Naar het eerste ongelezen bericht

ligfries

ongelezen,
1 jun 2012, 03:14:5301-06-2012
aan Ligfiets, bes...@ligfiets.net
Hoi allemaal,

Hoe snel dingen kunnen gebeuren.
Na een zeer geslaagd Cycle Vision 2011 op de "nieuwe" lokatie
FlevOnice keek iedereen er naar uit om met de verbeterpunten (o.a. OV-
aansluiting) er in 2012 een nog beter evenement van te maken, komt als
een duveltje uit een doosje een faillissement van FlevOnice roet in
het eten gooien.

Het is hartverwarmend om te zien hoe energiek het organisatiecommite
met alle betrokkenen deze uitdaging strijdbaar heeft opgepakt en in no-
time een alternatief heeft weten te regelen. Ook het
wedstrijdprogramma is aangepast, waarbij opgemerkt kan worden dat het
koningsnummer, de uurs tijdrit op de RDW baan ongewijzigd is gebleven.
Beter nog: het Midland circuit ligt erg prettig dicht bij de RDW baan!

Als NVHPV bestuur hebben we een en ander van nabij gevolgd, zonder de
mensen voor de voeten te lopen. Nadrukkelijk dus ook als bestuur onze
waardering voor de aanpak en uitvoering. En, ook niet onbelangrijk, we
steunen het commite voluit.

Nu is het aan jullie: bezoekers, vrijwilligers en wedstrijdrijders
(ook als je maar 1 keer per jaar een wedstrijd maakt) om van Cycle
Vision echt een succes te maken. Laat merken dat je ook waardering
hebt voor de energie en tijd die erin gestopt is en schrijf je snel in
voor een van de wedstrijden, of meld je aan als vrijwilliger. Hoe
eerder we massaal laten weten er te zullen zijn, hoe beter alles zal
lopen.
Ik heb me in ieder geval al ingeschreven. Wie volgt?

Groeten,

Kees - even met voorzitterspet op - van Malssen

PS
Om je aan te melden voor een wedstrijd of als vrijwilliger, zorg je
dat je ingelogd bent op www.ligfiets.net. Vervolgens ga je
voor wedstrijden naar https://cvinschrijving.ligfiets.net/wedstrijden2012.php
Om je als vrijwilliger aan te melden lees je
http://www.ligfiets.net/event/2979/vrijwilligers-cyclevision.html en
kies je onderaan (even scrollen dus) voor "inschrijven".

Cycle Vision is hét evenement van de Nederlandse ligfietsvereniging
NVHPV. Zorg dat dit mogelijk blijft en wordt lid en/of meld je aan als
vrijwilliger. http://www.ligfiets.net/nvhpv.html

Wilfred Ketelaar

ongelezen,
1 jun 2012, 04:09:3501-06-2012
aan ligf...@googlegroups.com, bes...@ligfiets.net
Ik heb me zojuist ingeschreven als vrijwilliger. Gezellig..!

Wilfred - nog 3 weken - Ketelaar

Ligfietsger

ongelezen,
1 jun 2012, 04:22:0801-06-2012
aan ligf...@googlegroups.com, bes...@ligfiets.net
Haha, ik was je net voor !

Ligfietsger - komende week komt mijn eerste Mm binnen bereik - Grtz., Gerald.

Op vrijdag 1 juni 2012 10:09:35 UTC+2 schreef Wilfred Ketelaar het volgende:

BrandweerQuest

ongelezen,
1 jun 2012, 08:40:5801-06-2012
aan Ligfiets
On 1 jun, 10:22, Ligfietsger <gfs...@gmail.com> wrote:
> Haha, ik was je net voor !
>
> Ligfietsger - komende week komt mijn eerste Mm binnen bereik - Grtz.,
> Gerald.

Ik was je allang voor. Is dit een wedstrijd inschrijven?
De inschrijving voor vrijwilligers was nog niet open tot dat Midland
in beeld kwam.
Ik heb mijn slaapzak gepakt en een thermoskan soep en ben voor het hek
gaan liggen.
Na een half doorwaakte nacht kon ik mij als een van de eerst eindelijk
aanmelden.
Helaas stonden er al een paar vrijwilligers zoals Theo v.S en Jac op.
Zeker illegaal over het hek geklommen.
Ik wil alle dagen wat te doen hebben en liefst nog meer.

Brandweer - geen gerace voor mij dit jaar. Alleen de 100 meter
surplace met de bakfiets, klasse elektrisch ondersteuning en gesloten
bak! Met een beetje geluk ben ik enigste deelnemer en verzekerd van
een beker en kus van de kizzmisjes - Quest

OranjePaarseGM

ongelezen,
1 jun 2012, 09:40:5501-06-2012
aan Ligfiets
nee hoor.. je kon ook toen we nog naar flevonice gingen je al
inschrijven als vrijwilliger
dus maak je geen zorgen, ben niet stiekem over het hek geklommen..
(ben ik ook niet zo goed in hoor haha)

Groetjes Hanneke - dit jaar 10e jaar als vrijwilliger op rij :D -

Driewieler Hoorn

ongelezen,
1 jun 2012, 14:46:3401-06-2012
aan ligf...@googlegroups.com

Op vrijdag 1 juni 2012 15:40:55 UTC+2 schreef OranjePaarseGM het volgende:
[...]

Hoi Hanneke,  was ik jou dan misschien nog wél voor met inschrijven als vrijwilliger? En dit jaar een 10 jarig jubileum ?  Dit moet toch wel een heel geslaagd CYCLEVISION worden, ga je ook nog een race doen om het geheel te doen slagen ?

Groeten,
Arnold 'Heeft geen BMW nodig om zichzelf te verslaan'Stokkel  ( en de baas weet mijn naam ook al zonder BMW)

BrandweerQuest

ongelezen,
1 jun 2012, 15:03:2901-06-2012
aan Ligfiets
On 1 jun, 15:40, OranjePaarseGM <hannekehov...@hotmail.com> wrote:
> nee hoor.. je kon ook toen we nog naar flevonice gingen je al
> inschrijven als vrijwilliger

Waarom moest jij naar Flevonice om je in te schrijven? Kon dat niet
via Ligfiet.net?
Gewoon hier klikken:
http://www.ligfiets.net/event/2979/vrijwilligers-cyclevision.html
Wel eerst inloggen natuurlijk.
Daarna alles aanvinken en verzenden. Zelfs mij lukte dat nog.

> Groetjes Hanneke  -  dit jaar 10e jaar als vrijwilliger op rij :D  -
.
Weer zoiets, waarom moet jij op een rij staan als vrijwilliger? Wat
padvinderachtig.
Ik mag gewoon vrij rond lopen.
10 jaar alweer, toen was ik nog niet eens geboren als ligfietser.

Als jij nou kizzmisses bent voor mijn bakfiets surplace, ben ik jou
kizzmister voor een blikken plak van verdienste opspelden, Ok?
Roepen we Rood Petje erbij voor een foto. Jij schrijlings zittend op
de deksel van mijn bakfiets met trots de plak in je handen. Ik in een
gele trui die ik toevallig aangetrokken heb met mijn handen
triomfantelijk boven mijn hoofd.
Staan we maandag erna in het Straatnieuws en is eeuwige roem ons deel.
Ik zie het al helemaal voor me.
Ja daar doen we het voor........

BrandweerQuest

ongelezen,
2 jun 2012, 02:46:2402-06-2012
aan Ligfiets
On 1 jun, 20:46, Driewieler Hoorn <Arnol...@zonnet.nl> wrote:

> [...]
> heel geslaagd CYCLEVISION worden, ga je ook nog een race doen om het geheel

Ja, jij stond ook al op die lijst.
Had je ergens een gat in het hek geknipt of zo? Samen met Hanneke?
Jullie zijn beide verslaafd met aan het hek te staan. Geef het maar
toe. ;-)

> Groeten,
> Arnold 'Heeft geen BMW nodig om zichzelf te verslaan'Stokkel  ( en de baas
> weet mijn naam ook al zonder BMW)

Je hebt je Alleweder nu wel verruild voor een Quest, maar dat ontslaat
je nog niet van enige wedstrijddeelname.
Je kan kiezen uit 1 uur toeren in een rondje.
100 meter surplace op 3 wielen (inschrijven bij mij)
50 meter drekrace zonder fiets (aanmelden bij Hayco)
Ik heb heb nog steeds mijn aanbod lopen; Ik een keer op jou plek aan
de poort en jij de baan op.
Dit jaar doe ik niet mee, dus alle kans voor jou.
Ik heb nog wel een orgineel BMW embleem voor je.....

Brandweer - mijn baas kent mij, die ben ikzelf... - Quest

MuzieQuest

ongelezen,
2 jun 2012, 03:27:1802-06-2012

Op vrijdag 1 juni 2012 09:14:53 UTC+2 schreef ligfries het volgende:

[...]

En nog een leuke link is:

https://cvinschrijving.ligfiets.net/wedstrijdlijsten2012.php

Daarmee kun je zien wie aan welke wedstrijd meedoet.

Theo - doen alle Theo's mee aan de drekrace? - van Soest

Maarten Sneep

ongelezen,
2 jun 2012, 03:41:2702-06-2012
aan ligf...@googlegroups.com

On 2 jun. 2012, at 09:27, MuzieQuest wrote:

> En nog een leuke link is:
>
> https://cvinschrijving.ligfiets.net/wedstrijdlijsten2012.php
>
> Daarmee kun je zien wie aan welke wedstrijd meedoet.

