Naar het eerste ongelezen bericht

pjotr320

ongelezen,
24 jan 2010, 16:02:2024-01-2010
aan Ligfiets
Een leuke dag die waarschijnlijk weer heel wat beeldmateriaal heeft
opgeleverd.

Mijn 13 foto's staan hier: http://picasaweb.google.nl/pjotr320/DutchRecumbentWinterCompetition2010Apeldoorn#

Video is morgen gereed. (met on-boards en veel zoef zoef)

Peter - het kan altijd sneller, op naar Sloten! - Haan

Martenjn

ongelezen,
24 jan 2010, 17:54:1124-01-2010
aan ligf...@googlegroups.com

ik heb wel een paar foto's meer dan Peter gemaakt. Ik had en 461, na
snel uitzoeken zijn er 179 over.

Deze foto's staan op http://fotos.ligfiets.net/v/apeldoorn2010/martenjn/

Marten - verkiest nog steeds foto's maken van een wedstrijd boven
meedoen eraan

pjotr320

ongelezen,
25 jan 2010, 09:28:4725-01-2010
aan Ligfiets

On 24 jan, 22:02, pjotr320 <pjotr...@hotmail.com> wrote:

> Video is morgen gereed. (met on-boards en veel zoef zoef)
>
> Peter - het kan altijd sneller, op naar Sloten! - Haan

En hier is de video van iets meer dan 6 minuten: http://www.youtube.com/watch?v=9hNHd0K-c7U

Peter - die stiekem uitkijkt naar het voorjaar, de lucht is nu zo
koud :-s - Haan

Harry Lieben

ongelezen,
25 jan 2010, 15:07:3225-01-2010
aan ligf...@googlegroups.com

Op 24 januari 2010 22:02 schreef pjotr320 <pjot...@hotmail.com> het volgende:

Een leuke dag die waarschijnlijk weer heel wat beeldmateriaal heeft
opgeleverd.

Inderdaad, ik heb twee filmpjes online:

Harry, Furious Fred is luid op houten baan, Lieben.

Arvid

ongelezen,
25 jan 2010, 15:24:4225-01-2010
aan ligf...@googlegroups.com
Harry Lieben wrote:

> Furious Fred is luid op houten baan,

En een Marathon Winter?

Arvid - Wim, als je met de 47-559 een uitrolproef wil doen tzt wil ik
die wel ter beschikking stellen

Maarten Sneep

ongelezen,
25 jan 2010, 15:25:5025-01-2010
aan ligf...@googlegroups.com

On 25 jan 2010, at 21:07, Harry Lieben wrote:

> Inderdaad, ik heb twee filmpjes online:
>

> Van de 1000meter sprint.

Foutje: je hebt tweemaal dezelfde link gepost. Dit lijkt er meer op:
http://www.youtube.com/watch?v=F0P75h8qXww

> Van het criterium: http://www.youtube.com/watch?v=z_ggEu5VcMQ
>
> Harry, Furious Fred is luid op houten baan, Lieben.

Ja, stilletje inhalen is er niet bij...

Maarten - ben nog even bezig met filteren, nee een flash-dump is geen optie - Sneep

Wim Schermer

ongelezen,
25 jan 2010, 18:03:3625-01-2010
aan ligf...@googlegroups.com

Ik ben in het geheel niet geïnteresseerd in langzame banden, die zijn er al genoeg. En waarom zou je met bomb-proof banden rijden als een zeldzame lekke band in een paar minuten gewisseld is?
Wim - wacht in spanning de nieuwe Schwalbe velomobiel band af - Schermer

Maarten Sneep

ongelezen,
25 jan 2010, 18:09:0325-01-2010
aan ligf...@googlegroups.com

On 26 jan 2010, at 00:03, Wim Schermer wrote:

> Ik ben in het geheel niet geïnteresseerd in langzame banden, die zijn er al genoeg. En waarom zou je met bomb-proof banden rijden als een zeldzame lekke band in een paar minuten gewisseld is?

De marathon winter is een spijkerband. Dat is zo'n buitencategorie, dat testen niet onaardig kan zijn. Die band maakt 't mogelijk te rijden waar dat anders slechts met veel moeite of voldoende ruimte kan (op een driewieler), of helemaal niet (op een tweewieler).

Bovendien kan bijvoorbeeld een Marathon-Plus ook aardig zijn om te testen. Ja, bomb-proof, maar er zijn mensen die een band gewoon niet gewisseld krijgen in kou. En er rijden er nu enkele rond (vooral onder velomobielen waar wisselen niet snel kan). Je doet die testen vooral voor jezelf, maar anderen hebben soms referentie-materiaal nodig...

