Naar het eerste ongelezen bericht

Jack Dekker

ongelezen,
26 jun 2011, 16:33:1226-06-2011
aan Ligfiets
Lijstleden,
hierbij een dankwoord voor de meer dan 70 vrijwilligers, voor de
standhouders, voor de bezoekers en uiteraard de wedstrijdrijders voor
hun geduld en medewerking bij het tot stand brengen van dit
fantastische evenement. Er gingen al ongelooflijk veel dingen goed en
het hele evenement is door het comite als een huzarenstukje eigenlijk
zonder noemenswaardig grote problemen verplaatst. Wedstrijden,
kamperen, eten, beurs vergen allemaal hun specifieke organisatie en
alles liep door. Volgend jaar kunnen we rustig wat verbeteren.
Met vriendelijke groet en alsnog veel dank namens mij en het tevreden
comite,
Jack Dekker

Frans Grotepass

ongelezen,
26 jun 2011, 16:38:3326-06-2011
aan ligf...@googlegroups.com

Nou, Het was mijn eerste CycleVision en zoals de rest wil ik ook
klagen! Vrijdag was het weer zo goed voorspeld en toch regenden het op
zaterdag. Dat hadden jullie echt beter kunnen regelen ;) Bedankt iig
voor het regelen van aardig weer op de heenreis en een pracht dag om
terug te fietsen vandaag. Wind mee op de heenweg en windstil op de
terugweg met prachtig weer is echt meer dan wat voor gewensd kunnen
worden. Voor de rest vond ik het een smetteloos, gezellige en zeer
aangename ervaring. Altijd had ik iets die tussen kwam om bijwonen van
dit evenement te weerhouden. Volgend jaar is dat iig niet het geval. Ik
kom dan wel met de Quest!!

Wilfred Ketelaar

ongelezen,
26 jun 2011, 16:45:2326-06-2011
aan Ligfiets
Ik vond het ook weer een geslaagd weekend maar had nog wel wat tips
voor de uitgifte van transponders voor bv. mensen die zich ter plekke
aan willen melden. Door een misverstand waren er (voordat ik de
'shift' overname van de vorige persoon) rijders die een
transpondernummer toegewezen hebben gekregen, zonder dat ze in het
systeem stonden. Mensen die daarna ingevoerd werden kregen een
transpondernummer toegewezen wat al bezet was. Hierdoor moesten we
diverse nummers handmatig 'omnummeren' (wat veel werk en stress
opleverde). Ik zou voor de volgende keer onderstaande tips willen
geven.

- Zet een 'inschrijfcomputer' neer bij de tafel van de
wedstrijdinschrijving. Op die manier kan de persoon van de uitgifte
goed meekijken en assistentie verlenen zonder dat hij z'n plek hoeft
te verlaten.
- Maak het evt. mogelijk om versimpeling van inschrijving ter plekke
(lees: zonder ligfiets.net-account), met bv. alleen naam, adres,
leeftijd, soort fiets etc.
- Bij de inname van de chips lijkt het me handig om ze ondersteboven
(oid.) weer terug te plaatsen. Op die manier voorkom je dat ze later
(per ongeluk) hergebruikt worden (wat bij mij het geval was).
- Doorgeven aan de mensen van de uitgifte wanneer de inschrijfperiode
van beeindigd is en er niet meer voor een bepaalde wedstrijd
ingeschreven kan worden. Bij mij was het zo dat iemand zich nog
(extra) opgegeven had voor een al lopende wedstrijd. Bij de
tijdwaarneming hadden ze dan wel een nummer in beeld, maar geen naam.
- Duidelijke prijstabellen. Wanneer betaald iemand hoeveel bij welke
wedstrijd(en).
- ... (vul aan)

Wilfred - heeft genoten van het geven van de lezingen (als Buurman &
Buurman) - Ketelaar

M. v.d. Kraats

ongelezen,
26 jun 2011, 19:10:5226-06-2011
aan ligf...@googlegroups.com
Nog nazoemend van deze zonovergote dag lig ik weer heerlijk comfortabel in mijn autootje met kwakende kikkers op de achtergrond. Wat CV tot een succes maakt zijn de mensen. Mijns inziens een zeer geslaagd evenement (op de eigenaar van de harmonica-Milan na waarschijnlijk), de locatie, de baan, en vooral de mensen zelf. Pluimpje voor de organisatie, de altijd keurige tijdwaarneming, en de verbeterpunten worden gewoon meegenomen naar de volgende ronde.
Groet van Marjon

> Date: Sun, 26 Jun 2011 13:33:12 -0700
> Subject: [Ligfiets] dankwoordje Cycle Vision
> From: j.j.d....@gmail.com
> To: ligf...@googlegroups.com
> --
> Do's en dont's: http://groups.google.nl/group/ligfiets/web/netiquette
>
> Mail aan de lijstbeheerders: ligma...@googlegroups.com
> Instellingen, webmail, enz.: http://groups.google.nl/group/ligfiets
> Ligfiets.net: http://ligfiets.net

