ik voor een triathlon aan het
trainen was en vergat of ik nu wel of geen fiets tussen mijn benen
had.

Arjan - zal je terug groeten - tuijnder

Gerard

ongelezen,
8 feb 2009, 14:09:3208-02-2009
aan ligf...@googlegroups.com
> en het viel me op
> dat als ik wielrenners groet (wat ik vaker doe, 't zijn tenslotte ook
> fanatieke fietsers), dat ik dan, tot nu toe, nooit een groet / reactie
> terug krijg.

Heel Herkenbaar Wilfred.
Hier van hetzelfde. Meestal geen reactie maar zelf een soort van
ontkenning. Eerst zie je duidel;jk dat ze je zien en daarna, hoe
dichterbij ze komen hoe strakker de blik vooruit... En
waarom........ ? :-)

- - -
Gerard Poels
[ www.knurft.net ]
[ www.hetregentbijnanooit.nl ]

ligfries

ongelezen,
8 feb 2009, 14:41:0208-02-2009
aan Ligfiets
Arjan zwaait wat af:

> Wielrenners groeten sowiewo niet heel trouw vind ik. 's Winters beter
> dan 's zomers heb ik het idee.

Plaats, tijdstip en drukte maken heel veel uit. Ik groet altijd terug
als ik gegroet word, ongeacht wie groet en hoe ik zelf op dat moment
ga.

> [...]
> blikken op. Dat gebeurde nogal eens als ik voor een triathlon aan het
> trainen was en vergat of ik nu wel of geen fiets tussen mijn benen

Dat heb ik nou nooit. Het verschil tussen hardlopen en fietsen voel ik
altijd wel heel erg duidelijk. Waar het "vergissen" wel eens zit is
als ik zelf aan het bukken ben (bv in de aanloop naar IM Oostenrijk
vorig jaar) dat ik dan liggers groet die niet weten dat ik ook veel
lig.

Groeten,

Kees - die zich afvraagt of Arjan afgekickt is nu hij schrijft dat hij
aan het trainen *was* - van Malssen

Theo van Goor

ongelezen,
8 feb 2009, 14:46:0808-02-2009
aan Ligfiets
On 8 feb, 18:08, Wilfred Ketelaar <w.ketel...@xl-network.com> wrote:
> [...]
> dat als ik wielrenners groet (wat ik vaker doe, 't zijn tenslotte ook
> fanatieke fietsers), dat ik dan, tot nu toe, nooit een groet / reactie

Op een enkele uitzondering na heb ik ook weinig contact met
wielrenners ondanks dat ze me duidelijk gezien hebben.
In de winter is een groet van mijn kant zowiezo moeilijk met de
schuimkap op.
Hoe anders is dat in Frankrijk. (Misschien ook wel bij onze
zuiderburen en zuidelijk Nederland)
Zelfs al riskeer men er een val mee, de franse pedaleur zal je
minstens een hoofdknikje jou kant opsturen.
Een vingertje van het stuur los is ook een groet.
Als ze rode Ortlieb tassen naast voor en achterwielen hebben zwaaien
ze met hun handen ver boven het hoofd en zijn het waarschijnlijk
Nederlanders.....
Geregeld kom ik een Alleweder (met rode neus) tegen die ik met een aan-
uit knipperende koplamp begroet.
In de zomer ga ik bijna rechtop in mijn fiets staan voor hem.
Ook open ligfietsers kunnen op een enthousiaste groet van mij
rekenen.
De ligfietsersgroet kent niemand is ook nooit beantwoord. (Duim
omhoog, pink open, ander vingers dicht=symbolische ligfietser)
Vreemd genoeg wordt ik meestal alleen aangestaard en slechts aarzelend
terug gegroet.
Kennelijk is niet iedere ligfietser lid van de NVHPV of leest deze
lijst.

Vooral (jonge)kinderen langs de weg wil ik wel eens vriendelijk
toezwaaien of toeteren. Hun reactie is altijd leuk.
Ook kleine peuters bij moeders achterop of op kinderfietsjes die ik
langzaam inhaal maak ik grapjes mee of zwaai ik even.
Paarden en hun ruiters ben ik vooral vriendelijk mee om ongelukken te
voorkomen en goodwill te kweken.
Wielrenners drukken hooguit meelijwekkend voor mij op het knopje voor
het stoplicht.
(niet wetend dat de lus in de grond mij allang heeft gezien....)

BrandweerQuest

Wilfred Ketelaar

ongelezen,
8 feb 2009, 14:51:1208-02-2009
aan Ligfiets
On 8 feb, 20:46, Theo van Goor <tvang...@kpnplanet.nl> wrote:
> Vooral (jonge)kinderen langs de weg wil ik wel eens vriendelijk
> toezwaaien of toeteren. Hun reactie is altijd leuk.

Had ik vandaag ook nog, een meisje was aan het spelen, zag me fietsen
en riep haar moeder (die even verderop stond) :-)

Wilfred - as. zondag naar de Plat Zwolsch 10e nieuwjaarstocht -
Ketelaar

WFvN

ongelezen,
8 feb 2009, 14:52:0908-02-2009
> [...]

> het stoplicht.
> (niet wetend dat de lus in de grond mij allang heeft gezien....)

Ja, of oudjes... en inderdaad, meelijwekkend 'Zal ik maar op het
knopje duwen? Jij kan er niet bij he?"

Dat ze niet weten dat de lus m'n fiets opgemerkt heeft, is tot daar
aan toe. Maar ijverig proberen tussen mij en de stoeprand in te
kruipen om bij het knopje te komen terwijl de wacht-indicator al
duidelijk in werking is gesteld en ze dus kunnen ZIEN dat er 'gedrukt'
is..... tja.... die lichten zitten op meer dan 2 meter hoogte zeker
ook te laag om waar te nemen ;-)

Wilfred -zie het vaker gebeuren dat het licht op groen springt net
voordat ze de kans hebben om te drukken- van Norel

Theo van Goor

ongelezen,
8 feb 2009, 15:07:4808-02-2009
aan Ligfiets
> Wilfred - heeft stemmen nodig ->http://tinyurl.com/cmldb5- Ketelaar

Je alternatieve oliebollentocht 2008 heeft van mij een welverdiende
stem gekregen.
- lopend verhaal: 9
- filmkwaliteit: 9
- kamerastandpunten: 8
- muziekkeuze: 8,5
- montage: 8
Bovendien 10 bonuspunten voor de moet om er onder die
weersomstandigheden met een open fiets eropuit te trekken.
Dat je een Fuego hebt is voor mij geen enkele reden tot
voorkeursbehandeling.....

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik op je concurrentie 'Yavixa on
ice' ook heb gestemd.
De choreografie en zijn kamerastandpunten zijn ook leuk bedacht.
(Dat hij ook een Fuego heeft is puur toeval...)

Brandweer - graag gedaan - Quest

Quesjer

ongelezen,
8 feb 2009, 15:48:2408-02-2009
aan Ligfiets
Maar ijverig proberen tussen mij en de stoeprand in te
> kruipen om bij het knopje te komen terwijl de wacht-indicator al
> duidelijk in werking is gesteld

Heb ik eigenlijk haast nooit last van. Als er een fietser vlak achter
me zit, dan stel ik me uiterst links op. Of ik druk op de knop, en rij
dan maximaal door, zodat de volgende kan "drukken". Die typisch
mensenlijke eigenschap van "ikke zelluf doen" is er immers toch. Kun
je ook "misbruik"van maken.

Op mijn WW-route zwaaien dagelijks misschien wel tientallen scholieren
naar me. Nu het schoolseizoen al weer aardig is gevorderd nog steeds!
En de volwassenen groeten nagenoeg allemaal. (okee, twee pertinent
niet)

Groeten is natuurlijk niet verplicht. Al maakt het de wereld wel wat
gemoedelijker.....

Groet van Quesjer -ja ook aan jou-----

Wilfred Ketelaar

ongelezen,
8 feb 2009, 16:04:1308-02-2009
aan Ligfiets
Theo, bedankt voor het stemmen, maar volgens mij is er niet (goed)
gestemd (Marcel Beekmans en m'n moeder hadden ook al gestemd). Ik zie
de resultaten nl. niet terug in het overzicht en je kan ook maar 1x
per lijst stemmen.

PS. Je moet eerst inloggen om te kunnen stemmen.

Wilfred - snapt er even niets van - Ketelaar

Bas Dekker

ongelezen,
9 feb 2009, 02:09:3109-02-2009
aan ligf...@googlegroups.com

Wilfred schreef en vroeg:

> [...]
> terug krijg. Lees m'n hele verhaal op: http://tinyurl.com/bqdnfs
>
> Hebben jullie deze ervaring(en) ook, of zitten er ook wel eens leuke

Als ik niet al te slecht in mijn vel zit begroet ik alles wat los en vast
zit tegenwoordig. Daar horen wielrenners bij, zwalkende scholieren, dove
bejaarden, asociale hondenbaasjes en, lach niet, ook de meeste koeien,
geiten en paarden die ik ontmoet. De meesten groeten vriendelijk en soms
zelfs enthousiast terug. Alleen met een buff om zie ik soms enige twijfel
onder mijn medeschepselen, vooral de paarden denken dan dat ik een
coiboiboef ben. Brandnetels groeten echter zelden terug en dat steekt mij
wel eens een beetje.

Bas - alleen auto's groet ik niet, uit principe - Dekker

arjan

ongelezen,
9 feb 2009, 03:17:1909-02-2009
aan Ligfiets
On 8 feb, 20:41, ligfries <ligfr...@gmail.com> wrote:
> Arjan zwaait wat af:
> Kees - die zich afvraagt of Arjan afgekickt is nu hij schrijft dat hij
> aan het trainen *was* - van Malssen

Arjan zwaait inderdaad wat af. Door een blessure en tijdgebrek train
ik even geen triatlons meer. In plaats daarvan heb ik me op het liggen
gestort. Op de ligfiets heb ik tot nog toe vooral het stoïcijns
negeren meegemaakt, maar toch ook wel leuke praatjes...

grollie

ongelezen,
9 feb 2009, 04:25:1809-02-2009
aan Ligfiets

> Bas - alleen auto's groet ik niet, uit principe -

Ik groet auto's die even laag zijn als ik zelf. Tenminste, als ik op
de Baron unterwegs bin. Bij beoefenaars der edele hardrijdersport
maakt het qua toegankelijkheid een groot verschil of ze alleen
onderweg zijn, maar dat geldt misschien ook wel voor mezelf.

Gerold -toastje kaas met een glaasje hardrijdersport, Heerlijk- Ormel

Wilfred Ketelaar

ongelezen,
9 feb 2009, 04:29:0409-02-2009
aan Ligfiets
On 9 feb, 08:09, "Bas Dekker" <dekker...@xs4all.nl> wrote:
> [...]
> onder mijn medeschepselen, vooral de paarden denken dan dat ik een
> coiboiboef ben. Brandnetels groeten echter zelden terug en dat steekt mij

Ik groet dieren af en toe ook... vooral paarden, koeien schapen in de
wei. Honden blijven lastig (gisteren weer een gehad die nieuwsgierig
dichterbij kwam), maar dat is een discussie die ik niet aan ga (is al
genoeg over gediscussieerd op deze lijst).

> Bas - alleen auto's groet ik niet, uit principe - Dekker

Wilfred - ik ook niet, daar zijn d'r te veel van - Ketelaar

Bart

ongelezen,
9 feb 2009, 04:44:2709-02-2009
aan Ligfiets
Bijna iedereen die zich op spierkracht voortbeweegt wordt door mij
gegroet... hoewel het in twijfelgevallen (degenen waarvan ik twijfel
of ze zullen teruggroeten) veelal beperkt blijft tot een grijns en/of
een knik. Ligfietsers kom ik maar bij hoge uitzondering tegen,
velomobilisten nog pas 1 maal, heel in de verte... bestaan die niet in
het Gooi?
Ik heb eigenlijk ook wel een beetje bedenking bij dat groeten. Ik doe
het spontaan, zonder terughouding, maar ik verwonder me al jaren over
bijvoorbeeld het onderling groeten van motorrijders, en ook zeilers.
Is het eigenlijk geen blijk van een behoefte om je te verenigen tegen
de boze buitenwereld? Want waar leg je de scheidslijnen - zal ik van
nu af aan alleen nog maar Challenge-berijders groeten, of toch alle
fietsers...? Ik hou niet zo van scheidslijnen... maar de kans dat ik
met een ligfietser iets gemeen heb is misschien wel groter dan met een
willekeurige bukkert.

