Forsker: Jeg har fundet liv i rummet (forstenede bakterier)

Videnskab.dk skriver, at ...

http://videnskab.dk/kort-nyt/forsker-jeg-har-fundet-liv-i-rummet

Forsker: Jeg har fundet liv i rummet

8. marts 2011 kl. 11:04 -
Kilde: Pol ...
http://politiken.dk/videnskab/ECE1215580/forsker-jeg-har-fundet-liv-i-rummet/

En amerikansk astrobiolog, Richard Hoover fra NASA's rumfartscenter
i Alabama, har fundet forstenede bakterier på tre meteoritter. ...

Last OUTPUT: 12255 news:4d659f74$0$23765$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12369

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d77551d$0$23763$1472...@news.sunsite.dk...

Videnskab.dk skriver herefter, at ...

http://videnskab.dk/kort-nyt/dansk-forsker-nyopdaget-liv-i-rummet-er-en-and

Dansk forsker: Nyopdaget liv i rummet er en and

10. marts 2011 kl. 08:21 -

Kilde: Ing.dk
http://ing.dk/artikel/117124-dansk-ekspert-jeg-tvivler-paa-nyfundet-fossilt-liv-i-rummet

Er der virkeligt fossilt liv i tre forskellige meteoritter, som
amerikanske forskere påstår?

Det tror den danske ekspert i meteoritter, lektor Henning Haack
fra Naturhistorisk Museum i København, ikke på.

»Der er flere ting i vejen, som trækker nedad. For det første er ...

12381

Leif Neland

Jeg synes efterhånden det er relativt tit man ser overskriften "Dansk
forsker/ekspert tvivler" dagen efter der er kommet en spændende nyhed
fra udlandet...

Er der andet end nej-hattebærere tilbage her i DK?

Leif

Herluf Holdt, 3140

Leif Neland skrev:

Dansk *forskning*? - Det er da vist et sodet bombehul
for tiden, på grund af en højpandet fup-hjerneforsker
og en lavpandet forskningsminister :·)

--
Herluf :·)

Martin Andersen

I det konkrete tilfælde hænger det nok mere sammen med at Mogens for det
meste rapporterer vildt overdrevne eller deciderede falske nyheder, så
derfor er followups på de nyheder som regel af kritisk karakter.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d78aa76$0$23759$1472...@news.sunsite.dk...

Videnskab.dk opfølger emnet med en artikel i dag:

Var NASA's liv i rummet-historie en and?
Af: Kristin S. Grønli, forskning.no
19. marts 2011 kl. 09:17

http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/var-nasas-liv-i-rummet-historie-en-and

12426

Henry Vest

Kall, Mogens wrote:

> Dansk forsker: Nyopdaget liv i rummet er en and

En and er vel også et levende væsen? ;-)

--
Henry Vest

Max

Hej Henry

> En and er vel også et levende væsen? ;-)

Ikke den der ligger i min fryser :)

--
Mvh Max

Krabsen

Den 22-03-2011 10:04, Max skrev:
> Hej Henry

> Ikke den der ligger i min fryser :)

Hvis du slukker for fryseren vil jeg gætte, at der kommer (nyt) liv i
den i løbet af nogle uger..

Herluf Holdt, 3140

Krabsen skrev:
> [...]

Jeg hørte for nylig et foredrag om nogle bjørnedyr
(Tardigrada) og nogle korsetdyr (Loricifera), som
menes at kunne overleve interplanetariske rejser.

--
Herluf :·)

Jørgen Farum Jensen

Den 10-03-2011 14:08, Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Dansk *forskning*? - Det er da vist et sodet bombehul
> for tiden, p� grund af en h�jpandet fup-hjerneforsker

> og en lavpandet forskningsminister :�)

Nu er det jo en meget "bedre" nyhed at
�n forsker betvivler en andens forsknings-
resultater end disse forskningsresultater
er i sig selv.

Og Penkowa er ikke nogen fup-hjerneforsker.
Hun har faktisk leveret mindst �t internationalt
anerkendt bidrag til vores viden om hjernen.

At hun dertil er en svindler og bedrager g�r
jo ikke resultatet mindre betydningsfuldt.

Jeg mener at dansk forskning som helhed
er godt fremme i skoene. Faktisk har TV-avisen
n�sten hver eneste uge indslag om den slags.

Men det er selvf�lgelig ikke n�r s� sp�ndende
som afsl�ringer af enkelte tilf�lde af snyd
og bedrag.

--
J�rgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk