Izolacija potkrovlja

amigo

©to se smatra najboljom toplinskom izolacijom potkrovlja, pretpostavljam da
je to mineralna vuna? Između rogova stane debljina 16 cm, jeli to previąe?
Molio bih informaciju gdje je ta vuna najjeftinija?
Drugo pitanje je materijal za unutarnje podbijanje krova, znači odozdo preko
rogova i vune. Koji je najbolji i koji je najjeftiniji materijal?
Pretpostavljam da se najviąe rabi knauf? Gdje se dobije po najniľoj cijeni?

marijo

amigo je napisao/la:
Izolacije nikada nije previse.16 cm je prakticki minimum ako se zeli
normalno zivjeti u potkrovlju ( naravno ovisi i o podrucju gdje
zivis.nije isto Lika ili ZG ). Ako su rogovi debeli 16 cm nemoj sve
ispuniti vunom vec ostavi barem 2-3 cm izmedju dasaka i vune
(ventilirajuci sloj). Okomito na rogove stavi nosace/profile bilo za
knauf bilo za lamperiju i izmedju njih isto stavi vunu debelo koliko su
ti debeli profili/nosaci. Na taj nacin rjesavas toplinske mostove koje
stvaraju rogovi. Onda se stavlja parna brana/ najlon odredjene debljine
i na kraju knauf/lamperija (ovisno o ukusu). Moj prijedlog; izmedju
rogova 14 cm vune + izmedju profila/nosaca 4- 5 cm = 18-19 cm izolacije
- pristojna izolacija. Inace za sve dodatne informacije www.termika.hr
i www.knauf.hr

E66

...kad smo već kod izolacije potkrovlja da ja malo uletim sa pitanjem,
ąto je po vama bolje termičko rijeąenje za vanjske zidove potkrovlja:
4 cm termo ľbuke ili 5 cm tervola sa knauf konstrukcijom? Dakle nije
vaľna ni cijena ni posao nego isključivo izolacija.

marijo

E66 je napisao/la:
preporucljivo je kod zidova da je izolacija sa vanjske strane a samo
kod iznimnih situacija, kada drukcije nije izvedivo (npr.stambene
zgrade-izolacija pojedinacnog stana) sa unutarnje sa obaveznom
primjenom parne brane ( najlona ) izmedju izolacije i zavrsnog sloja
(knaufa,lamperije...).
znaci, najbolje rjesenje je stiropor ili vuna fasadni sistem. Ako moram
birati izmedju termo zbuke izvana (ako vec zbukas izvana onda
jednostavno umjesto termo zbuke stavis stiropor ili vuna iste debljine
i navuces zavrsni sloj fasade) i vune biram vunu iznutra buduci da je
velika razlika izmedju termo zbuke i vune.

E66

> [...]
>i navuces zavrsni sloj fasade) i vune biram vunu iznutra buduci da je
>velika razlika izmedju termo zbuke i vune.

...nisam se dobro izrazio, mislio sam samo na unutarnju izolaciju, naime,
neki zidari su mi preporučili termo žbuku iznutra jer sam knauf ne želim
zbog onog šupljeg zvuka bez obzira što je možda i bolji, pa mislim sam
žbukati jer mi dosta dobro ide, već sam požbukao pregradne zidove i
one koji gledaju prema susjednom stanu sa vap-cem žbukom i sad bi te
vanjske iznutra. Izvana mi već je navodno termo žbuka, koja i koliko
debela nemam pojma jer je to novogradnja, a investitori sve pričaju u
superlativima dok ne kupiš.
Pozdrav.

dex

Radim 2 sobe i kupaonu u potkrovlju obiteljske kuce.
Pregradne zidove sam napravio s Ytong-om. Za kosine i strop mislim koristiti
knauf. Tu dolazim do nedoumice. Izolirao bih s 10 cm meke vune i jos na
profile s 3 cm tvrde. Ako izoliram cijelokupno kroviste do vrha (koristeci
10 cm meke vune i 3 cm tvrde i parnu branu) i jos zelim staviti dodatnih 10
cm meke vune na strop, da li na tih dodatnih 10 cm moram staviti parnu branu
ili je bolje bez?
Hvala

