Naar het eerste ongelezen bericht

gerard goossens

ongelezen,
25 jun 2012, 06:53:3525-06-2012
aan ligf...@googlegroups.com
Gisteren naar Cycle Vision geweest.
Moest voor de FAW nog naafjes hebben om nieuwe wielen te spaken.

Daar aangekomen was het een treurige bedoeling. Een schande voor de
naam Cycle Vision.

Ik kom al jaren naar de beurs. Iemand geregeld die mij kon rijden.
Anderhalf uur in de auto gezeten. Komen we aan bij het parkeer terrein
met 6 auto's. Zaten we nu verkeerd?

Bij de ingang hartelijk ontvangen met een krantje en dat gaf weer
hoop. Gevraagd waar de beurs zich bevind. Doorgelopen langs de weg en
daar staan de ?? marktkraampjes ?? in de regen. 6 kraampjes met
spullen.

Dit had ik niet verwacht van Nederlands ligfiets evenement. Tilburg
was netjes. Biddinghuizen was goed georganiseerd. de ANWB baan met
tent was goed. Maar dit sloeg alles. Dit gaat bezoekers kosten voor
volgend jaar. Dat is iets wat zeker is. Mensen die wilden beginnen en
verhalen hebben gehoord van HET evenement op ligfiets gebied in
Nederland, die de dag door weer en wind zijn gekomen en hier 6
armzalige kraampjes aantreffen.

Petje af voor de standhouders die wel zijn gebleven en de aanwezige
mensen van informatie konden voorzien.

Waardoor is dit ontstaan? Hoe was dit te voorkomen geweest?

Met vr gr,
Gerard Goossens

Op 23 juni 2012 12:19 heeft <ligf...@googlegroups.com> het volgende
geschreven:
> [...]
> af.
> Doe wat je prettig vindt, geniet daarvan. ...meer
>
>  betrouwbaar?
>
> Quesjer <Ques...@gmail.com> Jun 22 04:38AM -0700

> Quesjer <Ques...@gmail.com> Jun 22 04:39AM -0700
>
> Op woensdag 20 juni 2012 17:35:42 UTC+2 schreef Bart Wuytens het volgende:
> ...meer
>
> Je hebt dit bericht ontvangen omdat je je hebt aangemeld bij de
> Google-discussiegroep ligfiets.
> Je kunt een bericht plaatsen via e-mail.
> Als je je wilt afmelden voor deze groep, stuur je een leeg bericht.

André Vrielink

ongelezen,
25 jun 2012, 07:23:0025-06-2012
aan ligf...@googlegroups.com
Hallo Gerard,

Ik kan denk ik wel een beetje verklaren hoe dat gekomen is. Ik denk dat je na tweeën op CV bent aangekomen want daarvoor waren er zeker meer dan 6 kraampjes. Zo uit mijn hoofd waren er zondag door het slechte weer wat minder stands dan zaterdag maar toch nog altijd een stuk of 10-12 stands. Maar na vanaf 9:30 uur in de regen de boel opgebouwd te hebben en t/m 14:00 uur in de regen en de kou zo'n 20-30 bezoekers gehad te hebben, hadden de meeste standhouders het inderdaad wel gezien. Ondanks dat ik een groot deel van de dag in verhouding tot veel anderen nog enigszins comfortabel in onze partytent heb gestaan, had ik het zo tegen tweeën ook wel gezien en zijn we rustig aan de boel op gaan ruimen. Om 15:00 uur zijn wij er ook vandoor gegaan. Ongeveer een uur eerder dan gepland.

Sorry voor het ongemak.

Vriendelijke groet, André Vrielink, Flevobike Technology

Op 25 juni 2012 12:53 schreef gerard goossens <tanch...@gmail.com> het volgende:

Henk de Leeuw

ongelezen,
25 jun 2012, 07:35:3425-06-2012
aan ligf...@googlegroups.com
2012/6/25 gerard goossens <tanch...@gmail.com>:
> Gisteren naar Cycle Vision geweest.
> Moest voor de FAW nog naafjes hebben om nieuwe wielen te spaken.
>
> Daar aangekomen was het een treurige bedoeling. Een schande voor de
> naam Cycle Vision.

... knip...

> [...]
> mensen van informatie konden voorzien.
>
> Waardoor is dit ontstaan? Hoe was dit te voorkomen geweest?

Tsja, je bent lid van deze lijst, dus met een beetje mazzel had je het
verhaal vooraf al meegekregen.
Dit is wat je krijgt als de baan (Biddinghuizen) die je had afgehuurd
een paar weken voor je evenement failliet gaat.
Dan kun je kiezen om het hele evenement af te blazen, of met man en
macht proberen een alternatief te vinden.
Een alternatief zoeken op zo korte termijn valt niet mee, en zal qua
accomodatie onder doen voor het 'origineel' (anders had je meteen wel
voor de alternatieve locatie gekozen). Als dan het weer voorzichtig
gezegd ook niet meewerkt, is de kans groot dat men het aan het eind
van de laatste dag op een gegeven moment wel welletjes vindt.

Degenen die ik gesproken heb en er zaterdag waren, waren wel enthousiast.
Wat mij betreft een pluim voor de vrijwilligers die dit ondanks de
niet ideale omstandigheden toch door hebben kunnen laten gaan.

Overigens nog een tip: als je reageert op een combinatiemail, knip dan
alle stukken weg die niet relevant zijn, en pas de titel van het
mailbericht aan. Dat is wel zo overzichtelijk. En als je niet op een
bestaand bericht reageert, maar zelf een nieuw draadje start, doe dat
dan door een mailtje te sturen naar ligf...@googlegoups.com in plaats
van een reply te sturen op een willekeurig ander mailtje.

Henk - de beste stuurlui staan aan wal, en spuwen kringen met hun gal
- de Leeuw.

Rik

ongelezen,
25 jun 2012, 07:47:0325-06-2012
aan Ligfiets
Volgens mij ben je nu wel iets te hard voor de organisatie. Ik denk
dat je vergeet dat dit een noodoplossing was, en dan doe ik volgens
mijn ervaring mijn petje af voor wat de organisatie hier toch nog uit
hun hoed heeft kunnen toveren!
Wij zijn zaterdagmorgen met drie mensen van de Limburgse liggers
vanuit België naar dit evenement gekomen. Het was 220km rijden (enkel)
en ik heb er zeker geen spijt van. Het mooie zal daar ook wel voor een
beetje tussen zitten, dat geef ik toe, maar wij hebben echt wel een
fijne dag gehad. Er waren heel wat meer kraampjes dan 6 en men kon er
naar hartelust fietsen testen. Daar op zich al een pluim voor want je
moet het als handelaar toch maar doen, wildvreemde mensen op je dure
fietsen laten rijden! Er was zaterdag, zeker in de namiddag ook
behoorlijk wat volk komen opdagen en ik heb overal lachende gezichten
gezien! Er was zelfs een frietkraam voor de Belgen, en ook voor de
anderen natuurlijk, haha!
Bovendien vond ik de wedstrijden ook de moeite waard om naar te
kijken, en ik heb dan ook meer dan 260 foto's gemaakt!
Wij hebben dus heel wat mooie dingen gezien en als het enigszins kan
kom ik volgend jaar zeker terug!

Vriendelijke groeten,
Rik
www.limburgseliggers.be
www.rikkie-fotografie.be

> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Hans Huijgen

ongelezen,
25 jun 2012, 08:39:5725-06-2012
> [...]
> verhalen hebben gehoord van HET evenement op ligfiets gebied in
> Nederland, die de dag door weer en wind zijn gekomen en hier 6

Na het failliet van Biddinghuizen heeft de organisatie vanaf 0 een
nieuw evenement opgezet. Helaas zijn door de drukte de
onderhandelingen met God niet meer gelukt.

Want wat was het leuk. Veel ruimte. Veel rondjes. Veel muntjes, groot
en klein (zelfs eentje waarmee je kon rekenen). Veel blije gezichten.
Veel mooie fietsen (waaronder een geniale kinderfiets van meisje
Bentlage, die had je echt moeten zien. Ze reed in weer en wind). Veel
verschillende racekapjes, heel veel aanbiedingen (Hans Joosten ging
zaterdag behoorlijk loos met belachelijke prijzen. Flevobike deed
moedig mee en durfde zelfs op zondag nog met hun waar buiten te staan,
Hans was toen al centjes tellen), Veel foldertjes en natte Ligfiets&
blaadjes. Die vlogen letterlijk de kraam uit. Heel veel computers in
het wedstrijdhok (een stuk of 10 naast elkaar). Heel veel tentjes (al
zouden dat er minder zijn dan vorig jaar). En heel veel natte mensen
door heel veel regen. Die koud en verkleumd hun rondjes op de baan
reden (de sporen op de foto's vertellen maar een deel van het verhaal)
of bij de stands stonden. Of stonden aan te moedigen of
discussieeerden.

Dus eigenlijk heb ik heel veel respect voor de organisatie en heel
veel respect voor de standhouders (die toch kwamen ondanks het late
bericht), heel veel waardering voor het circuit die hun best deden het
ons naar de zin te maken.