OranjePaarseGM

ongelezen,
27 jun 2011, 02:28:4727-06-2011
aan Ligfiets
Ook dit jaar was het weer een super CV. Erg gezellig, volgens mij veel
bezoekers en ook veel mensen die voor het eerst waren en (nog) nooit
op een ligfiets hadden gezeten.
Perfecte locatie; warm en vooral schoon sanitair dat ook nog eens 24
uur per dag bereikbaar was.. (handig voor mensen met zwakkere blaas)
prima camping/grasveld alles lekker dichtbij. het restaurant en de bar
waren prima en het flevonicepersoneel uiterst behulpzaam en
vriendelijk.
De vrijwilligers werden zoals gewoonlijk uitstekend verzorgd (al zou
uitgifte van handschoenen en wolle mutsen op zaterdag geen overbodige
luxe zijn geweest.. )
De baan was superleuk en lekker spannend, eindelijk weer eens een erg
goed en groot probeerparcours, en volgens mij waren de standhouders
ook tevreden over hun plekje voor de beurs.. lekker droog onder de
luifel.

Eigenlijk alleen maar lovende woorden voor dit jaar. Doe mij deze
locatie volgend jaar maar weer :D

Groetjes Hanneke - op naar mijn 10e cv en ook mijn 10 jaar als
vrijwilliger-

Wim

ongelezen,
27 jun 2011, 03:14:4127-06-2011
aan ligf...@googlegroups.com
Op 27 juni 2011 08:28 heeft OranjePaarseGM <hannek...@hotmail.com>
het volgende geschreven:

> Eigenlijk alleen maar lovende woorden voor dit jaar. Doe mij deze
> locatie volgend jaar maar weer :D

Het is inderdaad een goede locatie veel ruimte binnen, goede
horecavoorzieningen, sanitair, goed probeerparcours en mooie
wedstrijdbaan.

gr.

Wim, en het is op fietsafstand voor Zwollenaren

Mango54

ongelezen,
27 jun 2011, 03:26:2327-06-2011
aan ligf...@googlegroups.com

Op maandag 27 juni 2011 08:28:47 UTC+2 schreef OranjePaarseGM het volgende:
Ik sluit me hier volledig bij aan! Toen we hier een aantal jaren geleden ter gelegenheid van de opening van het complex Flevonice een wedstrijd hadden vond ik al dat dit misschien wel een goede plaats voor CV zou kunnen zijn. Het heeft even geduurd, maar nu waren we er. En van mij mogen we er blijven. Zelfs een dag als zaterdag met zo veel regen en kou was door het grote en vooral warme gebouw niet half zo erg als het had kunnen zijn.
Er was zelfs een tractor die zondagmorgen de banen aan het droogvegen was, zodat de zon daarna de rest van het werk kon doen.
Natuurlijk zijn er altijd nog verbeterpuntjes, maar voor mij overheerst het positieve van dit weekend op Flevonice!!

Marloes -nu eerst was en foto's- Dries

Jaap-Andre de Hoop

ongelezen,
27 jun 2011, 03:26:2327-06-2011
aan ligf...@googlegroups.com
On 06/27/2011 08:28 AM, OranjePaarseGM wrote:
> Ook dit jaar was het weer een super CV. Erg gezellig, volgens mij veel
> bezoekers en ook veel mensen die voor het eerst waren en (nog) nooit
> op een ligfiets hadden gezeten.
Ik zou alleen een bepaalde vrijwilligster graag bij de kinderraces zien,
ze rijdt een oranje paarse Greenmachine :-)

Groets,

Jaap-Andre

Hans Huijgen

ongelezen,
27 jun 2011, 04:31:1527-06-2011
aan ligf...@googlegroups.com

Wilfred - heeft genoten van het geven van de lezingen (als Buurman &
Buurman) - Ketelaar

Geweldig moment waarop Buurman de strakke raceband op 26 inch wiel aan Buurman gaf, met een glimlach. Haha, hij wist wat ging komen.

ahum, serieus.

Het interessante van de lezingen was dat er voor de verschillende nivo's wat te horen was. B & B voor de relatieve ligfiets starter. Wim met zijn commercie voor de gevorderde (en beginnende) velomobilist et al. ROAM was ook leuk voor iedereen.
Fietsrouteplanner voor de beginner. Of het verhaal van de 2500 km door Frankrijk.

Misschien leuk voor volgend jaar iets te doen met trainingsopbouw? Ik overweeg iets te vertellen over knieleed... Maar eerst die superg.., eh opwindende bebops testen. ;)

Hele zinnige opmerking van een naprater (lange man, geen naam bij mij bekend, Quest rijder), na het verhaal van Wim Schermer: Ik rijd geen wedstrijden en wil niet heel hard. Want daar word je moe van. Daarvoor heb ik de Quest niet gekocht.

Reminder @Jack: iets regelen met de microfoons en luidsprekers. Zodat baanspreker ook te horen is in het restaurant en buiten bij de fabrikanten (en het liefst ook op de camping).

De medewerkers van Flevonice waren zeer behulpzaam. En ik heb ze vaak lastig gevallen, dus ik kan het weten. ;) En ik vond het eten goed verzorgd (en moest lachen om de verwarde gezichten van de koks toen Maarten Sneep om vegetarisch vroeg). Reminder voor Jack. ;)

Er zou in het programma kunnen staan waar welke race is. Ook mag de tekst in het programma wat compacter.

Opvallend dat de locatie ook bij mooi weer goed was. De producenten stonden lekker in de schaduw. Het uitzicht op de racebaan was dan goed. En het was heel leuk dat je langs de baan kon zitten, lopen, luieren en kijken terwijl om je heen de fietsen langs suisten.

Ik mistte een paar producenten. Nazca en Raptobike, vast ook anderen. Van Raptobike weet ik dat ze er wilde zijn op de beurs maar prive verplichtingen hadden. Ben benieuwd waarom Nazca er niet was.

Foto's en filmpjes komen later. Vanavond kiezen. Ga ik de bebops op de fiets en schoenen zetten of de foto's doen.
--
Groetjes
Hans

Mango54

ongelezen,
27 jun 2011, 04:53:5727-06-2011
aan ligf...@googlegroups.com

Op maandag 27 juni 2011 10:31:15 UTC+2 schreef hans huijgen het volgende:

Ik mistte een paar producenten. Nazca en Raptobike, vast ook anderen. Van Raptobike weet ik dat ze er wilde zijn op de beurs maar prive verplichtingen hadden. Ben benieuwd waarom Nazca er niet was.

Nazca was er wel, maar zaterdag was het weer zo slecht dat nauwelijks iemand fietsen wilde uitproberen en ze die dus in de bus gelaten hadden. Zondag daarentegen stonden ze als eerste met hun bus en de fietsen op het probeerparcours en werd er volgens mij goed gebruik gemaakt van de fietsen die ze bij zich hadden.

Marloes -die ook dingen gemist heeft die anderen wel gezien blijken te hebben- Dries
Bericht is verwijderd

Quemo

ongelezen,
27 jun 2011, 05:22:3327-06-2011
aan Ligfiets
On 26 jun, 22:33, Jack Dekker <j.j.d.dek...@gmail.com> wrote:

[in het kort bedankt aan diverse mensen die hebben meegeholopen]

Ook namens mij bedankt. Ik heb lang niet van alle faciliteiten gebruik
gemaakt; ik ben even op zondag geweest om de beurs af te snuffelen,
mensen te spreken, fietsen te bekijken.
Ik ben enorm blij met deze locatie. Het ligt een stuk centraler in
Nederland dan bijvoorbeeld Zandvoort (wel mooi maar machtig ver weg en
ik vond die ruimtes waar normaal auto's staan, nogal kil). Tilburg ben
ik niet geweest, mij te verweg. Slooten ben ik ook niet geweest.
Oftewel: ik heb heel wat jaartjes CV links laten liggen.

Misschien wel jammer dat heel wat wedstrijden op afstand (RDW-baan)
gereden worden en niet op Flevonice.

Ik heb nu 3 locaties meegemaakt. Als eerste in Lelystad op de RDW-
baan. Dat is geen handig terrein in verband met die brug over de baan.
Zandvoort vond ik dus nogal 'kil' en te ver weg. Sloten en Tilburg kan
ik niet over meepraten behalve dat het ver weg is.

Maar nu: Flevonice is een stuk centraler in Nederland. Het heeft een
mooi ruim parcours voor mensen die willen proberen. Een fraai gebouw
met fatsoenlijke toiletten, wat catering en wat ruimte voor de beurs
(hoewel dat laatste misschien nog wat meer mag maar daar is nog ruimte
zat voor, eventueel in een grote tent op de parkeerplaats). De baan is
voor wedstrijden soms wat minder geschikt, tenminste, met een
velomobiel ben je hier duidelijk niet echt in het voordeel, misschien
ook wel eens leuk.

Wat ik al zei: misschien wel wat jammer dat sommige wedstrijden niet
op FlevoinIce gehouden kunnen worden maar qua sfeer denk ik dat het
goed past bij een evenement als Cyclevision. Ik vond het in ieder
geval prettig.