marijo

dex je napisao/la:
Zasto stavljas tvrdu ( skuplju ) vunu izmedju profila ako mozes
jeftiniju mekanu?!?!
Nije mi bas najjasnija ta prica sa dodatnih 10cm. Ja sam si tvoju
situaciju objasnio kao; prvo ces ispuniti vunom cjelokupne kosine ( do
vrha ), a onda ces raditi spusteni strop sa knaufom?!?!?! Ako je tako,
zasto izolirati dio kosine koju ne koristis tj. izoliraj kosine do
visine stambenog prostora i onda izoliraj strop. Ustedjet ces kolicinu
vune koju onda mozes staviti dodatno na strop. Inace, parna brana
uvijek ide izmedju zadnjeg sloja vune i knaufa. Moje je misljenje da je
13 cm vune mozda malcice premalo. Zimi ce situacija biti relativno OK
ali ljeti bi znalo biti podosta vruce.

HN

> [...]
> uvijek ide izmedju zadnjeg sloja vune i knaufa. Moje je misljenje da je
> 13 cm vune mozda malcice premalo. Zimi ce situacija biti relativno OK

Moje je misljenje da je puno bolje ispuniti izolacijom sve kosine do vrha
a onda jos i izolirati spusteni strop.

marijo

HN je napisao/la:
A zasto trositi vunu na prostor koji se ne koristi? Po meni je onda
bolje deblja izolacija prostora koji se koristi tj. vunu kojim bi se
izolirala kosina dodatno izolirati spusteni strop. To mi se cini kao
situacija; kod izrade stiropor fasade na kuci, da se fasada radi i na
nekoj supi koja se nalazi prislonjena na kuci. Jasno mi je da u tom
slucaju treba izolirati zajednicki zid kuce i supe ali cemo izolirati
cijelu supu.

Dadich

> Moje je misljenje da je puno bolje ispuniti izolacijom sve kosine do vrha
> a onda jos i izolirati spusteni strop.

izmedju krovne konstrukcije i staklene vune OBAVEZNO ostaviti barem 2cm radi
ventilacije krovista

marijo

Dadich je napisao/la:
apsolutno se slazem sa ventilirajucim slojem + otvori za ulaz zraka (na
spoju fasade i krovista ) i otvori za izlaz zraka (zracnici, otvor na
tavanu...). Bez ventilacije izolacija kroz godine polako gubi svoja
svojstva i nakon nekoliko godina kao da je uopce nema. To je cest
slucaj lose izolacije tj. nekoliko godina nakon uredjenja potkrovlja
ljudi se pocinju zaliti da im je postalo vruce a na pocetku nisu imali
tih problema i sve je bilo OK.

Doghouse

Ako kupiš Isover Rio mineralnu vunu iskljucivo za potkrovlja netreba ti
ventilacija krovišta jer vuna ima linije po kojima se ravnaš jer kad se
napuhne stvaraju se kanali za ventilaciju unutar vune.Vunu od 10 cm postavi
između rogova pa na kostrukciju knaufa još 5 cm isover akusto vune i nakon
toga dvostruko ljepljivom trakom zalijepi Klimamembran paropropusnu foliju
isto Isover ,a spojeve folije zalijepi duck tapeom.Kad to napraviš onda si
napravio poso.

dex

Majstor koji je u Njemackoj radio 30 godina s knaufom, veli da je 3 cm tvrde
vune otprilike ko i 8 meke pa na kraju ispadne 18 cm. Za ventilirajuci sloj
na stranicama Termike pise da se ne mora ostaviti, ima primjer s ostavljenim
ventilirajucim slojem i bez njega. E sad ko tu koga?
"marijo" <jma...@yahoo.com> wrote in message
Message has been deleted

marijo

dex je napisao/la:

> [...]
> na stranicama Termike pise da se ne mora ostaviti, ima primjer s ostavljenim
> ventilirajucim slojem i bez njega. E sad ko tu koga?
Tocno je da Termika ima i verziju sa neventilirajucim slojem ali u to
slucaju se radi o NEdaskanom krovistu tj. na rogove je direktno
polozena paropropusna folija bez dasaka.
Neznam koliko je realna teorija 3 cm tvrde=8cm meke, mozda ako se radi
o vuni razlicitih proizvodjaca ako je toplinska vodljivost tvrde
0.035-0.036 a meke 0.039 ( pricam o tervolu). Neka razlika mozda i
postoji ali ne u tako velikom omjeru . Ima na ovoj grupi i vecih
strucnjaka pa ti oni mozda potvrde ili ne ovu teoriju.Ja ipak najvise
vjerujem specifikacijama i uputstvima proizvodjaca.

