Anatomi. Har Lillehjernen også en venstre og højre hjernehalvdel ligesom storehjernen ? - Was: Hypotesen om de 2 Jeg'er ... Tillidsbrud ...

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

News:dk.videnskab.psykologi
Sent: Monday, May 17, 2010, CET 23:32, GMT 21:32
Subject: Hypotesen om de 2 Jeg'er -
Was: Tillidsbrud - Se på YouTube et eksempel herpå
11242 news:4bf1b5d4$0$277$1472...@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.psykologi/msg/9f90efac332c5f6f

> Hypotesen om (at vi mennesker i vores psyke har) 2 Jeg'er:
>
> 1.
> Et emotionelt Jeg
>
> samt ...
>
> 2.
> Et rationelt Jeg
>

> Er det noget som på nuværende tidspunkt er anerkendt af den eksisterende
> videnskabs-psykologi, eller er vi ved at "trampe en ny løjpe" ?

Interrupt RETURN from ...

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4e6ddc6b$0$310$1472...@news.sunsite.dk...
Ja, Noget kunne faktisk godt tyde på det:

http://www.denstoredanske.dk/Krop,_psyke_og_sundhed/Sundhedsvidenskab/Sammenlignende_anatomi_og_fysiologi/hjerne
http://www.denstoredanske.dk/@api/deki/files/12266/=353930.801.png?size=webview
+
http://www.probertencyclopaedia.com/cgi-bin/res.pl?keyword=Cerebellum&offset=0
http://www.probertencyclopaedia.com/j/Cerebellum.jpg
=== citat start ===

The cerebellum is a division of the brain, located below the cerebrum and
in the posterior of the brain. The cerebellum features a central portion, called the vermis,
and two side portions, or hemispheres - one on each side.

=== citat slut ===

Og de to halvdele (i Lillehjernen) knyttes sammen via en bro, ligesom i storehjernen ?

Og kan de (ligesom storehjernens to halvdele) fungere *selvstændigt* (uafhængig af
hinanden) ?

"Rado" <ra...@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse news:knut67t6utgt0ku9k...@4ax.com
> [...]

Dit udsagn står for *egen* regning, Rado pga. dets *religiøse* indhold!

EOD herfra desangående!

(Det er *videnskabsgrupper* du skriver på, og her forudsættes det altså, at der kan
føres *videnskabelig* bevis for påstandene)!

Last OUTPUT: 13250 news:4e6b20f7$0$305$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13282