Stjerneskud med hale

Anders Wegge Keller

Jeg har lige observeret et meget kraftigt lysende stjerneskud, der
var temmeligt usædvanligt efter min erfaring. For det første bevægede
det sig i en stort set nordlig retning. For det andet var der en meget
tydelig hale af afbrændt materiale, der hang i luften bagved, ikke
ulig de her "glitter-effekter" man ser i fyrværkeri.

Jeg hørte ikke noget, så det har nok været et stykke væk, hvorfor det
i min optik må have været en voldsom stor meteor, siden jeg har
kunnet se det så tydeligt. Er der nogen der ved hvor ofte det sker?

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Preben R. Sørensen

"Anders Wegge Keller" <we...@wegge.dk> skrev

> [...]
> i min optik må have været en voldsom stor meteor, siden jeg har
> kunnet se det så tydeligt. Er der nogen der ved hvor ofte det sker?

Uden at kende nærmere til det, kunne det vel også være et stykke rumskrot?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Glenn

Hej Anders

Du kunne evt. fortælle om det her:

Har du set en ildkugle?:
http://ildkugle.dk/
Citat: "...Dine oplysninger vil blive sendt til Dansk Ildkuglecentral,
der drives i samarbejde mellem: Astronomisk Selskab, Geologisk Museum,
Tycho Brahe Planetarium..."

mvh

Glenn

"Anders Wegge Keller" <we...@wegge.dk> skrev i en meddelelse news:8762q3u...@huddi.jernurt.dk...

*Hvornår* gjorde du observationen ?

Last OUTPUT: 12500 news:4d99795e$0$23759$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12588

Anders Wegge Keller

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> writes:

> *Hvornår* gjorde du observationen ?

Umiddelbart inden jeg postede, så det har været i tidsrummet 23:35-23:40.

Anders Wegge Keller

Det kunne meget vel tænkes, især med det atypiske udseende. Men mig
bekendt er der ikke så voldsomt meget der er i et polært kredsløb.

Anders Wegge Keller

Glenn <glen...@gmail.com> writes:

> Hej Anders
>
> Du kunne evt. fortælle om det her:
>
> Har du set en ildkugle?:
> http://ildkugle.dk/

Det har jeg gjort. Tak for linket.

Herluf Holdt, 3140

Anders Wegge Keller skrev:

> [...]
> stor meteor, siden jeg har kunnet se det så tydeligt.
> Er der nogen der ved hvor ofte det sker?

På dette tidspunkt af året - helst et par dage tidligere -
ville jeg have gættet på stjerneskudssværmen Lyriderne.
Måske en "efternøler"? Men retningen passer vist heller
ikke rigtigt. Lyriderne skulle komme fra stjernebilledet
Lyren i nordøst. Link:
http://skysite.dk/asf/?side=262570

--
Herluf :·)

Claus E. Petersen

Det er ikke et indirekte link til de gamle SUFOI mentale? Dem der var
overbeviste om at en dårlig sko var et tegn fra de fremmede der boede i
storbyer på bagsiden af månen (det tror de vist i øvrigt stadig).

- cep

Peter

> [...]
> i min optik må have været en voldsom stor meteor, siden jeg har
> kunnet se det så tydeligt. Er der nogen der ved hvor ofte det sker?

Klip

Der ligger en omtale på http://videnskab.dk under
http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/ildkugle-set-fra-danmark

"Anders Wegge Keller" <we...@wegge.dk> skrev ...