Tor-palvelin, poliisit perässä

Markus

Hei

Ajattelin tänne ilmoitella että tällaista on nyt menossa. Olen
pyörittänyt jo muutaman vuoden anonyymiproxya nimeltä Tor (tor.eff.org).

Tänään tuli pihalla vastaan kaksi poliisia jotka tunkivat sisään. Veivät
kaikki koneet, yhteensä 5kpl, ottivat myös disketit ja muistitikut mutta
cd-levyihin eivät koskeneet. Veivät myös pari koneenraatoa joissa ei
ollut edes kovalevyjä ja emot olivat rikki. Tämän jälkeen käskivät
kuulusteluihin, piti tulla heidän kyydillään tai ajaa edellä. Tottakai
ajoin edelle, en samaan autoon heidän kanssaan halunnut. Olin
ystävällinen ei siinä muukaan auttanut. Poliisit olivat todella töykeitä
ja jopa vihamielisiä. Sama jatkui myös koko kuulustelujen ajan.

Kytät ramppasivat sisällä likaiset kengät jalassa, eivät kuulemma niitä
ota pois. Aika törkeää käytöstä. Emäntä jäi hinkkaamaan parkettia
puhtaaksi kun lähdin kyttien mukaan.

Väittivät että "olet ladannut lapsipornoa" (mikä ei tietenkään pidä
paikkaansa) johon koitin selittää heille että ylläpidän anonyymiproxya.
Koita sitten selittää tuota sellaiselle joka aikoo takavarikoida UPS:n
kunnes parin minuutin vakuuttelun jälkeen suostuu uskomaan ettei se ole
tietokone. Hienoa menoa. Kuulusteluissa koitin selittää heille mikä
avoin välityspalvelin on mutta tiedä häntä menikö perille.

KRP oli kuulemma laittanut heidät asialle. Oli myös todella vaikea saada
selville mistä minua epäillään, syytös rajottui sanoihin "koneellas on
lapsipornoa" mihin koitin epätoivoisesti saada tarkennusta että
tietäisin missä mennään. Kun kysyin että mistä tällaista ovat saaneet
päähänsä toinen kytistä (nainen) heilutteli voitonriemuisena edessäni
cd:tä jonka oli saanut KRP:ltä, sanoi että "tässä on sinun lataamasi
lapsiporno". Kysyin mitä todisteita heillä on että juuri minä olen ko.
materiaalin ladannut jatkoi nainen vain cd:n heiluttelu ja toisteli
miten levy sisältää "sinun lataamasi lapsipornoa". Todellisia valopäitä.

Tähän johtaneet tapahtumat sijoittuvat vuoden 2007 helmikuuhun joten
suomalaiset Tor-ylläpitäjät voivat varautua samanlaiseen konetakavarikkoon.

Tietäisikö joku hyvän asianajajan joka ymmärtäisi jotain tietoverkoista
ja välityspalvelimista? Tarvitsisin apua tai olen kusessa...

Markus B

ps: pitää merkata kaikki gpg-avaimet käyttökelvottomiksi nyt kun ne ovat
kytillä, eikös se onnistunut jollain revoke-parametrilla tms? Tuon
jälkeen ilmoittaa key-servereille tilanteesta?

krp.agent....@gmail.com

Markus kirjoitti:
> Tiet�isik� joku hyv�n asianajajan joka ymm�rt�isi jotain tietoverkoista
> ja v�lityspalvelimista? Tarvitsisin apua tai olen kusessa...

http://www.turre.com/

jaakko.a...@gmail.com

Markus

Kiitos paljon!

Marko Sihvo

Markus kirjoitti:

> [...]
> tietokone. Hienoa menoa. Kuulusteluissa koitin selittää heille mikä
> avoin välityspalvelin on mutta tiedä häntä menikö perille.

1. Jos koneelta ei löydy mitään.
2. Koneella on Tor exit node.

= Kytillä ei ole keissiä.

Saahan sitä aina epäillä.

--
Marko Sihvo .. THE MOST INSANE, CRIMINAL AND TERRORIST
AUTHORITARIAN DEMOCRACY IS LIES, QUACKERY AND VIOLENCE

Jukka K. Korpela

Scripsit Markus:

> Ajattelin tänne ilmoitella että tällaista on nyt menossa.

Et kuitenkaan kerro mitä.

> Olen
> pyörittänyt jo muutaman vuoden anonyymiproxya nimeltä Tor
> (tor.eff.org).

Et kuitenkaan kerro, mitä tällä on tekemistä minkään muun kirjoittamasi
kanssa a) omasta mielestäsi, b) poliisin ilmoituksen mukaan.

Rivien välistä voidaan lukea, että Tor-palvelinta on käytetty rikosten
välineenä tai ainakin poliisi epäilee niin. Tästä et kuitenkaan kerro
mitään.

> Tänään tuli pihalla vastaan kaksi poliisia jotka tunkivat sisään.
> Veivät kaikki koneet, yhteensä 5kpl, ottivat myös disketit ja
> muistitikut mutta cd-levyihin eivät koskeneet.

Kysyitkö tässä vaiheessa, mistä rikoksesta sinua epäillään?

> Tämän jälkeen käskivät
> kuulusteluihin, piti tulla heidän kyydillään tai ajaa edellä.

Ilmoitettiinko sinulle, että sinua kuullaan rikoksesta epäiltynä?
Kerrottiinko, mistä rikoksesta?

> Kysyin mitä todisteita heillä on että juuri minä olen

Poliisisarjoissa tuollainen kysymys kertoo aika varmasti, että kysyjä on
syyllinen. :-)Tämän tai sinun kirjoittamasi yhteys todellisuuden kanssa
jää arvailtavaksi.

Vihjeeksi voin mainita, että rikoslaista löytyy säädöksiä myös
osallisuudesta ja avunannosta rikokseen. Rikoksesta voidaan tuomita
(tilanteen mukaan joko tekijänä tai avunantajana) muitakin henkilöitä
kuin ne, jotka ovat niin sanotusti vetäneet liipaisimesta.

--
Jukka K. Korpela ("Yucca")
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/

krp.agent....@gmail.com

On 24 tammi, 20:08, "Jukka K. Korpela" <jkorp...@cs.tut.fi> wrote:
> [...]
> (tilanteen mukaan joko tekijänä tai avunantajana) muitakin henkilöitä
> kuin ne, jotka ovat niin sanotusti vetäneet liipaisimesta.

Jotta vihjeelläsi olisi jotain merkitystä, viitsitkö vielä mainita,
milloin oikeus on tuominnut avunannosta tai osallisuudesta henkilön,
joka ei ole ollut tietoinen rikoksesta millään tavalla. Nythän
kyseessä on "tiedonvälityspalvelu", vähän samanlainen, kuin mitä ISP:t
ja vaikka Ficix harrastavat. Ei niitäkään ole taidettu syyttää
esimerkiksi avunannosta tekijänoikeusrikkomuksiin tai -rikoksiin.

Jukka K. Korpela

Scripsit krp.agent....@gmail.com:

> Jotta vihjeelläsi olisi jotain merkitystä

Vihjeillä ei ole merkitystä vihjeettömille, jollainen ilmoitat olevasi
jo lähettäjätiedoissasi.

> viitsitkö vielä mainita,
> milloin oikeus on tuominnut avunannosta tai osallisuudesta henkilön,
> joka ei ole ollut tietoinen rikoksesta millään tavalla.

Viitsitkö mainita, etkö lapsena saanut rakentaa tarpeeksi lumiukkoja,
kun nyt väsäät olkiukkoja.

> Nythän kyseessä on "tiedonvälityspalvelu"

Uskokoon ken haluaa. Alkuperäinen lähettäjä ei väittänyt sellaista eikä
edes kertonut, mitä oikein on puuhaillut, mistä rikoksesta on epäiltynä
jne. jne.

krp.agent....@gmail.com

Toppostaan, koska se on moninverroin muita tapoja fiksumpaa.

Ottaako se potkujen saaminen yhä niin paljon päähän, että pitää mennä
henkilökohtaisuuksiin, vai heittikö isot pojat lumipalloilla pieneä
kun on tuollaiset traumat jääny. Voi pientä.

akua...@gmail.com

Markus kirjoitti:

> T�h�n johtaneet tapahtumat sijoittuvat vuoden 2007 helmikuuhun joten
> suomalaiset Tor-yll�pit�j�t voivat varautua samanlaiseen konetakavarikkoon.

Asensin juuri Tor-serverin koneelle korvaamaan vapaan tiedonvälityksen
kokemaa takaiskua.

Pösö

>Poliisit olivat todella töykeitä
>ja jopa vihamielisiä. Sama jatkui myös koko kuulustelujen ajan.

Poliisin taktiikka kai on aivojen tunnepuolelle iskeminen, henkinen
munille potkiminen, jolloin normaali järkevä ajattelu vaikeutuu, ja
kuulusteltava voi murtua tai ainakin hädissään tehdä jotain typerää. Voi
olla myös painostusta, jossa ei ole tarkoituskaan saada kiinni mistään
vaan pelkästään KGB/Stasi tyyliin pelotella.