Asteroiden 2012 JU kom tæt forbi Jorden 2012-05-13

Videnskab.dk skriver ...

Asteroide tæt forbi Jorden

15. maj 2012 kl. 10:56
http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/asteroide-taet-forbi-jorden?

Søndag 13. maj gled asteroiden med katalognavnet 2012 JU
forbi Jorden i en afstand på kun ca. 202.700 kilometer.

Selvom det lyder af meget, så svarer det kun til ca. 53
procent af gennemsnitsafstanden mellem Jorden og Månen.

Under passagen var der således ingen fare for, at 2012 JU
ville ramme Jorden. Men selvom det en dag skulle ske, så
er er ingen fare på færde. Asteroiden er nemlig kun ca. ti
meter stor, så den vil ikke 'overleve' mødet med Jordens
atmosfære.

Kommentar:

http://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?sstr=2012%20JU;orb=1;cov=0;log=0;cad=0#orb
first obs. used 2012-05-12

Så menneskeheden havde FØRST kendskab til genstanden dagen før!

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/etfootsteps/
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

Dette må undersøges nærmere!

Sent: Friday, May 11, 2012, CET 09:57, GMT 07:57
Subject: Nedtællingen til det store brag er begyndt -
Re: 2012 uge 19 (news samlet)
14310 news:4facc646$0$284$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.politik/msg/9a6111767cd41343

> Nedtællingen til det store brag er begyndt
>
> Onsdag d. 9. maj 2012 kl. 08:53 af Michael Rathje, mi...@tv2.dk
> for TV 2 Nyhederne (opd. d. 11/5 2012; 07:36)
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50243319:nedt%C3%A6llingen-til-det-store-brag-er-begyndt.html
>
> Søndag den 13. maj klokken 12.02 bliver de to højhuse
> Agerkær og Ruskær i Rødovre revet ned ved en kontrolleret
> sprængning.

En lille fin hentydning ?

Apropos ...

(Mange, last output desangående:)