De door Theo beschreven "ligfietsgroet" (Duim omhoog, pink open, ander
vingers dicht=symbolische ligfietser) kende ik niet... is dat
eigenlijk wel herkenbaar als ik dat, met onderstuur, doe - of moet ik
er evengoed de hand bij opheffen?

marcel

ongelezen,
9 feb 2009, 05:03:1109-02-2009
aan Ligfiets
ik vind wielrenners vaak zo zerieus kijken.... moet je na het groeten
heel vriendelijk gaan lache,,,, oeiiii ,,,, als blikken konden doden
kon ik niet meer igfietsen!!

gisteravond toen ik even rondje Amsterdam reed wilde een wielrenner
mij inhalen, maar had netjes voorgesorteert enzo,
kwam die naast me rijden en zij 'die domme ligfietsers zijn helemaal
niet zichtbaar in het donker"
ik zij "waar is uw licht dan?? loop toch nie te janken doe eerst je
eigen licht maar es aan "en toen versnelling hoger en weg gegaan pfff
kansloos figuur!

gr marcel,

Hans Huijgen

ongelezen,
9 feb 2009, 05:08:2309-02-2009
aan ligf...@googlegroups.com
Op 9 februari 2009 11:03 heeft marcel <super...@gmail.com> het
volgende geschreven:

> [...]
> ik zij "waar is uw licht dan?? loop toch nie te janken doe eerst je
> eigen licht maar es aan "en toen versnelling hoger en weg gegaan pfff
Ja geweldig. Niet bewust van eigen gedrag dus.....

Vandaag bij het knipperen een blij gezicht van een autorijder
gekregen. Leuk om te zien dat richtingaanwijzen met lampjes
gewaardeerd wordt.

--
Groetjes
Hans -yes, vandaag weer fietsen, na anderhalf maand "rust"

wtv.nl

ongelezen,
9 feb 2009, 05:23:5809-02-2009
aan Ligfiets
On 9 feb, 11:03, marcel wrote:
> oeiiii... als blikken konden doden kon ik niet meer ligfietsen!!
Hier in het veenkoloniale valt het mee... 'k Groet -op roeifiets of in
velomobiel- altijd wielrenners, mountainbikers, jongens op de fiets,
ligfietsers en velomobilisten. Meestal word ik teruggegroet.

Twee categorieën groet ik niet omdat ik de ervaring heb dat dat
verspilde moeite is:
1.) Middelbare mannen met van die uitgezakte chagrijnige gezichten,
die je aankijken zonder een spier te vertrekken;
2.) Jonge meiden, omdat die meestal "raar" reageren. Komt wellicht
omdat ze geen raad weten met zo'n fietsverschijnsel? Jongens hebben
daar veel minder last van.

Quesjer

ongelezen,
9 feb 2009, 05:51:2709-02-2009
aan Ligfiets

> 2.) Jonge meiden, omdat die meestal "raar" reageren. Komt wellicht
> omdat ze geen raad weten met zo'n fietsverschijnsel?

Inderdaad, daar komen dan allerlei hoge piepjes uit, of ze slaan
dubbel van de giegel....
Kan ik wel om lachen.....

Groet van Quesjer -Piep-Miep-

grollie

ongelezen,
9 feb 2009, 06:13:1209-02-2009
aan Ligfiets

On 9 feb, 11:51, Quesjer <Quest...@gmail.com> wrote:
> [...]
O, hele andere ervaring! Zeker wanneer ik de tandem bestuur willen
jonge meiden (hoe oud is dat?) mij nogal eens hartelijk groeten! Het
schijnt wel gezellig over te komen. Op de Baron is dat dan anders, wat
ik me heel goed kan voorstellen aangezien ik nou eenmaal op
kruishoogte tegemoet kom, ik kan er ook niets aan doen.

Gerold -steekt dan ook z'n hand niet uit- Ormel

H. Wessels

ongelezen,
9 feb 2009, 10:09:0009-02-2009
aan ligf...@googlegroups.com
Wilfred Ketelaar wrote:
> Hebben jullie deze ervaring(en) ook, of zitten er ook wel eens leuke
> (of minder leuke) reacties tussen?

Nee, deze ervaring heb ik zeker niet. Ik groet de meeste fietsers die ik
in het buiten gebied tegen kom ook en krijg bijna altijd een reactie
terug, meestal een hoofdknikje, soms een handje. Bij een kudde
wielrenners is dit anders, maar ja, in een kudde moet je vooral op je
voorganger letten en geen aadacht besteden aan dingen die geen direct
gevaar voor de kudde vormen. In de bebouwde kom zijn er te veel fietsers
en daar groet ik alleen maar bekenden.

Hans Wessels
--
As sugar dissolves, it spreads happiness.
/from a SAS sugar packet/

Allen beantwoorden
Auteur beantwoorden
Doorsturen