Doghouse

Zajebite Termiku ,a što se tice Knaufa u Njemackoj,tamo su radili Bosanci
pa da ne pricam o kvaliteti.Mi smo tražili radnike pa su se javljali ljudi
i govorili "ja sam u njemackoj..." ,a znali su raditi samo zidove i ravne
stopove koje može i svaki covjek s malo prospekta napraviti.
I još jednom vam kažem Isover je ono što trebate u potkrovlju, ja vem
garantiram jer sam ih napravio stotine i nitko se nikad nije zalio samo nas
je preporucio dalje.

dex

Pa ok, svako hvali ono s cime radi, a i problem mi je kaj mi je termika pod
nosom, a za isover do sad nisam cuo. Medutim ako je to zbilja bolja solucija
daj ako mozes malo detaljnije specifikacije kolko mora te vune biti
postavljeno (cm) i cijene jer bi mi to mozda i bila bolja solucija jer cu
inace morati ostavljati prazninu 2 cm jer je podaskano a time samo gubim na
visini jer mi kroviste nije previse podignuto.
Hvala.
"Doghouse" <"NO SPAMdoghouse"@vip.hr> wrote in message

marijo

> [...]
> I još jednom vam kažem Isover je ono što trebate u potkrovlju, ja vem
> garantiram jer sam ih napravio stotine i nitko se nikad nije zalio samo nas
Niti radim u termici niti imam koristi od njih ali ipak ih u ovom
slucaju moram braniti tj. smeta mi sto smatras da samo Isover valja.
Ako pogledas na stranici od Termike i Isovera i usporedis podatke onda
ces vidjeti da 20 cm Isover Ria ima U vrijednost 0.20 a 20cm
Tervola0.17 iliti zakljucak - 20 cm Isovera ima isti koeficijent kao i
16 cm Tervola = 0.20 ( smatram da je U vrijednost-koeficijent prolaza
topline najbolje mjerilo izolacijskih svojstava materijala).Isover Rio
jos i ima dobar U koeficijent u odnosu sa npr. Isover Uniroll ili
Rollisol. Jedinu prednost Isoveru u odnosu na Tervol dao bih u pogledu
ventilirajuceg sloja buduci da ga Isover netreba. Ali na kraju te dodje
na isto ili 20cm isovera ili 16 tervola + 4 cm ventilacije.

markica

[...]

---------------------------------

-Dogovaram s knauferom pa procitah gore navedeno tako da sam sada u laganoj
dvojbi. Moje potkrovlje je dosta visoko, odnosno vuna se postavlja na strop,
a ne medju rogove jer do sljemena ima 1.5 m sto znaci da ima pregrst zraka
za luftanje.

Isover Rio ili Ursa 30 cm = 50,52 kn (Laser)

Tervol 25 cm = 51 kn (Gramat)

Sto uzeti?

Doghouse

> [...]
> a ne medju rogove jer do sljemena ima 1.5 m sto znaci da ima pregrst zraka

Iz osobnog iskustva stavi Isover rio vunu između rogova (10cm) i isover 5cm
na konstrukciju stropa.Isover klimamembran (paropropusni) najlon
dvostrukoljepljivom trakom zalijepi na konstrukciju i zalijepi spojeve sa
Duck tapeom da nebi bilo problema s kondenzacijom koja ce se pojaviti kao
crnilo na stropu (ocrtat ce se profili) i onda ploce 12,5mm vatrootporne
koje po pravilu i trebaju ici u potkrovlja.
15cm mineralne vune za naše vremenske uvijete je više nego dovoljno sa
nacinom postavljanja kako je gore navedeno.

Tom

da nisi možda mislio da se stavi paroNEpropusan najlon?

Doghouse

On Tue, 26 Sep 2006 15:11:42 +0200, Tom wrote:

> da nisi možda mislio da se stavi paroNEpropusan najlon?

NE ,baš sam mislio paropropusna što znaci da propušta prema gore a prema
dolje ne.

tomislavm

Doghouse je napisao/la:

stavlja se parna brana, a NE paropropusna folija....pogledaj si detalje
na www.termika.hr
logično je da treba biti parna brana tako da vlaga iz prostora ne
može ulaziti u izolaciju.

pozdrav

Tom

da, i ja mislim tak. Ja sam stavio paropropusnu foliju na krov, tj na
dasku, a mislim da ispod knaufa mora ići paronepropusni najlon tj. parna
brana.

