Kristne kan IKKE gøre krav på Jerusalem/Israel. Erstatningsteologi er vranglære ! - Re: 2011 uge 09 (news samlet)

"Kall, Mogens" skrev ...

Sent: Monday, February 28, 2011, CET 10:04, GMT 09:04
Subject: 2011 uge 09 (news samlet)
12299 news:4d6b6532$0$23751$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.politik/msg/f26e76a88a34cdf2

Interrupt RETURN from ...

Sent: Monday, February 28, 2011, CET 11:19, GMT 10:19
Subject: USA-senatorer: "Israel bliver sikkrere når uroen er forbi" -
Re: 2011 uge 09 (news samlet)
12309 news:4d6b76ca$0$23757$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.politik/msg/e8aab5bedbb6e879

Input:

"Jesus-loves-you" skrev ...

News:dk.livssyn
News:dk.livssyn.kristendom
News:dk.videnskab.psykologi
News:dk.videnskab.religion
Sent: Friday, March 20, 2009 12:13 AM
Subject: Islam, einem snylter-religion ?
08609 news:49c2d1a5$0$90267$1472...@news.sunsite.dk
http://groups.google.com/group/dk.livssyn/msg/bbdbfc1eadb80463

> Snyltningen består altså i, at man *stjæler* en anden religions autoritet
> (herunder ophavsretten til de overnaturlige tegn og undere) for herigennem
> at legitimere forfalskningen.

Lad os slå det klokkeklart fast:

Kristne har INTET som helst krav på jordiske besiddelser i
det hellige land Israel (blot fordi man er kristen), fordi Skriften sig
útvetydigt, at ...

Jesus svarede: "Mit Rige er ikke af denne Verden. Var mit Rige
af denne verden, havde mine Tjenere stridt for, at jeg ikke var
bleven overgiven til Jøderne; men nu er mit Rige ikke deraf."

John 18,35

og ...

(Paulus skriver til de kristne i Filipperbrevet, at ... )

Det borgerskab, vi tilhører, er jo i Himlen ...

Fil. 3,20

og ...

I tro bosatte han (Abraham) sig i det forjættede land (Israel)
som i et fremmed land ...

thi han ventede på staden med de faste grundvolde, hvis bygmester
og skaber er Gud.

Hebr. 11,9-10

sammenholdt med ...

... I er kommet til Zions bjerg ... det himmelske Jerusalem ...

Hebr. 12,22

Vort borgerskab (de kristnes) er altså i Himlen (og således IKKE på Jorden
herunder Det Hellige Land i Mellemøsten, Israel) !

NB!
FUT udelukkende sat til den kristne nyhedsgruppe ...
News:dk.livssyn.kristendom
... idet kravet IKKE længere har nogen politisk legitimitet !

Last OUTPUT: 12255 news:4d659f74$0$23765$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12311

"Kall, Mogens" skrev ...

Sent: Wednesday, March 02, 2011, CET 08:48, GMT 07:48
Subject: kristen Minister for religiøse mindretal myrdet i Pakistan -

Re: 2011 uge 09 (news samlet)

12334 news:4d6df643$0$23751$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.politik/msg/ce5abb3ae47273b2

og ...

Sent: Wednesday, March 02, 2011, CET 08:53, GMT 07:53

Re: 2011 uge 09 (news samlet)

12335 news:4d6df777$0$23751$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.politik/msg/b068a89ed0bc11b5

> Du bringer *skam* over islam, så dets kritikere med god grund kan sige,
> at det er en ond, voldelig og fanatisk religion ...
>
> Uunderforstået ... at man skal holde sig laaaaaaaaaaaangt borte fra den, fordi
> den er diskvalificeret, da den IKKE lever op til folks forventninger om en
> Nådelig° og Barmhjertig° Skaber osv.
>

> 12335

Nej, det er korrekt. jeg er ikke muslim, men ...

Tag mine følgende ord som en indrømmelse overfor Jer muslimer:

Skønt jeg er kristen, kan jeg godt indse, at også såkaldte kristne op igennem
århundrederne har opført sig ondt fx. under korstogene:

Skønt deres Herren, Mester og Frelsen ALDRIG har sagt ordene: "Dræb dem,
hvor end du møder dem." - Og det havde kostet Ham° er fyrreseddel, hvis Han°
havde gjort det (fordi så havde Han været en *falsk* profet ifølge Biblen) - ...

Skønt altså deres Herren, Mester og Frelsen ALDRIG har opfordret Hans°
disciple til vold, mord og drab, begik de overgreb på mennesker:

Jøder *tvangsdøbte* de fx. (oven i købet i den tro, at de gjorde det rigtige).

Og man kan derfor spørge sig selv:

Hvorfor opfører mennesket sig sådant ?

Hvorfor gør de noget, som er stik imod deres overbevisning ?

Troen på en *kærlig* (og dermed også Barmhjertig) Gud, kan jo IKKE
forenes med at mishandle sine medmennesker, vel ?

Så hvorfor gjorde de det ?

Var det udelukkende fordi de var analfabeter ?
(og således blev vildledt af nogle dårlige ledere)

Eller er Homo Sapiens også bare en "lille smule" skør-i-boldet ?

Fanatisk ?

-

Jo, vi kristne har også svært ved *selvbeherskelse*, specielt når vi bliver
alvorligt krænket !

Så det er måske første skridt vi - du og jeg - skal gå:

At vi beslutter os for (gennem en viljesbeslutning), at vi vil gøre alt, hvad der
er os muligt for at undgå at krænke hinanden (og dermed også ikke bidrage
til at friste hinanden over evne).