Leuk, maar '403 Forbidden'

Maarten - om 1 uurs race te starten nog wel even doorrijden vanuit Brugge - Sneep

BrandweerQuest

ongelezen,
3 jun 2012, 06:56:4903-06-2012
aan Ligfiets
> Theo - doen alle Theo's mee aan de drekrace? - van Soest

Alleen als je achternaam iets met Varken, Piggy, Van Smutz,(de) Moraal
of van Goor is.

Het parcour bestaat uit een zigzag slaslom door een moddersloot en
Eendenkroos. Een drijvende hindernis moet duikend genomen worden.
Daarna een moddervlakte van 10 meter oversteken....onder een gaaswerk
door van 40 cm hoog. Wie daarbovenuit steekt mag bekogeld worden met
paardenvijgen en eieren door het publiek.
De eindsprint volgt daarna met 2 emmers koeiendrek in de hand.
Bij Ex Equo zal de snelste tijd neergezet moeten worden voor het
wisselen van een smerige fietsketting zonder handschoenen.

De te winnen prijs is een beker met afgewerkte olie en een stukje
lavendelzeep (erin..)

Brandweer - waarom heb ik moeite Kizzmissen te vinden voor dit
onderdeel? - Quest

Maarten Sneep

ongelezen,
3 jun 2012, 07:05:0603-06-2012
aan ligf...@googlegroups.com

On 3 jun. 2012, at 12:56, BrandweerQuest wrote:

> [...]
> Bij Ex Equo zal de snelste tijd neergezet moeten worden voor het
> wisselen van een smerige fietsketting zonder handschoenen.

Ah, een prutrace, zoals de slob- en slootrace van Nes aan de Amstel.

Uit de wikipedia: "Er is een actief verenigingsleven. Zo wordt er jaarlijks door de plaatselijke ijsclub "Onder-Ons" een prutrace georganiseerd, de slob- en slootrace. De ongeveer 100 deelnemers leggen een route af van ca. 3 Km. door de weilanden en sloten van de Bovenkerkerpolder rondom het dorp. Deze wedstrijd wordt gehouden tijdens het dorpsfeest medio half juni. Een feest waarbij het hele dorp verschillende activiteiten doet zoals mini-voetbal en de rommelmarkt."

Maarten - alles is al een keer gedaan - Sneep

MuzieQuest

ongelezen,
3 jun 2012, 12:02:1003-06-2012
aan ligf...@googlegroups.com

Op zaterdag 2 juni 2012 09:41:27 UTC+2 schreef Maarten Sneep het volgende:
> https://cvinschrijving.ligfiets.net/wedstrijdlijsten2012.php
> Daarmee kun je zien wie aan welke wedstrijd meedoet.
Leuk, maar '403 Forbidden'

Ook als je eerst inlogt op ligfiets.net?
Bij mij werkt het namelijk wel.

Theo - eens kijken hoe het ervoor staat met de vrijwilliggers - van Soest

Harry Lieben

ongelezen,
3 jun 2012, 12:44:4303-06-2012
aan ligf...@googlegroups.com

Op 3 juni 2012 18:02 schreef MuzieQuest <keg...@gmail.com> het volgende:

> [...]
> Daarmee kun je zien wie aan welke wedstrijd meedoet.
Leuk, maar '403 Forbidden'

Ook als je eerst inlogt op ligfiets.net?

Als je de link kopieert, inlogt op Ligfiets.net en dan de link plakt lukt het wel

twilwel, snel met inschrijven dus #1

Maarten Sneep

ongelezen,
3 jun 2012, 14:22:3803-06-2012
aan ligf...@googlegroups.com
Ja, dan werkt het. Klikken op de link, ook als je ingelogd blijft, werkt niet. Daar valt mee te leven.

Maarten - nu die krekel nog uit m'n fiets - Sneep

Bericht is verwijderd

Theo Mol

ongelezen,
3 jun 2012, 17:12:2403-06-2012
aan ligf...@googlegroups.com
Op 2-6-2012 9:27, schreef MuzieQuest:
> doen alle Theo's mee aan de drekrace?

Goed idee voor een eenheidsklasse.

--
Groet van Theo - drekrace, hm - Mol.

BrandweerQuest

ongelezen,
4 jun 2012, 02:31:0704-06-2012
aan Ligfiets
Het lijkt er op dat er een hindernis genomen moet worden om
vrijwilliger te worden.
Lijkt me niet handig.
Ik heb deze link gebruikt.
http://www.ligfiets.net/event/2979/vrijwilligers-cyclevision.html
Gewoon eerst alle relevante info en onderaan het knopje inschrijven.
Een detail: De plek op de kaart is ook nog niet aangepast.
Heb je vrijwilligers, komen ze naar de verkeerde plek.....