Quemo -hoopt volgend jaar weer op Flevonice of iets vergelijkbaars in
de buurt-

Rode Pioneer

ongelezen,
27 jun 2011, 05:36:0427-06-2011
aan ligf...@googlegroups.com
> [...]
> ik niet geweest, mij te verweg. Slooten ben ik ook niet geweest.
> Oftewel: ik heb heel wat jaartjes CV links laten liggen.

Ook ik moet zeggen dat de lokatie erg geschikt was. Wat het heel fijn
maakte qua catering is dat je er gewoon eten kon ruilen voor euro's
zoals je het nodig dacht te hebben. Geen gestres met inschrijven etc.

> Misschien wel jammer dat heel wat wedstrijden op afstand (RDW-baan)
> gereden worden en niet op Flevonice.

Dit heb ik meer mensen horen zeggen, hier is m.i. een heel simpel
antwoord op: Het is een geweldige service DAT het OOK mogelijk is om
te gaan rijden op een baan die iets verder weg ligt. Helaas was het
voor mij onmogelijk om daar te komen ivm werk op vrijdag maar dat is
een heel ander verhaal.

> [...]
> Zandvoort vond ik dus nogal 'kil' en te ver weg. Sloten en Tilburg kan
> ik niet over meepraten behalve dat het ver weg is.

Het enige parcours wat ik leuker vond was Zandvoort, al was het alleen
maar om op feestjes tegen je autominnende vrienden te zeggen:
"Zandvoort? Daar heb ik wel eens reden. Leuke fietsbaan!".

> Maar nu: Flevonice is een stuk centraler in Nederland. Het heeft een

Ja met slechts 102 km thuis zijn is een unieke ervaring voor mij na CV :)

Na de voorverbeteringvatbare communicatie vooral en tijdens zijn mijn
verwachtingen toch ruimschoots overtroffen. Het was leuk!

Grrz
Rode Pioneer

Jack Dekker

ongelezen,
27 jun 2011, 05:50:0627-06-2011
aan Ligfiets
Hans tussen je verhaal mijn antwoorden.

On 27 jun, 10:31, Hans Huijgen <ligh...@gmail.com> wrote:
knip
> Reminder @Jack: iets regelen met de microfoons en luidsprekers. Zodat
> baanspreker ook te horen is in het restaurant en buiten bij de fabrikanten
> (en het liefst ook op de camping).

Ging prima, geluid huren gaat over een afstand van liefst niet te
veel. Wellicht wel huren om vrijer te zijn in de opbouw, men wist bij
Flevonice nu niet hoe het schakelen ging en voor ons was het ook
nieuw.

> [...]
> moest lachen om de verwarde gezichten van de koks toen Maarten Sneep om
> vegetarisch vroeg). Reminder voor Jack. ;)

Haha, wij hebben jarenlang zelf de catering, ontbijt avondeten
verzorgd. Dat er van alles vegetarische mogelijkheden moeten zijn weet
ik als geen ander en is zeer, zeer duidelijk ook aan Flevonice
aangegeven. Het wordt een verbeterpunt voor hen, die ik ook heb
aangegeven en hen heb aangerekend, vooral omdat het zovaak is gezegd.
Het is in de communicatie mis gegaan en zal volgend jaar niet
voorkomen. Naast hun checks zal ik het namelijk nogmaals navragen.
Communicatie kan lastig zijn, vooral omdat alles wel wordt gezegd maar
mensen soms niet luisteren of de uitleg verkeerd begrijpen.

> Er zou in het programma kunnen staan waar welke race is. Ook mag de tekst in
> het programma wat compacter.

Het programmablad wordt volgend jaar groter, meer pagina's. Ook
meerdere vormen van presentatie met tijden zodat mensen eerder vinden
wat ze zoeken. Lees:
-ik wil alles meemaken : filmrol met alle tijden
-ik wil de lezingen zien: presentatie lezingenprogramma en apart
tijdschema met lezingen en presentaties.
> Ik mistte een paar producenten. Nazca en Raptobike, vast ook anderen. Van
> Raptobike weet ik dat ze er wilde zijn op de beurs maar prive verplichtingen
> hadden. Ben benieuwd waarom Nazca er niet was.

