Naar het eerste ongelezen bericht

ligfries

ongelezen,
14 dec 2010, 08:28:0714-12-2010
aan Ligfiets
Sta ik netjes op de weg stil te staan omdat het verkeerslicht op rood
staat, schuift een dame in een (te) grote auto netjes haar auto rechts
van mij, om vanuit het raampje iets aan mij te vragen.

Nu heb ik mijn doppen in mijn oren, een oorwarmer daar overheen (het
was frisjes vanmorgen) en mijn radiootje aan, dus eigenlijk zou ik
niets moeten horen.

Wonder boven wonder hoor ik bijna alles:

"Mag u (jij? dat hoorde ik dan weer niet) hier wel rijden?"

Waarop ik natuurlijk vriendelijk antwoord van Ja. Dit is een bekend
verschijnsel dat veel velomobilisten die het fietspad links, of
eigenlijk rechts, laten liggen wel kennen.

De dame twijfelt: "weet u (jij?) dat wel zeker?"
Dit is een vreemde situatie. Je vermoed dat iemand iets doet dat niet
mag, maar vertrouwt er wel op dat als diegene dan gewoon zegt dat het
wel mag, dat dat dan klopt. Of zou ze half en half verwacht hebben dat
het schaamrood mij op de kaken zou springen, ik vergeving zou vragen,
toegevend dat ik volstrekt illegaal bezig ben en mijn illegale
praktijken zo snel mogelijk zal beeindigen door braaf op het fietspad
te gaan rijden? Misschien wel, want kennelijk is de eerste keer "ja
dat mag" nog niet overtuigend genoeg.

Maar goed, op haar tweede vraag knik ik ernstig: ik weet het zeker.
Ondertussen springt het licht op groen en om niet helemaal aan de
straat vast te vriezen begin ik weer gang te maken. Haar volgende
vraag kan ik net niet helemaal precies verstaan, maar klonk zoiets als
"maar dan moet je toch een nummerbord hebben?". Ik volsta - al
wegrijdende - maar met het schudden van mijn hoofd. En dat mag ze dan
uitleggen naar eigen believen.

Groeten,

Kees - die nu gaat nadenken over het plaatsen van een subtiel
nummerbordje. Het kenteken weet ik al: Q387 - van Malssen

Rode Pioneer

ongelezen,
14 dec 2010, 08:36:2114-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com

> Kees - die nu gaat nadenken over het plaatsen van een subtiel
> nummerbordje. Het kenteken weet ik al: Q387 - van Malssen

je kan ook willekeurig oud overlopen verzekerings-plaatje van een
brommer plaatsen. Dat is volgens mij
sinds de invoering van het kenteken voor die ondingen niet meer
verboden? (of blijft dat niet de bedoeling?)

Gewoon om mensen in de war te sturen natuurlijk.

Grrz
Rode -had de idioot van de dag op de heenweg- Pioneer

Maarten

ongelezen,
14 dec 2010, 08:45:3214-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com
Op 14-12-2010 14:28, ligfries schreef:
Wat denk je van een rond bordje met 45 km er op, maar zonder rode rand :)

Maarten - harder dan 45 km/u w�l toegestaan

Rode Pioneer

ongelezen,
14 dec 2010, 08:51:3914-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com

> Wat denk je van een rond bordje met 45 km er op, maar zonder rode rand :)
>
> Maarten - harder dan 45 km/u wél toegestaan

Blauw bord, rond, 40+ er in in het wit. Je _moet_ 40+ ;)

Grrz
Rode -dat rijd je niet altijd in zo'n ding- Pioneer

H. Wessels

ongelezen,
14 dec 2010, 08:55:2914-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com
On 14-12-2010 14:28, ligfries wrote:
> Kees - die nu gaat nadenken over het plaatsen van een subtiel
> nummerbordje. Het kenteken weet ik al: Q387 - van Malssen

Kenteken: H2 P1 A4 S4?

Hans Wessels
--
As sugar dissolves, it spreads happiness.
/from a SAS sugar packet/

H. Wessels

ongelezen,
14 dec 2010, 08:57:1514-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com
On 14-12-2010 14:55, H. Wessels wrote:

> Kenteken: H2 P1 A4 S4?

Dom van mij, dat moet natuurlijk A5 zijn en niet A4. Dus:
H2 P1 A5 S4

Maarten

ongelezen,
14 dec 2010, 08:59:5414-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com
Op 14-12-2010 14:57, H. Wessels schreef:

> Dom van mij, dat moet natuurlijk A5 zijn en niet A4. Dus:
> H2 P1 A5 S4
>
> Hans Wessels

Ik gok dat als de gemiddelde automobilist er net zo weinig kaas van
maakt als ik, dat geen aansprekend kenteken is.