--
Groetjes
Hans

Jack Dekker

ongelezen,
25 jun 2012, 09:05:2425-06-2012
aan Ligfiets

Beste mensen,
zondag was een dag die ons ongelooflijk veel slecht weer bracht. Onze
dank gaat uit naar iedereen die op het evenement is geweest, de
standhouders, de vereniging, de fantastische bikkelharde
vrijwilligers, wedstrijdrijders en wie er verder nog aan bijgedragen
heeft.
We zijn bezig met het verzamelen van de fotos
http://www.ligfiets.net/news/4208/blogs-en-foto-s-van-cyclevision.html
Voor volgend jaar weten wat we weer beter kunnen doen, maar aan het
weer kunnen we op zich niet veel veranderen. Vrijdag was vrij
redelijk, zaterdag ben ik verbrand, zondag uit mijn jas gewaaid en
flink nat geworden.
Jack

Ligfietsger

ongelezen,
25 jun 2012, 09:59:1825-06-2012
aan ligf...@googlegroups.com
Voor mij was het mijn eerste CV (ik had mij als newbie zelfs ingeschreven als vrijwilliger) en hoewel ik me er terdege van bewust ben dat deze CV een noodoplossing was na het faillissement van Flevonice, vond ik het deels eigenlijk best wel tegenvallen, ook op zaterdag waren er best een aantal aangekondigde fabrikanten/leveranciers niet op komen dagen.

De accommodatie vond ik met twee toiletjes (voor de grote behoefte) voor de aanwezige gasten behoorlijk beperkt, de keuken was niet opgewassen tegen 10 man die even voor 13 euro een fast-food opwarm maaltijd kwamen halen, om maar niet te spreken over de chaos toen er 25 man stonden te wachten op een opwarm maaltijd.

Als je als actieve wedstrijdrijder aan het evenement deelnam, was er meer dan voldoende te beleven, kwam je alleen voor het bekijken van wat spulletjes, of het maken van een proefritje, stonden er eigenlijk de merken, winkeliers en leveranciers die ook op iedere ligfiets opstap dag te bewonderen zijn en kan ik het (nog even los van het feit dat Gerard er op zondag middag pas was) met Gerard eens zijn dat het aanbod me tegen viel, misschien waren mijn verwachtingen op dat gebied te hoog gespannen, maar het viel gewoon een beetje tegen.

Ik had als newbie vrijwilliger, wel iets verwacht van een kennismakingsrondje of kick-off voor de vrijwilligers, weten wie-is-wie, waar staat wat, etc. was wel zo handig geweest ..... een gemiste kans.

Wat ik wel leuk vond, een aantal races en mooi om te zien dat sommige Velomobilisten de bochten zo scherp aansneden dat ze bewust op twee wielen door de bocht gingen of hoe ongekend hard men op twee Kojak's op een nat parcours (op zondag ochtend) door de bocht ging ...... dat schept toch wel vertrouwen in mijn eigen bandjes.

Verder vond ik het een uitstekend evenement om contacten te leggen, met collega ligfietsers, en dergelijke.

Volgend jaar weer ? Als bezoeker zeker, als vrijwilliger ja misschien (maar dan eerder in de voorbereiding vooraf - in de organisatie of zo) of bewuster aanmelden voor bepaalde onderdelen en misschien zelfs als deelnemer aan bepaalde races (wie weet).

Ik ben overigens op zondag rond een uur of 12 afgenokt, want ik moest nog even zo'n 60 km door de regen fietsen (niet droog geweest) en wilde nog een paar wasjes draaien en de tent laten drogen.

Op maandag 25 juni 2012 12:53:35 UTC+2 schreef gerard het volgende:
[...]

Robert Gisolf

ongelezen,
25 jun 2012, 13:39:0825-06-2012
aan Ligfiets
Gerard,

Het was zondag inderdaad droevig, maar ook voornamelijk door het weer.
En de beurs zag er, mede door al die marktkraampjes, een beetje uit
als de plaatselijke dorpsbraderie. Maar ik stond er met mijn Wheels
Reinvented stand wel, met drie Steintrike demo modellen. Ik hoop dat
je die dan toch nog wel gezien hebt.
Verder, en vele anderen heb dat ook al geschreven, is de hele
organisatie van de CV 2012 in feite opnieuw moeten beginnen toen bleek
dat de FlevonIce failliet was.
Toch was ik blij dat ik er was, met mijn stand. Zaterdag veel
bewondering voor mijn vol geveerde trikes mogen meemaken. En zelfs op
de natte zondag zijn er toch nog heel wat mensen op de Steintrikes
gestapt voor een korte proefrit. Om 15:00 uur werd ook mij verzocht om
mijn stand af te breken.

On 25 jun, 12:53, gerard goossens <tancho....@gmail.com> wrote:
> [...]
Allen beantwoorden
Auteur beantwoorden
Doorsturen
Dit gesprek is vergrendeld
Antwoorden en andere acties zijn niet mogelijk voor vergrendelde gesprekken.
0 nieuwe berichten