Nazca had geen stand en alleen proeffietsen mee. Zaterdag hebben ze de
fietsen niet opgesteld. Zondag stonden ze al vroeg op het
probeerparcours.
Ook leuk, de fabrikanten hebben het ook als een succes ervaren,
althans de meesten die ik heb gesproken.
Itt wat ergens anders werd gezegd was er een Schwalbe stand opgesteld
in het restaurant. Ze konden er helaas niet zelf bij zijn vanwege een
ander evenement. Ze zijn wel betrokken geweest, sponsoring goody bags,
vlaggen en banners, en bedrag in geld.
Ik heb in mijn dankwoordje op deze groep zoals het zowiezo gaat met
dankwoordjes een aantal mensen vergeten op te noemen kom ik nu achter,
want uiteraard de sponsors voor de prijzen Thys Roeifietsen,
Velomobiel.nl, ACE-ligfietsen Winterswijk, Schwalbe en uiteraard niet
te vergeten de Ligfietsvereniging NVHPV die met haar steun het
evenement mogelijk maakt.
Jack, daarom liever geen dankwoorden want er is altijd iemand die je
niet noemt, Dekker

Ful Valstar

ongelezen,
27 jun 2011, 05:52:2727-06-2011
aan Ligfiets
On 27 jun, 10:31, Hans Huijgen <ligh...@gmail.com> wrote:

>En ik vond het eten goed verzorgd (en moest lachen om de verwarde gezichten van de koks toen Maarten Sneep om vegetarisch vroeg). Reminder voor Jack. ;)

Doe niet zo moelijk. Mijn vrouw eet ook alleen vegetarisch en dan weet
je dat dat in eethuizen vaak mis gaat. Lekker belangrijk ? nee hoor
meestal niet. Bijv als we een dagje uit gaan eten we als warm eten een
lekker 'vegetarisch' patatje. Trouwens als vegetarier weet je heel
goed dat het het slimst is om ruim van tevoren te bellen met het
betreffende eethuis over wat de eventuele vegetarische mogelijkheden
daar zijn.

Ful

Jack Dekker

ongelezen,
27 jun 2011, 05:57:5627-06-2011
aan Ligfiets

On 27 jun, 11:22, Quemo <qu...@ziggo.nl> wrote:
knip
> [...]
> geval prettig.
>
> Quemo -hoopt volgend jaar weer op Flevonice of iets vergelijkbaars in

Quemo,
de wedstrijdrijders vonden de combinatie van banen juist perfect.
Mensen vanuit het buitenland hadden over de verschillende banen heen
gelezen en hadden zich daarom (nog) niet aangemeld. Tijdens het WK in
Italie die feitelijk door de Weco van Cycle Vision werd georganiseerd
ter plekke werd georganiseerd is nog extra pr gemaakt. Met andere
woorden het misschien jammer is voor vele, vele rijders juist helemaal
niet zo ervaren.
Ook ik was bang dat het "koningsnummer" van Cycle Vision en gewoon de
grootste wedstrijd ervoor zou zorgen dat mensen alleen op vrijdag
zouden komen en verder niet. Uiteindelijk van de ruim 140 maar 11
personen en dat is een record.
Wat wel beter kan is dus de communicatie dat er wedstrijden zijn.
De RDW baan wilde liefst geen publiek en dat was er ook niet veel. Dat
is dus okee. Ook is okee dat men alleen op vrijdag reist en verder
niet in het weekeind zelf heen en weer moet hupsen.
Volgend jaar wil ik eigenlijk wel weer een toertocht zaterdagavond.
Maar dan in de zon en niet in de regen. Samen met meer buitenlandse
deelnemers moet die zeker populair worden. Een toertocht dit jaar had
vrijwel zeker in het water gevallen.
Ik hoop dat de bezoekers vanuit het buitenland (tot Venezuela aan toe)
flink promotie maken en tevreden kunnen zijn.
Jack, tevens diverse andere records zoals "de snelste vergadering ooit
van NVHPV" Dekker

Martenjn

ongelezen,
27 jun 2011, 06:38:4127-06-2011
aan ligf...@googlegroups.com
On 27/06/11 11:52, Ful Valstar wrote:

> Doe niet zo moelijk. Mijn vrouw eet ook alleen vegetarisch en dan weet
> je dat dat in eethuizen vaak mis gaat.
Dan kom je in slechte eethuizen.

> [...]
> goed dat het het slimst is om ruim van tevoren te bellen met het
> betreffende eethuis over wat de eventuele vegetarische mogelijkheden
Je moet als vegetarier over het algemeen niet op heel veel keus rekenen.
Maar elke zichzelf respecterende kok zal minimaal een vegetarische
gerecht op de kaart moeten hebben.

Marten - geen vegetarier, maar eet wel vaak vegetarisch
> Ful

Jack Dekker

ongelezen,
27 jun 2011, 07:23:3527-06-2011
aan Ligfiets

On 27 jun, 11:50, Jack Dekker <j.j.d.dek...@gmail.com> wrote:
knip
> [...]
> tijdschema met lezingen en presentaties.knip
> Jack, daarom liever geen dankwoorden want er is altijd iemand die je

Lijstleden,
voor de punt en komma lezers van de berichten, uiteraard komen er
naast het schema voor lezingen ook: etenstijd schema's,
wedstrijdschemas, reisschemas met bustijden, schemas voor
kinderwedstrijden, steps, snoepvliegeren, kamperen enz enz. Zodat je
niets meer hoeft te missen.
Jack, keuzestress is ook mij niet helemaal onbekend, Dekker

Quemo

ongelezen,
27 jun 2011, 07:34:0727-06-2011
aan Ligfiets
On 27 jun, 11:57, Jack Dekker <j.j.d.dek...@gmail.com> wrote:

> de wedstrijdrijders vonden de combinatie van banen juist perfect.