Groet,

Maarten

Wim Schermer

ongelezen,
25 jan 2010, 19:12:0525-01-2010
aan ligf...@googlegroups.com

Inderdaad doe ik het testen vooral omdat ik zelf wil weten welke band, voor mij, het lichtste loopt en daarnaast voldoende andere goede eigenschappen heeft.
Mensen die vooral geen lekke band willen hebben aan mijn testwerk niet veel. Van een Marathon Plus weet je op voorhand dat die wel goed lekbestendig is, maar behoorlijk zwaar loopt.
Ik zal nooit met zo'n band rijden. Aan de andere kant heeft mijn testwerk wel opgeleverd dat een band als de Vredestein Perfect Moiree in de bredere maten een revival hebben gemaakt.
Heel veel velomobielen hebben deze band in de maat 26" en 54 mm breed standaard achterop zitten. De 47 mm Perfect Moiree is voor bijv. de Strada de standaard voorband geworden.
Wim - goed voorbeeld doet goed volgen - Schermer

Niels

ongelezen,
26 jan 2010, 04:36:1826-01-2010
aan Ligfiets
Dag Wim,

Toch zou ik ook als referentie de Maraton plus een keer gestest willen
zien, al is het maar om de snelheidsverschillen inzichtelijk te
hebben. Wie weet verrast dit bandje je nog, of besluit iedereen
vanwege de zeer hoge weerstand tot vervanging.... Volgens mij is deze
band onder velomobilisten nog een veelgebruikt exemplaar.......

Leuke statistieken zijn dan ook te maken, zoals tijdwinsts of verlies
per lekke band per bandensoort.... Als komt lek altijd op het
verkeerde moment (Gister ochtend, om 7.05 bij de Demka brug te
Utrecht...... brrrrrrrr. 3e keer lek met de Kojak in 1500 km en de
chill factor speelt toch ook mee.....)

Niels, verlangd naar droog en schoon wegdek, van der Wal

David

ongelezen,
26 jan 2010, 09:37:5226-01-2010
aan Ligfiets
On-topic:

Mijn filmmontage van sprints en hazen criterium:
http://vimeo.com/8993480

Het was weer een mooie wedstrijd!

David Wielemaker

Niels

ongelezen,
26 jan 2010, 15:45:1026-01-2010
aan Ligfiets
Subtiel muziekje....

Niels, :-))))

Maarten Sneep

ongelezen,
26 jan 2010, 17:52:3526-01-2010
aan ligf...@googlegroups.com

On 24 jan 2010, at 22:02, pjotr320 wrote:

> Een leuke dag die waarschijnlijk weer heel wat beeldmateriaal heeft
> opgeleverd.

Op de fiets ben ik langzaam genoeg om niet mee te doen, en ook hier ben ik al een paar keer ingehaald... ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=iieVDqTty4Y

Dit is een samenvatting van ruim 8 GB aan video materiaal. De 12 + 3 GB foto's komt nog.

Maarten - en nu de foto's nog - Sneep

Harry Lieben

ongelezen,
27 jan 2010, 17:47:3627-01-2010
aan ligf...@googlegroups.com

On 24 jan 2010, at 22:02, pjotr320 wrote:

> Een leuke dag die waarschijnlijk weer heel wat beeldmateriaal heeft
> opgeleverd.

Ik heb nog een filmpje gemaakt, nu aangevuld met beelden van kollega David. The crash met Bastiaan staat er ook op......: http://www.youtube.com/watch?v=uBYN8G8kmHA

Overigens staan de uitslagen nu ook online: http://www.ligfiets.net/agenda/evenement.php3?id1=2396

H@rry

Maarten Sneep

ongelezen,
27 jan 2010, 18:39:5727-01-2010
aan ligf...@googlegroups.com

On 27 jan 2010, at 23:47, Harry Lieben wrote:

> Ik heb nog een filmpje gemaakt, nu aangevuld met beelden van kollega David. The crash met Bastiaan staat er ook op......: http://www.youtube.com/watch?v=uBYN8G8kmHA

Je hebt toch wel remmen in je nieuwe fiets gezet?

> Overigens staan de uitslagen nu ook online: http://www.ligfiets.net/agenda/evenement.php3?id1=2396

En ik heb het aantal foto's iets gereduceerd. http://www.xs4all.nl/~msneep/Apeldoorn-Omnisport-2010/

Ik heb een aantal foto's voorzien van onderschrift, maar herken niet iedereen.