Maarten - ziet even het licht niet..

Sake Bloemhof

ongelezen,
14 dec 2010, 09:06:0314-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com
ligfries wrote:
> [...]

Hans Wessels:

> Dom van mij, dat moet natuurlijk A5 zijn en niet A4. Dus:
> H2 P1 A5 S4

Maarten:

>Ik gok dat als de gemiddelde automobilist er net zo weinig kaas van
maakt als ik, dat geen aansprekend kenteken is.

Ik kan er ook geen chocola van maken, maar misschien Kees wel.

mvg,
Sake

H. Wessels

ongelezen,
14 dec 2010, 09:19:1214-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com
On 14-12-2010 14:51, Rode Pioneer wrote:

> Blauw bord, rond, 40+ er in in het wit. Je _moet_ 40+ ;)

Rood bord met een 8 er in. Dat dan een kwart slag draaien.

Rode Pioneer

ongelezen,
14 dec 2010, 09:20:3514-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com

hear hear

--
Grrz
Rode Pioneer

hyz

ongelezen,
14 dec 2010, 11:10:2414-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com
Op 14 december 2010 14:36 heeft Rode Pioneer <rodep...@gmail.com>
het volgende geschreven:

> Rode -had de idioot van de dag op de heenweg- Pioneer

Genoeg kandidaten in het algemeen :)

Ik voel een bumpersticker topic aankomen...

grtz
Henk

Quesjer

ongelezen,
14 dec 2010, 12:04:3514-12-2010
aan Ligfiets

> Hans Wessels:
Dus:

> Maarten:>Ik gok dat als de gemiddelde automobilist er net zo weinig kaas van
>
> maakt als ik, dat geen aansprekend kenteken is.

Nee, maar voor de insiders is het voldoende om te weten dat Hans een
zoetekauw is.....
(En daarmee heb ik een tipje van de sluier op willen lichten)

Groet van Quesjer -honingzoet vandaag-

guld...@gmail.com

ongelezen,
14 dec 2010, 13:27:1914-12-2010
aan Ligfiets

On Dec 14, 2:51 pm, Rode Pioneer <rodepion...@gmail.com> wrote:

> Blauw bord, rond, 40+ er in in het wit. Je _moet_ 40+ ;)

Ah dat klopt ook wel gemiddelde velomobiel rijder is 40+ :)

V13 - S61

guld...@gmail.com

ongelezen,
14 dec 2010, 13:34:1514-12-2010
aan Ligfiets

> Blauw bord, rond, 40+ er in in het wit. Je _moet_ 40+ ;)

guld...@gmail.com

ongelezen,
14 dec 2010, 14:38:3914-12-2010
aan Ligfiets

> Blauw bord, rond, 40+ er in in het wit. Je _moet_ 40+ ;)

Tjalling

ongelezen,
14 dec 2010, 14:51:2914-12-2010
aan Ligfiets

> H2 P1 A5 S4

Oplossen (in water) en geluk verspreiden?

de volgende vraag is dan:
Hoe los je een velomobiel met berijder op, en in welke vloeistof?
En verspreid dat ook geluk?

In verwarring - Tjalling

ligfries

ongelezen,
14 dec 2010, 16:21:3214-12-2010
aan Ligfiets
Er wordt ijverig verkeerd gegokt:

On Dec 14, 6:04 pm, Quesjer <quest...@gmail.com> wrote:
>  Dus:

> Nee, maar voor de insiders is het voldoende om te weten dat Hans een
> zoetekauw is.....
> (En daarmee heb ik een tipje van de sluier op willen lichten)

Mmm, H2P1A5S4 geeft een probleempje bij de A en al zou dat bv Al zijn
(liever geen Ac) dan nog is het niet iets om in te nemen! Vrees dat
het nogal snel verder reageert en dan gaat stinken (H2S = rotte
eieren).
Voor Hans' favoriete samenstelling ontbreken er nogal wat C en O.
Nee, kaas en chocola valt hier niet van te maken. Maar Sake heeft
gelijk, Kees snapt deze wel. Hint: het is nogal voertuigspecifiek en
geeft antwoord op de vraag van de dame waar dit verhaal mee begon.

Wat de andere suggesties betreft, een verkeersbord =/= nummerbord, dus
hoe leuk gevonden ook, geen oplossing.
Een bordje dat ook maar in de verte op een brommernummerbord lijkt wil
ik niet, dat wekt verkeerde suggesties.

Groeten,

Kees - Geel reflecterend met zwarte letters en dan een mooi fontje -
van Malssen

Jack Dekker

ongelezen,
14 dec 2010, 21:05:5814-12-2010
aan Ligfiets

On 14 dec, 17:10, hyz <hyz...@gmail.com> wrote:
knip

> Genoeg kandidaten in het algemeen :)
>
> Ik voel een bumpersticker topic aankomen...
>
> grtz
> Henk

Ik zie er eerdere een nieuwsbericht in voor vrijdag zoals bijvoorbeeld
http://www.ligfiets.net/news/3611/discriminatie.html
Groeten
Jack, claimt ID-IO-OT Dekker

Theo van Goor

ongelezen,
15 dec 2010, 02:28:2315-12-2010
aan Ligfiets
Ik heb toch liever geen kenteken.
(H2O is wel aardig voor mij of Wilfred)

Het is mij op de Calcariaweg in Putten tweemaal gelukt zelfstandig de
flitspaal af te laten gaan.
(Het gaat daar iets heuvel af)
De laatste tijd hangt daar een bord bij die je snelheid weergeeft met
een smiley als je onder de 50 kmh blijft.
Nu gebeurt het me geregeld 's avonds (heuvel op) dat ik geflitst wordt
doordat (geïrriteerde?) automobilisten mij op dat punt inhalen met te
hoge snelheid.
Ik moest daar wat meer op het midden rijden omdat de fietsstrook
onbegaanbaar was.

Vanmorgen gebeurde me het voor het eerst in Nijkerk.
Het fietspad daar is zoals gebruikelijk niet gestrooid en vol
hobbelige boomwortels, dus rij ik een stukje op de rijbaan.

Ik zou die gezichten wel eens willen zien van degene die die foto's
bekijkt.

BrandweerQuest

Maarten Sneep

ongelezen,
15 dec 2010, 03:19:4515-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com
On Tue, 14 Dec 2010 18:05:58 -0800 (PST), Jack Dekker
<jackd...@hetnet.nl> wrote:

> Ik zie er eerdere een nieuwsbericht in voor vrijdag zoals bijvoorbeeld
> http://www.ligfiets.net/news/3611/discriminatie.html

Maar dat risico lopen we hier altijd al.

> Groeten
> Jack, claimt ID-IO-OT Dekker

Maak er dan ID-10-OT van, dan lijkt het nog een nummerplaat. Q445 is
voor mij goed genoeg.

Maarten - Klinkertjes waren glad vanochtend, in Bunnik een bestelbusje
op z'n kant - Sneep

Bert Rook

ongelezen,
15 dec 2010, 05:30:1315-12-2010
aan Ligfiets

> Maarten - Klinkertjes waren glad vanochtend, in Bunnik een bestelbusje
> op z'n kant - Sneep

Ik vond het vanmorgen (8 uur) minder glad dan gisteren en daar bij
Bunnik was er toen geen probleem meer. Had meer het idee dat de bus
vluchtheuvel over het hoofd had gezien en daarom was gekanteld.

Bert -wel fijn dat alleen de bussen (en fietsen) over de ventweg
mochten- Rook

Maarten Sneep

ongelezen,
15 dec 2010, 05:39:1515-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com
On Wed, 15 Dec 2010 02:30:13 -0800 (PST), Bert Rook
<rook...@planet.nl> wrote:

> Ik vond het vanmorgen (8 uur) minder glad dan gisteren en daar bij
> Bunnik was er toen geen probleem meer. Had meer het idee dat de bus
> vluchtheuvel over het hoofd had gezien en daarom was gekanteld.

Gezien de manier waarop die lag, denk ik dat je gelijk hebt.

Gisteren niet gefietst, had al een vermoeden van gladheid, en kon thuis
werken. In Nieuwegein nog een beetje kwispelend over de klinkertjes.
Brommers deden ook geen enkele poging om me in te halen.

> Bert -wel fijn dat alleen de bussen (en fietsen) over de ventweg
> mochten- Rook

En ik was blij dat ik voor de bus kon afslaan naar Rijnauwen. Ventweg
is niet heel smal, maar een bus is wel heel breed.

Maarten - het kwartje H2P1A5S4 is gevallen, zou het alleen H2P1A5L4
noemen - Sneep

rowingvictor

ongelezen,
15 dec 2010, 13:13:1915-12-2010
aan Ligfiets
Hoi,

kan iemand mijn kwartje ff doorduwen? Hij wil niet vallen........

Victor.

Dutch JaFO

ongelezen,
15 dec 2010, 15:17:1915-12-2010
aan Ligfiets
Je bent niet de enige hoor.
Ik kom niet verder dan dat het of een chemische formule is (maar voor
wat?) of iets uit een schaakspel ...
Google en Wolfram Alpha ( http://www.wolframalpha.com/ ) helpen niet
echt, terwijl die laatste toch formules moet kennen.

gr.,
JaFO -- nie zo snel, wel zo zuinig...

Maarten Sneep

ongelezen,
15 dec 2010, 15:20:0415-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com
Hoi,

On 15 dec 2010, at 21:17, Dutch JaFO wrote:

> [...]
> Google en Wolfram Alpha ( http://www.wolframalpha.com/ ) helpen niet
> echt, terwijl die laatste toch formules moet kennen.

Helemaal de verkeerde kant op. Lees het antwoord van Kees nog eens na, en ook mijn reactie bevat een stevige hint.

Maarten - lekker door laten puzzelen is veel leuker - Sneep

Bert Rook

ongelezen,
15 dec 2010, 15:38:4015-12-2010
aan Ligfiets

> Helemaal de verkeerde kant op. Lees het antwoord van Kees nog eens na, en ook mijn reactie bevat een stevige hint.
>
> Maarten - lekker door laten puzzelen is veel leuker - Sneep

het Periodiek Systeem der Elementen" sluit een scheikundige formule
uit.

Dan kom ik niet verder dan:
Subaru Impreza P1
Hummer H2
Audi A5
Audi S4

Bert -heeft al googelend heel wat suikerzakjes gezien- Rook

Oscar Roozen

ongelezen,
15 dec 2010, 17:50:3815-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com
On 12/15/2010 09:20 PM, Maarten Sneep wrote:
> Helemaal de verkeerde kant op. Lees het antwoord van Kees nog eens na, en ook mijn reactie bevat een stevige hint.

Ja, L lijkt mij ook het beste. Zo heten die dingen toch?

Oscar - Kees geeft toch de beste hints - Roozen

Theo van Goor

ongelezen,
16 dec 2010, 01:53:0416-12-2010
aan Ligfiets
H2 P1 A4 S4?

Geen Chocola, geen vet, geen suiker.
Volgens mij hebben aardig wat velomobilisten het antwoord altijd bij
zich.
In folie.

Brandweer- houdt het op H-2O-CO - Quest

Quest 273

ongelezen,
16 dec 2010, 02:13:3316-12-2010
aan ligf...@googlegroups.com
On 16 Dec 2010, at 07:53, Theo van Goor wrote:

> H2 P1 A4 S4?
>
> Geen Chocola, geen vet, geen suiker.
> Volgens mij hebben aardig wat velomobilisten het antwoord altijd bij
> zich.
> In folie.

Dat lijkt me meer iets voor steppers of skeeleraars.

/Mars

Theo van Goor

ongelezen,
16 dec 2010, 02:20:4516-12-2010
aan Ligfiets
Je hebt gelijk.
A5 natuurlijk.....

BrandweerQuest

Bert Rook

ongelezen,
16 dec 2010, 02:52:0916-12-2010
aan Ligfiets
Nu maak je het wel erg gemakkelijk voor me:

Hoofdstuk 2, paragraaf 1, art. 5 lid 4

Bert -heeft dat niet nodig op z'n tweewieler- Rook

Ligfietsbunny

ongelezen,
16 dec 2010, 05:23:0016-12-2010
aan Ligfiets

On 15 dec, 11:39, Maarten Sneep <maarten.sn...@xs4all.nl> wrote:

> Maarten - het kwartje H2P1A5S4 is gevallen, zou het alleen H2P1A5L4
> noemen - Sneep

Leuk nummerbord ook voor achterop de kinderfietskar.
Roady Roller, 79 cm breed.

Miranda - fietst met die combinatie ook wel eens op de rijbaan.

ligfries

ongelezen,
16 dec 2010, 05:48:5516-12-2010
aan Ligfiets
Miranda ziet het wel liggen:

> Leuk nummerbord ook voor achterop de kinderfietskar.
> Roady Roller, 79 cm breed.

Maak er H2 P1 Ar5 Li4 van en dan past het ook in het periodiek
systeem. Je kunt er geen fatsoenlijk molecule van maken, maar wel
lekker gassen.

> Miranda - fietst met die combinatie ook wel eens op de rijbaan.

De Burley was voor mij ook al ruim pre-VM de reden om blij te zijn met
dit artikel.

Groeten,
Kees - nu weer chocola maken - van Malssen

Dutch JaFO

ongelezen,
17 dec 2010, 19:04:1917-12-2010
aan Ligfiets
ah ... nu valt het 5 gulden muntstuk denk ik.
Was bijna in de veronderstelling dat het turbo sms taal was. hihi

gr.,
JaFO -
Allen beantwoorden
Auteur beantwoorden