Vi kan IKKE få de andre til det, men du og jeg - vi kan i fællesskab - *vælge*
IKKE at give efter for undervidsthedens impulser (som jo ret ofte råber på
hævn, gengældelse osv.).

Det er den såkaldte lille-Jihad (ifølge Koranen): At vi opøver os i at være
herre i eget hus (vort legeme).

Og ifølge den kristne tro er det helt i overensstemmelse med at tage sit kors
op og *følge* Jesus (fremfor sine egne lyster m.m.).

-

NB!
FUT sat udelukkende til de religiøse nyhedsgrupper ...

Last OUTPUT: 12255 news:4d659f74$0$23765$1472...@news.sunsite.dk

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12336

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d6dfcdf$0$23757$1472...@news.sunsite.dk...

Lær "lidt" af dette konkrete eksempel ...

http://hilleroed.lokalavisen.dk/straffesag-mod-evangelistledere-/20110208/artikler/702089636/1835

... , hvor en kommentar er blevet slettet (på grund af sprogbrug) med ordene:
"Overhold venligst vores retningslinjer for debatten. Tim Panduro, journalist
Dan Eriksen - 08-02--2011 23:56"

=== citat start ===

Straffesag mod evangelistledere

Publiceret: 08. Februar 2011 06:00

Christian Hedegaard, hans hustru samt lederpar fra
behandlingscenter er tiltalt for kvaksalveri

[ ... ]

Kommentarer
Angiv dit rigtige fornavn og efternavn.

Indlæg, der er anonyme eller skrevet under falsk navn, vil blive slettet.

Hold dig til emnet.

Vis respekt og skriv i en god tone.

Gå efter emnet - ikke personen.

Det er ikke tilladt:

At fremsætte injurier, at opfordre til vold, kriminalitet
eller racisme, at chikanere eller diskriminere personer for køn,
handicap, seksuel orientering, race eller religion.

=== citat slut ===

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4d6df643$0$23751$1472...@news.sunsite.dk...

> [...]

Det er nu kommet frem, at Taleban påtager sig ansvaret for
mordet.

Årsagen skulle være, at manden ville tillade kritik af Koranen.

(Kilde: Radioavisen kl 12 P1)

Hmm ...

Altså:

I Koranen er der en sønderlemmende kritik af kristne.
Vi beskyldes bl.a. for at have forfalsket Evangeliet
(altså de gode nyheder om Jesus).

Tænk hvis vi opførte os ligeså *fanatisk* som jer.

Dette skulle jo så være ensbetydende med, at Koranen
skulle forbydes og samtlige muslimer slås ihjel.

Og det ville jo være en forbrydelse mod Menneskeheden,
ikke sandt ?

Men hvorfor må du så godt myrde og dræbe endog ganske
uskyldige mennesker ?

Svaret kan kun være, at du *forfordeler* Koranen på
andre religioners bekostning.

Og det er MEGET udemokratisk !

Men blot fordi *du* tror den er sand; er det jo ikke
ensbetydende med, at den ér det.

Og så længe du ikke har bevist dette med guddommelige
tegn (at folk er opstået fra de døde), hvorfor skulle
andre mennesker så rette sig efter *dig*.

Du udgør jo end ikke *flertallet* i befolkningen !

Og dermed forsøger du jo at gennemtvinge et mindretalsdiktatur.

Det er heri, at du er gået fuldstændig fejl i byen med
din religiøse nidkærhed.

Den er blevet fanatisk, voldelig og navnlig diktatorisk.

Mon ikke muslimer kan gennemskue dette ?

Jo, det tror jeg faktisk !

Så din vold er mere et udtryk for dit desperate forsøg på
at underkaste sig ... Gud ? - Nej!

Så din vold er mere et udtryk for dit desperate forsøg på
at underkaste sig *dig* og din egoistiske vilje ?

Og det er heri, at du begår SHIRK; altså afgudsdyrkelse !!!

Den værst tænkelige synd en muslium kan begå !

Men heller ej dette fatter du, fordi du er en *galning*.

Og det er givetvis dét, befolkningen i de Muslimske lande har indset !

(Tak for kaffe.)

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4ddce59c$0$316$1472...@news.sunsite.dk...

NB!

Jerusalem er end ikke nævnt i Korenen, hvorfor det er en "anelse" malplaceret
som muslim (af religiøse grunde) at forlange eneret på denne by!

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

12827

Bo Warming

>Jerusalem er end ikke nævnt i Korenen, hvorfor det er en "anelse" malplaceret
>som muslim (af religiøse grunde) at forlange eneret på denne by!

HVIS Koranen nævnte Jerulalem igenigenigenigen
så gav det stadig nul ret til at admnistrere byområdet

Den het har alene Israel fordi jøderne kæmpede på allieret side mod
tyrkerne under WW1 og osmanner-nederlag betød landafståelse af bl.a.
den gamle jødiske hovedstad

Da arabiske fårhyrder og stavnsbonder ejede aldrig noget og havde
aldrig et fædreland

Bo Warming

>Jerusalem er end ikke nævnt i Korenen, hvorfor det er en "anelse" malplaceret
>som muslim (af religiøse grunde) at forlange eneret på denne by!

Antallet af selvmordsbomberes mordpå uskyldige betyder at Islam har
tabt al ret til Jerusalem

Israel ha ejet området siden 1919 freden hvor jøder havde støttet
verdenskrigens vindende part