In dat geval, geen probleem dus :-)

Quemo -voor alle duidelijkheid: heb me goed vermaakt-

Jaap-Andre de Hoop

ongelezen,
27 jun 2011, 08:20:5127-06-2011
aan ligf...@googlegroups.com
On 06/27/2011 11:57 AM, Jack Dekker wrote:
> Quemo,
> de wedstrijdrijders vonden de combinatie van banen juist perfect.

Hier wil ik toch even op reageren.
Ik vind de combinatie vrijdagavond, 1 uursrace, rdwbaan zo ongeveer de
slechte combinatie (voor mij).

De 1uursrace vind ik een mooie afstand voor 'beginnende'
wedstrijdrijders. Voor veel forensligfietsers zal deze afstand redelijk
dicht in de buurt van hun woon-werkafstand liggen. Het meedoen met deze
wedstrijd is een mooi opstapje naar meer wedstrijden: is het wat voor
mij, hoe is het met mijn conditie, etc.

De vrijdagavond is dan beroerd, omdat ik (in ieder geval) moet werken,
ik zou van mezelf vrij kunnen nemen, maar dat is niet altijd haalbaar.
Als ik vrij zou nemen, zou ik die dag liever willen gebruiken om met de
fiets op de locatie te komen (+100 km fietsen, gaat bijna net zo snel
als met de trein) en vervolgens een dag later de race te rijden. Moet ik
diezelfde dag nog de race op de RDW-baan rijden, komt daar nog 20 km
heen, een uur me uit de naad rijden (30km?) en 20 km terug rijden.
Totaal is dat 170km en is voor mij nu een beetje veel. Ik zou misschien
met de auto of (deels) met de trein kunnen komen, maar dat gaat volgens
mij een beetje voorbij aan het idee achter CV/fietsen.

Overigens vind ik het ook jammer dat er geen publiek bij de RDWbaan mag
zijn. Nu fiets ik vooral voor mezelf, maar mensen langs de kant, maken
het gewoon leuker.

Jaap-Andre, kijkt erg uit naar cyclevision volgend jaar op Flevonice (en
evt RDWbaan).

Arvid

ongelezen,
27 jun 2011, 08:57:4327-06-2011
aan ligf...@googlegroups.com
On 27-6-2011 14:20, Jaap-Andre de Hoop wrote:

> Hier wil ik toch even op reageren.
> Ik vind de combinatie vrijdagavond, 1 uursrace, rdwbaan zo ongeveer de
> slechte combinatie (voor mij).

De RDW baan is vooral leuk voor recordsnelheden. Voor mensen die eerder
voor zichzelf de race rijden dan voor een record, vind ik de locatie
slecht. Als je niet eens toiletten hebt, of een plek waar je in de
schaduw danwel uit de regen kunt staan.
Een snelle baan trekt recordrijders en records publiciteit, dus ik snap
wel dat de baan aantrekkelijk is.
Voor iemand als ik die 100+km komt fietsen (tegen de wind in) zit een
persoonlijk record er op vrijdagavond echt niet meer in en ik zou liever
een dag later op FlevOnice gereden hebben.

Daarbij komt het probleem dat om mee te kunnen doen op vrijdagavond de
meeste mensen toch op zijn minst vrijdagmiddag al vrij moeten
hebben/nemen. Voor recordrijders die het racen wat serieuzer aanpakken
is dat waarschijnlijk minder bezwaarlijk dan voor de toeristen die komen
zomerkamperen en een wedstrijdje meepikken.

Groet, Arvid - 46 deed het in Assen beter dan op CV

Sake Bloemhof

ongelezen,
27 jun 2011, 09:35:1127-06-2011
> [...]

> Hier wil ik toch even op reageren.
> Ik vind de combinatie vrijdagavond, 1 uursrace, rdwbaan zo ongeveer de

Arvid:

>De RDW baan is vooral leuk voor recordsnelheden.

>Een snelle baan trekt recordrijders en records publiciteit, dus ik snap
wel dat de baan aantrekkelijk is.

Is dit misschien een idee:
Vrijdag op RDW baan een uursrace voor volledige stroomlijnen.
Zaterdag of zondag uursrace voor half- en ongestroomlijnden.

