Kristne kan IKKE gøre krav på Jerusalem/Israel. Erstatningsteologi er vranglære ! - Re: 2011 uge 09 (news samlet)

"Kall, Mogens" skrev ...

News:dk.politik
Sent: Monday, February 28, 2011, CET 10:04, GMT 09:04
Subject: 2011 uge 09 (news samlet)
12299 news:4d6b6532$0$23751$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.politik/msg/f26e76a88a34cdf2

Interrupt RETURN from ...

News:dk.politik
Sent: Monday, February 28, 2011, CET 11:19, GMT 10:19
Subject: USA-senatorer: "Israel bliver sikkrere når uroen er forbi" -
Re: 2011 uge 09 (news samlet)
12309 news:4d6b76ca$0$23757$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.politik/msg/e8aab5bedbb6e879

Input:

"Jesus-loves-you" skrev ...

News:dk.livssyn
News:dk.livssyn.kristendom
News:dk.videnskab.psykologi
News:dk.videnskab.religion
Sent: Friday, March 20, 2009 12:13 AM
Subject: Islam, einem snylter-religion ?
08609 news:49c2d1a5$0$90267$1472...@news.sunsite.dk
http://groups.google.com/group/dk.livssyn/msg/bbdbfc1eadb80463

> Snyltningen består altså i, at man *stjæler* en anden religions autoritet
> (herunder ophavsretten til de overnaturlige tegn og undere) for herigennem
> at legitimere forfalskningen.

Lad os slå det klokkeklart fast:

Kristne har INTET som helst krav på jordiske besiddelser i
det hellige land Israel (blot fordi man er kristen), fordi Skriften sig
útvetydigt, at ...

Jesus svarede: "Mit Rige er ikke af denne Verden. Var mit Rige
af denne verden, havde mine Tjenere stridt for, at jeg ikke var
bleven overgiven til Jøderne; men nu er mit Rige ikke deraf."

John 18,35

og ...

(Paulus skriver til de kristne i Filipperbrevet, at ... )

Det borgerskab, vi tilhører, er jo i Himlen ...

Fil. 3,20

og ...

I tro bosatte han (Abraham) sig i det forjættede land (Israel)
som i et fremmed land ...

thi han ventede på staden med de faste grundvolde, hvis bygmester
og skaber er Gud.

Hebr. 11,9-10

sammenholdt med ...

... I er kommet til Zions bjerg ... det himmelske Jerusalem ...

Hebr. 12,22

Vort borgerskab (de kristnes) er altså i Himlen (og således IKKE på Jorden
herunder Det Hellige Land i Mellemøsten, Israel) !

NB!
FUT udelukkende sat til den kristne nyhedsgruppe ...
News:dk.livssyn.kristendom
... idet kravet IKKE længere har nogen politisk legitimitet !

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 12255 news:4d659f74$0$23765$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12311

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4ddce59c$0$316$1472...@news.sunsite.dk...

NB!

Jerusalem er end ikke nævnt i Korenen, hvorfor det er en "anelse" malplaceret
som muslim (af religiøse grunde) at forlange eneret på denne by!

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

12827