SETI lukker. Æv, æv, æv ... :-(

Videnskab.dk skrev her onsdag, at ...

SETI lukker på grund af manglende midler

27. april 2011 kl. 09:10 -
http://videnskab.dk/kort-nyt/seti-lukker-pa-grund-af-manglende-midler
?utm_source=vores+nyhedsbrev&utm_campaign=586535c89a-201104274_27_2011&utm_medium=email

Kilde: New Scientist
http://www.newscientist.com/article/dn20419-budget-cuts-put-alien-search-on-hold.html

Last OUTPUT: 12500 news:4d99795e$0$23759$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12612

Sømand1

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> wrote in message

> [...]
> ?utm_source=vores+nyhedsbrev&utm_campaign=586535c89a-201104274_27_2011&utm_medium=email

http://earthspeaks.seti.org/
"If we discover intelligent life beyond Earth, should we reply, and if so, what
should we say?"

"People from around the world are invited to submit pictures, sounds, and text
messages that they would want to send to other worlds. The project aims to foster
a dialogue about what we should say to extraterrestrial intelligence, as well as
whether or not we should be sending intentional messages."

Kommentar: Selvsagt kan man sende 'intentional messages'...som for eks. 'det er
Jens og jeg ville bare lige høre om det går godt derude?' .
Men hvad med at vente med svar på tiltale til man hører fra dette intelligente
liv, og navnligt hvad beskeden lyder på. Det kunne hurtigt blive "goddav man
økseskaft" det der.

Det kan måske være det bedste om de lukker. Der er ting der tyder på at "SETI"
ikke ville være i stand til at genkende intelligente signaler alligevel.