Al een lekker lang lijstje aan het worden. (35)
Ook vele buitenlandse vrienden zie ik, waarvoor hulde!
Voorwaar geen makkelijk taak voor een buitenlander tussen al dit
anarchistische zooitje ;-P
Gelukkig spreken we allemaal een universe taal: ligfiets.

Met dit bericht blijft het ronselen ook lekker bovenaan de kletslijst
staan....

Brandweer - leert het al een beetje, eigen ondernemer te zijn - Quest

Driewieler Hoorn

ongelezen,
4 jun 2012, 13:59:1704-06-2012
aan ligf...@googlegroups.com

Op zaterdag 2 juni 2012 08:46:24 UTC+2 schreef BrandweerQuest het volgende:
Mag de organisatie hieruit opmaken dat er op de RDW baan een Brandweer Quest langs de baan staat als vrijwilliger ? Want, dan rij ik inderdaad mee met deze wedstrijd. Ik zie je naam wel verschijnen op de lijst vrijwilligers voor de Vrijdagavond.
 En, inderdaad, wij zijn hopeloos verslaafd aan de poort, elk jaar probeer ik me weer als eerste te melden om zoveel mogelijk collega fietsers welkom te heten, dus je komt me weer tegen op de Vrijdag. Eigenlijk ben ik dus hopeloos verslaafd aan de gezelligheid daar. Nu niet gaan bekvechten wie er nog meer mogen staan  ;-)
De andere races zal ik eens over nadenken achter een goed glas whiskey als 'motivatie'.

Arnold 'heeft zelfs geen embleem nodig'Stokkel

Jack Dekker

ongelezen,
4 jun 2012, 14:36:2404-06-2012
aan Ligfiets

On 4 jun, 08:31, BrandweerQuest <brandweerqu...@gmail.com> wrote:
knip> Een detail: De plek op de kaart is ook nog niet aangepast.
> Heb je vrijwilligers, komen ze naar de verkeerde plek.....

Aha, is nu ook gefixt. Meteen een verhuisbericht gemaakt met een
aankondiging voor nog een 20 kilometer lange fietstocht
http://downloads.ligfiets.net/cyclevision/2012documenten/vormgeving/Verhuisbericht.pdf
Jack

MuzieQuest

ongelezen,
11 jun 2012, 06:58:4311-06-2012
aan ligf...@googlegroups.com

Op maandag 4 juni 2012 08:31:07 UTC+2 schreef BrandweerQuest het volgende:

Met dit bericht blijft het ronselen ook lekker bovenaan de kletslijst
staan....

... het aantal vrijwilligers dat zich heeft aangemeld is 42. Het loopt dus aardig. Alleen voor de zondagmiddag zit ik nog krap.

Theo - morgen lekker voor het werk met MuzieQuest onderweg - van Soest

Maarten Sneep

ongelezen,
11 jun 2012, 10:03:1011-06-2012
aan ligf...@googlegroups.com
MuzieQuest schreef op 2012-06-11 12:58:

> ... het aantal vrijwilligers dat zich heeft aangemeld is 42. Het
> loopt
> dus aardig. Alleen voor de zondagmiddag zit ik nog krap.

Het magisch getal 42, maar ik dwaal af.

Op de zondagmiddag zit je altijd krap met vrijwilligers, dat is niet
nieuw. Wel nieuw is dat op zondag-middag dit keer niet de lange race (3
uur of langer) plaatsvindt. Wel verschillende korte races, waaronder de
kinderraces. Juist bij de kinderraces zijn veel vrijwilligers nodig, om
bij een incident snel te kunnen helpen. Maar met veel kinderen zijn er
ook veel ouders, dat helpt al (wel even opgeven, ook de ouders als
vrijwilliger).

De senioren rijden een criterium (voorronde en finales). Lang leve een
nieuwe baan: geen idee hoeveel mensen je daarvoor nodig hebt.

Geeft U allen op, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Of zo.

Maarten - iets met vele handen en licht werk - Sneep

Jack Dekker

ongelezen,
12 jun 2012, 06:21:0912-06-2012
aan Ligfiets
Beste mensen,
wel leuk om te zien, degene die Cycle Vision ooit na 1995 opgestart
heeft is ook bij Midland geweest om het terrein te bekijken.
De indrukken staan op het blog
http://velomobileseminar2012.blogspot.nl/2012/06/midland-circuit-lelystad.html
Er wordt achter de schermen nog hard gewerkt om het allemaal even
perfect als vorige jaren te krijgen.

Jack
Allen beantwoorden
Auteur beantwoorden