Google grupe više ne podržavaju nove postove ni pretplate na Usenetu. Stari sadržaj ostaje vidljiv.

KOMOROMANIJA (novinski clanak godine)

1 prikaz
Preskoči na prvu nepročitanu poruku

Szeged

nepročitano,
19. stu 2010. 16:00:4219. 11. 2010.
http://www.liderpress.hr/Default.aspx?sid=114645

"Poplava cehovskih komora radi viših cijena i izbjegavanja
konkurencije"

Konačno da netko skrene pažnju na to!
Pošaljite link svima koje poznajete =)

Među dvadesetak cehovskih komora čak je desetak novoosnovanih,
potpuno nepotrebnih.

Sve su nepotrebne, i nove i stare. Štoviše, štetne.

Osnivanje novih komora znači netržišno zatvaranje pristupa nizu
profesija.

Točno.

Komore bi trebale određivati samo najvišu dopuštenu cijenu, a
najnižu bi trebalo prepustiti djelovanju tržišta.

Ovo nije točno... komore ne bi smjele određivati ni najvišu ni
najnižu cijenu. Propust u članku koji je inače na mjestu.

Lobijima utjecajnih zanimanja uspijeva nametnuti zakonske
(javne) ovlasti za sve više zanimanja i osnivanje cehovskih
komora.

Da. Nažalost.

Problem je pritom što se sve više takvih komora osniva tobože
radi unapređenja struke i zaštite digniteta zanimanja, a uistinu
najčešće radi ograničenja pristupa zanimanju (tko nije član
komore, ne može se baviti tim poslom)

Upravo tako. Ograničavanje konkurencije je *jedini* stvarni motiv
iza zakona koji omogućuju komore, iako se kao njihov cilj
predstavlja "zaštita digniteta", "zaštita potrošača", "zaštita
zdravlja", "uvođenje reda" i slične prazne fraze.

Prodaju nam priču da je ta struktura tu zato da zaštiti običnog
čovjeka, a ona je tu zato da ga osiromaši.

i osobito netržišnog određivanja cijena i(li) tarifa (formalno
minimalne, a zapravo fiksne cijene ili tarife).

Nekad ovo ne prođe, pa se domisle nekom triku. Npr, prva verzija
zakona o agentima za nekretnine je sadržavala i odredbe o
obaveznim cijenama. Kako to ipak nije prošlo, sjetili su se
umjesto zakona donijeti "pravilnik komore pri HGK" ili tako
nekako, pa ga naturaju neukim ljudima kao nešto što je odredila
država. S obzirom na nejasnu prirodu HGK, kao i da jest.

Tradicionalno u Hrvatskoj djeluju ljekarnička, liječnička,
zubarska, odvjetnička i obrtnička komora.

Treba čim prije (hitno) ukinuti 1) obavezno članstvo u tim
komorama kao preduvjet obavljanja posla i 2) sve druge
privilegije koje su si te komore izlobirale.

Ostala zanimanja štitila su donedavno svoje stručne i
profesionalne interese u strukovnim udrugama.

Slobodno udruživanje je pravo koje piše čak i u Ustavu i
udruživanje je u redu.

Ograničavanje tržišnog natjecanja u korist udruga/komora je
protivno Ustavu, a nije ni u redu.

Zakonskim nametanjem javnobilježničke službe morala se osnovati
i ta komora jer javni bilježnici rade gotovo isključivo na
temelju javnih ovlasti.

Volio bih da mi netko pojasni kako je moguće da si proguraju
zakon u kojem određuju fiksan broj javnih bilježnika i da to
prođe u Saboru? Pa čak i sabornici koriste javnobilježničke
usluge. S obzirom na to koliko pravni fakulteti godišnje obrazuju
ljudi, tržišna cijena tih usluga bi sigurno bila bitno niža nego
sada.

Inače, ovaj dio članka koji sam prenio & komentirao nije cijeli
članak, ima još u tiskanom izdanju Lidera.

Mario Orsolic

nepročitano,
23. stu 2010. 12:20:5023. 11. 2010.
"Szeged" <----...@simun.info-----> wrote in message

> Treba �im prije (hitno) ukinuti 1) obavezno �lanstvo u tim

> komorama kao preduvjet obavljanja posla i 2) sve druge
> privilegije koje su si te komore izlobirale.

Ne znam jesi li ovo prenio, komentirao, ili je objavljeno u tiskanom
izdanju, ali treba.

Darko_swl

nepročitano,
23. stu 2010. 13:31:5223. 11. 2010.
On 23.11.2010 18:20, Mario Orsolic wrote:
> "Szeged"<----...@simun.info-----> wrote in message

> Ne znam jesi li ovo prenio, komentirao, ili je objavljeno u tiskanom
> izdanju, ali treba.

Podpitanje na referendumu!
:)
Treba ukinuti!
To je antipoduzetnički generator!
I ja ne bi delal u fušu da ne moram biti član pol milijuna
komora i cehova.
Ovak mi je lakše!
:)

0 novih poruka