Maarten Sneep

pjotr320

ongelezen,
28 jan 2010, 11:07:4228-01-2010
aan Ligfiets

On 28 jan, 00:39, Maarten Sneep <maarten.sn...@xs4all.nl> wrote:

> En ik heb het aantal foto's iets gereduceerd.http://www.xs4all.nl/~msneep/Apeldoorn-Omnisport-2010/

> Ik heb een aantal foto's voorzien van onderschrift, maar herken niet iedereen.
>
> Maarten Sneep

Mooi werk Maarten en Oscar!

Peter - mijn conditie moet beter - Haan

Bastiaan Welmers

ongelezen,
30 jan 2010, 13:07:2030-01-2010
aan ligf...@googlegroups.com
On Thu, Jan 28, 2010 at 12:39:57AM +0100, Maarten Sneep wrote:

> En ik heb het aantal foto's iets gereduceerd. http://www.xs4all.nl/~msneep/Apeldoorn-Omnisport-2010/

Hoi Maarten,

Mooie foto's!

Mijn vader was er ook bij en heeft ook wat foto's gemaakt,
helaas wel met het nodige ruis, zie:

http://www.xs4all.nl/~msneep/Apeldoorn-Omnisport-2010/

Groeten, Bastiaan

Bastiaan Welmers

ongelezen,
30 jan 2010, 13:10:1430-01-2010
aan ligf...@googlegroups.com
On Sat, Jan 30, 2010 at 07:07:20PM +0100, Bastiaan Welmers wrote:

> Mijn vader was er ook bij en heeft ook wat foto's gemaakt,
> helaas wel met het nodige ruis, zie:
>
> http://www.xs4all.nl/~msneep/Apeldoorn-Omnisport-2010/

Waarom ben ik nu zo stom om zonder op te letten jouw ruisloze foto's te linken?

Ik bedoel dus:

http://gallery.welmers.net/v/bastiaan/apeldoorn2010/

Groeten, Bastiaan

Maarten Sneep

ongelezen,
30 jan 2010, 13:44:3130-01-2010
aan ligf...@googlegroups.com

Ik dacht al, die URL ken ik.

Overigens zijn die foto's minder ruisloos dan jij nu denkt. Ik heb de foto's flink verkleind, en er een hoop weggegooid. Maar het feit dat een foto als http://www.xs4all.nl/~msneep/Apeldoorn-Omnisport-2010/content/mcs_20100124_0482_large.html mogelijk is, zegt al heel veel. (ISO 6400, 1/20 seconde, f/3.5). Ik heb een deel van die foto even online gezet, kan je zien hoeveel ruis ik onder tafel veeg.

http://www.xs4all.nl/~msneep/lichtbeelden/Ligfiets/mcs-20100124-0482.png

En dat zijn ook heel leuke foto's

Maarten

Wim Rutten

ongelezen,
31 jan 2010, 10:56:1031-01-2010
aan ligf...@googlegroups.com
Dag fotografen,
Bedankt voor de mooie beelden!
Wim

Op 30 januari 2010 19:44 schreef Maarten Sneep <maarte...@xs4all.nl> het volgende:

--
Do's en dont's: http://groups.google.nl/group/ligfiets/web/netiquette

Mail aan de lijstbeheerders: ligma...@googlegroups.com
Instellingen, webmail, enz.: http://groups.google.nl/group/ligfiets
Ligfiets. net: http://ligfiets.net

Bastiaan Welmers

ongelezen,
31 jan 2010, 12:07:0031-01-2010
aan ligf...@googlegroups.com
On Sat, Jan 30, 2010 at 07:44:31PM +0100, Maarten Sneep wrote:

> [...]
>
> Overigens zijn die foto's minder ruisloos dan jij nu denkt. Ik heb de foto's flink verkleind, en er een hoop weggegooid. Maar het feit dat een foto als http://www.xs4all.nl/~msneep/Apeldoorn-Omnisport-2010/content/mcs_20100124_0482_large.html mogelijk is, zegt al heel veel. (ISO 6400, 1/20 seconde, f/3.5). Ik heb een deel van die foto even online gezet, kan je zien hoeveel ruis ik onder tafel veeg.

Ik vind het nog steeds weinig. Zie bv deze foto op ISO200:
http://gallery.welmers.net/v/bastiaan/sneeuw2009/SDC10661.JPG.html?g2_imageViewsIndex=1
Iets minder ruis dan jouw foto op 6400. Die foto's in apeldoorn zijn met 200 tot 800
geschoten.

/Bastiaan

Allen beantwoorden
Auteur beantwoorden