Sake -had zondag wel een uursrace willen rijden- Bloemhof

Jack Dekker

ongelezen,
27 jun 2011, 10:49:4027-06-2011
aan Ligfiets

On 27 jun, 15:35, "Sake Bloemhof" <S.Bloem...@twence.nl> wrote:
knip
> Is dit misschien een idee:
> Vrijdag op RDW baan een uursrace voor volledige stroomlijnen.
> Zaterdag of zondag uursrace voor half- en ongestroomlijnden.
>
> Sake -had zondag wel een uursrace willen rijden- Bloemhof

Sake,
er is ook een andere variant mogelijk omdat de rdw organisatorisch en
financieel onaantrekkelijk wordt. Dat op zaterdagavond of zo een 1 uur
voor recreanten, beginners op Flevonice. Voor de wedstrijdrijders in
de totaalcompetitie telt de beste uitslag maar uiteindelijk maar 1
maal voor de puntentelling. En het wordt op snelheid beoordeeld. Op
Flevonice wordt gemiddeld genomen echter veel en veel langzamer
gereden.
Jack, pragmatisch, zaterdag is de baan beschikbaar, Dekker

grollie

ongelezen,
27 jun 2011, 11:34:3727-06-2011
aan Ligfiets

> Heb genoten van onze hernieuwde kennismaking met de RWD Baan. (Door de
> strakke regie, liep alles mooi volgens het strakke tijdschema).

We hebben onze starttijd niet kunnen kiezen en waren ingedeeld in de
groep van 19:00. Omdat we vrij hebben kunnen maken zijn we eerst het
kamp op Flevonice gaan opzetten zodat we ons tijdig konden melden voor
transponderuitgifte, volgens briefing vanaf 15:30 mogelijk. 16:15
waren we de eerste en moest alles maar eens uit een kofferbak gehaald
worden. Inderdaad, een teken aan de wand. 18:15 waren we bij de RDW om
de fietsen klaar te maken en warm te rijden op de toegangsweg. 18:50
reden we naar de start alwaar we niet welkom waren. We waren te laat.
We moesten maar met de groep van 20:30 meerijden, dat was toch geen
probleem? Er was nota bene iemand rondgelopen om te zeggen dat je bij
de start verwacht werd, dus eigen schuld. Daar sta je dan met je goeie
wil tegenover mensen met hesjes die allemaal een andere kant op
wijzen. Stampij maken is dan het enige dat nog rest, je rijdt nog maar
eens opnieuw warm na het wachten terwijl je etensplanning ook de
prullenbak in kan. Al met al een lekker begin van een raceweekend.

Dankzij de toplocatie (die kende ik al) en de vele mensen is
Cyclevision een topevenement geworden. Vooral optimaliseren zou ik
zeggen. De raceplanning is in dit geheel m.i. een absoluut dieptepunt.
Het zaterdagochtencriterium: totale onduidelijkheid en vertragingen
van 50 minuten op 20 minuten in de kou en regen. Slapstick. De
200meter: ik hoorde van een uurendriekwartier vertraging. De 3uur: 45
minuten vertraging. Om het geheel lekker af te sluiten heeft iemand
bedacht dat het leuk was om na 3 uur de langzaam gegaarde rijders 2x
de bel voor de laatste ronde te geven. eea Doordat de koploper niet
had gesnapt dat hij nog niet gefinisht was en dus gestopt waardoor
degenen die hem intussen inhaalden een bonusronde kregen of zoiets.
Winnaar werd hij toen ook niet meer trouwens.

Allemaal dingen die helemaal niets met een nieuwe locatie te maken
kunnen hebben, maar alles met een stukje voorbereiding en
duidelijkheid. Misschien een herziening van een draaiboekje hier of
daar.

G -doe ermee wat je wilt- O

Jack Dekker

ongelezen,
27 jun 2011, 11:57:3127-06-2011
aan Ligfiets

On 27 jun, 17:34, grollie <geroldor...@gmail.com> wrote:

> We hebben onze starttijd niet kunnen kiezen en waren ingedeeld in de
> groep van 19:00.

Klopt de tweede sessie is niet vrij te kiezen en wordt ingedeeld, de
eerste 50 van vorig jaar aangevuld met rijders van wie wij weten dat
ze keihard rijden. Ivm veiligheid wordt gekozen twee groepen van
rijders te maken dik 40 plus gemiddeld en daaronder.
Bij het starten van de 1 uur in oude vorm op Sloten gingen ook de
langzamere rijders eerst opbouwend naar de kanshebbers op
kampioenschap. De gemiddelde snelheid stijgt gedurende de wedstrijd,
de kanshebbers hebben een steeds legere baan en de onderlinge
snelheidsverschillen blijven beperkt. Bovendien is de race discipline
bij ervaren wedstrijdrijders ook beter, wat ook de veiligheid
bevordert.
Ik weet nog niet hoe we het volgend jaar gaat. Als het verhaal rond
gaat dat je gemakkelijk later kunt komen en dan gewoon in de tweede
groep wordt gestart levert dat problemen op met veiligheid.