Doghouse

Evo pametnjakovici
http://www.isover.de/Desktopdefault.aspx/tabid-107/93_read-383/
I pogledajte si ovaj kratki filmic pa sami procijenite o kakvoj foliji ja
pricam
http://www.isover.de/PortalData/1/Resources//produkte/vario/animation/vario-effekt.wmv

marijo

I jedni i drugi imate pravo.I ja sam bio totalno zbunjen kad sam na
forumima vidi slicne informacije pa sam malo provjeravao i dosao do
zakljucka; Termika na svojim stranicama kaze da se izmedju njihove vune
i knaufa stavlja paroNEpropusna brana ( folija ), dok Isover kaze da
se izmedju njihove vune i knaufa stavlja paropropusna folija. I Isover
i Tervol ( termika ) su mineralne vune medjutim razlika je u tome sto
je Tervol kamena vuna a Isover staklena vuna te vjerojatno zbog
razlicitog sastava preporuciju i razlicit postupak. Moje je misljenje
da ovisno o proizvodjacu vune treba stavljati i foliju tj. strogo se
drzati savjeta proizvodjaca jer ipak oni znaju najbolje.
Inace moje je misljenje da je 15 cm vune donja granica debljine
izolacije.

tomislavm

Doghouse je napisao/la:

> [...]
> http://www.isover.de/Desktopdefault.aspx/tabid-107/93_read-383/
> I pogledajte si ovaj kratki filmic pa sami procijenite o kakvoj foliji ja

Znaš kaj ti pametnjakoviću...već mi je dosta i u stvarnosti a i na
newsima tulipana (tzv. majstori u našim krajevima kao ti) čiji je
jedini argument za sve da oni to rade 12 godina.....očito u tih 12
godina nisi uspio ništa naučiti niti pohvatati osnovne principe
izolacije.
Inače se ne bi sa takvima kao ti ne bi gnjavio ali kad već želiš
pročitaj si na hrvatskom jer njemački očito ne razumiješ dovoljno
dobro da bi shvatio što piše na tim stranicama čije si linkove dao.
Da razumiješ shvatio bi da se ustvari govori o parnoj brani (jedina
razlika u odnosu na savjet sa www.termika.hr je što se preporuča ako
je krovna oplata paronepropusna da se stavi PARNA BRANA DIFUNORM VARIO
koja ima promjenjivi otpor prolasku vodene pare, što međutim nikako
ne mijenja činjenicu da se radi o PARNOJ BRANI, a ne paropropusnoj
foliji).
Sve pozivam da za detalje pogledaju www.termika.hr ili www.isover.hr.
Sve piše, pa procjenite sami...
Da vam pomognem možete početi od linkova:

http://www.isover.hr/Item.aspx?Id=63
http://www.isover.hr/Item.aspx?Id=96
http://www.isover.hr/Item.aspx?Id=68
http://www.isover.hr/Item.aspx?Id=65

Nakon što pročitate trebalo bi vam biti jasno da se sa donje strane
izolacije UVIJEK stavlja PARNA BRANA, nikako ne PAROPROPUSNA FOLIJA,
jer bi inače izolacija bila puna vlage, s obzirom da bi onda vlaga
prolazila iz prostorije kroz paropropusnu foliju u
izolaciju....posljedica bi bile loše, pogotovo u slučaju
paronepropusnog gornjeg sloja na krovištu kada ta vlaga ne bi imala
kuda otići iz izolacije.
Na svakom od tih linkova piše da je izolaciju potrebno izvesti
PARONEPROPUSNO, a ne paropropusno.
Tulipane koji stavljaju 10cm izolacije u potkrovlje ja bi stavio da u
takvo potkrovlje žive....moj savjet svima je da sami pročitaju na
linkovima koje sam napisao koje su preporučene debljine
izolacije....izolacija nije skupa i ne isplati se tu šparati...

Još jedan savjet iz prakse..najjeftinije gdje sam ja našao ISOVER je
u Pevecu, a Tervol u Mdprofilu (ne znači da je tu najjeftinije, samo
da ja nisam našao nigdje bolju cijenu).

