Er det Okay at banke børn ? - Was: [Messias og Jesus] Kristendom, Jesus og mirakler

"Cyril Malka" <cyril...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:20f7ea26-b840-4621...@l2g2000prg.googlegroups.com
Mirakler beviser kristendommens gyldighed, og at Jesus var Messias

Af og til kan man høre eller læse kristne (gerne nyomvendte), som
forsikrer, at det, at de har vendt sig mod Jesus, har ændret deres
liv. De siger og skriver jævnligt, at som en direkte konsekvens af
deres konvertering har de set mirakler ske.
Det, at man ser mirakler og forandringer, er ikke specifikt bundet til
en religion. Folk, der konverterer til andre religioner og andre
trosrestninger, kan også berette om mirakuløse hændelser og
oplevelser, som er sket for dem.

Hvis vi skal blive i kristendommen, som er en påstået følge af
jødedommen eller af de hebraiske skrifter, så advarer de hebraiske
skrifter om, at disse påståede "mirakler" i virkeligheden kan være
prøvelser, som Gud udsætter folket for.

Man finder det meste klassisk eksempel her:

"Hvis der fremstår en profet eller en, der har drømmesyner, hos dig,
og han giver dig et tegn eller et varsel, og det tegn eller varsel,
han har givet, indtræffer, og han siger: »Lad os følge andre guder,
som du ikke før har kendt, og dyrke dem,« da skal du ikke lytte til,
hvad den profet eller den, der har drømmesyner, siger. Det er Herren
jeres Gud, der sætter jer på prøve for at få at vide, om I elsker
Herren jeres Gud af hele jeres hjerte og af hele jeres sjæl. Herren
jeres Gud skal I følge, ham skal I frygte, og hans befalinger skal I
holde, ham skal I adlyde, ham skal I tjene, og ham skal I holde fast
ved.

Men den profet eller den, der har drømmesyner, skal lide døden, for
han har prædiket frafald fra Herren jeres Gud, som førte jer ud af
Egypten og udfriede dig af trællehuset. Han har villet lede dig bort
fra den vej, som Herren din Gud har befalet dig at vandre ad. Du skal
udrydde det onde af din midte." (5.mos. 13:2-6)

=== citat slut, eller rettere sagt afbrudt ===

Fuldstændig korrekt!

Det er jo også begrundelsen for at "profeten" Muhammed er blevet *vraget*;
idet han jo både har bedrevet ...

1.
Hor (ved at ha' flere kvinder på samme tid, hvilket IKKE er tilladt for kristne, jævnfør NT)

2.
Bedrevet pædofili, hvilket hverken NT (Kristendommen) eller GT (Jødedommen) tillader ...

3.
... (rovmord på uskyldige) ...

=== citat fortsat ===

Disse verser betyder, at Gud kan lade en falsk profet udføre mirakler
for at tjekke, om menneskene adlyder Hans vilje, eller om vi lader os
fuppe af påståede overnaturlige hændelser.

Mirakler er ikke nødvendigvis guddommelig tegn: Fx kunne Farao ifølge
de hebraiske skrifter få sine tryllekunstnere til med magi at
efterligne de mirakler, som Moses og Aaron havde udført: "Men Farao
tilkaldte vismændene og troldmændene, og Egyptens mirakelmagere gjorde
det samme med deres hemmelige kunster" (2.mos 7:11)

Disse eksempler viser, at det ikke er mirakler, som vil bekræfte
mennesket i sin tro, eller som vil være kendetegnet for den messias,
der fortælles om i de hebraiske skrifter, og, især, er mirakler ikke
bevis for noget som helst. (Cyril Malka)

(<http://www.nytestamente.org/tekst/Kristendom,_Jesus_og_mirakler>)

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? => http://www.nytestamente.org

=== citat slut ===

Hvordan går det ellers med dig og din kone og Jeres børn ?

Villy skrev engang, at I havde fået frataget børnene pga. børnemishandling, og det undrede
mig lidt dengang, fordi du jo er uddannet psykoanalytikker (ifølge eget udsagn), så du må jo
have en hel del viden om, at det kan give *alvorlig* psykisk skade at tæve børnene sønder
og sammen, og det er jo heller ikke dét, der menes med skriftstedet fra Ordsp. 23,13, vel ?