> [...]
> de fietsen klaar te maken en warm te rijden op de toegangsweg. 18:50
> reden we naar de start alwaar we niet welkom waren. We waren te laat.

18.58 ik stond er zelf bij. We hebben minstens een kwartier nodig voor
voorbereidingen, briefing, transponder testen fietsinspectie volgend
jaar staat het er duidelijk in en helaas waar, te laat is te laat.
Ergens moet je een grens trekken.

Sorry, maar het is niet anders,
Jack

Jack Dekker

ongelezen,
27 jun 2011, 12:02:3527-06-2011
aan Ligfiets

On 27 jun, 17:34, grollie <geroldor...@gmail.com> wrote:
knip>
> G -doe ermee wat je wilt- O

Opmerkingen worden zeker meegenomen. Zoals ook eerder geschreven. De
RDW was strak gepland. ik weet niet meer of ik de eerste race met de
megafoon een oproep heb gedaan voor de wedstrijden, maar dat is iets
wat relatief makkelijk is te doen. "come to the start" of "allemaal
naar de start" is een eenvoudige oplossing. Vertraging in het verkeer
is wat lastiger. Daarmee zijn we ook bezig geweest.
Jack

grollie

ongelezen,
27 jun 2011, 13:07:4727-06-2011
aan Ligfiets
> Bovendien is de race discipline
> bij ervaren wedstrijdrijders ook beter, wat ook de veiligheid
> bevordert.

Is geen feit. Als het je ervaring is dan is die beperkt en dat geloof
ik niet. Het is niet waar. Op een baan als de RDW rijden ervaren
wedstrijdrijders niet zonder meer veiliger. Je baancommissarissen
moeten je kunnen melden welke (ervaren) rijders in heat 2 uit de race
genomen hadden moeten worden op basis van je eigen reglementen.

> Ik weet nog niet hoe we het volgend jaar gaat. Als het verhaal rond
> gaat dat je gemakkelijk later kunt komen en dan gewoon in de tweede
> groep wordt gestart levert dat problemen op met veiligheid.

Niet zo bedoeld, maar bij deze.

> 18.58 ik stond er zelf bij.

Goh? Hoelang waren we er toen al? Al was ik er 18:59:55, dan nog had
ik de start van 19:00:00 gehaald. Het punt is (*stukje
voorbereiding*): er waren minimaal 3 momenten waarop deze wijziging
doorgegeven had kunnen worden: bij de wedstrijdinfo, in de briefing of
bij de uitgifte van transponders. Maar niet om 18:50, 18:58 of
18:59:55. Mij valt niet te verwijten dat ik zeer mijn best doe om de
regels te volgen. Als je de oplossing ziet in harder roeptoeteren dan
is de opbouwende kritiek niet helemaal goed begrepen.

> en helaas waar, te laat is te laat.

Sterker nog: op tijd is op tijd.

g -gelukkig, 40+-O

Jack Dekker

ongelezen,
27 jun 2011, 13:44:5327-06-2011
aan Ligfiets

On 27 jun, 19:07, grollie <geroldor...@gmail.com> wrote:
knip> regels te volgen. Als je de oplossing ziet in harder
roeptoeteren dan
> is de opbouwende kritiek niet helemaal goed begrepen.

> Sterker nog: op tijd is op tijd.
>
> g -gelukkig, 40+-O

Sorry , met mijn lange antwoorden met overwegingen achtergronden en
ervaring hoop ik uit te leggen en de kant van de organisatie van het
verhaal te geven. Als dit roeptoeteren is is dat inderdaad bedoeld. Om
te voorkomen in een vrij lange discussie over details (ook uitgevers
van transponders zijn bijvoorbeeld gewoon vrijwilligers) in te gaan
laat ik het even zitten. Als vragen niet in een forum worden gedaan
maar naar weco worden gestuurd en niet publiek worden gezet waarin de
opbouwende kritiek makkelijk uitgelegd kan worden als afbouwende
kritiek richting zeergewaardeerde vrijwilligers wordt het antwoorden
makkelijker.
Jack

G.Verhage

ongelezen,
27 jun 2011, 14:08:1227-06-2011
aan ligf...@googlegroups.com
Hoi Jack

En andere organisatoren

Allen hartelijk dank voor al het werk wat jullie hebben verzet.
Ik vond het weer erg leuk om hier als vrijwilliger aan mee te werken.

Heb nog een kleine vraag cq opmerking, is er iemand die tips heeft om de
nummers weer van de quest te halen.
Ik wist nog van vorige jaren dat je daar niet te lang mee moet wachten.
Echter gisteravond kreeg ik ze er al niet meer af.

Groet Willem, geweldig weekend