Pozdrav

tomislavm

Još samo jedan detalj....DIFUNORM®VARIO nije potrebno stavljati osim
u jednom slučaju, za ostale slučajeve kvalitetnije je rješenje
obična parna brana ISOVER FLAMMEX. Taj je slučaj kad je krov
paronepropustan i istovremeno se sa donje strane krovišta NE ostavlja
prostor od par cm za ventiliranje izolacije.

pozdrav

tomislavm

Ne mogu odoljeti a da ne stavim citat sa www.isover.hr:

Mi gradimo danas
za sutra. Zbog toga
ne smijemo izolirati
tako kako je jučer
bilo uobičajeno.

po meni istina 100%.

markica

Nakon ąto pročitate trebalo bi vam biti jasno da se sa donje strane

izolacije UVIJEK stavlja PARNA BRANA, nikako ne PAROPROPUSNA FOLIJA,
jer bi inače izolacija bila puna vlage, s obzirom da bi onda vlaga
prolazila iz prostorije kroz paropropusnu foliju u
izolaciju....posljedica bi bile loąe, pogotovo u slučaju
paronepropusnog gornjeg sloja na kroviątu kada ta vlaga ne bi imala
kuda otići iz izolacije.
Na svakom od tih linkova piąe da je izolaciju potrebno izvesti

PARONEPROPUSNO, a ne paropropusno.
Tulipane koji stavljaju 10cm izolacije u potkrovlje ja bi stavio da u
takvo potkrovlje ľive....moj savjet svima je da sami pročitaju na

linkovima koje sam napisao koje su preporučene debljine
izolacije....izolacija nije skupa i ne isplati se tu ąparati...

Joą jedan savjet iz prakse..najjeftinije gdje sam ja naąao ISOVER je

u Pevecu, a Tervol u Mdprofilu (ne znači da je tu najjeftinije, samo

da ja nisam naąao nigdje bolju cijenu).

Pozdrav

- Bok,
mislim da tomek pametno zbori stoga se na kraju ipak odlucih za:

-Knauf, 15 mm.
-Tervolovu StopAir foliju, koja u MD profilu kosta 254kn (100m2).
Obicni gradevinski najlon je nesto sitno jeftiniji pa nema smisla da ciganim
za 50-100kn.
-Kamenu vunu Tervol, koja se postavlja na StopAir foliju debljine 25 cm.

Znaci 137 kn/m2 cu dati gospodinu knauferu (od toga 50kn/m2 otpada na
izolaciju) sto sve skupa iznosi nekih 14 000 kn za moje potkrovlje.

Hvala svima na savjetima.

m.

tomislavm

markica je napisao/la:

> [...]
>

> Znaci 137 kn/m2 cu dati gospodinu knauferu (od toga 50kn/m2 otpada na
> izolaciju) sto sve skupa iznosi nekih 14 000 kn za moje potkrovlje.

Dobro ćeš napraviti, možda još da pogledaš u Pevecu....9m2 10cm
Isover izolacije je čini mi se 134 kune, to sam ja kupovao.
Našao sam još jedan link za sve koji misle da informacije na webu od
proizvođača mineralnih vuna možda nisu objektivne...

http://www.majstor.hr/teme/2004/03/halo/kroviste.shtml

Tamo je točno objašnjeno što i kako treba napraviti i ima dobra
slikica
(ustvari piše isto kao i na webovima od termike i Isovera), uz dodatno
isticanje pozitivnog utjecaja ventiliranja izolacije....

Pozdrav

tomislavm

i negdje na temi pitao je netko da li izolirati krovište skroz do vrha
ili samo do visine stropa...
ima ispravno rješenje na

http://www.isover.com/SiteContent/view.do?navId=16
šifre 44212 i 44213

moje je mišljenje da su ova načina ok, samo je ovaj kad se izolira
samo do visine stropa i strop ipak bolja izolacija i još za manje
novaca i malo jednostavnije za napraviti zato se i preporuča na
stranicama proizvođača.....

pozdrav

marijo

> [...]
>

> Znaci 137 kn/m2 cu dati gospodinu knauferu (od toga 50kn/m2 otpada na
> izolaciju) sto sve skupa iznosi nekih 14 000 kn za moje potkrovlje.

Odradio si to na nacin tocno kako sto i ja planiram ove zime.