Naar het eerste ongelezen bericht

Kees Schouten

ongelezen,
1 dec 2010, 15:36:2201-12-2010
aan Ligfiets
Ik dacht dat ik gisteren in de discussie over kouwe klauwen de term
"watjesfiets" las. Vandaag kan ik alleen in de reaktie van Marloes die
term vinden als pseudoniem voor een velomobiel.
Afgaande op de reakties van mijn collega's is mijn Mango geen
"watjesfiets" maar een "bikkelfiets".
De titel "bikkel" deel ik graag met iedereen die vandaag in Nederland
een half uur of meer gefietst heeft, maar ook met heel veel anderen
die vandaag buiten gewerkt hebben, zoals de mensen die zojuist op
vrijwillige basis mijn oude papier opgehaald hebben.

Kees

Quesjer

ongelezen,
1 dec 2010, 18:36:2001-12-2010
aan Ligfiets

On 1 dec, 21:36, Kees Schouten <mang...@hetnet.nl> wrote:
> Ik dacht dat ik gisteren in de discussie over kouwe klauwen de term
> "watjesfiets" las. Vandaag kan ik alleen in de reaktie van Marloes die
> term vinden als pseudoniem voor een velomobiel.

Hoi Kees,

De term Watjesfiets is afkomstig van Marnix, die -ongetwijfeld
eigenlijk wat jaloers- op de diverse paastreffens velomobielen
uitschold voor watjesfietsen. Hijzelf kwam dan ook steevast op een
open ligger uit de regio Eindhoven, met nog enkele stoere bikkels w.o.
Joop uit Erp. Inmiddels is hijzelf ook toegetreden tot het groeiende
legertje watjesfietsers (evenals Joop naar ik meen), vandaar dat ik
hem hier mee plaagde, een insiders-grapje dus. En meteen een soort
geuzen-naam wat mij betreft.

Groet van Quesjer, als bikkel ook elke dag op de weg te vinden, in
zijn watjesfiets.

Raymond van Vugt

ongelezen,
1 dec 2010, 18:56:1301-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com
Op 2-12-2010 0:36, Quesjer schreef:
die van mij was toch echt een 'vette bak' vandaag xD
en tis echt werken, er is iets mis, maar heb nog geen idee wat.
Ik denk da t maar een lieveheersbeestje moet blijven.
Ik moet eerlijk bekennen da als t lente wordt je mij heelgauw terugzie
op mn hurri, is veel rapper en wendbaarder, maja bietje kou nu.
Met paastreffen toch maar op de open ligger marnix?

Raymond

Allen beantwoorden
Auteur beantwoorden
Doorsturen