Faktisk mener jeg, at megen af al den voldelige adfærd, vi navnlig ser i den muslimske verden,
har sit ophav i misforstået børneopdragelse, hvor børnene *mistrives* og skades psykisk.

Hvad mener du om dette, *faglig* set ?

PS.
Jeg har tillad mig også at sætte opfølgning til den videnskabelige psykologiske nyhedsgruppe
pga. emnets karakter. Og da den muslimske tro nu også inddrages har jeg også tilladt mig
at sætte opfølgning til en videnskabelig religiøs nyhedsgruppe med ønsker om også at høre muslimers syn på sagen. Håber det er Okay
for dig, Cyril.

Last OUTPUT: 12500 news:4d99795e$0$23759$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12590

Vidal

Det har jeg aldrig skrevet. Jeg tror heller ikke Cylle tævede
sine børn. Han var i en alvorlig, desperat situation, men
jeg tror ikke han tævede sine børn sønder og sammen.

> Faktisk mener jeg, at megen af al den voldelige adfærd, vi navnlig ser i den muslimske verden,
> har sit ophav i misforstået børneopdragelse, hvor børnene *mistrives* og skades psykisk.

Du er langt ude, hvis du baserer alt dette på, at du ikke
kan huske, hvad jeg skrev.

> [...]
> at sætte opfølgning til en videnskabelig religiøs nyhedsgruppe med ønsker om også at høre muslimers syn på sagen. Håber det er Okay

Det er rent nonsens, det du kommer med. Snak du hellere lidt
med dig selv eller eventuelt "E.T"

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, April 25, 2011, CET 12:35, GMT 10:35
12590B news:4db54e79$0$306$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/a6d55dcd5cdc5aa8
https://groups.google.com/group/dk.videnskab.psykologi/msg/a6d55dcd5cdc5aa8
https://groups.google.com/group/dk.videnskab.religion/msg/a6d55dcd5cdc5aa8

> [...]
> liv. De siger og skriver jævnligt, at som en direkte konsekvens af
> deres konvertering har de set mirakler ske.

Jeg har en kristen ven, som her på det sidste har været udsat for lige lovlig megen
modgang. Så meget at det forekommer mig, at der en "nogen", der forsøger at få ham
til at vende Gud ryggen, apropos Job (Jobs Bog 2,9-10).

Midt i al dette er det som om Gud sender ham nogle opmuntrende hilsner. Der er ikke
tale om decideret mirakler i klassisk forstand, hvor naturlove brydes (fx. da Jesus går
på vandet), men tankevækkende er det nu alligevel (og trosstyrkende):

Hans voksne søn fik stjålet sin cykel her forleden dag, og det var ikke så godt, da han
skal bruge den tidlig hver morgen til at passe sin uddannelse, og da pengene ikke ligefrem
hænger på træerne, bad han sin far om hjælp. Den efterlyste var blev herefter sikkert
"bestilt" i lønkammeret (Matt. 6,6).
Og vupti stod der få dage efter en så-godt-som splinterny cykel (smidt ud i det område,
hvor jeg bor). Alt hvad der skulle gøre var blot at lappe et dæk. Selv nøglerne hang i en
kraftig BASTA-lås, som man ikke lige uden videre kan klippe over (hvilket skete med den
forrige). Et sådant fund har jeg ikke gjort før i alle de år, jeg har boet her.

Han selv "bestilte" (givetvis også i lønkammeret) en stor plexiglasrude til sit lille drivhus, og
vupti stod der en i går på selvsamme "varelager", klar til afhentning. Et sådant fund har jeg
heller ej gjort før i alle de år, jeg ellers har boet her.

Jeg skrev til ham:
- "Dernæst er der enten nogen som aflytter os eller også har Gud en lille finger med i spillet, fordi ... "

Og han svarede:
- "jo Gud har en finger med i alle ting!"

:-)

Sjovt nok lå der også i går morges en stor pakke fyrværkeri liggende meget demonstrativt på
dette "varelager", som om en-eller-anden synes, at der var "noget", der skulle fejres. Og
bevares! Enhver, der følger bare lidt med i nyhederne, kan jo erindre følgende: