Naar het eerste ongelezen bericht

Theo van Goor

ongelezen,
11 jul 2011, 14:36:2111-07-2011
aan Ligfiets
Op twitter kwam ik een hele mooie fotoserie tegen van de testritten
van de Velox op de RDW-baan gisteren of vandaag.
https://picasaweb.google.com/raptobike/VeloxVarnaAndSpeedhawkAtRDW#slideshow/5628100585291212802
Ook de Varna en de Speedhawk doen mee. (voor vergelijkende data?)

Slecht nieuws is dat de fiets een keer gecrasht is door een lekke band.
(2x?)
Rijder OK, fiets redelijk beschadigd,maar te repareren.

Goed nieuws is de geregeld gehaald haalde snelheid van rond de 80 km/
uur.
Dat is nog geen uurrecord maar een goede start.
Kennelijk heeft de fiets op het laatst nog snelheden gehaald van 92 km/
uur op het laatst.
Dat beloofd.....

BrandweerQuest

Theo Mol

ongelezen,
11 jul 2011, 15:32:3311-07-2011
aan ligf...@googlegroups.com
Op 11-7-2011 20:36, schreef Theo van Goor:

> [...]
> Ook de Varna en de Speedhawk doen mee. (voor vergelijkende data?)

Mooie serie. Ik vind de Velox een erg mooi ontwerp en hoop dat hij net
zo snel gaat als hij er uitziet.

> Slecht nieuws is dat de fiets een keer gecrasht is door een lekke band.
> (2x?)
> Rijder OK, fiets redelijk beschadigd,maar te repareren.

Sellavie, schijnt bij het fietsen te horen.

--
Groet van Theo, en hoe hard ging het nou? Mol.

Arnold Ligtvoet

ongelezen,
11 jul 2011, 16:17:1811-07-2011
aan ligf...@googlegroups.com
Op 11-07-11 20:36, Theo van Goor wrote:
> [...]
> Ook de Varna en de Speedhawk doen mee. (voor vergelijkende data?)

Bedankt! De Varna en Speedhawk werden afwisselend door Ellen gereden om
ze met elkaar te vergelijken met verrassende resultaten... de fiets met
de grootste frontale oppervlakte won...

> Slecht nieuws is dat de fiets een keer gecrasht is door een lekke band.
> (2x?)
> Rijder OK, fiets redelijk beschadigd,maar te repareren.

Ik ben zelf na de eerste keer weggegaan ivm andere verplichtingen.
Begreep inderdaad dat de fiets later nogmaals op de zijkant is gegaan
met een 65 km/u. Het lijkt erop dat de banden wel erg gevoelig zijn voor
steentjes aangezien de schade aan de banden niet komt door schuren van
de kap.

> Goed nieuws is de geregeld gehaald haalde snelheid van rond de 80 km/
> uur.
> Dat is nog geen uurrecord maar een goede start.

Voor een eerste volwaardige poging zeker niet slecht. Het was de eerste
keer dat er langer gereden werd (eerste rijder ook echt ruim een uur)
met kap. Het bleek dat het dus uit te houden is in de fiets (Pieter
wilde eigenlijk nog niet stoppen), de ramen niet beslaan en dat de fiets
zeker potentieel heeft. De test was op een redelijk langzame baan, met
gewone binnenbanden (geen latex) en nog wat andere nog niet helemaal af
dingen. Kortom eigenlijk een waanzinnig mooi resultaat.

De crash bewees ook dat de fiets redelijk veilig is. De eerste gebeurde
met een snelheid van rond de 80. De rijder had niets. Geen brandwonden,
kneuzingen of schrammen van draaiende delen.

> Kennelijk heeft de fiets op het laatst nog snelheden gehaald van 92 km/
> uur op het laatst.
> Dat beloofd.....

Zeker!

Arnold.

Dirk D

ongelezen,
12 jul 2011, 03:03:3012-07-2011
aan Ligfiets

> Slecht nieuws is dat de fiets een keer gecrasht is door een lekke band.
> (2x?)
> Rijder OK, fiets redelijk beschadigd,maar te repareren.

Betekend een lekker band automatisch een crash bij deze snelle fietsen
op hogere snelheden??

groet,

Dirk -vind de Velox wel de mooiste van de drie-

OranjePaarseGM

ongelezen,
12 jul 2011, 03:11:1112-07-2011
aan Ligfiets
ja.. eigenlijk wel, je kunt namelijk ten eerste niet met je voeten aan
de grond.. dus je valt altijd om.. en meestal rij je niet lek, maar
krijg je gewoon een klapband vanwege de hoge druk waarop de banden
zijn opgepompt, en daar houd je niets aan dus ga je schuiven.

Groetjes Hanneke - ziet dan de schaafwond van Hayco weer voor zich :
( -

Dirk D

ongelezen,
12 jul 2011, 15:26:1312-07-2011
aan Ligfiets
On 12 jul, 09:11, OranjePaarseGM <hannekehov...@hotmail.com> wrote:
> ja.. eigenlijk wel, je kunt namelijk ten eerste niet met je voeten aan
> de grond.. dus je valt altijd om..

Logisch. Bedoelde het eigenlijk buiten dit feit om :)

Heb het videomateriaal ook nog even bewonderd: http://vimeo.com/26284917

groet,

Dirk
Allen beantwoorden